Voiko kaksosuus periytyä suvussa?
Kaksosten perillisyys
6
1562
Vastaukset
- KEH
Kyllä, niin ainakin minulle sanottiin kun odotin kaksosiamme.
- kysymys...
Oliko kyseessä eri- vai samamunaiset kaksoset? Onko näiden periytyvyydellä eroja?
- mmm
kysymys... kirjoitti:
Oliko kyseessä eri- vai samamunaiset kaksoset? Onko näiden periytyvyydellä eroja?
kaksosuus on periytyvää. ja vain äidin sukulinjasta.
minä meidän suvun ekana sain kaksoset. näinkin voi käydä.
- Hele2007
Yleensä on sanottu, että epäidenttisyys näyttäisi kulkevan enemmän äidin puolella eli se, että munasoluja irtoaa ja kehittyy kaksi. Identtisten kaksosten mahdollisuus näyttäisi kuulemma kulkevan isän puolella.
Mieheni on kaksonen ja erittäin samannäköinen kuin veljensä, sukulaiset eivät aina erota heitä. Joskus nuorempana häneltä oli veljensä kanssa ahkerasti kysytty oletteko erimunaiset (eli epäidenttiset) tai samamunaiset kaksoset ja tähän kyllästyneinä veljekset vastasivat aina, että kyllä heillä molemmilla on ihan omat munat... Lähisuvussa ei ole muita kaksosia.- kaksoset on
Minunkin mieheni on kaksonen ja olivat lapsena tosi saman näköisiä. nyt aikuisena tyyli ja paino ovat tehneet eri näköisiksi. Meillä on 1,5 v kaksospojat, myös identtiset. että tuntuu olevan miehen suvussa.
Olen myös kuullut kuten edellinen kirjoittaja, että äidin puolelta periytyy epäidenttiset ja isien puolelta identtiset. Olen tosin myös jostain lukenut, että kaikilla on yhtä suuri todennäköisyys saada identtiset. 1/3 on identtisiä ja 2/3 on epäidenttisiä kaikista kaksosista.
- lisensiaatti
Todellakin miehellä ja hänen lähisuvulla ei ole mitään merkitystä moniraskauksissa.
Naisen perintötekijät ovat nk. dominantteja ja vain heidän osuutensa moniraskauksiin on todistettu.
Miestä yleensä tarvitaan vain siinä alullepanossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984