Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Löytyykö sitä pojalle

Uusi hyvä koti

Kuinka löytäisin uuden kodin Kuningasboalle?

Joka on n.8 vuotias.Ei ole suomessa syntynyt.
Kiltti ja sisä siisti, rauhallinen.
Tottunut olemaan omissa oloissaan.
Asuu ja käyskentelee omassa terraariossaan..isohkossa joka on kyllä huoneistossa liikuteltavissa.
Terraario on purettava ja kasattava jotta huoneistosta ulos ja uuteen sisälle.

Ehdotuksia.. tarjouksia... otetaan vastaan.
[email protected]

17

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ötökkä

      Mitä tarkoitat sillä että käärme on sisäsiisti..?
      Ja tottunut olemaan omissa oloissaan? Eikös käärmeet AINA pidä enemmän omissa oloissaan olemisesta kuin ihmisen seurasta...

      • Uusi hyvä koti

        Tiedän kuten sinäkin sen että on sisäsiisti....
        Mutta jos olisin aloittanut/lopettanut ilmoni että soitellaan tms ei kukaan järkevä olisi siihen vastannut
        Joten "pienellä" huumorilla yritin jota ilm sinä et HUOMANNUT? *harmittelee'


      • ötökkä
        Uusi hyvä koti kirjoitti:

        Tiedän kuten sinäkin sen että on sisäsiisti....
        Mutta jos olisin aloittanut/lopettanut ilmoni että soitellaan tms ei kukaan järkevä olisi siihen vastannut
        Joten "pienellä" huumorilla yritin jota ilm sinä et HUOMANNUT? *harmittelee'

        Olen varsin huumorintajuton persoona, joten selittäisitkö vielä: miten käärme voi olla sisäsiisti..? Nehän paskoo ihan sinne missä sillä hetkellä sattuvat olemaan...


      • Uusi hyvä koti
        ötökkä kirjoitti:

        Olen varsin huumorintajuton persoona, joten selittäisitkö vielä: miten käärme voi olla sisäsiisti..? Nehän paskoo ihan sinne missä sillä hetkellä sattuvat olemaan...

        virkaat.. mutta tällä pojalla terraariossaan "lähes" vakiintuneet kakkipaikat.
        Josko riittäisi selvitykseksi..sisäsiisteydestä.
        Tarkoitus on löytää sellainen koti pojalle jossa entuudestaan tietoa / taitoa hoitamaan sekä kasvattamaan tuleviksi vuosiksi.
        ;)~~~ Ei poikaa kenelle tahansa..


    • offi

      ...ärsyttää tuollaiset ihmiset joille pitää kaikki selittää. Pah! Tässä ohvia ötökälle=
      Asiaan. Olisin periaatteessa kiinnostunut. Mulla on ollut vain pikku matoja ennen ja isommista vain haaveillut, mutta tämän hetkinen tilanne on huono noin taloudellisesti... panostin sen verran toiseen harrastukseeni, että siinä meni vuoden jos toisenkin harraste hankinta hinnat!!! =)Mutta oli sen arvoista...
      Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että käärmeellä pitää olla sen ansaitsemat, vaatimat ja kaikkin puolin mukavat oltavat ja vaikka "tee-se-itse" nainen olenkin en tässä luota taitoihini ja kaikki maksaa... plaaa-h mitä jäärittelua. Ei tätä jaksa itsekkään! Eli lopetan siis...
      Toivon todella että tyypille löytyy ihana ja huolehtiva uusi koti.
      Miksi muuten olet siitä luopumassa?
      Selittelyjä ;)

      • uusi hyvä koti

        On muutto pienempään talouteen ja siitä johtuen tulee "Elmerille" pikkasen pito vaikeuksia vaikka se eiku hän onkin oikeesti helppohoitoinen ja "sisäsiisti" lemmikki...=)
        Elmerillä siis on hyvä terraario ja ei ole sairas tms miksi voisin/haluaisin luopua hänestä sillä onhan elmeri kuulunut kalustoon jo 8 vuotta :)
        Pituuttakin on tullut jo n.2m ja halkaisija on aika vaikee selittää mutta kuvittele että laittaisit kumpaisenkin käden etusormet ja peukut yhteen samaan aikaa ja irroittaisit niitä n.2-3cm niin siinä on halkaisija... (aika vaikeesti selitetty mutta kun muutakaan en keksinyt)


      • Uusi hyvä koti

        On muutto pienempään talouteen ja siitä johtuen tulee "Elmerille" pikkasen pito vaikeuksia vaikka se eiku hän onkin oikeesti helppohoitoinen ja "sisäsiisti" lemmikki...=)
        Elmerillä siis on hyvä terraario ja ei ole sairas tms miksi voisin/haluaisin luopua hänestä sillä onhan elmeri kuulunut kalustoon jo 8 vuotta :)
        Pituuttakin on tullut jo n.2m ja halkaisija on aika vaikee selittää mutta kuvittele että laittaisit kumpaisenkin käden etusormet ja peukut yhteen samaan aikaa ja irroittaisit niitä n.2-3cm niin siinä on halkaisija... (aika vaikeesti selitetty mutta kun muutakaan en keksinyt)


    • pipe

      elikkäs, annatko tämän ilmaiseksi? Vai pyydätkö hintaa? (tässä tapauksessa koti olisi käärmeharrasteinen ja varmasti hyvä, seuraavilla kysymyksillä yritän selvittää oletko hoitanut eläintä oikein, etten ota/osta huonosti kohdeltua eläintä) Ja mikäs hinta olisi? Mitä ovat terraarion mitat? Mitä tarkoittaa tottunut olemaan omissa oloissaan? Siis käykö käteen heti kun terraarion oven avaa? Mitä on syönyt tähän asti? Miten olet syöttänyt tähän asti? Omassa terrassa vai jossain ruokintapaikassa?
      tässäpä muutama kysymys, meillä on ennestään useita vähän pienempiä käärmeitä, joten tietotaitioa on, ja halua opiskella uudesta lajista.
      Sitä miksi tämä on täällä, eikä vaikkapa mailissasi, on yksinkertaisesti se että, jos päätänkin olla ottamatta tätä komistusta, niin seuraavalla on jo vastaukset näkyvillä.

      ai niin, ja missä muuten asutte?

      • Uusi hyvä koti

        Siis se joka havittelee Elmeriä ilmaiseksi terraarioineen on varmaankin varaton jolla ei ole esim varaa hankkia ruoaksi rottiakaan syötäväksi? Tiedähäntä luulen ainakin niin?
        No mutta kyselit ja minä yritän vastailla....
        Tärkeintähän Elmerin tulevaisuudessa on että se EI JOUDU mihinkään esim etnisen ravintolan omistajalle joka syö sen herkullisena ruokana tms sillä sellaisiakin olen kuullut =(
        Hoidosta voisin sanoa että ilman mitään isompia ongelmia on nämä 8-vuotta mennyt ( elinikä n.25v)ja ruokana käytetty "pakaste rottia" ei marsuja tms hiiriä (ronkeli kun on) ja elävän ravinnon antaminenhan on kiellettyä... vaikka Elmeri sen kuitenkin "tappaa" ennen syöntiään... (kuristaa)koska luontoäiti on kertonut että se ruumiin lämpöinen rotta joka on terraariossa on "elävä" ja se pitää kuristaa hengiltä ennen syöntiä vaikka se kuinka onkin kuollut mutta mutta ... kaikkea se luontoäitee teettää
        Hinta.... siitä ei ole ollut edes mieheni kanssa vielä puhetta, ainoastaan että hyvä koti pitäisi saada...
        ja omissa oloissaa tarkoittaa että ei ole ollut lasten leikkikaluna tms sylivauvana...
        ja se että käykö "heti" käteen kiinni niin ei käy vaan ainoastaan silloin kun sillä on nälkä se saattaa olla "hätäisen hapuileva" koska käärmeet ei näe oikeen kunnolla siis mikään käärme. Niin kun nälkä on niin se saattaa kuvitella että terraariossa oleva "käsi" on ruokaa ja siksi se saattaa "liikehtiä" hätäisesti kättä kohden...
        terraarion mitat ovat LxKxS n.150X190x60 ( mitat vedetty hatusta kun en muistanut kotona mitata mutta suuntaa antavia) ja
        syötetty terraariossa
        ja asumme pääkäupunki seudulla
        http://www.kolumbus.fi/maajar/kingi/kingik.html

        http://www.teroarvola.com/omatsivut/kboa.htm

        tuossa muuta linkki jos kiinnostaa...


      • pipe
        Uusi hyvä koti kirjoitti:

        Siis se joka havittelee Elmeriä ilmaiseksi terraarioineen on varmaankin varaton jolla ei ole esim varaa hankkia ruoaksi rottiakaan syötäväksi? Tiedähäntä luulen ainakin niin?
        No mutta kyselit ja minä yritän vastailla....
        Tärkeintähän Elmerin tulevaisuudessa on että se EI JOUDU mihinkään esim etnisen ravintolan omistajalle joka syö sen herkullisena ruokana tms sillä sellaisiakin olen kuullut =(
        Hoidosta voisin sanoa että ilman mitään isompia ongelmia on nämä 8-vuotta mennyt ( elinikä n.25v)ja ruokana käytetty "pakaste rottia" ei marsuja tms hiiriä (ronkeli kun on) ja elävän ravinnon antaminenhan on kiellettyä... vaikka Elmeri sen kuitenkin "tappaa" ennen syöntiään... (kuristaa)koska luontoäiti on kertonut että se ruumiin lämpöinen rotta joka on terraariossa on "elävä" ja se pitää kuristaa hengiltä ennen syöntiä vaikka se kuinka onkin kuollut mutta mutta ... kaikkea se luontoäitee teettää
        Hinta.... siitä ei ole ollut edes mieheni kanssa vielä puhetta, ainoastaan että hyvä koti pitäisi saada...
        ja omissa oloissaa tarkoittaa että ei ole ollut lasten leikkikaluna tms sylivauvana...
        ja se että käykö "heti" käteen kiinni niin ei käy vaan ainoastaan silloin kun sillä on nälkä se saattaa olla "hätäisen hapuileva" koska käärmeet ei näe oikeen kunnolla siis mikään käärme. Niin kun nälkä on niin se saattaa kuvitella että terraariossa oleva "käsi" on ruokaa ja siksi se saattaa "liikehtiä" hätäisesti kättä kohden...
        terraarion mitat ovat LxKxS n.150X190x60 ( mitat vedetty hatusta kun en muistanut kotona mitata mutta suuntaa antavia) ja
        syötetty terraariossa
        ja asumme pääkäupunki seudulla
        http://www.kolumbus.fi/maajar/kingi/kingik.html

        http://www.teroarvola.com/omatsivut/kboa.htm

        tuossa muuta linkki jos kiinnostaa...

        eli tosiaankin olen "vanha" käärme harrastaja, ja itselläni on 10 harraste käärmettä (kuristajia), vaikkakin eri lajia. =))

        Eli tarkoitukseni ei ollut kimpaannuttaa sinua, tai havitella sitä ilmaiseksi. Markkinoilla on vain niin monen moista myyjää, ja haluan itse varmistua että käärme myös on tulossa oikeanlaisista olosuhteista (ei sairas yms. koska eihän kukaan myynti-ilmoitukseen kirjoita sellaisia, usea yrittää myydä vaikka miten sairasta, mutta nämä kysymykset yleensä kirkastavat asiaa minun puoleltani)

        Hyvä kun vastasit noin tyhjentävästi, vielä kun tuon hinnan saisitte mietittyä..

        En usko että yksi rotta täyttää tämän kaverin vatsaa, eli montaako olette antaneet?? 2-3?? Vai oletteko jostakin löytäneen erityisen isoja rottia? Kun täältä faunattarista ei tunnu löytyvän kovin isoja.. (hmph..)
        Mikä teillä on ollut ruokinta väli??

        Kuitenkin antamallasi linkki sivustolla lukee tämän käärmeen iäksi kertyvän n.20v, eli kun Elmeri on 25v.. se on aika iäkäs kunkuksi?

        Ja jos nyt mietin vastinetta rahoilleni, niin näyttäisi sen olevan aika pieni, koska Elmeri on noin vanha (ja periaatteessa muuton aiheuttama stressi voi jo tappaa sen)

        Kuitenkin, kun saatte hinnan mietittyä, niin laitappas tänne.


      • uusi hyvä koti
        pipe kirjoitti:

        eli tosiaankin olen "vanha" käärme harrastaja, ja itselläni on 10 harraste käärmettä (kuristajia), vaikkakin eri lajia. =))

        Eli tarkoitukseni ei ollut kimpaannuttaa sinua, tai havitella sitä ilmaiseksi. Markkinoilla on vain niin monen moista myyjää, ja haluan itse varmistua että käärme myös on tulossa oikeanlaisista olosuhteista (ei sairas yms. koska eihän kukaan myynti-ilmoitukseen kirjoita sellaisia, usea yrittää myydä vaikka miten sairasta, mutta nämä kysymykset yleensä kirkastavat asiaa minun puoleltani)

        Hyvä kun vastasit noin tyhjentävästi, vielä kun tuon hinnan saisitte mietittyä..

        En usko että yksi rotta täyttää tämän kaverin vatsaa, eli montaako olette antaneet?? 2-3?? Vai oletteko jostakin löytäneen erityisen isoja rottia? Kun täältä faunattarista ei tunnu löytyvän kovin isoja.. (hmph..)
        Mikä teillä on ollut ruokinta väli??

        Kuitenkin antamallasi linkki sivustolla lukee tämän käärmeen iäksi kertyvän n.20v, eli kun Elmeri on 25v.. se on aika iäkäs kunkuksi?

        Ja jos nyt mietin vastinetta rahoilleni, niin näyttäisi sen olevan aika pieni, koska Elmeri on noin vanha (ja periaatteessa muuton aiheuttama stressi voi jo tappaa sen)

        Kuitenkin, kun saatte hinnan mietittyä, niin laitappas tänne.

        =)
        Oikeesti et ole kimpaannuttanut minua...
        Ja siihen hintaan vielä jos/kun kiinostustasi riittää niin voisimme mailailla ja sitä kautta vaihtaa puh numeroita,jooko.
        Siihen ruokintaan että ei yksi oikeestaan koskaan riitä mutta harvoin se kylläkään viittä syö... riippuu pikkasen rotan koosta ja kuten kerroit ei faunattaresta ISOJA rottia saa ja joskus myyjä "sujauttaa" marsun vahingossa tai sitten tietämättään rottien sekaan kuten kävi keskiviikkona itiksen faunattaressa =( ja se jäi syömättä...
        Ruokinta väliä on ollut n.3-4viikkoa ellei se sitten vaan halua syödä joten saattaa olla että menee viikko pidempäänkin... mutta kyllä käärmeen saa syömään vaikka kahdenkin viikon välein riippuu siitä miten se vain on "oppinut syömään..
        se linkki oli siinä mielessä huono koska siinä puhuttiin että elää n.20 vuotiaaksi vaikka muualla yleisesti puhutaankin että 25v on se oikea ikä vaikka sanotaanhan että ihminenkin elää n.73,2 vuotiaaksi... eli ota tuosta nyt sitten selvää mutta jos oikein olen laskeskellut niin Elmerillä olisi vielä vuosia laskenta tavasta riippuen n.12-17 vuotta
        eli voisimme jatkaa mailailuamme vaikka osoitteessani: [email protected]
        PS.Ai niin vielä terraariohan kuuluu samaan pakettiin Elmerin kanssa... onhan se sen KOTI


    • Uusi hyvä koti?????

      Elmeri on vieläkin ilman uutta hyvää kotia....

    • vieläkin

      harmittavaa kun kiinnostuneita on mutta kukaan ei ilmeisesti ole haluamassa kilttiä elmeriBOAa kotieläimekseen.... *harmittelee*

    • löytyykö sitä pojalle...??

      Terraario jossa Kuningas-boa "poika" asuu on kooltaan

      Pituus: 1500mm. Korkeus:n.1750mm (pyörät alla).
      Syvyys/Leveys: 800mm.
      Terran liukuovet, lukittavissa avainlukolla.
      Helppo siivota sisältä..ja terrahan on pyörien päällä joista kaksi lukittavissa joten omankin kodin siivous helpottuu.
      Kestää painoa..eli ei mikään vimpula terra.
      Pari kuvaakin pojasta ja terrasta löytyy kiinnostuneille lähetettäväksi.
      Jos et kuitenkaan terraa tarvitse.
      Saa "pojan" sopivalla hinnalla ilman terraakin.
      *Toivoo* kuitenkin että koti kulkisi mukana..

    • Uusi hyvä koti

      Pitäisi nyt elokuun aikana koti löytää.
      *muita vaihto ehtoja* ???

    • Uusi hyvä koti

      Kiitos kaikille yhteydenottajille mielenkiinnosta poikaa kohtaan.
      Onnellisena voimme nyt ilmoittaa että
      Pojalle on löytynyt uusi hyvä koti jossa hyvät, hellät ja osaavat vanhemmat.

      Kiitos!

    • 8cä+

      MOI VIÄLÄKÖ HELLEVI ON ILMAN KOTIA?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe