Hare Krishnat ja tähtitiede

Idänkävijä

Uskovatko muutkin hindut kuin hare krishnat enemmän Veeda-kirjoihin kuin moderniin luonnontieteeseen? Meinaan että tämä on aika tiukkaa tekstiä:


Now, why do we believe the Vedic scriptures rather than the material scientists? Because the Vedic scriptures differ from the conclusions of material science in that they are not based on imperfect sensory investigation, but are apaurusa i.e., they emanate from God, who is beyond the material world. In other words, Vedic evidence stands above the defects of conditioned souls within the material world. Thus, when it comes to real scientific knowledge, the standard of Vedic authority is perfect because it originates directly from the all-perfect, omniscient Personality of Godhead.

The Vedic account of our planetary system is already researched, concluded, and perfect. The Vedas state that the moon is 800,000 miles farther from the earth than the sun. Therefore, even if we accept the modern calculation of 93 million miles as the distance from the earth to the sun, how could the "astronauts" have traveled to the moon--a distance of almost 94 million miles--in only 91 hours (the alleged elapsed time of the Apollo 11 moon trip)? This would require an average speed of more than one million miles per hour for the spacecraft, a patently impossible feat by even the space scientists' calculations.

http://science.krishna.org/Articles/2000/08/00082.html


Olen ollut kiinnostunut krishnalaisuudesta aikoinani, mutta tällaiset väitteet ovat vähän liikaa. Pahaksi onnekseni (hyväksi onnekseni) olen nimittäin myös aina lukenut paljon tähtitieseen ja fysiikkaan liittyvää kirjallisuutta. En voi hyväksyä hare krishnojen Aristoteleen aikaisia ja kaltaisia käsityksiä. Tat tvam asi, juu, mutta kaikkea hindujen vanhaa kirjallisuutta ei pysty ottamaan kirjaimellisesti muut kuin nämä hare krishna -kreationistit.

5

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seniili prabhupada

      Jos minä sanon ja bhagavad gita sanoo (se versio jonka minä käänsin) niin se on absoluuttinen totuus, ja jos et usko joudut helvettiin sen takia koska et usko minua. Sillä minä olen hyvin rakas krishnalle. Ja jos arvostelet minua jollain tapaa, joudut helvettiin ainakin miljoona kertaa peräkkäin, koska olen krishnalle hyvin rakas. KUKAAN EI OLE KOSKAAN KÄYNYT KUUSSA, EIKÄ MILLÄÄN MUULLAKAAN PLANEETALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Hij

        Joka kolmasti kieltää, tuhannesti morkkaa, joutuu vielä satimeen Krishnan helmaan...

        Kaunista sanottavaa sinulta. Jos haluat niin voit saada minulta, Hidalgojen mestarilta yksityis-opetusta Prabhupadasta.

        Älä käytä seuraavan kerran Prabhupadan nimimerkkiä.

        -Hij-


      • vieläkin seniilimpi papupata
        Hij kirjoitti:

        Joka kolmasti kieltää, tuhannesti morkkaa, joutuu vielä satimeen Krishnan helmaan...

        Kaunista sanottavaa sinulta. Jos haluat niin voit saada minulta, Hidalgojen mestarilta yksityis-opetusta Prabhupadasta.

        Älä käytä seuraavan kerran Prabhupadan nimimerkkiä.

        -Hij-

        on epäeettistä uhkailla ihmisiä satuolentojen kostolla uskonnon helman alla. Hyi häpeä!!!


    • hij

      Hei
      Idänkävijä

      Nyky-tieteissä, nyky-tähtitieteessä ja teknisessä maailmankaikkeuden mittaamisessa eikä edes älyllisesti veda-tutkijana etene Persoonallisen Jumalan etsinnässä.

      Jumala, Kaiken Alku, Krishna tai miksi kukin haluaa kutsua suurinta liikuttajaa, ei ole mitattavissa galaksien ja välimatkojen avulla. Yksinkertaisesti: Maailmankaikkeudet muotoutui ja sai muotonsa Henkisen Persoonallisen Jumalan toimesta. Se miten isot välimatkat esim. loppujen lopuksi on maasta kuuhun on turhaa, sillä me emme tee mitään tällä tiedolla. Mitä se hyödyttää eloamme?

      Myös maaimankaikkeudessa on eri tasoisia 'elämänmuotoja', kehoja asuttamassa. Ja jopa ajan mittaaminen ei olekaan enää välttämättä samaa kuin kotoisessa lintukodossa maaplaneetalla. Emme tiedä tarpeeksi asioista; joten älyllinen ei koskaan tule kohtaamaan täydellistä tietoa.

      Todellinen elo on, että sisimmässä alkaa etsiä olemassa-olevaa Jumalaa, henkisyyttä tässä ja nyt arjessa.

      -Hij-

    • henkipihisee

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/krsna5.html#suomi

      Tuolta saatte tietää tuosta mainiosta uskon"tieteestä". jota "munkit" turunkin kaduilla selkä vääränä kirjoja myyvät(keräävät ns.pisteitä). pahuus asuu kaikissa! eritoten fanaattisissa ihmisissä jotka oman (uskonnon, ja sitä kautta oman!) tavoittelussa soikaistuvat aivopesejilleen ja uskovat sokeasti kaiken mitä kerrotaan, koska ei saa kyseenalaistaa mitään! voi hyvät ihmiset mitä olette menneet tekemään! sulakoon krsna helvetissä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe