Hei!
Olen alkanut kiinnittämään huomiota kirkkaisiin pisteisiin/tähtiin näkökentässäni. Niitä ilmenee esim.yskiessä...tai kuten äsken, oksentaessa.
Ilmiötä voisi kuvailla parhaiten niin että jonkun edellämainitun tapahtuman seurauksena ilmestyy useita kirkkaita tähtiä kummankin silmän näkökenttään ja vilahtavat muutaman kerran edestakaisin vauhdilla..sitten häviävät.
Joskus satunnaisesti on viime viikkojen aikana mennyt joku yksittäinen hassu jomman kumman näkökentän poikki, muuten niitä ei ole ollut.
Kertooko tämä vakavammasta? mulle tuli peikkona mieleen raskausmyrkytys, mutta mitään sen kummempia turvotuksia mulla ei ole (vähän on nilkoissa)
Olo on muuten ihan ok, tosin tänään on ollut heikohko ja pahoinvoiva olo nyt iltapäivästä, ja lähinnä silloin kun lähtee liikkeelle. Paineet on olleet ihan ok, hb aika alhainen ja sen takia syönkin nyt rautaa.
Onko kukaan muu kärsinyt noista kuvatunlaisista näköhäiriöistä??
Kiitän vastauksista :)
kirkkaat pisteet näkökentässä
9
12199
Vastaukset
- lisätäänpä
Niin ja lisäys edelliseen: viikkoja nyt siis 27.
- rv29
Tarkoitatko sellaisia tähtiä mitä saattaa tulla silmiin joskus ihan muutenkin eli ei raskausaikana? Esim. jos on pääalaspäin hetken ja nostaa yhtäkkiä päänsä ylös niin silmissä menee tähtiä?
Itselläni on nyt ainakin muutamaan otteeseen tässä raskausaikana välillä mennyt tähtiä silmissä, mutta menee niitä joskus muutenkin. Verenpaineet olleet minulla alhaalla eikä turvotuksia. Tämä jo kolmas raskaus eikä ole raskausmyrkytystä ollut.
Olen käsittänyt, että ne näköhäiriöt tarkoittaa nimenomaan jotain sumentumisia tms. selkeitä näköhäiriöitä. Tai sitten sitä, että niitä tähtiä nyt menisi silmissä ihan alvariinsa. - sama..
..tuttu juttu.. Silmissä vilistää valopalloja. Varsinkin jos nousee äkisti ylös tai yöllä hipsii vessaan ja pamauttaa valot päälle :/ Johtuiskohan jonkin moisesta rasituksesta? Eli just tuo oksentelu, yskiminen.. Toki kannattaa neuvolassa puhua asiasta, mutta luulen että se ihan normaalia :)
- kans...
näkyy tähtiä sillon tällön. Ja kaikki arvot on ollu kunnossa joten tuskin mistään vakavasta on kyse..oon nyt rv 33 ja tähtiä on vilissyt silmissä ehkä reilun kuukauden sisällä..
- näkyy..
Mullakin näkyy välillä sellasia pikkusia valopalloja silmissä, erittyisesti jos katson vaaleata tai kirkasta vasten. Niitä nyt on varmaan aina näkynyt. arvot kunnossa ja verenpainekin 120/65. Olen nyt 30 vk.
- aloittaja
näkyy.. kirjoitti:
Mullakin näkyy välillä sellasia pikkusia valopalloja silmissä, erittyisesti jos katson vaaleata tai kirkasta vasten. Niitä nyt on varmaan aina näkynyt. arvot kunnossa ja verenpainekin 120/65. Olen nyt 30 vk.
Samaa ollut muillakin :) Joo tarkoitan nimenomaan niitä sellaisia pieniä kirkkaita valojuttuja. En muista onko niitä ilmennyt ennen raskautta, mutta nyt niitä on viimeisen parin viikon aikana näkynyt. Tiistaina on neuvolalääkäri, puhun siellä asiasta.
Mitään näön sumentumisia ei ole ollut. Tuolta eri lähteistä kun luin raskausmyrkytyksestä, niin löysin vaan maininnan näköhäiriöistä. Kun en sitten tarkempaa tietoa löytänyt, ja noita tähtiä taas tänään näkyi..niin hieman rupesi huolestuttamaan että ei kai nämä tähtöset nyt sitten ole niitä näköhäiriöitä.
Kiitoksia vastauksista, ja muille odottajille kanssa mukavaa loppuraskautta!
- on näkyny
pisteitä koko elämän ajan.
mm.ku oon nukkunu huonot unet yöllä,noussu liian äkkiä,pyörryttäny,oksettanu ymsymsymsyms.
Tosin en oo 100% terve (sairastan epilepsiaa,syntymästä alkaen) - lukasa
tämä tilanne on normaalia alku raskaudessa.kun teet jotain äkkinäistä helpottuu raskauden edetessä.paitsi jos muita oireita pään särkyä. huimausta turvotusta kohonnutta veren painetta valkuaista virtsassa puhutaan raskaus myrkytyksestä.itsellä oli alku raskaudessa juuri tuollaista kun nousin nopeasti esimerkiksi ylös.keskustele nevolassa asiasta
- aloittaja
Lukasa: ei ole kysymyksessä alkuraskaus, kuten tuonne ensimmäisen viestini jälkeen lisäsinkin. Vaan rv 27 menossa siis. Mutta kun kerta muillakin on suurinpiirtein näillä viikoilla ollut samaa, niin en murehdi asiasta sen kummemmin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1835037Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,204428Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993127Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2562997Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432912- 522521
- 271929
- 351770
- 221767
- 681761