Itsellä on edessä sydäntä riipivä teko, viimeinen matka eläinlääkäriin. Lapukka on 15v ja takapää ei enää kanna kakka karkailee.Toivon vaan et kaveri nukkuisi pois yöllä.En ole vielä varannut aikaa eläinlääkäriin, mut ensiviikolla kai täytyy.Tää on näitä varjopuolia, mut mun koira synty ja ilmeisesti kuolee mun syliin.Pitäkää hyvää huolta koiristanne ne on sen ansainneet.
Lapukka
10
1679
Vastaukset
- lapukka 1v
juttu.koirahan on perheen jäsen ja sitä tulee kaipaamaan viellä kauan. koirasi on varmasti eläny hyvän ja vielä pitkän elämän. koitahhan pärjäillä =)
- Hauli
Koiralla on jo noin vaikeaa ollut kannattanut lopettaa koira jo ajat sitten tuskin koiralla on kivaa ollut noin huonokuntoisena.
- jpj
siinäpä se kun koira on iloinen ja syö hyvin,eikä peräpään heikkous tuo kipuja.Nää ön ihan normaaleja vanhan koiran ongelmia. Johonkin on vaan itse pakko määrittää loppu.Ei vanhuus ole sairaus.Se itte vähät välittää kun lenkillä takajalat tekee stopin, sit istutaan ja jatketaan pikkasen ajan kuluttua.Eikä pari kikkaretta nukkumapaikalla ole maailmaaakaatava asia.Kannattaa seurata onko koira onnellinen ja sillä ei ole kipuja,mut ainahan vanhuksilla on pientä kolotusta.Nyt on vaaan ylitetty se raja kun on pakko lopettaa kaveri,meni joulun jälkeen pahemmaksi.Kivaa sillä on ollut se on tyypillinen lapukka ja nauttii rapsuttelusta ja huomiosta,sitä se on saanut, kaikki on mennyt koiran tahtiin"eli hitaasti".Tosiaan vanhuus ei ole sairaus.
- lapukka1v
jpj kirjoitti:
siinäpä se kun koira on iloinen ja syö hyvin,eikä peräpään heikkous tuo kipuja.Nää ön ihan normaaleja vanhan koiran ongelmia. Johonkin on vaan itse pakko määrittää loppu.Ei vanhuus ole sairaus.Se itte vähät välittää kun lenkillä takajalat tekee stopin, sit istutaan ja jatketaan pikkasen ajan kuluttua.Eikä pari kikkaretta nukkumapaikalla ole maailmaaakaatava asia.Kannattaa seurata onko koira onnellinen ja sillä ei ole kipuja,mut ainahan vanhuksilla on pientä kolotusta.Nyt on vaaan ylitetty se raja kun on pakko lopettaa kaveri,meni joulun jälkeen pahemmaksi.Kivaa sillä on ollut se on tyypillinen lapukka ja nauttii rapsuttelusta ja huomiosta,sitä se on saanut, kaikki on mennyt koiran tahtiin"eli hitaasti".Tosiaan vanhuus ei ole sairaus.
on että vanhuus ei ole sairaus.monesti itsellänikin tulee mieleen tuo kun koira alkaa olla jo tosi vanha, mutta onneksi siihen on viellä pitkä aika..toivottavasti yhtä pitkään kuin sinun hauva. Kirpaiseva teko sinulla edessä eikä todellakaan mikään helppo vaikka sitä ajattelee koiran parasta. toivottavasti viellä jatkossa otat itsellesi uuden lappiksen..tai minkä tahansa muun rodun.
- Hauli
jpj kirjoitti:
Puhuuhan koirat kertoo meneeks hyvin kuin kysyy.Minäkin puhuin labukalleni eleillään ym kunnolla kertoi tilanteestaan.Ammuin kuitenkin labukkani ennen kuin vanhuuttaan itsestään olisi kuollut ja sisälle sontimaan.
- jpj
Hauli kirjoitti:
Puhuuhan koirat kertoo meneeks hyvin kuin kysyy.Minäkin puhuin labukalleni eleillään ym kunnolla kertoi tilanteestaan.Ammuin kuitenkin labukkani ennen kuin vanhuuttaan itsestään olisi kuollut ja sisälle sontimaan.
Jos sulla olisi vielä aivot niin säähän olisit vaarallinen.
- vieläkin ikävä
Sun viesti kosketti, koska olin itse samanlaisessa tilanteessa viime kesänä!
Oma lapukkani oli reilu 14-vuotias ja samoja ongelmia oli, kun sinunkin koirallasi.
Tein surutyötä jo kauan aikaisemminkin, kun tiesin ajan olevan lähellä, mutta arvaamattoman raskas päätös oli kuitenkin, kun tuli ajankohtaiseksi.
Kun näin koirastani, ettei se enää nauttinut elämästään ja hengityskin oli jo raskasta, (vettä kertyi keuhkoihin)tiesin, että oli jäähyväisten aika.
Osoita rakkautta loppuun asti ja tee vaikea päätös, usko pois....sen jälkeen tuntuu helpottavalta, kun tiedät ettei kaverillasi ole enää mitää kipuja.- jpj
kiitos sanoistasi! Kesti hetken kunnes jaksoin tulla taas tänne. Selvästi olet itse kokenut saman, ja olet oikeassa nyt kaikki on ohi kaveri on poissa.
Nöyrä kiitos kaikille "asiallisille" viestien kirjoittajille. - jakaa omaansa
jpj kirjoitti:
kiitos sanoistasi! Kesti hetken kunnes jaksoin tulla taas tänne. Selvästi olet itse kokenut saman, ja olet oikeassa nyt kaikki on ohi kaveri on poissa.
Nöyrä kiitos kaikille "asiallisille" viestien kirjoittajille.tuo aloittajan viesti oli koskettava,jotenkin osuin tänne palstalle,kun meille on lapukan pentu juuri tulossa.
- Höpönassu
Voimia sinulle, teet vaikean päätöksen, mutta se on koirasi kannalta paras ratkaisu. Saman kokenut viime kesänä, vieläkin ikävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368