Tarinani alkoholista..

miimikko

Aluksi; Olen 21-vuotias tyttö joka kärsii paniikkihäiriöstä, syvästä masennuksesta ja pakkoneuroosihäiriöstä. Ja tämä on vain LAINAUS BLOGISTANI..

Olen ollut idiootti. Aloitin ryyppäämisen 14-vuotiaana. Keikkoja, festareita.. 16-vuotiaana tutustuin Hellcultiin ja aloin juoda kiljua, ainakin loppuaikana sitä teki useamman päivän viikossa. Samalla lihoin parin vuoden aikana 10kg. Jos hypätään ajassa useampi vuosi eteenpäin päästään Kuopioon, siellä alkoi pahin juominen, koko viime kevään ryyppäsimme Kumpparin kanssa, lähes joka päivä, päivästä toiseen. Ainaista ahdistusta krapulasta, oksentelua, sammumista, outoja sekoiluja milloin kenenkäkin kanssa. Ja toiset 10kg lisää. Meni niinsanotusti liian lujaa. Kesällä muutin Lempäälään ja aloin käydä uusien tuttavuuksien kanssa Koskenrannassa juomassa. Noin kuukauden se jatkui, sitten tavattuani poJan vähensin yhteen kertaan viikossa. Kännit paheni vähentämisen myötä, en muistanut enää mitään illoista, baarireissuista jne. Aina minut sai taluttaa kotiin, yksin en olisi pärjännyt. Nyt se saa jäädä historiaan. Juominen ei ole pitkään aikaan ollut enää kivaa, ahdistus on valtava humalan jälkeen eikä rahanmenoltakaan säästy. Myönnän, että juominen on minulle ongelma. Sillä vaikka juon vain sen yhden kerran viikossa, sillä kerralla vedän viinaa kuin sieni enkä osaa lopettaa ajoissa. Se on jo Ongelma, isolla O:lla. Elämäntapojen muutos pätee nyt myös tähän, juominen saa jäädä. Sallittakoon ne pari siideriä Schattenissa ensi kuussa, sitä ennen en aio koskea viinaan. Pakko löytää jotain muuta aktiviteettia tähän elämään, yrittää nauttia muusta. Esimerkiksi siitä että sain toisen mahdollisuuden ja saan viettää aikaa tärkeän ihmisen kanssa, edes ne viikonloput. Päätin säästää viinarahat bussikortteihin, joilla pääseen kaupunkiin ja liikkumaan kaupungin sisällä, voin kulkea poJan luona hänen ensimmäisessä omassa asunnossaan Lentävänniemessä ja pääsen uimaankin, kunhan vain viitsii ostaa ensin uimapuvun ja pulittaa sen seitsemisen (!!) euroa kerrasta :/ Olen myös tutkinut Kansalaisopistojen kurssitarjontaa ja ottanut yhteyttä jopa Lempäälän seurakuntaan, heillä kun on toimintaa nuorille aikuisille, etenkin sellaisille tapauksille kuin minä, sairaille ja syrjäytyneille.. Tarvitsen todellakin uusia naamoja ympärilleni ja tekemistä! Lenkkeily ja jumppaaminen on tällä hetkellä ne ensimmäiset aktiviteetit joita harrastan, onneksi. 5kg tiputus toi huomattavasti paremman olon fyysisesti, eikä terveellinen ruoka tee niin paljoa hallaa mielellekkään kuin rasvainen paska.

Jos kaikkeen pystyy, jos vain haluaa, minunkin on onnistuttava!

5

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivasuu

      toivon elämääsi, puhun kokemuksesta, sillä alkoholi on ollut itse perkele mulle, mutta taistellaan vastaan.

    • suosittelen

      Pitäisikö, vaikka vaikutatkin lujatahtoiselta ja raitistumisen alku näyttää sujuvan hienosti, kuitenkin hankkia ammattiapua juomiseesi? Kunnallinen A-klinikka esim. ja siihen yhdistettynä mahd. psykoterapia, joilla noita solmuja saisit avattua niihin erikoistuneiden ihmisten kanssa.

      Vuosia jatkunut putki on mahdollista katkaista myös omin voimin, mutta se on huomattavasti helpompaa, jos ympärillä on läheisten ihmisten lisäksi myös ammattiapua.

      Olet oikealla tiellä, toivon sydämestäni sinulle voimia jatkoon.

    • *Sad Soul*

      Olen sinua pari vuotta vanhempi nuori nainen, mullakin saattaa olla alkoholiongelma(tai tulossa jos en osaa vähentää), tosin juomisen aloitin vasta 18v.
      Kärsin lievästä masennuksesta ja ahdistuksesta. Nuoruuteni ollut täynnä paskaa, rankkoja kokemuksia, epäonnistuneita ja väkivaltaisia parisuhteita, rahallista ja henkistä hyväksikäyttöä.
      Pakko juoda kun on henkisesti niin helveltin paha olo.. Viime vuonna suurin osa rahoistani meni viinaan. Ennen biletin baareissa kavereiden kanssa. Nykyään juon yksin ja himassa.. En kestä nähdä ystäviäni onnellisina poikaystävien kanssa. He eivät tajua masennuksesta mitään. Mua miehet ovat aina vain loukanneet..Mikä mussa on vikana tulee mietittyä.

      • kuivasuu

        nurjapuoli onkin, kun liika alkoholin käyttö vain pahentaa entisestään huonoa henkistä tilaa. Väittäisin, että monikin ihminen voisi henkisesti paremmin, kun ei käyttäisi alkoholia liikaa. Nämä on niitä ratkaisuja joihin on vaikea puuttua sivullisen ja jokaisen on itse mielessään ratkaistava ja tehtävä omat valinnat miten elämäänsä haluaa elää tai parhaalta tuntuu.


    • Jos haluat vielä kunnolla päästä eteenpäin ota yhteyttä KAN-kotiin. http://www.kan.fi/toimintayksikot/kan-kodit/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe