Paljonko todellinen keskikulutus V70/T5?

yliopsitohemmo

Olen miettinyt noin 2001-2003 vuosimallisen ostamista.

16

7707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yliopistohemmo

mielessä samanikäinen D5. Paljonko pitäisi olla kilometreja, jotta diesel kannattaa?

Litrahintahan on kaventunut...

• teeviisi

Sekalaista ajoa, 9.8l/100km näyttää olevan ajotietokoneen muistissa...nollattu joskus syksyllä. Autossa automaattiaski, vm -04.

Kyllä varmaan nykypäivänä saat diisselillä ajella paljon, että kannattaa bensakoneeseen nähden. Jos dieselvero poistettaisiin, niin voisi olla jotain järkeäkin harkita dieseliä.

• raja menee

Kannattavuuden raja menee 10tkm:ssä. Jos ajat tätä enemmän, kannattaa polttoainekuluilla laskettuna ostaa diesel. Laskelma perustuu seuraaviin tietoihin:

D5 kulutus 6,5l/100km, dieselin hinta 1,2e/litra. Dieselvero 640e.

T5 kulutus 10l/100km, 98:n hinta 1,4e/litra.

Jos ajat esimerkiksi 20tkm vuodessa, on T5:n polttoainekulut 600euroa suuremmat kuin dieselin (dieselvero otettu huomioon). Itse en kuitenkaan vaihtaisi omaa teefemmaa dieseliin, on se vaan niin hyvä.

Kuten muutkin kirjoittajat sanoivat, sinun ehkä kannattaa valita tuo diesel, jos polttoainekulut merkitsevät niin paljon, että niitä täytyy täällä kysellä.

• kulutusjuhla
        raja menee kirjoitti:

Kannattavuuden raja menee 10tkm:ssä. Jos ajat tätä enemmän, kannattaa polttoainekuluilla laskettuna ostaa diesel. Laskelma perustuu seuraaviin tietoihin:

D5 kulutus 6,5l/100km, dieselin hinta 1,2e/litra. Dieselvero 640e.

T5 kulutus 10l/100km, 98:n hinta 1,4e/litra.

Jos ajat esimerkiksi 20tkm vuodessa, on T5:n polttoainekulut 600euroa suuremmat kuin dieselin (dieselvero otettu huomioon). Itse en kuitenkaan vaihtaisi omaa teefemmaa dieseliin, on se vaan niin hyvä.

Kuten muutkin kirjoittajat sanoivat, sinun ehkä kannattaa valita tuo diesel, jos polttoainekulut merkitsevät niin paljon, että niitä täytyy täällä kysellä.

"D5 kulutus 6,5l/100km, dieselin hinta 1,2e/litra. Dieselvero 640e."

D5 kuluttaa sekalaisessa ajossa enemmän kuin tuon 6.5l/100km, itsellä palaa n 8l/100km. Lisäksi diisseli maksaa nyt jo enemmän kuin 1,2€/l...todennäköisesti hinta nousee vielä kohisten, sillä korotuspaineita on paljon johtuen dieseleiden kysynnän kasvusta.

• Volvisti7
        kulutusjuhla kirjoitti:

"D5 kulutus 6,5l/100km, dieselin hinta 1,2e/litra. Dieselvero 640e."

D5 kuluttaa sekalaisessa ajossa enemmän kuin tuon 6.5l/100km, itsellä palaa n 8l/100km. Lisäksi diisseli maksaa nyt jo enemmän kuin 1,2€/l...todennäköisesti hinta nousee vielä kohisten, sillä korotuspaineita on paljon johtuen dieseleiden kysynnän kasvusta.

D5 VM. 05, ei koskaan nollattu ajotietokoneen kulutuslukemia, 6.1l/100km. Aika paljon maantieajoa, mutta joka päivä myös taajamaa ja kaupunkia. 6.5l/100km kuulostaa kyllä erittäin toden tuntuiselta. 8 litraa, no siinä saa sitten ajella kuin pahinkin teini. Voi vaan miettiä mitä T5 kuluttaa tuolla ajotavalla.. =)

Mutta ihan miten tykkää, molemmat kivoja autoja, ja T5 kyllä potkua enemmän. Toisaalta D5 etuvetoisena tykkää näin talvella sutia sinne 100kmh saakka jos vähänkin liukkaampaa, että toisaalta voi kysyä onko se teho välttämätöntä. Jotkut ovat valmiita maksamaan luksuksesta enemmän, ja se heille tiettykin suotakoot.

• SiitäSiis5

...T5 on kaikkiaan väärä valinta. Polttoainekulut 98E:stä huolimatta eivät ole sen merkittävin kustannusero moneen muuhun verrattuna. Auto on tehty -ja varsinkin Suomessa jälkimarkkinointi hinnoiteltu- niille, joiden ei tarvitse kulutuslukemia rahan takia miettiä.

Sama pätee D5 huolto- ja varaosakustannuksiin.

• vielä kerran

Jos sinun todella täytyy miettiä autosi käyttökuluja, niin eiköhän sinun olisi silloin parempi siirtyä esim Toyota-palstalle kyselemään Avensiksen polttoaineenkulutusta ja huoltohintoja. Eli Volvoa osteta edullisten käyttökulujen takia.

• Matkaa

Kun D5;lla ajan ammatikseni,kulutus on 5-6l/100km,ja olen sen laskenut likuisia kertoja.

• Yliopistohemmo

välillä, tosin Saab 9-5 aerokin on ollut yhtenä vaihtoehtona.

No kiitos kaikille kommenteista. Harkinta-aika jatkuu...

• mun mielestä
        Yliopistohemmo kirjoitti:

välillä, tosin Saab 9-5 aerokin on ollut yhtenä vaihtoehtona.

No kiitos kaikille kommenteista. Harkinta-aika jatkuu...

Etkö ole miettinyt esim Audi A6 2.0tfsi tai
        BMW 520da, tai jopa uusi A4?? Tossa astetta parempia autoja ja on kulutuksetkin vielä lisäksi kohdallaan.

• Mieiestä
        mun mielestä kirjoitti:

Etkö ole miettinyt esim Audi A6 2.0tfsi tai
        BMW 520da, tai jopa uusi A4?? Tossa astetta parempia autoja ja on kulutuksetkin vielä lisäksi kohdallaan.

Pysyisin edelleen vaihtoehto D5 tai T5!!

• Yliopistohemmo
        Mieiestä kirjoitti:

Pysyisin edelleen vaihtoehto D5 tai T5!!

toi suabin ysiviis aero on myös kilvoittelemassa...

• Hottinen
        Matkaa kirjoitti:

Kun D5;lla ajan ammatikseni,kulutus on 5-6l/100km,ja olen sen laskenut likuisia kertoja.

Minun V-70/-04 5D kulutus näkyy auton omasta infosta ja tankkauksen yhteydessä nollattu mittari on säännöllisesti senjälkeen näyttänyt 4.4-4.8l/100km väliltä. Huollot olen teetättänyt
        jo halvemmin joko Tallinassa (samalla muutakin)tai yksityisellä Suomessa hinta n.250-350 euron väliltä. Eestistä löytyy muutenkin edullisia ja luotettavia vaihtoautoja(autovero 0%)! Miksi siis mennä Saksaan asti ostamaan ja pettymään!

• uuuu

-02 d5.tarkka kulutus matka 5,6.pikku ajo 6.2.talvella pikku ajo ollu 7.o.

• 100tkm

100000 km kaikki polttoaineet keskikulutus 6.12 l /100 km.

• pirssi-ilpo

D5 kulutus stadilaisessa taksissa ei kyllä painu alle 8:n litran vaikka miten rauhassa ajelis... Toki kulutukset kehä kolmosen ulkopuolella ovat varmasti alhaisemmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      252
      2672
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1566
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1260
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1093
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe