Olen viimeset viisi vuotta ollu aika irtaallaa natiivista koodaamisesta. Javaa, php:tä ja sen semmosta on tullu värkättyä. Nyt aikaa säästääkseni turvaudun yhteisön apuun ;)
Nyt iski halu tehdä pikkusimppeli ohjelma, joka toimii, kun exe:n asentaa koneeseen. Ohjelman tarkotus on tuupata FTP-ptotokollalla tiedostot palvelimelle muutaman tarkistuksen kera.
Imuroin C# ja koodasin pätkän hetkessä, siten, että uploadi kulki omassa säikeessään ja progressbar näytti etenemisen. Heitin tekeleen saman tien roskiin kun testikoneella olis pitäny .net RTL asentaa ja se ei eka yrityksellä menny.
Sama juttu Javan kanssa, en halua että käyttäjät joutuu RTE:n asentamiseen.
Seuraavaksi koitin FreePascal&Lazarusta. Ongelma on FTP protokolla. En löytäny kirjastoa, jolla saisin helposti uploadin niin, että eteneminen olisi hallussa.
C kirjastoja netti on pullollaan, joten kaivataan vinkkiä hyvästä FTP-kirjastosta pascaliin tai ilmasta C/C kääntäjää, jolla saa natiivia exeä aikaan. Eikös Turbo C ole nykyisin ilmanen?
Natiivia ilman RTL:ää ja verkkoa
9
261
Vastaukset
- Lightweight Networking Library
Eräs ratkaisu voisi olla vaikkapa
Lightweight Networking Library
http://lnet.wordpress.com/ - ------------------
Mitä kokeilit?
Tarjolla on myös Synapse
http://synapse.ararat.cz/ - Niinpä niinkin
Myöskin Indy on tarjolla!
http://wiki.mureakuha.com/wiki/Indy_Project - "vanha" koodari
Kivasti synty ohjelma pascalilla, vaikka ei vielä toimikkaan. Käyttöliittymä ja toiminnot teidostosiirtoa lukuunottamatta kyllä. Näin, vaikka enemmän olen käyttänyt sitä liki 20-vuotta sitten ;)
Lazarus( free pascal) on kyllä hieno peli yhteisötuotteeksi!
Kokeilin synapsea, mutta äkkiseltään siitä ei ole riittävästi hookkeja seurata FTP-siirron etenemistä.
Lightweight Networking Library taas olisi muuten loistava (metodit periaatetasolla), mutta jostain syystä vaikka kutsut menee läpi ja funktioiden paluuarvot on oikeita (True), mitään ei siirry.
Ei ole ollut riittävästi aikaa ja nytkin tulevat illat ja viikonloppu ei mahdollista koodikynän esillenostoa ;(- LNet
Ehkäpä asiaa kannattaisi kysyä suoraan "Lightweight Networking Library":n tekijöiltä.
Ainahan voi olla niin että johonkin on jäänyt pieni virhe
tai sitten ei ole huomioitu tuontapaista käyttöä (tai sitten se on ajateltu tehtäväksi jotenkin muuten). Kaikenlainen (testi)palaute on hyödyksi!
Kerro lisää kokemuksistasi!
- hemmoit
On se että joudut otamaan paljon kamaa mukaan joko staatisesti tai dynaamisesti. sama koskee c builderia.
ja uusiman turbon saat täältä:
http://www.turboexplorer.com/cpp
eclipse cdt on myös pätevä vaihtoehto....- Delphikoodari..
Minä taas tykkään siitä, että Delphillä saa tehtyä pelkän exen ja se toimii koneessa kuin koneessa, kunhan Windows on alla :) Toki se tietty riippuu softasta, miten sen tekee, mutta yleensä ei tarvi pelleillä ylimmääräisten dll-kirjastojen kanssa :)
Visual Basicin kanssa en ole ollut paljon tekemisissä ja kun jouduin siirtämään työkaverin tekemän VB-softan koneelleni, niin heti tuli läjä virheilmoituksia, että se puuttuu ja se puuttuu...aaah! - Niinpä niin
Väitit:
"Delphin ongelma on se että joudut otamaan paljon kamaa mukaan joko staatisesti tai dynaamisesti."
No tuo ei ihan pidä paikkaansa. Väitteesi on totta peruskoodarin näkökulmasta katsottuna. Tai jos ajattelee pääsevänsä helpolla niin tuo pitää paikkansa!
Toisaalta pitää kysyä onko tuo tosiaakin niin suuri ongelma että
kannattaa tutkia muita ratkaisuja (Jokaisella ratkaisulla on omat heikkoutensa)!
- Mika0800
FTP Delphillä
tähän löytyy useitakin ratkaisuja.
Ensin valmiita aliohjelma/komponenttikirjastoja:
ICS - Internet Component Suite (by Francois Piette)
Indy (by Kudzu)
Ararat Synapse
ja sitten, vaikka ei olekaan valmis komponentti, niin tämä saattaa olla silti helpoin ratkaisu
Wininet API.
delphikoodiin:
uses
WinInet;
ja dokumentaatiota löytyy MSDN:stä
esim:
InternetOpen
InternetOpenURL
tuolla WinInet API:lla voi helposti toteuttaa vaikkapa tällaisen:
type
TFTPWriteOnlyStream = class(TStream)
constructor Create(FtpServerName, FtpPathName, FtpUsername, FtpPassWord : String);
procedure Write(const Buffer; BufLen:Integer):Integer;
end;
Tuo on sikäli tyylikäs ratkaisu, että tällöin voi helposti uploadata tiedoston kopioimalla streamista toiseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569