Päiviä!
Cvitosen parkkitutkan anturit ovat rikki vähän väliä, merkkiliikkeessä 100€ kappale. Nyt kyselisinkin moisen kapistuksen mallia/tyyppiä, jos vaikka tuolta ulkomaan suunnilta kattelis...?
C5 -06 parkkitutkan anturi
11
2743
Vastaukset
- Rikki
Vetokoukun nuppi häiritsee ainakin antureiden toimintaa, mikäli sellainen on. Ei auta muu kuin ottaa koukku irti.
- ibbe*
...ovat! Kävisivätköhän samat Rellun Grand Sceniciin, jonka antureista Bilia pyytää reippaasti yli 300 euroa kappaleelta, nauroivat itsekin... Merkki on muistaakseni SWF.
Jääneet toistaiseksi vaihtamatta, itse odottelen josko purkaamoille ilmestyisi puskuria, jossa olisi anturit mukana. - sham.
... vaihtaa korjaamoa. Et ole ainoa jolta noita on mennyt ja vaihdettu TAKUUNA. Lisäksi noihin on tullut lisäohje, eli tiivistetään massalla joka estää kosteuden aiheuttamat ongelmat. Eli jos korjaamosi esittää iloisen tietämätöntä asiasta ja velottaa surutta antureista niin äänestä jaloillasi.
- Dale___.
..eli pitäisikö tutkat saada korjautettua takuuna kaikkiin C5:siin? Ilmeisesti viittaat omakohtaiseen kokemukseen asiasta?
Itselläni on vm. 05, jossa tutkat eivät toimi. - sham.
Dale___. kirjoitti:
..eli pitäisikö tutkat saada korjautettua takuuna kaikkiin C5:siin? Ilmeisesti viittaat omakohtaiseen kokemukseen asiasta?
Itselläni on vm. 05, jossa tutkat eivät toimi.Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta Citroën-harrastajien irc-kanavalla oli aiheesta juttua juuri muutama ilta sitten ... kanavalla vaikuttaa myös erään huollon henkilökuntaa joka tuosta kertoili. Kerron lisää kun saan lisätietoa ...
- kiinnostava juttu
Minulle vaihdettiin juuri viime viikolla merkkihuollossa 05-malliseen 3 anturia eteen, 120 euroa pala työt. Tuon tiivistämisen kertoivat tehneensä, mutta ajatus tyyppiviasta takuineen kuullostaa kiinnostavalta.
- tekevät takuuna?
Minulla on -05 C5 29tkm ajettu ja juuri vajaa viikko sitten alkoi ajotietokone piippailemaan "Parking assistant faulty" Välillä toimii ja välillä vaan vinkaisee vikakoodin tauluun.
Onko tämä juuri anturivika vai voiko ongelma olla jossain toisaalla?
Jos nyt joka tapauksessa jossain on korjaamo, joka saa tämän menemään takuuseen niin kerro heti - mulla olisi pari muutakin "takuujuttua" - sham.
sham. kirjoitti:
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta Citroën-harrastajien irc-kanavalla oli aiheesta juttua juuri muutama ilta sitten ... kanavalla vaikuttaa myös erään huollon henkilökuntaa joka tuosta kertoili. Kerron lisää kun saan lisätietoa ...
Jees ... varsinaista jatkotakuuta ei ole tuolle annettu. Mutta vika on yleinen ja tiedossa, ja "goodwillinä" tehty veloituksettakin. Kannattaa mainita tietävänsä asiasta hiukan ememmän kun autoa huoltoon vie niin voi käydä tuurikin ...
Mutta alkuperäisen kysyjän tapauksessa outoa on se että kyseessä on ollut '06 auto, joten kyseessä on ilman muuta takuuhomma. Miten ihmeessä tuo on päätynyt veloitettavaksi?
Suora lainaus tuolta keskustelusta erään huollossa työskentevän suusta: "xxx varmaan tietää siitä enemmän, mun tiedossa ei ole mitään jatkotakuuta tuolle, mutta saattaapi saada takuuseenkin vaikka auto olis yli 2v vanha??"
Ja lisää kertoilen jos lisää kuulen ... :) - ihmeessä
sham. kirjoitti:
Jees ... varsinaista jatkotakuuta ei ole tuolle annettu. Mutta vika on yleinen ja tiedossa, ja "goodwillinä" tehty veloituksettakin. Kannattaa mainita tietävänsä asiasta hiukan ememmän kun autoa huoltoon vie niin voi käydä tuurikin ...
Mutta alkuperäisen kysyjän tapauksessa outoa on se että kyseessä on ollut '06 auto, joten kyseessä on ilman muuta takuuhomma. Miten ihmeessä tuo on päätynyt veloitettavaksi?
Suora lainaus tuolta keskustelusta erään huollossa työskentevän suusta: "xxx varmaan tietää siitä enemmän, mun tiedossa ei ole mitään jatkotakuuta tuolle, mutta saattaapi saada takuuseenkin vaikka auto olis yli 2v vanha??"
Ja lisää kertoilen jos lisää kuulen ... :)Kerro ihmeessä jos kuulet joo, kiinnostaa kovasti.
Otsikon aiheesta hiukan sivuun, mutta "tyyppiongelmissa" pysytään kuitenkin, eli onko sulla tietoa kuinka noihin aukeamattomiin farkun takalaseihin suhtaudutaan? Mun auto on siis -05 ja ajettu todella vähän eli 29 tkm.
Kannattaako auto viedä tonne Autobonnin alakertaan Koivuhakaan huoltoon vai onko sillä väliä mihin valtuutettuun huoltoon kuskaa? - sham.
ihmeessä kirjoitti:
Kerro ihmeessä jos kuulet joo, kiinnostaa kovasti.
Otsikon aiheesta hiukan sivuun, mutta "tyyppiongelmissa" pysytään kuitenkin, eli onko sulla tietoa kuinka noihin aukeamattomiin farkun takalaseihin suhtaudutaan? Mun auto on siis -05 ja ajettu todella vähän eli 29 tkm.
Kannattaako auto viedä tonne Autobonnin alakertaan Koivuhakaan huoltoon vai onko sillä väliä mihin valtuutettuun huoltoon kuskaa?Tuo paranneltu johtosarja takalasille on sen verran edullinen että niitä ei ainakaan ilman muuta tehdä takuuseen. Kalliimmissa viossa käytetään "goodwillia" mutta kun on halvasta ja pienestä korjauksesta kysymys, ei sen veloittamista asiakkaalta pidetä kohtuuttomana. Eri asia on toki esim hiljakkoin merkkiliikkeestä ostettu vaihtoauto.
- Nimetön
jos autosi on vuosimallia 2006, niin toki anturit kuuluvat takuun piiriin. autossahan on kahden vuoden takuu!!!
ainakin minä olen saanut koivuhaan vehosta anturit ja johtosarjan takuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792