Ero ja rapu

kuinon

Ottaako rapu heti uuden, vakavan ihmissuhteen erottuaan vai varooko viimeiseen saakka? Hyppiikö hakemassa vain lohtuseksiä?

17

9023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leijonatar

      Kokemuksieni mukaan ravun ero on pitkä prosessi ja rapu pitää yhteyttä exäänsä. Siinä rinnalla hän pitää jonkinlaisia naissuhteita ja samalla tapailee exää.

    • rapunen

      itse uskon rapuna että ravulle ero on kova paikka. olipa puoliso ollut minkälainen tahansa.
      rapu jää roikkumaan exäänsä ja joutuu itsesääliin pettyen siitä että oli taas tehnyt väärän valinnan....

      • rapunainen***

        en ole jäänyt roikkumaan yhteenkään eksään. Olen sellaiseen liian ylpeä.


      • Toivottavasti
        rapunainen*** kirjoitti:

        en ole jäänyt roikkumaan yhteenkään eksään. Olen sellaiseen liian ylpeä.

        Erittäin hyvä kysymys muuten.Minäkin olen pohtinut samaa.Minun Rapuni on vannonut, ettei pidä yhteyksiä exiinsä, että mennyt on mennyttä.Mutta valehdellut on sillä olen saanut hänet kiinni tekstailemasta exälleen, tosin huonolla menestyksellä.Saattaa todella pitkän ajan päästä ottaa vielä yhteyttä vanhoihin "tuttuihin".Haluaa itseasiassa olla yhteydessä jokaiseen ja taas välillä ei keneenkään.Tekee todella helposti uusia tuttavuuksia.Joten eron tullessa luulen, että tällä minun ravullani olisi ainakin liuta yhdenillanjuttuja parissa viikossa.Voi tietysti olla, että olen väärässä.Ainakin parin viikon eromme aikana oli ollut joitain hoitoja vaikka muuta sanookin.


      • rapu mies
        Toivottavasti kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys muuten.Minäkin olen pohtinut samaa.Minun Rapuni on vannonut, ettei pidä yhteyksiä exiinsä, että mennyt on mennyttä.Mutta valehdellut on sillä olen saanut hänet kiinni tekstailemasta exälleen, tosin huonolla menestyksellä.Saattaa todella pitkän ajan päästä ottaa vielä yhteyttä vanhoihin "tuttuihin".Haluaa itseasiassa olla yhteydessä jokaiseen ja taas välillä ei keneenkään.Tekee todella helposti uusia tuttavuuksia.Joten eron tullessa luulen, että tällä minun ravullani olisi ainakin liuta yhdenillanjuttuja parissa viikossa.Voi tietysti olla, että olen väärässä.Ainakin parin viikon eromme aikana oli ollut joitain hoitoja vaikka muuta sanookin.

        valehtelusta ja salailusta.... ettet vain olisi itse liian mustasukkaisena ajanut rapua liian hapettomaan tilaan? Tuo on tehokas keino saada rapu etääntymään sinusta, ei niinkään existään tai muista ravun tuttavuuksista. Itselläni ei tulisi mieleenkään salailla yhteydenpitoa muihin ihmisiin, ja jos ex kerran on ex niin miksi yhteydenpitoa pitäisi salata?

        Rapu kyllä kiintyy ihmisiin (ei kaikkiin) ja varmasti haluaa silloin tällöin kysyä kuulumisia tms. En näe mitään syytä miksi ikinä alkaisin vannomaan mitään. Kuulostaa lähinnä vallankäytöltä tuo sinun asenteesi ja rapu ei helpolla alistu, tulet huomaamaan... Mustasukkaisuus on mustasukkaisen ongelma ja pitemmän päälle en sellaisen kanssa suhdetta jaksaisi. Varo vaan ettei käy niin että sinä tulet vielä kaipaamaan ravun yhteydenottoja ja ihmettelet miksi hän ei sinuun yhteyttä ota....

        Mutta täällähän onneksi on sulle sitten vertaistukea. ;) Voit liittyä tuohon katkeroituneiden naisten kuoroon joka täällä päivästä ja kuukaudesta toiseen jaksaa rapua ihmetellä ja mollata. Vääriä ovat ravulle olleet kun ei tuon vertaa ymmärrystä ole.


      • Leijonatar
        rapu mies kirjoitti:

        valehtelusta ja salailusta.... ettet vain olisi itse liian mustasukkaisena ajanut rapua liian hapettomaan tilaan? Tuo on tehokas keino saada rapu etääntymään sinusta, ei niinkään existään tai muista ravun tuttavuuksista. Itselläni ei tulisi mieleenkään salailla yhteydenpitoa muihin ihmisiin, ja jos ex kerran on ex niin miksi yhteydenpitoa pitäisi salata?

        Rapu kyllä kiintyy ihmisiin (ei kaikkiin) ja varmasti haluaa silloin tällöin kysyä kuulumisia tms. En näe mitään syytä miksi ikinä alkaisin vannomaan mitään. Kuulostaa lähinnä vallankäytöltä tuo sinun asenteesi ja rapu ei helpolla alistu, tulet huomaamaan... Mustasukkaisuus on mustasukkaisen ongelma ja pitemmän päälle en sellaisen kanssa suhdetta jaksaisi. Varo vaan ettei käy niin että sinä tulet vielä kaipaamaan ravun yhteydenottoja ja ihmettelet miksi hän ei sinuun yhteyttä ota....

        Mutta täällähän onneksi on sulle sitten vertaistukea. ;) Voit liittyä tuohon katkeroituneiden naisten kuoroon joka täällä päivästä ja kuukaudesta toiseen jaksaa rapua ihmetellä ja mollata. Vääriä ovat ravulle olleet kun ei tuon vertaa ymmärrystä ole.

        Olen tuntenut rapumieheni 3 vuotta ja tänään hän jälleen kerran jätti minut exänsä takia. Teki sen viime kesänä, palasi exänsä luokse kuukaudeksi, kunnes totesi, ettei siitä mitään tule ja palasi luokseni. Olimme yhdessä noin 4 kuukautta ja jälleen tänään hän jätti minut exänsä takia. Että näin rapu pääsee irti existään.


      • rapu mies
        Leijonatar kirjoitti:

        Olen tuntenut rapumieheni 3 vuotta ja tänään hän jälleen kerran jätti minut exänsä takia. Teki sen viime kesänä, palasi exänsä luokse kuukaudeksi, kunnes totesi, ettei siitä mitään tule ja palasi luokseni. Olimme yhdessä noin 4 kuukautta ja jälleen tänään hän jätti minut exänsä takia. Että näin rapu pääsee irti existään.

        valitettavaa sun kannalta. Pointtini aiemmassa tekstissä oli vain se että jos rapu ajetaan tilanteeseen, jossa hän kokee että hän ei voi olla rehellinen kumppanilleen vaan hänen pitää salailla tekemisiään (esim. yhteydenpitoa joihinkin ihmisiin), niin silloin varmemmin suhde tulee päättymään. Jos rapu, tai kuka tahansa, haluaa palata eksänsä luo niin loppujen lopuksi on ihan sama kyttääkö puoliso ravun viestittelyjä tms. Erona vain se että jos suhteessa vallitsee luottamus niin kumppani tietää aiemmin missä mennään ja saattaa jopa olla niin ettei rapu silloin suhteesta lähtisikään, jos kokee että voi rauhassa ylläpitää suhteita ihmisiin joista välittää.


      • Leijonatar
        rapu mies kirjoitti:

        valitettavaa sun kannalta. Pointtini aiemmassa tekstissä oli vain se että jos rapu ajetaan tilanteeseen, jossa hän kokee että hän ei voi olla rehellinen kumppanilleen vaan hänen pitää salailla tekemisiään (esim. yhteydenpitoa joihinkin ihmisiin), niin silloin varmemmin suhde tulee päättymään. Jos rapu, tai kuka tahansa, haluaa palata eksänsä luo niin loppujen lopuksi on ihan sama kyttääkö puoliso ravun viestittelyjä tms. Erona vain se että jos suhteessa vallitsee luottamus niin kumppani tietää aiemmin missä mennään ja saattaa jopa olla niin ettei rapu silloin suhteesta lähtisikään, jos kokee että voi rauhassa ylläpitää suhteita ihmisiin joista välittää.

        Mun rapumies ei vaan koskaan ole ollut rehellinen, ei edes silloin kun tavattiin. Väitti olevansa sitoutumiskammoinen, unohti kertoa, että hän on avoliitossa. Typerä minä, kun siedin näin kauan.


      • Anonyymi
        Toivottavasti kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys muuten.Minäkin olen pohtinut samaa.Minun Rapuni on vannonut, ettei pidä yhteyksiä exiinsä, että mennyt on mennyttä.Mutta valehdellut on sillä olen saanut hänet kiinni tekstailemasta exälleen, tosin huonolla menestyksellä.Saattaa todella pitkän ajan päästä ottaa vielä yhteyttä vanhoihin "tuttuihin".Haluaa itseasiassa olla yhteydessä jokaiseen ja taas välillä ei keneenkään.Tekee todella helposti uusia tuttavuuksia.Joten eron tullessa luulen, että tällä minun ravullani olisi ainakin liuta yhdenillanjuttuja parissa viikossa.Voi tietysti olla, että olen väärässä.Ainakin parin viikon eromme aikana oli ollut joitain hoitoja vaikka muuta sanookin.

        Rapu onkin pelimies tai täydellinen nyhverönössö jota ei bailupaikoissa näy.


    • Ravutar

      Itse en pysty heti ottamaan uutta,jos takana on monen vuoden seurustelu suhde joka on päättynyt eroon. Erosin itse 2-vuotta sitten suhteesta jossa olin 3-vuotta ja kihloissakin. Vasta nyt on täysin "rehellinen" ja luottavainen suhde menossa,yritystä minullain oli seurustella mutta ne kaatui aina siihen kun en itse osannut olla rehellinen itselleni enkä kumpannille joten alkoi ahdistamaan. Mutta nyt alkaa taas sydän olla ehjä ja viimein uskaltaa luottaa kunnolla ja kokeilla seurustelua uudelleen.. Ei kaikki Ravut hypi hakemassa mitään lohtuseksiä,ne on yksilöitä joten...

    • Majama

      Mulla on ollut suhde rapuun. Puoliso lemppasi hänet syksyllä kuin sai tietää suhteestamme. Rapu oli kuulemma ihan kooma-suruissaan tuosta erosta puolisostaan, mutta toipui siitä parissa viikossa. Nyt on suhteita ja menoa kovastikin. Voiko sitä sitten kutsua lohtuseksiksi? Minua hän ei enää halua nähdäkään.

      • virgonatar

        hmm, tuo rapumiehen reaktio mielenkiintoinen ;) mun ympärillä on pörrännyt enemmänkin noita rapumiehiä ehkä koska neitsyistä on sanottu et ne välittää ja jaksaa huomioida rapumiehen sukkaongelmat ja ymmärtääkseni rapumiehillä ei ole kavereita koska muut miehet ei kestä epäreiluja itkupillejä, niiden tunnetiloja ja 3v-oikutteluja, joten olisko tämä yks syy miks rapumiehet jaksaa vuosienkin jälkeen ottaa yhteyttä exiin yksinäisyydessään ja tehden itsensä naurunalaiseksi, aivan kuin niillä olisi epärealistisen idealistinen kuva naisista, nehän elää jo omaa elämäänsä .., pettämistä ei voi kyllä yleistää, olen seukannut pitkään yhden tahdikkaan, fiksun, lämpimän ja uskollisen rapumiehen kanssa joka ei yrittänyt tehdä exillään mitään mustasukkaisuustemppuja, päinvastoin.. noh, ero tuli ulkomaankomennuksen vuoksi ts. en sopinut enään elämäntilanteeseen ... toisesta romanssista taas jäi paskanmaku suuhun: rapu ylimielisyydessään puhui/käyttäytyi tosi loukkaavasti, mitätöi myös muitten iloiset asiat, valehteli ja esitti suurieleisest, paapo paskaa ja siitä tulevaa fiilistä ja tunnetta eikä tajunnut mitä epähygeniaa tuotti ympäristöönsä ja kuinka epämielyttävältä se näytti muiden silmissä yrittäen nimenomaan saada mut mustasukkaiseksi kun ei ollut kysymys enään välittämisestä exien suhteen tai muitten naisten.. rapumiehillähän on tarve egoilla, esittää haluttua saalista, kun on huono itsetunto ...


    • Minä olen rapu ja olen eronnut 2 vuotta sitten enkä ole etsinyt muita suhteita enkä ole uskaltanut laskea itseni likelle ketään vaan seuraan sivusta mitä tuleman pitää ja silloinkin olen varovainen.

    • rapu

      ja eronnut puoli vuotta sitten, kun avomieheni vuosia kestänyt sivusuhde paljastui. En ole ollut sen jälkeen minkäänlaisissa "suhteissa" kehenkään, vaan aion päästä taas tolpilleni ennen kuin katson ympärilleni. Valitettavasti olen tavallaan koukussa petolliseen exääni, mutta pitkälti myös siksi, että hän minuun yhteyttä ottaa. Parisuhteessa olen rehellinen ja uskollinen - myös tämän karvaan kokemuksen jälkeen. Tosin luottamus on aika lailla horjunut parisuhteen kestävyyteen ja ihmisten aitouteen eli ravun kova kuori on nostettu esille.

      • virgonatar

        ...ystäväkokemukseni naisravuista ovat aivan erilaisia kuin miesravuista: naisravut vilpittömästi huolehtii, kiintyy, ovat oikeita kodin hengettäriä ja uskollisia, en voi kuvitellakkaan heitä pettämässä tai elämässä kaksoiselämää, siihen heidän tunne-elämänsä ei anna myöden, liian herkkiä ja pehmeitä semmoiseen...ja naisethan eivät ole lapsia!

        ., ja vielä hyvin tulkinnanvaraiseen 1.viestiin et olen vain ymmärtänyt et ERO miesravun kanssa ei yleensä johdu "tunteiden kuolemisesta" vaan arvaamattomasti "taidottomuudesta ihmissuhteissa ja ylisubjektiivisuudesta" et joko ei sovi heidän elämäntilanteeseensa tai heitä on loukattu "verisesti" (tulkinnanvaraista ja suhteellista!) ja siksi niin usein miesravut jäävät yksin kerta toisensa jälkeen,..
        ja se rapumiesten yliobjektiivinen kuva naisista liittyy siihen et he kuvittelevat exiensä elävän heidän elämää ikuisesti ottamalla "kuulumisten" varjolla yhteyttä, kun loppujenlopuks tunteita on vielä jäljellä, vanha suola janottaa, haluaa palata tuttuun tunnetilaan/fiilikseen kun ei järjellä ajatella et toinen osapuoli on jo haudannut exät haudanlepoon eikä luurangot kolise kaapissa eikä uuskaan mies halua et joku rapuexä roikkuu hänen reviirillään elikkä eikö aika naivia miesravulta esittää "mehän erottiin ystävinä ja ollaan edelleen kiintyneitä toisiimme ja näin kuulumisia vaihdellen" ;-))
        .., ja olen huomannut et rapumiehet itse ovat hyvin mustasukkaisia (jopa lapsellisen mustasukkaisia vaikkapa koiralle), joka tulee juuri epäsuorien metkujen (ml. muut naiset/exät) kautta ilmi, kun huomio onkin jossain toisessa asiassa/ihmisessä välillä eikä hänessä ...


      • Anonyymi
        virgonatar kirjoitti:

        ...ystäväkokemukseni naisravuista ovat aivan erilaisia kuin miesravuista: naisravut vilpittömästi huolehtii, kiintyy, ovat oikeita kodin hengettäriä ja uskollisia, en voi kuvitellakkaan heitä pettämässä tai elämässä kaksoiselämää, siihen heidän tunne-elämänsä ei anna myöden, liian herkkiä ja pehmeitä semmoiseen...ja naisethan eivät ole lapsia!

        ., ja vielä hyvin tulkinnanvaraiseen 1.viestiin et olen vain ymmärtänyt et ERO miesravun kanssa ei yleensä johdu "tunteiden kuolemisesta" vaan arvaamattomasti "taidottomuudesta ihmissuhteissa ja ylisubjektiivisuudesta" et joko ei sovi heidän elämäntilanteeseensa tai heitä on loukattu "verisesti" (tulkinnanvaraista ja suhteellista!) ja siksi niin usein miesravut jäävät yksin kerta toisensa jälkeen,..
        ja se rapumiesten yliobjektiivinen kuva naisista liittyy siihen et he kuvittelevat exiensä elävän heidän elämää ikuisesti ottamalla "kuulumisten" varjolla yhteyttä, kun loppujenlopuks tunteita on vielä jäljellä, vanha suola janottaa, haluaa palata tuttuun tunnetilaan/fiilikseen kun ei järjellä ajatella et toinen osapuoli on jo haudannut exät haudanlepoon eikä luurangot kolise kaapissa eikä uuskaan mies halua et joku rapuexä roikkuu hänen reviirillään elikkä eikö aika naivia miesravulta esittää "mehän erottiin ystävinä ja ollaan edelleen kiintyneitä toisiimme ja näin kuulumisia vaihdellen" ;-))
        .., ja olen huomannut et rapumiehet itse ovat hyvin mustasukkaisia (jopa lapsellisen mustasukkaisia vaikkapa koiralle), joka tulee juuri epäsuorien metkujen (ml. muut naiset/exät) kautta ilmi, kun huomio onkin jossain toisessa asiassa/ihmisessä välillä eikä hänessä ...

        Juu mun rapu oli mustasukkainen omalle lapselleen minusta. Kiukutteli kuin 5 vuotias, kun ei saanut omaa tahtoaan läpi.


    • ---ää--

      muutettiin ensin erilleen,koe-eroksi sanoi hän sitä,kaksi viikkoa meni ja löysi uuden miehen.oltiin lähes kaksi vuotta naimisissakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe