Sammakkonne

samppihörhö

Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden sammakoista.
Eli tähän voinet kirjoittaa mitä omistat ja montako.
Varsinkin, jos sinulla on vain yksi sammakko, voisit kertoa
-onko sillä nimeä,
-minkälainen se on luonteeltaan,
-ikä ja
-kaikkea mahdollista mikä mieleen pälkähtää.

Itselläni on:
0.3 Kellosammakko (Bombina bombina)
1.1 Kiinankellosammakko (Bombina orientalis)
4.0 Kääpiökynsisammakko (Hymenochirus boettgeri)
1.1 Sinimyrkkynuolisammakko (Dendrobates azureus)
1.1 Vihernuolimyrkkysammakko (Dendrobates auratus)
1.1 Keltajuovanuolimyrkkysammakko (Dendrobates leucomelas)
2.5 Lehtisammakko   (Hyla cinerea)   
0.1 Afrikkalainen kynsisammakko (Xenopus laevis)

sekä epämääräinen lauma tuliliskoja, jotka myöskin ovat sammakkoeläimiä

15

1390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammakoista pitävä

      Minulla on kolme kääpiökynsisammakkoa:
      Paavo, Terttu ja Joonas.
      Ne ovat asuneet meillä jo melkein kolme vuotta, olivat kylläkin vauveleita kun ostin ne kasvattajalta.

      Aion tulevaisuudessa ostaa ainakin yhden lehtisammakon.
      Siitä saa kertoa kaikenlaista tietoa,
      lähinnä omakohtaisia kokemuksia.

    • -S-

      itselläni on tällä hetkellä vain
      0.0.5 D.Auratusta (sininen ja costa rica-muoto)
      toinen mokoma on lisää tulossa syksyllä.

      samppihörhö! Onko nuolimyrkkysi lisääntyneet?

      • samppihörhö

        ..mutta eivät ole vielä lisääntyneet.
        Ei taida olla suurempia aikeitakaan?
        Ehkeivät vaan ole kiinnostuneet asiasta, tai sitten odottelevat vielä jonkin aikaa, kunnes päättävät yllättää minut... :)


      • Sakke
        samppihörhö kirjoitti:

        ..mutta eivät ole vielä lisääntyneet.
        Ei taida olla suurempia aikeitakaan?
        Ehkeivät vaan ole kiinnostuneet asiasta, tai sitten odottelevat vielä jonkin aikaa, kunnes päättävät yllättää minut... :)

        Tiedät kai mitä sammakkosi tarvitsevat lisääntyäkseen? Eli honeymoon-hut; majan, lisäksi kosteus on todella merkittävä asia. Eli kun "sadekausi" alkaa, kaikki lisääntymään!
        Kysele lisää jos et tiedä, itse olen kyllä saanut aiemmin sammakot lisääntymään ja "käsihoidolla" niistä on tullut erittäin hienoja yksilöitä :)


      • ihmeelistä...
        samppihörhö kirjoitti:

        ..mutta eivät ole vielä lisääntyneet.
        Ei taida olla suurempia aikeitakaan?
        Ehkeivät vaan ole kiinnostuneet asiasta, tai sitten odottelevat vielä jonkin aikaa, kunnes päättävät yllättää minut... :)

        Hei, minulle tuli myös yllätys tässä viime perjantainna...Kun katsoin akvaarioon niin...siellä oli keltasia rykelmö munia...Ei voi olla totta huusin pojilleni.... Sammakot oli kuteneet ja olimme vartunneetkin jo jonkin aikaa. Naaras on 3v. ja uros 1v. puoli vuotta. Nyt laitettin munat poikasaltaaseen ja seurataan niitä. Kovasti yrittävät päästä musista eroon....Katsotaan miten käy...Nyt on 4 päivä kun yrittää munistaan pois.....


    • JoGu

      Mä olen enemmän salamanteri-ihmisiä. Lajisto näyttää tällä hertkellä seuraavanlaiselta:

      1.1 Paramesotriton chinensis
      0.1 Pachytriton labiatus
      1.2 Cynops orientalis - kiinankääpiötulilisko
      1.2 Cynops ensicauda - miekkahäntätulilisko
      1.1 Pleurodeles waltl - kylkiluuvesilisko
      0.2 Notophthalmus viridescens - punatäplävesilisko
      1.1 Salamandra salamandra - tulisalamanteri
      1.1 Ambystoma tigrinum - tiikerisalamanteri
      0.0.1 Bufo calamita - haisukonna
      0.1. Kaloula pulchra - puhvelisammakko
      0.1 Ceratophrys ornata - argentiinansarvisammakko
      1.0 Litoria caerulea - korallisormisammakko
      2.1 Hyperolius fusciventris burtoni
      0.0.1. Bufo melanostictus

    • frogi

      Minulla on nyt 3 kynsisammakkoa, joista yhden olen pelastanut wc kuolemalta. Ed omistaja ei JAKSANUT enää sen kanssa ja oli vetämässä sen alas vessasta. Minulla se on ollut jo n. 4 vuotta.Aikaisemmin minulla oli albiino kynsisammakko, joka ei ollut kääpiö, enkä enää ole moista löytänyt vaikka olen hakenut. Se muni ja kurnutti. Nykyiset vain kurnuttavat.Kaikilla sammakoilla on nimet. Albiino oli Selma, sitten on Saku, Lyyli ja Kaino.

      • samppihörhö

        Mahtavaa kun on ihmisiä jotka pelastavat eläimiä.
        Itsellenikin on pari tullut aikoinaan vähän samalla tavalla


    • ToTTi

      meillä uiskentelee akvaariossa kääpilkynsisammakko totti taateli

    • salmix

      Akvaariossani molskuttelevat kääpiökynsisammakot Rölli ja Wanda. Nimet ovat kaverini Ninan keksintöä. Kiitos hänelle! Edesmenneet sammakkoni Selma ja Saku olivat myös iloisia polskuttajia. Sakusta kaikki alkoi n. 7 vuotta sitten.

    • sammakko

      Mulla oli noin 10 v sitten 2 kynsisammakkoa jotka menehtyivät aika pian. Niillä oli tapana kiusata meidän monnia- toinen hyppi evän päällä ja toinen meni kutittelemaan evän alta. Samassa akvaariossa oli myös käärmekala josta ne eivät pitäneet joten eräänä päivänä ylälasia oli siirretty sen verran että käärmekala makasi olohuoneen matolla kuolleena ja akvaario oli sentään 300 l. Sammakoillahan ei tietenkään ollut mitään tekemistä asian kanssa... Meidän Jammu oli päässyt itse hyppäämään altaasta pois ja löytyi makuuhuoneen lattialta ja toinen sampu tuli sairaaksi muista kaloista. Porvoosta ei ainaskaan tällä hetkellä saa sammakkoja ,kuka tietää lähimmän paikan?

    • kosssssssssss

      mulla on 18 kääpiökynsisammakkoa.
      yhden nimi on saku,mutta muille en nimiä oo keksiny :)saku on luonteeltaan vilkas,porukan pomo,eli syö ensin kaikki parhaimmat palat ja loput saavat sitten tyytyä pikku paloihin :)
      sakun hankin eläinkauppiaalta,joka myös myy ja kasvattaa kääpiökynsisammakoita.Sakun oli silloin aivan pieni kuin hankin sen :) saku on nyt n.4 vuotias vanhus :)
      ja niin,saku oli eka kääpiökynsisammakkoni :)
      mutta nyt kun niihin olen TÄYSIN hullaantunut,niin niitä olen rupenut ihan kasvattamaankin,eli multa voitte kysyä kääpiökynsi poikueista.

    • Wolffi

      Mun vaivaisesta kokoelmasta löytyy seuraavaa:

      0.1 Ceratophrys ornata (argentiinansarvisammakko)
      0.1 Bombina orientalis (kiinankellosammakko)

      Tästä on hyvä jatkaa :)

    • Sakke

      Minulla on tällä hetkellä 2.3 Leucomelasta ja kyllä ne lisääntyisivät vaikka kuinka mutta tilanpuutteen vuoksi en niitä halua enempää joten hävitän aina hedelmöitetyn kudun...

    • Red_

      Joo.. Mulla on Yksi kynsisammakkoa, ja kaksi afrikankynsisammakkoa(?).. Niiden nimet ovat Saku, Sisu ja Siiri.. Sisu on isoin ja varsinainen ahmatti, syö kaiken tieltään.. Saku on ensimmäinen sammakkoni ja tosi rakas, se on kyllä melko veijari ja hyvä sammakkotoveri toisille.. Aina nukkumassa.. Ja sitten on joukon uusin ja pienin, Siiri. Se on kyllä vielä melko arka, mutta toisinaan utelias. Uskon todella että sammakot ovat viisaita ja tunnistavat omistajansa.. Ainakin ne lähtevät pakoon vierailta.. En oikeastaan tiedä kuinka vanhoja sammakkoni ovat, mutta ainakin ne ovat vuosien varrella kasvaneet. Sakun sain v.1998, ja sisun 1999 ja ton Siirin tänä vuonna. Kaikesta huolimatta ne ovat rakkaat ystäväni!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe