Osaammeko jo?

Ruuneperi

Palstakampraattini, Maalaismies, on joskus esittänyt tyytyväisyytensä siitä, että meillä on tällainen palsta ilmaiseksi käytettävänä.

Palsta on tarkoitettu meille kaikille, ikään, sukupuoleen, oppineisuuteen y.m. katsomatta.

Enitenhän tämä on ajanvietettä mutta hyötytietoakin täältä saa moneen ongelmaan.

Oppisimmepa joskus käyttäytymään ihmisiksi!?

Harkittu loukkaaminen ja ilkeily ei kuulu keskusteluihin. Erimielisyydet asioissa ja pieni riitelykin kyllä menettelevät. Itsekin olen melkoinen sanailija jos aihetta on.

Täällähän saa kirjoittaa lähes kaikesta "maan ja taivaan välillä" mutta viestien tulisi olla sellaisia, johon jokainen voisi ottaa kantaa, sanoa mielipiteensä.

Huomattaneen, että lukijoita on monikymmenkertainen määrä kirjoittajiin verrattuna. Näillekin tulisi antaa jotain hauskaa tai mielenkiintoista luettavaa.

Täällä saa siis "sanoa" lähes mitä vaan. Ei tarvitse olla niinkuin erään jääkiekkokaupungin kirkkoherran. Kirkkoherra istui jääkiekkokatsomossa, vierellään oli jääkiekkofani, joka voimasanoja käyttäen manaili omien huonoa peliä. Kuin ihaillen seurasi kirkkoherra tuota ja viimein tokaisi: "Juuri noin minäkin haluaisin sanoa"

11

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonnossa, politiikassa ja ihmissuhteissa sekä niihin liittyvissä asioissa on myöskin oltava
      sallittua, suvaittua. Myös täällä.

      Eräs mies, sukulaiseni, istui kerran Lontoossa käydessään
      jalkapallokatsomossa seuraamassa ottelua.
      Fanit ympärillä olivat joukkohysterian vallassa
      ja tämä rauhallinen, pitkä mies kun ei huutanut muiden mukana, hänelle alkoi tulla tunne, että
      joutuu niiden lynkkaamaksi.

      Urheilufanit suurena joukkona ovat todella pelottava porukka.
      Onneksi mies oli hyväkuntoinen,pitkä ja leveäharteinen.

      Muutkin 'ismit' voivat saada vastaavanlaisia faneja.:\
      :)

      • Hannes..

        on joidenkin poliittisten ihmisten päässä
        aivan tavallista.

        Ja kyllä sitä ihmissuhteissakin näkyy,
        jos joku halveksii jotain >nikkiä


    • että edes opimme

      Lukijaksi lähinnä olen itse jäänyt, näköjään moni muukin. Mielenkiintoisia avauksia on viime vuoden aikana ollut paljon, keskustelua on käyty, vilkastakin kunnes häirikkö on torpedoinut ja tyrehdyttänyt sen. Yli kolme vuotta olen täällä palloillut, nyt olen enää lähinnä lukija.
      Ihailen teitä jotka olette jaksaneet kirjoittaa täällä samalla nikillä , rekisteröityinä tai ei. kiusaamisesta ja mollaamisesta huolimatta. Minulla ei valitettavasti ole niin paksu nahka, että jaksaisin jatkuvaa perässä kulkevaa kiusaajaa. Omiakin murheita on aivan tarpeeksi, palstakirjoittelu on minulle lähinnä viihdettä ja ajatusten vaihtoa.

      • Asenteesi on terve ja hyvä. Tuskin sinua kiusattaisiin vaikka kirjoittaisitkin. Palsta on nykyään verrattain "terve".

        70 on nykyään lähes tyhjä.


      • Ukki.

        Miltei 100 %:sesti olen kirjoittanut samalla nimmarilla, milloin mitenkin onnistuen.
        Lähinnä lukijana minäkin nykyisin. ?


      • Ukki. kirjoitti:

        Miltei 100 %:sesti olen kirjoittanut samalla nimmarilla, milloin mitenkin onnistuen.
        Lähinnä lukijana minäkin nykyisin. ?

        Nythän tuo selvis, miksi 70 palstalla on vähemmän kirjoittajia kuin 60 palstalla.
        Täällä on lukijajäähdyttelijöinä entiset 60 aktivistit.
        Vai onko?


      • mitenkä
        Jopel kirjoitti:

        Nythän tuo selvis, miksi 70 palstalla on vähemmän kirjoittajia kuin 60 palstalla.
        Täällä on lukijajäähdyttelijöinä entiset 60 aktivistit.
        Vai onko?

        60 lukijat voivat vaikuttaa 70 kirjoittaja määrään? Sitäpaitsi nytkin kun katsoo kirjoittajamääriä, on täällä enemmän.

        60 -palsta on pysähtyneessä tilassa.


      • mitenkä kirjoitti:

        60 lukijat voivat vaikuttaa 70 kirjoittaja määrään? Sitäpaitsi nytkin kun katsoo kirjoittajamääriä, on täällä enemmän.

        60 -palsta on pysähtyneessä tilassa.

        Nuo edellä keskusteluun osallistuneethan kertoivat olleensa aikaisemmin aktiivisia kirjoittajia, mutta nyt käyvät enimmäkseen lukemassa. Olettaisin, että 70 ihmiset olivat aikasemmin 60 ihmisiä. Olenko oikeassa?
        Nytkin kun katsoo kirjoittajia, niin 60 puolella on paljon enemmän kirjoittajia kuin täällä.
        Tässä tämä mun seli seli.


      • kuten sanot
        Jopel kirjoitti:

        Nuo edellä keskusteluun osallistuneethan kertoivat olleensa aikaisemmin aktiivisia kirjoittajia, mutta nyt käyvät enimmäkseen lukemassa. Olettaisin, että 70 ihmiset olivat aikasemmin 60 ihmisiä. Olenko oikeassa?
        Nytkin kun katsoo kirjoittajia, niin 60 puolella on paljon enemmän kirjoittajia kuin täällä.
        Tässä tämä mun seli seli.

        7-kympisten jälkeen tullaan 8-kymppisiksi ja aina vähemmän kirjoitetaan..vai joko sitten kuollaan?


      • kuten sanot kirjoitti:

        7-kympisten jälkeen tullaan 8-kymppisiksi ja aina vähemmän kirjoitetaan..vai joko sitten kuollaan?

        ikä alkaa painaa ja ajatus ei toimi niin lennokkaasti.Mutta vielä olemme terävässä kunnossa,ei hätää..On täällä riviä,mihin kirjoittaa.Jos jotakuta ei miellytä,niin mahtuuhan
        ne eriävät mielipiteet hyvin tänne..Kunhan jokainen muistaa,ettei ihan solvata ketään.
        Onhan tämä keskustelu ollut varsin siistiä.
        Joskus on poistettu kirjoituksia,vaikka en aina ymmärrä,miksi?Kai niihin on ollut joku syy?
        No,en pidä omiani niin maailmaa mullistavina,että
        niiden perään itkisin..Aina voi kirjoitella uusia juttuja..Onhan täällä kivaa käydä lukemassa ja sitten jos saa inspiksen voi jotain itsekin kirjoittaa.Joten kirjoittelemaan vaan..t.Irkku


      • Maalaismies*
        irkku-37 kirjoitti:

        ikä alkaa painaa ja ajatus ei toimi niin lennokkaasti.Mutta vielä olemme terävässä kunnossa,ei hätää..On täällä riviä,mihin kirjoittaa.Jos jotakuta ei miellytä,niin mahtuuhan
        ne eriävät mielipiteet hyvin tänne..Kunhan jokainen muistaa,ettei ihan solvata ketään.
        Onhan tämä keskustelu ollut varsin siistiä.
        Joskus on poistettu kirjoituksia,vaikka en aina ymmärrä,miksi?Kai niihin on ollut joku syy?
        No,en pidä omiani niin maailmaa mullistavina,että
        niiden perään itkisin..Aina voi kirjoitella uusia juttuja..Onhan täällä kivaa käydä lukemassa ja sitten jos saa inspiksen voi jotain itsekin kirjoittaa.Joten kirjoittelemaan vaan..t.Irkku

        Tärkeintä ei ole voitto vaan osallistuminen. Minusta tämä palsta on ihan jees harrastus. Kun ilman nettiä ei enää tule toimeen, niin mikäs parempi kuin treenata sen käyttöä tälläkin lailla."..vielä olemme terävässä kunnossa,ei hätää..." kirjoittaa irkku-37 naulan kantaan.

        Jos ei halua kirjoittaa, niin voihan lukemalla seurata meidän vakinikkien toilailua. Eiksoo mielenkiintoista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe