Osaammeko jo?

Palstakampraattini, Maalaismies, on joskus esittänyt tyytyväisyytensä siitä, että meillä on tällainen palsta ilmaiseksi käytettävänä.

Palsta on tarkoitettu meille kaikille, ikään, sukupuoleen, oppineisuuteen y.m. katsomatta.

Enitenhän tämä on ajanvietettä mutta hyötytietoakin täältä saa moneen ongelmaan.

Oppisimmepa joskus käyttäytymään ihmisiksi!?

Harkittu loukkaaminen ja ilkeily ei kuulu keskusteluihin. Erimielisyydet asioissa ja pieni riitelykin kyllä menettelevät. Itsekin olen melkoinen sanailija jos aihetta on.

Täällähän saa kirjoittaa lähes kaikesta "maan ja taivaan välillä" mutta viestien tulisi olla sellaisia, johon jokainen voisi ottaa kantaa, sanoa mielipiteensä.

Huomattaneen, että lukijoita on monikymmenkertainen määrä kirjoittajiin verrattuna. Näillekin tulisi antaa jotain hauskaa tai mielenkiintoista luettavaa.

Täällä saa siis "sanoa" lähes mitä vaan. Ei tarvitse olla niinkuin erään jääkiekkokaupungin kirkkoherran. Kirkkoherra istui jääkiekkokatsomossa, vierellään oli jääkiekkofani, joka voimasanoja käyttäen manaili omien huonoa peliä. Kuin ihaillen seurasi kirkkoherra tuota ja viimein tokaisi: "Juuri noin minäkin haluaisin sanoa"

11

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonnossa, politiikassa ja ihmissuhteissa sekä niihin liittyvissä asioissa on myöskin oltava
      sallittua, suvaittua. Myös täällä.

      Eräs mies, sukulaiseni, istui kerran Lontoossa käydessään
      jalkapallokatsomossa seuraamassa ottelua.
      Fanit ympärillä olivat joukkohysterian vallassa
      ja tämä rauhallinen, pitkä mies kun ei huutanut muiden mukana, hänelle alkoi tulla tunne, että
      joutuu niiden lynkkaamaksi.

      Urheilufanit suurena joukkona ovat todella pelottava porukka.
      Onneksi mies oli hyväkuntoinen,pitkä ja leveäharteinen.

      Muutkin 'ismit' voivat saada vastaavanlaisia faneja.:\
      :)

      • Hannes..

        on joidenkin poliittisten ihmisten päässä
        aivan tavallista.

        Ja kyllä sitä ihmissuhteissakin näkyy,
        jos joku halveksii jotain >nikkiä


    • että edes opimme

      Lukijaksi lähinnä olen itse jäänyt, näköjään moni muukin. Mielenkiintoisia avauksia on viime vuoden aikana ollut paljon, keskustelua on käyty, vilkastakin kunnes häirikkö on torpedoinut ja tyrehdyttänyt sen. Yli kolme vuotta olen täällä palloillut, nyt olen enää lähinnä lukija.
      Ihailen teitä jotka olette jaksaneet kirjoittaa täällä samalla nikillä , rekisteröityinä tai ei. kiusaamisesta ja mollaamisesta huolimatta. Minulla ei valitettavasti ole niin paksu nahka, että jaksaisin jatkuvaa perässä kulkevaa kiusaajaa. Omiakin murheita on aivan tarpeeksi, palstakirjoittelu on minulle lähinnä viihdettä ja ajatusten vaihtoa.

      • Asenteesi on terve ja hyvä. Tuskin sinua kiusattaisiin vaikka kirjoittaisitkin. Palsta on nykyään verrattain "terve".

        70 on nykyään lähes tyhjä.


      • Ukki.

        Miltei 100 %:sesti olen kirjoittanut samalla nimmarilla, milloin mitenkin onnistuen.
        Lähinnä lukijana minäkin nykyisin. ?


      • Ukki. kirjoitti:

        Miltei 100 %:sesti olen kirjoittanut samalla nimmarilla, milloin mitenkin onnistuen.
        Lähinnä lukijana minäkin nykyisin. ?

        Nythän tuo selvis, miksi 70 palstalla on vähemmän kirjoittajia kuin 60 palstalla.
        Täällä on lukijajäähdyttelijöinä entiset 60 aktivistit.
        Vai onko?


      • mitenkä
        Jopel kirjoitti:

        Nythän tuo selvis, miksi 70 palstalla on vähemmän kirjoittajia kuin 60 palstalla.
        Täällä on lukijajäähdyttelijöinä entiset 60 aktivistit.
        Vai onko?

        60 lukijat voivat vaikuttaa 70 kirjoittaja määrään? Sitäpaitsi nytkin kun katsoo kirjoittajamääriä, on täällä enemmän.

        60 -palsta on pysähtyneessä tilassa.


      • mitenkä kirjoitti:

        60 lukijat voivat vaikuttaa 70 kirjoittaja määrään? Sitäpaitsi nytkin kun katsoo kirjoittajamääriä, on täällä enemmän.

        60 -palsta on pysähtyneessä tilassa.

        Nuo edellä keskusteluun osallistuneethan kertoivat olleensa aikaisemmin aktiivisia kirjoittajia, mutta nyt käyvät enimmäkseen lukemassa. Olettaisin, että 70 ihmiset olivat aikasemmin 60 ihmisiä. Olenko oikeassa?
        Nytkin kun katsoo kirjoittajia, niin 60 puolella on paljon enemmän kirjoittajia kuin täällä.
        Tässä tämä mun seli seli.


      • kuten sanot
        Jopel kirjoitti:

        Nuo edellä keskusteluun osallistuneethan kertoivat olleensa aikaisemmin aktiivisia kirjoittajia, mutta nyt käyvät enimmäkseen lukemassa. Olettaisin, että 70 ihmiset olivat aikasemmin 60 ihmisiä. Olenko oikeassa?
        Nytkin kun katsoo kirjoittajia, niin 60 puolella on paljon enemmän kirjoittajia kuin täällä.
        Tässä tämä mun seli seli.

        7-kympisten jälkeen tullaan 8-kymppisiksi ja aina vähemmän kirjoitetaan..vai joko sitten kuollaan?


      • kuten sanot kirjoitti:

        7-kympisten jälkeen tullaan 8-kymppisiksi ja aina vähemmän kirjoitetaan..vai joko sitten kuollaan?

        ikä alkaa painaa ja ajatus ei toimi niin lennokkaasti.Mutta vielä olemme terävässä kunnossa,ei hätää..On täällä riviä,mihin kirjoittaa.Jos jotakuta ei miellytä,niin mahtuuhan
        ne eriävät mielipiteet hyvin tänne..Kunhan jokainen muistaa,ettei ihan solvata ketään.
        Onhan tämä keskustelu ollut varsin siistiä.
        Joskus on poistettu kirjoituksia,vaikka en aina ymmärrä,miksi?Kai niihin on ollut joku syy?
        No,en pidä omiani niin maailmaa mullistavina,että
        niiden perään itkisin..Aina voi kirjoitella uusia juttuja..Onhan täällä kivaa käydä lukemassa ja sitten jos saa inspiksen voi jotain itsekin kirjoittaa.Joten kirjoittelemaan vaan..t.Irkku


      • Maalaismies*
        irkku-37 kirjoitti:

        ikä alkaa painaa ja ajatus ei toimi niin lennokkaasti.Mutta vielä olemme terävässä kunnossa,ei hätää..On täällä riviä,mihin kirjoittaa.Jos jotakuta ei miellytä,niin mahtuuhan
        ne eriävät mielipiteet hyvin tänne..Kunhan jokainen muistaa,ettei ihan solvata ketään.
        Onhan tämä keskustelu ollut varsin siistiä.
        Joskus on poistettu kirjoituksia,vaikka en aina ymmärrä,miksi?Kai niihin on ollut joku syy?
        No,en pidä omiani niin maailmaa mullistavina,että
        niiden perään itkisin..Aina voi kirjoitella uusia juttuja..Onhan täällä kivaa käydä lukemassa ja sitten jos saa inspiksen voi jotain itsekin kirjoittaa.Joten kirjoittelemaan vaan..t.Irkku

        Tärkeintä ei ole voitto vaan osallistuminen. Minusta tämä palsta on ihan jees harrastus. Kun ilman nettiä ei enää tule toimeen, niin mikäs parempi kuin treenata sen käyttöä tälläkin lailla."..vielä olemme terävässä kunnossa,ei hätää..." kirjoittaa irkku-37 naulan kantaan.

        Jos ei halua kirjoittaa, niin voihan lukemalla seurata meidän vakinikkien toilailua. Eiksoo mielenkiintoista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe