tämmösiä alottelijan onkelmia olis...elikkäs miten voi toistolausetta käyttäen tulostaa tietynlaisia lukusarjoja..? tässä on esim.tehtävä: tee ohjelma joka tulostaa lukusarjan 2,4,8,16,32...15 ensimmäistä arvoa. käytössä on kirjakin, mutta ei vain hoksottimet näköjään pelaa tarpeeksi hyvin..jos joku voisi antaa vinkkejä niin kiitollinen oisin :)
Lukusarjoihin
6
424
Vastaukset
- ei kiinnosta
alkaa tehdä koulutehtäviäsi.
- apua
minä pyydän vinkkejä, eikä mulla ole sun kommenteilles mitään käyttöä.
- ......
apua kirjoitti:
minä pyydän vinkkejä, eikä mulla ole sun kommenteilles mitään käyttöä.
Mikä on ongelma? Et tajua java syntaksia vai et ymmärrä miten toistolausekkeen saa tekemään tuommoista?
Tee kokonaislukumuuttuja jonka arvoksi annat ykkösen, tee silmukka joka toistaa käskyn 15 kertaa, kerro joka iteraatiossa muuttuja kahdella ja tulosta luku näkyviin.
for on tuohon toistolausekkeeseen loistava vaihtoehto. Google varmaan auttaa "java for", tai sitten se kirja joka sinulla on. Ehkä opettajakin voisi tietää miten moinen onnistuu.
- koodi!!!
(defun tuplaa (x n)
(cond ((eql n 0) nil)
((print x) (tuplaa (* 2 x) (1- n)))))
Ai niin tää oli joku java palsta ... no kai toikin auttaa ... Voi vitsi, javassa ei taida olla rekursiota joten ei oikeen käy malliksi ... sorry.- :PP
näytäppäs mulle semmoinen kieli millä ei voi toteuttaa rekursiota...
- koodi!!!
:PP kirjoitti:
näytäppäs mulle semmoinen kieli millä ei voi toteuttaa rekursiota...
No mutku ei mun java kurssilla opetettu mitään rekursiota, niin jäi semmonen mielikuva (kertonee kurssin tasosta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671455
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841388EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje111202- 81923
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102781- 54773
- 30706