Kuinka välttää kertaukset?

kerran jo käynyt!!!

Nyt alkaa pikku hiljaa vit... noi kertaus kutsut yksissä kertauksissa ollut niin ei kiinnosta enään. Siis kun työnantaja ei antaisi noita lappuja millä välttää kertauset niin kuinka se muuten onnistuu välttämään kertaus harjoitukset? kuinka te vältitte?

10

5255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jombe

      Eipä niitä ole syytä vältellä. Jos on sijoitettu, niin kannattaa vain harjoitella.

      Mutta jos ei halua, niin pääseehän sitä sivariksi. Tuskin kutsuvat enää sitten.

      • Mutta kun

        Armeijat on käyty ja kerran kertaamassakin oltu...


        Tiedän kans muutaman tyypin jotka kehuivat menevänsä kertaamaa kun tulee käsky, mutta kun käsky tuli niin jätkät rupes aristaa ramboilut loppu siihen.


    • riittää

      Jos haluaisin vapautuksen kertausharjoituksista, anoisin sotilaslääniltä sijoitusta sellaiseen sodan ajan joukkoon, jota ei kertausharjoituteta. Nykyään ottavat näitä anomuksia kohtuullisesti ainakin pääkaupunkiseudulla huomioon (halukkaita on riittävästi).

      Lisätietoja saat kääntymällä aluetoimistojen puoleen: http://www.mil.fi/maavoimat/aluetoimistot/

      • lappu tuli jo postista.

        Elikkä kertaus kutsu on tipahtanut postista.. onko jotain lääkärin todistusta/ muuta estettä..


      • Alik
        lappu tuli jo postista. kirjoitti:

        Elikkä kertaus kutsu on tipahtanut postista.. onko jotain lääkärin todistusta/ muuta estettä..

        Vetäse kirveellä jalka poikki niin ei tarvii kerrata. Vätys!!


      • res.vänrk
        Alik kirjoitti:

        Vetäse kirveellä jalka poikki niin ei tarvii kerrata. Vätys!!

        Joillain ihmisillä varmaan parempaakin tekemistä kun lähteä mettää leikkimää. Mulle tuli kutsu kertauksiin myös, mutta löytyy kyllä parempaakin tekemistä esim töissä käynti kun lähtisin sinne sitä samaa toistamaan mitä siellä sai silloinkin toistaa.


      • Entinen res. kers.
        res.vänrk kirjoitti:

        Joillain ihmisillä varmaan parempaakin tekemistä kun lähteä mettää leikkimää. Mulle tuli kutsu kertauksiin myös, mutta löytyy kyllä parempaakin tekemistä esim töissä käynti kun lähtisin sinne sitä samaa toistamaan mitä siellä sai silloinkin toistaa.

        Hae täydennyspalveluun, rasti ruutuun eettiset syyt ja lomake postiin ja sotilaspassi liitteeksi. Ei iske kertaukset enää ikinä, näin on laki, eivät voi käskeä. Täydennyspalvelulomakkeen saat sotilasläänin esikunnasta.


    • AK

      Hah.

      Heittäydy pöljäksi ja töpeksi muutaman kerran, niin ei tuu toista kertaa
      kutsua kertausharjoituksiin. Sama se mitä jotkut kunnianhimoiset
      tiukkapipot ajattelee.

    • a23424

      jaa-a...intistä se 8 vuotta eikä kertaakaan ole kutsuttu itseäni...aliupseeri olen. Tulikohan töhöiltyä liikaa vai missä kun ei pääse kertaamaan?

    • pää täynnä natsoja..

      Olin 2/2001 saapumis erässä palvelemassa. Pääsin pois taskut täynnä rankkari/ojennus kortteja... 7pv. ylimääräisellä palveluksella ja sotilas oikeus vielä kaupantekiäiseksi.. (josta tuli kuitenkin asian silleensäjättäminen tai joku tälläinen rikoksen vähäisyyden vuoksi). Kolmas kertaus kutsu kolahti tänä vuonna... kaksi aiempaa oli vapaaehtoisia mut tämä viimeinen pakollinen... En jaksanut vastustella vaan astun ensi tiistaina kärsimään... Ei kai tyhmäksi tekeytyminen tai muuten sikailu muuta kertaus kutsuja. Niillä on varmaankin jokin vitun salainen lottopallo systeemi jolla jannuja sinne pyydellään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe