Kaksosten perillisyys

"Sukurasitteinen"?

Voiko kaksosuus periytyä suvussa?

6

1587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KEH

Kyllä, niin ainakin minulle sanottiin kun odotin kaksosiamme.

• kysymys...

Oliko kyseessä eri- vai samamunaiset kaksoset? Onko näiden periytyvyydellä eroja?

• mmm
        kysymys... kirjoitti:

Oliko kyseessä eri- vai samamunaiset kaksoset? Onko näiden periytyvyydellä eroja?

kaksosuus on periytyvää. ja vain äidin sukulinjasta.
        minä meidän suvun ekana sain kaksoset. näinkin voi käydä.

• Hele2007

Yleensä on sanottu, että epäidenttisyys näyttäisi kulkevan enemmän äidin puolella eli se, että munasoluja irtoaa ja kehittyy kaksi. Identtisten kaksosten mahdollisuus näyttäisi kuulemma kulkevan isän puolella.

Mieheni on kaksonen ja erittäin samannäköinen kuin veljensä, sukulaiset eivät aina erota heitä. Joskus nuorempana häneltä oli veljensä kanssa ahkerasti kysytty oletteko erimunaiset (eli epäidenttiset) tai samamunaiset kaksoset ja tähän kyllästyneinä veljekset vastasivat aina, että kyllä heillä molemmilla on ihan omat munat... Lähisuvussa ei ole muita kaksosia.

• kaksoset on

Minunkin mieheni on kaksonen ja olivat lapsena tosi saman näköisiä. nyt aikuisena tyyli ja paino ovat tehneet eri näköisiksi. Meillä on 1,5 v kaksospojat, myös identtiset. että tuntuu olevan miehen suvussa.
        Olen myös kuullut kuten edellinen kirjoittaja, että äidin puolelta periytyy epäidenttiset ja isien puolelta identtiset. Olen tosin myös jostain lukenut, että kaikilla on yhtä suuri todennäköisyys saada identtiset. 1/3 on identtisiä ja 2/3 on epäidenttisiä kaikista kaksosista.

• lisensiaatti

Todellakin miehellä ja hänen lähisuvulla ei ole mitään merkitystä moniraskauksissa.
      Naisen perintötekijät ovat nk. dominantteja ja vain heidän osuutensa moniraskauksiin on todistettu.
      Miestä yleensä tarvitaan vain siinä alullepanossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3335
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2782
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      146
      2582
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2291
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      355
      2014
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1634
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      37
      1271
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe