Juups, elikkä ongelmana on nyt jo jonkun aikaa ollut juuri yllä mainittu, eli ihon punoitus. Tämä koskee vain kasvojen aluetta. Iho on myös hyvin kuivaa, mutta laittelen aina aamuin illoin jonkunlaista kosteusvoidetta.
Punoitus on välillä heikompaa, välillä pahempaa. En ymmärrä mistä tämä voi johtua - luulen ainakin syöväni lähes terveellisesti ja ulkoiltua tulee silloin tällöin.
Pahiten häiritsee kuitenkin ihossa koko ajan tuntuva polttamisen tunne, luulisin sen muistuttavan hieman auringossa palaneen ihon tunnetta. Se on hyvin vaivalloista, sillä on vaikea keskittyä mihinkään (varsinkaan koulussa), sillä kasvoissa tuntuu koko ajan uskomattoman vittumaista poltetta..
Suoraa yhteyttä akneen en tiedä, mutta koska noin muutama vuosi sitten ROAlla lähtenyt akne oli hyvin paha, niin voisi luulla että edes jollakulla olisi jonkunlaista tietoa asiasta!
Mistä helvetistä tämä oikein johtuu? Ja mikä tähän auttaisi? Olen jonkun aikaa käyttänyt myös sebamedin puhdisvaahtoa muutaman finnin takia, voisiko tässä olla yhteys? Iho tuntuu käytössä kuivuvan hieman. En ymmärrä...
Kiitos vain vastauksista.
Kasvo-ihon punoitus!
12
2002
Vastaukset
- ...
Polttava tunne ja punoitus voisi kertoa siitä, että iholla on jonkin näköistä tulehdusta. Kannattaisi varmaan käydä ihotautilääkärille näyttämässä. Itselläni on ruusufinni ja siinä on samanlaisia oireita. Ei se välttämättä sitä ole tietty.
Aloitin itse Bionin tuotteiden käyttämisen ja siinä on sitä tulehdusta hillitsevää ja punotusta & turvotusta vähentäviä ainesosia. On vaan aika kalliita. - n 25v.
En valitettavasti osaa auttaa. Kärsin itsekin samasta ongelmasta. Pari vuotta tätä on jo kestänyt, enkä vieläkään keksi mistä johtuu. Lääkärillä olen rampannut yhtenään ja saanut jos jonkinlaisia rasvoja ja voiteita reseptillä ja ilman. Ei apua mistään, muuta kuin hetkellisesti. Toisinaan ihoa kirveltää ja kuumottaa niin pahasti, että jopa pelkällä vedellä peseminen sattuu. Itse olen nyt kuukauden verran pessyt kasvot ennen nukkumaan menoa hajusteettomalla ja lisäaineettomalla Erisan (muistaakseni tämän niminen) rasvalla. Ihan samalla systeemillä kuin millä tahansa ihonpuhdistusmaidolla tai -geelillä. Tämän jälkeen olen laittanut hyvin hyvin kosteuspitoista rasvaa kasvoihin. Poskipäistä punoitus ei tosin ole hävinnyt, mutta kirvely ja kuumotus kylläkin.
- kosmetologi..
Kannattaa varata aika kosmetologille. Hänen pitäisi osata neuvoa hankalankin ihon hoidossa.
- Parabeeniaine-allergikko
kosmetologi.. kirjoitti:
Kannattaa varata aika kosmetologille. Hänen pitäisi osata neuvoa hankalankin ihon hoidossa.
Kokeiltu on aikanaan! Ei auta! Kosmetologeillakaan ei ollut tietoa näistä aineista.
- roastuz
ROAn jälkeen minullekin tuli sellainen punoittava iho ja hieman kuumoittava, että siitä voi johtua. Etenkin posket punoittaa välillä vaikka ei olisi tehnyt mitää ihmeellistä. Typerän näköistä, muut saattavat luulla että olen tuskastunut tai jännittynyt tai punnertanut juuri :)
- vaikea potilas
Että Roa aiheuttaisi punoitusta vielä pari vuotta käytön jälkeen? En usko. Iho voi pysyä äärimmäisen tulehtuneena pitkään, vaikkei ihon pinnassa näkyisi yhtäkään paisetta metrin etäisyydellä peilistä. Todennäköisemmin Roaa tarvitaan tulehduksen poistamiseen, mutta ihotautilääkäri sen viime kädessä määrittää.
- Apels
Kun minulla on noita punasia arpia paljon niin koitin ainetta nimeltä zinkosal.Levitin sitä sitten aika laajalle alueelle, että nyt on käynyt että poskissa on eri värisävyjä. Punasia arpia ja sitten tosi valkoista ihoa, valkoisempaa kun oikeasti ihoni on. Mikä tähän voisi auttaa? Rusketuksen saaminen vai mikä?
- m--19
en usko minkäänlaisen tulehduksen olevan syynä, ongelman vakavuus näes tuntuu riippuvan ainakin osittain päivästä/kellonajasta.
"n 25v", käytän myös kosteusvoidetta juuri kirvelyn ja kuumotuksen takia! siitä nimittäin tuntuu olevan apua, valitettavasti vain siihen eikä punoitus häviä mihinkään :/.
ROA-kuurista on jo pitkä (n. 1½-2vuotta), ja nämä oireet alkoivat vasta lähiaikoina, joten en tiedä onko asialla yhteyttä.
pitänee sitten varmaan jonkun asiantuntijan puheille tästä lähipäivinä lähteä, vaikka kallista onkin eikä rahatilanne mielellään juuri nyt antaisi periksi!- n 25v
Totta tosiaan on, että kosteusvoiteella pesu ja muutenkin sen ahkera käyttö ei auta mullakaan punoitukseen. Punoitusta varten olen käyttänyt vauvojen sinkkivoidetta, jota saa 2-3e hintaan esimerkiksi ruokakaupoista. Nämä ovat tosiaan kuitenkin vain "hätäapuja" eivätkä poista itse vaivaa. Ja niin kuin itsekin toteat, myös minulla ongelman vakavuus tuntuu riippuvan päivästä. Toisinaan on parempi ja toisinaan pahempi.
Itselläni punoitus on yleensä vain poskipäissä mutta jouluna punoitus levisi jopa otsaan. (Oli karsean näköistä) Aloin siinä vaiheessa miettiä jotakin ruoka-aine allergiaakin mutta enpä sitten tiedä. Jouluna tuli syötyä ainakin paljon suklaata ja kalaa.
Jostain syystä olen saanut viettää viimeiset kaksi viikkoa rauhassa kuumotukselta ja kirvelyltä, eikä poskipäätkään ole helottaneet samassa määrin kuin aiemmin. Syytä en tiedä, koska olen esimerkiksi syönyt samoin kuten aina ennenkin, eikä elämäntilanne ole muuttunut mihinkään, samoja meikkejä käytän kuin ennenkin... - m--19
n 25v kirjoitti:
Totta tosiaan on, että kosteusvoiteella pesu ja muutenkin sen ahkera käyttö ei auta mullakaan punoitukseen. Punoitusta varten olen käyttänyt vauvojen sinkkivoidetta, jota saa 2-3e hintaan esimerkiksi ruokakaupoista. Nämä ovat tosiaan kuitenkin vain "hätäapuja" eivätkä poista itse vaivaa. Ja niin kuin itsekin toteat, myös minulla ongelman vakavuus tuntuu riippuvan päivästä. Toisinaan on parempi ja toisinaan pahempi.
Itselläni punoitus on yleensä vain poskipäissä mutta jouluna punoitus levisi jopa otsaan. (Oli karsean näköistä) Aloin siinä vaiheessa miettiä jotakin ruoka-aine allergiaakin mutta enpä sitten tiedä. Jouluna tuli syötyä ainakin paljon suklaata ja kalaa.
Jostain syystä olen saanut viettää viimeiset kaksi viikkoa rauhassa kuumotukselta ja kirvelyltä, eikä poskipäätkään ole helottaneet samassa määrin kuin aiemmin. Syytä en tiedä, koska olen esimerkiksi syönyt samoin kuten aina ennenkin, eikä elämäntilanne ole muuttunut mihinkään, samoja meikkejä käytän kuin ennenkin...sain ainakin hetkellisesti ongelman vähenemään muutamalla helpolla keinolla. ajattelin nimittäin että ongelma liittyy kuitenkin jossain määrin verenpaineeseen, sillä pahimmillaanhan se oli juuri esimerkiksi saunasta tullesta, joten jätin pois 1) saunan. käyn salilla 3-5krt/vko ja yhteydessä on sauna. 2) kofeiinin. vaikka kahvia en juokaan niin silloin tällöin tuli koulupäivinä juotua energiajuomia.
mitään ihmeitä on kuitenkaan turha toivoa, mutta uskon että näistä on jonkunlaista apua! :)
uskon myös että ongelmana on jonkunlainen allergia ja sitä pitäisi varmaan selvitellä jonkun sortin lääkäreiden kanssa. voisiko koira allergia olla mahdollinen? semmoistahan ei tosiaan ollut ennen mutta nehän voivat kehittyä ajan kuluessa.
en kyllä tiedä voivatko oireet sitten olla toisinaan vahvempia ja toisinaan heikompia, sillä olen kuitenkin kontaktissa koirien kanssa suurinpiirtein saman verran päivittäin.
- Parabeeniaine-allergikko
Kuulostaapa tutulta! Minä sain muutama vuosi sitten diagnoosin sinnikkäästä taistelusta lääkärien kanssa! Kukaan ei vain tiennyt asiasta mitään! Voisit lukea kirjoittamani jutun otsikosta Kosketusallergiat. Minulla asiat nyt hallinnassa. Allergialiitossakaan ei tiedetty asiasta mitään, eivätkä olleet kuulleetkaan parabeeniaine-allergiasta! Kirjoituksesi perusteella sinulla voisi olla se sama allergia. Tosin tarvitaan ihotautilääkärille lähete ja hieman tietoa itseltä, että etsivät juuri sitä allergiaa. Itse jouduin tekemään "salapoliisi-työtä" saadakseni vastauksia. Odotellessasi lähetettä ihotautilääkärille, voisit kokeilla meikitöntä aikaa 2 vkoa ja käyttää kosteusvoiteena apteekista saatavaa parabeenitonta voidetta. Kysy apteekissa asiasta, heillä on nykyisin tietoa, koska allergia on yleistymässä.
- vaikea potilas
Itseltäni katosi suurin osa näkyvistä finneistä vuosia sitten. Mustapäät eivät sen sijaan ole kadonneet mihinkään. Vasta finnien katoamisen jälkeen iho on alkanut tulehtumaan, ja pysynyt tulehtuneina vuosia. Lääkärin mukaan punoitukseen auttaa ensisijaisesti tehokkaammat lääkkeet, joita vain lääkäri voi kirjoittaa. Vielä en ole kuitenkaan kokeillut lääkkeitä. Ihon kuivuus tuskin liittyy paljon vaivaan, minulla kun tuo rasvaisuus tuottaa ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835