jopa 5 prosenttia alennusta sittarista!!!!

Nimetön

Paskat sanon minä. Silmänkääntötemppu se on kun lähes kaikki ruokatavaroiden alennukset ovat kadonneet ja ihmiset maksavat ruoasta itseasiassa enemmän kuin aikaisemmin.

10

1343

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hinnottelun pitää olla reilua

      Onhan se 5% ylimääräinen alennusvara tarvinnut laittaa hintoihin jo ennestään kalliiden hintojen päälle tuotteita hinnotellessa. Joten jos ostat esim 39 eurolla maksat vielä kalliin hinnan päälle 5%, verrattuna 200 ostavaan, joka maksaa vain kalliin hinnan.

      • ymmärrän

        on kyllä tosi, että minimiostosraja 40e(1%) voi olla monelle ylitsepääsemätön. pelkästä ruuasta ei saa yli 200e ostoja, eli väistämättä pitää olla tavaraakin joukossa.
        on silti kumma, että aina epäillään hintojen sisältävän alennussummat. tosiasia on, että kaikissa kaupoissa ovat vuodenvaihteessa hinnat nousseet, ei pelkästään citymarketeissa. eikä tuotteiden hintoja nosteta siksi ajaksi kun ko. kampanja on käynnissä, tuotteilla on tietty evh-hinnoitus, joka tulee keskon suunnalta.
        itse olen kerran käyttänyt -10%-ostossetelin, olen yhden hengen talous, joten en yhdelle ostoskerralle millään keksinyt hankittavaa älyttömästi, mutta kyllä se silti mukavasti summaa laski.


      • myyjänen
        ymmärrän kirjoitti:

        on kyllä tosi, että minimiostosraja 40e(1%) voi olla monelle ylitsepääsemätön. pelkästä ruuasta ei saa yli 200e ostoja, eli väistämättä pitää olla tavaraakin joukossa.
        on silti kumma, että aina epäillään hintojen sisältävän alennussummat. tosiasia on, että kaikissa kaupoissa ovat vuodenvaihteessa hinnat nousseet, ei pelkästään citymarketeissa. eikä tuotteiden hintoja nosteta siksi ajaksi kun ko. kampanja on käynnissä, tuotteilla on tietty evh-hinnoitus, joka tulee keskon suunnalta.
        itse olen kerran käyttänyt -10%-ostossetelin, olen yhden hengen talous, joten en yhdelle ostoskerralle millään keksinyt hankittavaa älyttömästi, mutta kyllä se silti mukavasti summaa laski.

        olen itse Citymarketilla töissä ja kuuleppa voin kertoa että päivittäin myyn yhdelle asiakkaalle yli 200€ edestä ruokaa.. Eräälle asiakkaalle meni kerran yli 500€ edestä ruokaa eikä kyseessä ollut mikään yritys..


      • hyvin mahdollista
        myyjänen kirjoitti:

        olen itse Citymarketilla töissä ja kuuleppa voin kertoa että päivittäin myyn yhdelle asiakkaalle yli 200€ edestä ruokaa.. Eräälle asiakkaalle meni kerran yli 500€ edestä ruokaa eikä kyseessä ollut mikään yritys..

        en sitä kiellä ettei jollakin saattaisikin tulla, mutta siis jos nyt valtaväestöä ajatellaan, niin ei normaalitaloudet ihan yhtenään tuollaisia ostoksia saa tehtyä (saati maksettua), ehkä joku sadan euron ostokset voikin olla aika monella. toki jos on jotain juhlia niin ruokaa tarvii huomattavasti enemmän kuin mitä omalle perheelle tarvis hankkia. ja joku kymmenen lapsen perhe... mutta siis eikös nämä ole enemmän poikkeus kuin sääntö :)


    • mururua

      Niin lähinnähän minua hatuttaa se ,jotta lähes kaikki alennukset ovat kadonneet. Joten nyt lähtöhinta on aivan toinen ja jopa noilla 5 prosentin alennuksilla tulee meidän 7 hengen perheen ruokkiminen selvästi kalliimmaksi kuin aikaisemmin.

      • metsästäen

        mitä alennuksia nyt olet siis vailla? mistä on alennus kadonnut?
        luonnollisesti ruoka tulee tuon alennuksen kerakin kalliimmaksi. maitotaloustuotteet nousi n. 10%, leivät nousi, jauhot&hiutaleet, liha...ja vähän kaikki. olutta unohtamatta.
        mutta, ajattele näin päin: ilman tuota alennusta teidän 7 hengen perheen ruokkiminen tulis _vieläkin_ kalliimmaksi.


      • mururua
        metsästäen kirjoitti:

        mitä alennuksia nyt olet siis vailla? mistä on alennus kadonnut?
        luonnollisesti ruoka tulee tuon alennuksen kerakin kalliimmaksi. maitotaloustuotteet nousi n. 10%, leivät nousi, jauhot&hiutaleet, liha...ja vähän kaikki. olutta unohtamatta.
        mutta, ajattele näin päin: ilman tuota alennusta teidän 7 hengen perheen ruokkiminen tulis _vieläkin_ kalliimmaksi.

        Niin katsos kysehän on siitä jotta mainostetaan noita mahtavia alennuksia, mutta nyt lähes kaikki tuotteet ovat ovh hinnalla kun ennen ne myytiin tarjoushinnoilla. Voit unohtaa koko hommasta nyt tuon yleisen hintojen nousun.
        Esim. jos juusto maksoi tarjouksessa 6e/kg ja norm hinta oli 7.5e/kg niin lätkästään hinnaksi tuo 7.5e/kg ja annetaan pikku alennus niin loppuhinnaksi tulee enemmän kuin tuo tarjoushinta.
        Eli pelkkää kikkailua ja meikä vaihtaa kauppaa.
        Näin se menee hyvä kauppias.


    • s-kaupalla

      Hinnat hinataan kattoon ja siitä sitten joku sa 5%, kunhan tonnin ekaksi tuhlaa, eli monikos mummo saa tonnin kuluu, kun eläke on reippaasti alle tonnin.. samoin opiskelijat ym
      Lailla pitäis kieltää prosenttien jako, jossa JOPA maininnalla osataan harhauttaa asiakasta saamaan enempi alennusta, jota ei kuiteskan todennäköisemmin ei saa.
      Kaikki sen tietää, että jostain ne prosentit tarttee napata takas!
      Matemaattinen huijari mr. bonus

      • Reinot jalassa

        En nyt halua puolustella kyseistä kauppaketjua (CM) mitenkään, mutta kerrompa vain oman käsitykseni asiasta.Työskentelen kyseisessä kauppaketjussa, ja mielestäni hintoja ei tuota kamppanjaa vasten ole nostettu.Tiettyjen tuotteiden hinnat(esim.maito ja vilja-tuotteiden) ovat kyllä nousseet, mutta aivan muista syistä ja ovat kyllä nousseet jokaisella kaupparyhmällä.Tälläisten kamppajoiden tarkoitushan on nostaa asiakkaiden keskiostosta suuremmaksi, houkuttimena juuri tuo nimenomainen alennus, ja sitä kautta saada suurempaa tuottoa ja tulosta.Siitä sitten on varaa lohkaista nuo alennukset, jotka loppupeleissä ovat kyllä pirun pieniä.Tarjoustuotteethan eivät muutenkaan tuo kaupalle tuottoa juurikaan, nehän myydään lähes ostohinnalla, eli tuotto% niissä on yleensä melko alhainen.Tarjoustuotteiden tarkoitushan on toimia ns. sisäänheittäjinä, eli saadaan houkuteltua asiakas kauppaan ja ostamaan sieltä sitten samalla muita, parempi katteisia tuotteita.Kanta-asiakas korttijärjestelmien tarkoitus taas on sitouttaa asikkaita ns.bonusten toivossa kauppaan.Kanta-asikkaat ovat kaupan kivijalka, ns.varma tulonlähde, heistä kauppa hyötyy kaikkein eniten.


    • puuttuu

      Saksalainen Lidl tuli Suomen markkinoille v. 2002 ja silloin meidänkin perhe alkoi käydä siellä ostoksilla. Tuolloin sai kärryllisen tavaraa samalla hinnalla kuin tukkukauppojen hallitsemista ketjuista vähän kärryn pohjalle. Hinnat olivat 15-20% alempia kuin mihin suomalaiset olivat tottuneet.Saksassa sama ketju myi n. 7-10 % alle Suomen Lidlien hintojen?
      Muut kauppaketjut hyökkäsivät hintavalvontaviranomaisten kimppuun vaatien, että ei Suomessa saa myydä keskiolutta noin halvalla, kun itse olivat tottuneet laittaan kaikkien tuotteiden hintoihin tuplasti lisää sisäänostohintaan! Hyökkäys oli samalla viesti Lidlille ,ettei maassa ole totuttu siihen , että joku lipeää hintakartellista.
      Nyt Suomen Lidlikin on nostanut hintoja vaikka hinnat vieläkin n. 10% alle kartellihintojen!Siitä huolimatta edelleenkin ylivoimaisesti halvin elintarvikeliike Suomessa.
      Oliko se niin, että kartellit ovat Suomessa kiellettyjä ja sen noudattamista valvoo joku?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe