kummi

lahja*

Hei

Minua pyydettiin eilen ystäväpariskunnan tyttären kummiksi! Olen onnellinen ja todella otettu kunniasta...luulin jo ettei kukaan enää pyydä minua kummiksi, koska en kuulu kirkkoon. Heille tämä asia ei ollut ongelma, onneksi:) Eli jos joku ihmettelee, niin en tule olemaan kirkon kirjoissa kummi vaan ns. epävirallinen kummitäti, mutta kummi kuitenkin.

No tuo nyt ei niin kysymykseeni liity, teki vaan mieli iloita asiasta:) Ajattelin voisiko tytölle ostaa kummilahjaksi sellaisen kaulakorun jossa on vaaleanpunainen vauvan tossu? Olen nähnyt niitä erivärisinä kultasepänliikkeissä ja ihastunut niihin täysin, mutta myös samalla miettinyt kenelle ne on alunperin tarkoitettu? Tyttöhän ei sellaista vielä pitkään aikaan voi käyttää, mutta tulevaisuutta varten muisto ristiäisistä...vai onkohan sellainen koru tarkoitettu enemmänkin lapsen äidille muistoksi tyttölapsesta tai esim. ostaisiko mies sellaisen vaimolleen ja antaisi lahjaksi lapsen syntymän jälkeen...
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin enkelikoru...

Mutta mielipiteitä kaipaisin :)

Kiitos

5

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12234

      nyt vain itse päättää

    • kaimakummi

      Hei!

      Itse olen myös kirkoton kummi ja todella otettu tehtävästäni, koska kirkkoon kuuluminen/ kuulumattomuus ei siihen vaikuttanut, vaan vanhempien henkilökohtaiset arvot ja arvostukset. Voiko näin ollen enään suurempaa kunniatehtävää saadakaan.

      Tuo mainitsemasi kummikoru on mielestäni henkilökohtainen lapselle, eikä hänen sitä tarvitse välttämättä pitääkään, jäähän siitä kaunis muisto. Toki tytöt saattaa joskus ala-asteikäisinä kiinnostua koruistaan ja alkaa myös käyttämään näitä, jos vanhemmat niin sallivat.

      Itse pelkäsin korussa sitä, että se kokonsa ja mahdollisen tulevan käyttönsä kautta saattaisi hävitä. Oma kummiperheeni kun ei ole kauhean tarkka tavaroistaan, eikä heillä arvosteta "helyjä" (omien sanojensa mukaan), joten oma valintani oli korurasia kaiverruksin. Tosin ainahan tämäkin saattaa kadota, mutta ei ehkä niin herkästi kuin pieni koru. Lisäksi lapsi saa itse päättää mitä aarteita sitten vanhempana rasiaan jemmaa, jos kiinnostus koruja kohtaan jää vanhempien lailla vähäisemmäksi.

      Sinun tilanteessasi olet varmasti itse paras asiantuntija lahjaa valitessa, tunnethan lahjan saajat tai ainakin vanhempansa paremmin. Toki aina voit myös kysyä vinkkejä vanhemmilta, he varmasti mielellään auttavat.

      Onnea etsintään ja mukavaa kummitaipaleen alkua teille molemmille :)

    • kummitus84

      Noista vaihtoehdoista olisin enemmän enkelikorun kannalla, mahdollista myöhempää käyttöä ajatellen..
      Voisi olla hassua käyttää vaaleanpunaista vauvantossukorua esim. teini-iässä ;)
      Toki voi olla rakas muisto tuo tossukin, vaikkei käytössä pitäisi.

      Tässä oma mielipiteeni :)

      • lahja*

        kiitos vastauksista...tuo oli hyvä idea tuo korurasia, parempi kuin koru itse:) taidankin hankkia tytölle korurasia ja tulevina vuosina sinne sitten vähän täytettä...vaikka sen enkelikorun:) Tosiaan, se taitaa olla parempi kuin se vauvantossu...


    • kummitädille

      Minä en ole lapsen kummi,vaan mummu. Ostin tyttäreni tytölle kastelahjaksi kultaisen kaulaketjun, jonka riipus on kultainen pieni SYDÄN. Sitä on tyttö (nyt 3v) pitänyt kaikissa tärkeissä juhlissa,kuten vanhempiensa häissä,synttäreillään,kastejuhlassa y.m.Ei kuitenkaan arkikäytössä! Koru on tytölle tärkeä ja kallisarvoinen! Enkelikorukin kiva,mutta sydänkorulla on enemmän käyttöä,jos pysyy tallessa ja sitä voi käyttää isonpanakin! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe