Visa ja Visa Electron

2 korttia

Jossain sanottiin ettei pankista saa kuin yhden Visan kerrallaan mutta jos on Visa-maksuaikakortti niin estääkö se saamasta sen rinnalle myös Visa Electronin? Vai käsitelläänkö nuo eri asioina, Electronihan on käytännössä pankkikortti-automaattikortti eikä mikään luottokortti.

9

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

      :Visa ja Visa Electron
      :2 korttia 12.1.2008 klo 12.14
      :Jossain sanottiin ettei pankista saa kuin yhden
      :Visan kerrallaan mutta jos on Visa-maksuaikakortti
      :niin estääkö se saamasta sen rinnalle myös Visa
      :Electronin? Vai käsitelläänkö nuo eri asioina,
      :Electronihan on käytännössä
      :pankkikortti-automaattikortti eikä mikään
      :luottokortti.

      Voisit kokeilla saada Credit/Debit kortin
      siinä on parempi toimivuus kuin Electronin kanssa
      eli Credit on sinulle pelkkää maksuaikaa, Debit
      tiliveloitus. Myös pelkkiä Debit tai Credit
      kortteja saa erillisinä mutta kun
      tunnuslukukuittaus tulee täytyy muistaa kahdet
      eri PIN koodit kun yhdistelmäkortissa selviää
      yksillä PIN koodeilla. Debit toimii sielläkin missä
      on-line yhteyksiä ei ole (laivat, lentokoneet,
      junat). Debit kortit varmentaa satunnaisesti
      ellei niitä ole erikseen pakotettu
      pakkovarmennukseen (haasteelisten asiakkaiden
      bitti), myös tieto kortilla onko varmennus
      saatava aina vaiko hylätäänkö ostos varmennuksen
      puutteeseen on liikkelelaskijakohtainen päätös,
      VE kortilla varmentamatonta tapahtumaa ei
      hyväksytä, Debit kortilla ehkä hyväksytäänkin
      vaikka kortti olisi halunnut varmentaa.

      • ap.

        Siksi valitsin Visa Electronin. Mun pankissani ei ole tosiaan valikoimassa lainkaan Visa Debitiä eikä Visa Creditiä saati Visa Credit/Debitiä.
        Mun pankissa on perinteinen pankki-Visa kortti sekä pelkkä Visa Classic, Visa Gold, Visa Electron ja perinteinen pankkikortti ja pk-Visan, kuten myös Visa Classicin ja Visa Goldin myöntää Luottokunta. Eli mun pankilla ei ole omaa Visa-luototusta, se vain toimii Visa-maksuaikakorttien osalta Luottokunnan edustajana.

        Ja Visa Electroninhan myöntää pankki joten eikös tuonkin jo sinänsä luulisi olevan seikka ettei estäisi saamaasta "elektroonia"?


    • kaksi korttia joissa on visa

      kun on kaksi tiliä, nii varatilillä on electron ja ykköstilillä debit

      • ap.

        Mulla on tosin joskus ollut niin että samalla tilillä oli sekä nykyinen pankki-Visa yhdistelmäkortti että vielä erillinen pankkikorttikin, siis ilman Visaa. Sittemmin lopetin sen pelkän pankkikortin mutta nyt haluaisin kumminkin tuon yhdistelmän rinnalle myös Electronin. Älkää kysykö miksi. Muuten vain.

        TuollaKIN perusteella ja verukkeella luulisi sen Electroninkin heltiävän.


      • samalle
        ap. kirjoitti:

        Mulla on tosin joskus ollut niin että samalla tilillä oli sekä nykyinen pankki-Visa yhdistelmäkortti että vielä erillinen pankkikorttikin, siis ilman Visaa. Sittemmin lopetin sen pelkän pankkikortin mutta nyt haluaisin kumminkin tuon yhdistelmän rinnalle myös Electronin. Älkää kysykö miksi. Muuten vain.

        TuollaKIN perusteella ja verukkeella luulisi sen Electroninkin heltiävän.

        kyllä saat samalla tilille sekä visan (ilmeisesti jo myönnetty sulle) ja pankin oman visa electronin. Ovat täysin eri kortteja.


    • ???.

      mihin tarkoitukseen tarvitset useita kortteja.
      osaatko hallita niitä.
      haluatko kortteja, riskilisiä vai riskittömiä.


      Usein pankki soittaa,
      korttisi on palautettu,
      tilisi tyhjennetty,
      tai
      tilisi ylitetty.

      Usein on tämänkokoinen tieto ensimmäinen.

      • ap.

        Tottakai osaan hallita niitä!

        Ikinä en päästä ketään kurkkimaan olkani yli tunnuslukua naputellessani, lompakkoni on aina sellaisessa taskussa ettei kukaan pääse huomaamattani sitä nappaamana, en ylitä tiliäni vaan tarkkailen aina saldoa ym.

        Oliko vielä muuta vai lopetitko jo vittuilun?


      • ???
        ap. kirjoitti:

        Tottakai osaan hallita niitä!

        Ikinä en päästä ketään kurkkimaan olkani yli tunnuslukua naputellessani, lompakkoni on aina sellaisessa taskussa ettei kukaan pääse huomaamattani sitä nappaamana, en ylitä tiliäni vaan tarkkailen aina saldoa ym.

        Oliko vielä muuta vai lopetitko jo vittuilun?

        "Oliko vielä muuta vai lopetitko jo vittuilun?"

        ei olut sitä,
        on vain niin monta kertaa nähty itkevä asiakas,
        yksi 50v mieskin päätyi itsemurhaan.
        En yhtään enää sellaisia haluaisi.

        monella on kadonnut kortti johtanut ikivelkaan,
        sitten on heikot edellytykset edes elämänkumppania etsiä.

        anteeksi, lopetan.


    • Visa Electronin saantiin eivät vaikuta muuntyyppiset Visa-kortit. Siinä kun ei ole luottoa senkään vertaa kuin Visa Debitissä ja Visa-maksuaikakortissa.

      Esim. minulla oli vähän aikaa Visa Classic (maksuaika pankkikortti), Visa Electron ja Visa Debit, kunnes palautin Visa Electronin tarpeettomana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe