Uskovatko muutkin hindut kuin hare krishnat enemmän Veeda-kirjoihin kuin moderniin luonnontieteeseen? Meinaan että tämä on aika tiukkaa tekstiä:
Now, why do we believe the Vedic scriptures rather than the material scientists? Because the Vedic scriptures differ from the conclusions of material science in that they are not based on imperfect sensory investigation, but are apaurusa i.e., they emanate from God, who is beyond the material world. In other words, Vedic evidence stands above the defects of conditioned souls within the material world. Thus, when it comes to real scientific knowledge, the standard of Vedic authority is perfect because it originates directly from the all-perfect, omniscient Personality of Godhead.
The Vedic account of our planetary system is already researched, concluded, and perfect. The Vedas state that the moon is 800,000 miles farther from the earth than the sun. Therefore, even if we accept the modern calculation of 93 million miles as the distance from the earth to the sun, how could the "astronauts" have traveled to the moon--a distance of almost 94 million miles--in only 91 hours (the alleged elapsed time of the Apollo 11 moon trip)? This would require an average speed of more than one million miles per hour for the spacecraft, a patently impossible feat by even the space scientists' calculations.
http://science.krishna.org/Articles/2000/08/00082.html
Olen ollut kiinnostunut krishnalaisuudesta aikoinani, mutta tällaiset väitteet ovat vähän liikaa. Pahaksi onnekseni (hyväksi onnekseni) olen nimittäin myös aina lukenut paljon tähtitieseen ja fysiikkaan liittyvää kirjallisuutta. En voi hyväksyä hare krishnojen Aristoteleen aikaisia ja kaltaisia käsityksiä. Tat tvam asi, juu, mutta kaikkea hindujen vanhaa kirjallisuutta ei pysty ottamaan kirjaimellisesti muut kuin nämä hare krishna -kreationistit.
Hare Krishnat ja tähtitiede
5
758
Vastaukset
- Seniili prabhupada
Jos minä sanon ja bhagavad gita sanoo (se versio jonka minä käänsin) niin se on absoluuttinen totuus, ja jos et usko joudut helvettiin sen takia koska et usko minua. Sillä minä olen hyvin rakas krishnalle. Ja jos arvostelet minua jollain tapaa, joudut helvettiin ainakin miljoona kertaa peräkkäin, koska olen krishnalle hyvin rakas. KUKAAN EI OLE KOSKAAN KÄYNYT KUUSSA, EIKÄ MILLÄÄN MUULLAKAAN PLANEETALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Hij
Joka kolmasti kieltää, tuhannesti morkkaa, joutuu vielä satimeen Krishnan helmaan...
Kaunista sanottavaa sinulta. Jos haluat niin voit saada minulta, Hidalgojen mestarilta yksityis-opetusta Prabhupadasta.
Älä käytä seuraavan kerran Prabhupadan nimimerkkiä.
-Hij- - vieläkin seniilimpi papupata
Hij kirjoitti:
Joka kolmasti kieltää, tuhannesti morkkaa, joutuu vielä satimeen Krishnan helmaan...
Kaunista sanottavaa sinulta. Jos haluat niin voit saada minulta, Hidalgojen mestarilta yksityis-opetusta Prabhupadasta.
Älä käytä seuraavan kerran Prabhupadan nimimerkkiä.
-Hij-on epäeettistä uhkailla ihmisiä satuolentojen kostolla uskonnon helman alla. Hyi häpeä!!!
- hij
Hei
Idänkävijä
Nyky-tieteissä, nyky-tähtitieteessä ja teknisessä maailmankaikkeuden mittaamisessa eikä edes älyllisesti veda-tutkijana etene Persoonallisen Jumalan etsinnässä.
Jumala, Kaiken Alku, Krishna tai miksi kukin haluaa kutsua suurinta liikuttajaa, ei ole mitattavissa galaksien ja välimatkojen avulla. Yksinkertaisesti: Maailmankaikkeudet muotoutui ja sai muotonsa Henkisen Persoonallisen Jumalan toimesta. Se miten isot välimatkat esim. loppujen lopuksi on maasta kuuhun on turhaa, sillä me emme tee mitään tällä tiedolla. Mitä se hyödyttää eloamme?
Myös maaimankaikkeudessa on eri tasoisia 'elämänmuotoja', kehoja asuttamassa. Ja jopa ajan mittaaminen ei olekaan enää välttämättä samaa kuin kotoisessa lintukodossa maaplaneetalla. Emme tiedä tarpeeksi asioista; joten älyllinen ei koskaan tule kohtaamaan täydellistä tietoa.
Todellinen elo on, että sisimmässä alkaa etsiä olemassa-olevaa Jumalaa, henkisyyttä tässä ja nyt arjessa.
-Hij- - henkipihisee
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/krsna5.html#suomi
Tuolta saatte tietää tuosta mainiosta uskon"tieteestä". jota "munkit" turunkin kaduilla selkä vääränä kirjoja myyvät(keräävät ns.pisteitä). pahuus asuu kaikissa! eritoten fanaattisissa ihmisissä jotka oman (uskonnon, ja sitä kautta oman!) tavoittelussa soikaistuvat aivopesejilleen ja uskovat sokeasti kaiken mitä kerrotaan, koska ei saa kyseenalaistaa mitään! voi hyvät ihmiset mitä olette menneet tekemään! sulakoon krsna helvetissä!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992