Kysymyksiä

eka käynnin perusteella

Hei.Tuli kaikenlaisia kysymyksiä kun kaverini kanssa oltiin seuroissanne eilen. Puistolassa.

Mua ihmetytti eniten se tunteellisuus siinä lopussa kun ihmisiä meni eteen halattavaksi ja vieruskaverini sanoi, että siellä saa synnit anteeksi.
Ja lisäsi vielä, että toinen toiselleenkin voi saada synnit anteeksi, kun tiedustelin jotta vainko tuo vanhempi mies niitä anteeksi antelee.

Kaunis tapahan tuo, mutta se tunteellisuus oudoksutti, kun nuoret tytöt ja miehet itkivät siellä ja sieltä pois tullessaan.
Mua kun saarna ei oikein heilauttanut suuntaan ei toiseen. Ihan hyviä neuvoja ja ohjeitahan puhuja siellä antoi ja ensin luettu Lars Leevin puhe oli pikkasen vanhalta kalskahtava, mutta mukava kuunnella.
Eli miten ihmiset niin tunteikkaaksi tulivat niiden saarnojen jälkeen?

Ihana tapa kyllä kun ihmiset halailivat ja muutenkin sellainen yhteenkuuluvaisuus ja yhteisöllisyys oli hyvin vanha.
Pikkasen mietitytti, että onko sitten jos lankeaa tai muuten joutuu pikkasen epäsuosioon se tunne sitten olla voimakaskin ja traumaattinen, kun noin on yhteisöllistä.

Huivit ja muutenkin pukeutuminen oli todella hienoa. Hyvä kun tuolleen arvokkaasti suhtaudutaan myös pukeutuen.
Monet nuoret jauhoi purkkaa, pikkasen nauratti, onko se joku kapina juttu? Kiva kun ei sen vahvemmin osoiteta kapinaa, se nauratti, anteeksi siis hyvällä tavalla nauratti.

No eipä muuta kysyttävää ja kaikenkaikkiaan todella hieno kokemus ja joku Sunnuntai pitää tulla uudelleen.

33

1804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taistelija,.,

      tämän palstan käyttäjät lähes kokonaisuudessaan
      muodostuvat ns. toisinajattelijoista, eli niistä joita synti on kuljettanut niin kauas, että eivät enään usko armoa itselleen. Ja siksi hyökkäykset ovat välillä erittäin kovia.

      • Yks vaan

        Enneminkin täällä kirjoittavista suuri osa näyttää ymmärtäneen uskon ja armon merkityksen. Sitten on edellisen kirjoittajan tapaan ajattelevia, joiden usko liikkuu tasolla "älä koske, älä maista" ja jotka tuomitsevat toisia fariseuksen tavoin.


      • Kristuksen kirje?????

        Aivan sairas vastaus "taistelija".

        Pitäisikö nyt sanoa, ettei kukaan menis sinne, jos siellä tapaa sinunlaisiasi...???

        Mistä sinä olet saanut vallan määrätä ihmisiä armon ulkopuolelle? Miten tiedät kenenkään uskomisesta yhtään mitään?

        Kuka tahansa ulkopuolinen näkee, että riitaista porukkaa ja kovia tuomitsemaan.


      • Näkijä-ukko
        Kristuksen kirje????? kirjoitti:

        Aivan sairas vastaus "taistelija".

        Pitäisikö nyt sanoa, ettei kukaan menis sinne, jos siellä tapaa sinunlaisiasi...???

        Mistä sinä olet saanut vallan määrätä ihmisiä armon ulkopuolelle? Miten tiedät kenenkään uskomisesta yhtään mitään?

        Kuka tahansa ulkopuolinen näkee, että riitaista porukkaa ja kovia tuomitsemaan.

        Itse he osoittavat elämällään ja vaelluksellaan, että ovat ulkona armosta. Jolla on hengen silmä, kyllä näkee sen. Merkit heissä ovat niin selvät. Jumalan sana ei hallitse heitä. Paavali sanoi, että koska minä uskon, niin minä puhun (tästä uskosta Kristukseen ). Mutta nuo kuolleet puut todistavat vain, että joskus on ollut jotakin elämää, joka nyt on sammunut heissä.


      • Kun kerrot
        Näkijä-ukko kirjoitti:

        Itse he osoittavat elämällään ja vaelluksellaan, että ovat ulkona armosta. Jolla on hengen silmä, kyllä näkee sen. Merkit heissä ovat niin selvät. Jumalan sana ei hallitse heitä. Paavali sanoi, että koska minä uskon, niin minä puhun (tästä uskosta Kristukseen ). Mutta nuo kuolleet puut todistavat vain, että joskus on ollut jotakin elämää, joka nyt on sammunut heissä.

        Kiva kun kerroit, että esikoislestadiolaiset ovat sairaita ja vale-uskovaisia. Kiitos!


    • Kiitos tästä jutusta.

      Kirjoituksestasi huokuu mielestäni oikea suhtautuminen asioihin. Ei tullut esille ennakkoluuloja eikä mitään negatiivista.

      Itselle on parasta mennä outoon tilanteeseen avoimena ilman ennakkoasennetta, jossa olit onnistunut.

      Olen ollut liikkeessä mukana vuosikymmenet, joten tunnen asit joista kerroit.

      Olen myös tutustunut moniin muihin suuntauksiin ja törmännyt samoihin asioihin. On ollut tuttua, mutta myös vierasta.

      Eri liikkeissä syntyy perinne, jota hyvin monet noudattavat julistuksessakin. Samoin henkilökohtaisen synninpäästön saaminen siellä edessäkäynnillä. Se lienee ominaista vain muutamille lestadiolaisryhmille.

      Asiassa ei ole mitään mystiikkaa enempi, mutta vapaaehtoisuus on tärkeä, joka joskus unohtuu.
      Raadollisina ihmisinä helposti sisäpuolella teemme havaintoja puoleen ja toiseen.

      Menestystä tutkimusretkillesi. Toivottavasti joku sana joskus tulee siunaukseksikin.

      Se tunteellisuuskin on perua alkuajoilta, kun ihmiset saivat apua rankassa murroksessaan.

      • Taivasta kohden

        liikkeessä. Ja kuitenkin ulkona kuin lumiukko?
        On tainnut käydä kuin bernsteinilaisessa talousteoriassa, että suunta ei ole tärkeä, tärkeää on liike. Hienoa olisi, jos olisit vieläkin mukana ja ennen kaikkea myös sisällä kristittyjen joukossa.


      • Höpö-pöpi

        -Olen ollut liikkeessä mukana vuosikymmenet, joten tunnen asit joista kerroit. -

        Taidat olla Vihne pelkkä perseennuolija? Joka ikiseen trolliin sinun pitää visastella erinomaisuudellasi?


      • Höpö-pöpi kirjoitti:

        -Olen ollut liikkeessä mukana vuosikymmenet, joten tunnen asit joista kerroit. -

        Taidat olla Vihne pelkkä perseennuolija? Joka ikiseen trolliin sinun pitää visastella erinomaisuudellasi?

        erinomaisuudelleen mahtaa.
        Trolleihin on kiva vastailla.


      • Höpö-pöpi
        vihne kirjoitti:

        erinomaisuudelleen mahtaa.
        Trolleihin on kiva vastailla.

        -erinomaisuudelleen mahtaa.
        Trolleihin on kiva vastailla.-

        Kiksinsä kullakin! Onnea ja menestystä pieniin ympyröihisi!


      • Höpö-pöpi kirjoitti:

        -erinomaisuudelleen mahtaa.
        Trolleihin on kiva vastailla.-

        Kiksinsä kullakin! Onnea ja menestystä pieniin ympyröihisi!

        Tosi on.
        Pienet ympyrät on hyvät, niihin ei sotkeennu niin helposti.


      • - Abimelek
        Höpö-pöpi kirjoitti:

        -erinomaisuudelleen mahtaa.
        Trolleihin on kiva vastailla.-

        Kiksinsä kullakin! Onnea ja menestystä pieniin ympyröihisi!

        Avaajan kuvauksesta voisi päätellä mieluummin niin päin, että ei ollut trolli.


    • ddddddddddddddd

      Ihmettelen miten kirjoittelet tänne koska sinullahan ei ole internettiä!!!!

      • ???

        Toisilla taas polla säteilee... :)


    • teutetess

      Hienoa että muistit meitä , ja kerrot ihanasti
      muista kuitenkin että on olemassa muitakin puhujia
      Minä kuuntelin täällä hämeessä ja ajattelin teitä
      olin ehkä kärpäsenä katossa
      Sanoit että saarna ei oikein heilauttanut sua
      ei se heilauttanut muakaan odotan jo uusia miehiä
      ja sitten meillä on isotseurat joissa on lähetysmiehet puhujina , joskus on ollut sali sekaisin eli liikutukset niin isot että melkein kaikki on käynyt armo istuimella
      Kun meillä on puhuttu synnistä , tunteemme on pinnassa ja saamme tunteen että synnit anteeksi siitä se lähtee .
      Tämä tapa . On ollut varmasti aina minäkin muistan 1950 lähtien , aina yhtä rakas, olemme kaverien kanssa pitäneet yhtä vaikka emme enää asu samassa kylässä .

      • - Abimelek

        2. Moos. 25:17   Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.

        2. Moos. 25:18   Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        2. Moos. 25:19   Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.

        2. Moos. 25:20   Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.

        2. Moos. 25:21   Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        2. Moos. 25:22   Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä,

        - kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.

        ___________________________

        Room. 3:21   Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

        Room. 3:22   se Jumalan vanhurskaus, ...

        ... joka ...

        *** uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ***

        ... tulee kaikkiin ja kaikille, ...

        *** jotka uskovat; ***

        sillä ei ole yhtään erotusta.

        Room. 3:23   Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Room. 3:24   ja saavat lahjaksi vanhurskauden

        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        Room. 3:25   jonka Jumala on asettanut ...

        *** armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,***

        ... osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Room. 3:26   jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,
        ________________________
        *) - sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ________________________


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        2. Moos. 25:17   Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.

        2. Moos. 25:18   Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        2. Moos. 25:19   Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.

        2. Moos. 25:20   Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.

        2. Moos. 25:21   Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        2. Moos. 25:22   Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä,

        - kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.

        ___________________________

        Room. 3:21   Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

        Room. 3:22   se Jumalan vanhurskaus, ...

        ... joka ...

        *** uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ***

        ... tulee kaikkiin ja kaikille, ...

        *** jotka uskovat; ***

        sillä ei ole yhtään erotusta.

        Room. 3:23   Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Room. 3:24   ja saavat lahjaksi vanhurskauden

        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        Room. 3:25   jonka Jumala on asettanut ...

        *** armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,***

        ... osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Room. 3:26   jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,
        ________________________
        *) - sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ________________________

        Identiteettiin liittyvistä uskonnon harjoittamiseen liittyvistä traditioista käytetään valitettavasti sellaisia käsitteellisiä sekaannusta aiheuttavia nimikkeitä, joska eivät liity mitenkään alkuperäiseen Jumalan sanaan Pyhässä Raamatussa.

        Näin syntyy ihmisten mielissä vaaristynyt kuva Jumalan sanasta. Ikäänkuin Jumalan sana saisi pelastavan voimansa jostakin puhujakateederista, tai sillä sanaa julistavasta henkilöstä.

        Yksi näistä peräti väärin tulkituista hengellisistä termeistä on ARMOISTUIN.

        Jokainen saattoi (toivottavasti) ymmärtää, jos luki edellisen viestini, että armoistuimella ja esikoislestadiolaisen kirkon salissa olevalla kateederilla ei ole mitään käsitteellistä tekmistä toistensa kanssa.

        Kristuksen tykö mennään, USKOMALLA todeksi hänen sanasa, ja luottamalla 100%sesti siihen että minkä Jumala on minulle sanassaan luvannut, se pysyy voimassa iankaikkisesta iankaikkiseen.


      • Tämä on keskustelua!!!!!!!!...
        - Abimelek kirjoitti:

        2. Moos. 25:17   Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.

        2. Moos. 25:18   Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
        2. Moos. 25:19   Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.

        2. Moos. 25:20   Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.

        2. Moos. 25:21   Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.

        2. Moos. 25:22   Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä,

        - kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.

        ___________________________

        Room. 3:21   Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

        Room. 3:22   se Jumalan vanhurskaus, ...

        ... joka ...

        *** uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ***

        ... tulee kaikkiin ja kaikille, ...

        *** jotka uskovat; ***

        sillä ei ole yhtään erotusta.

        Room. 3:23   Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Room. 3:24   ja saavat lahjaksi vanhurskauden

        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        Room. 3:25   jonka Jumala on asettanut ...

        *** armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,***

        ... osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Room. 3:26   jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,
        ________________________
        *) - sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ________________________

        Miten tämä liittyi edelliseen kirjoitukseen, eikö ole mitään omaa ajatusta kerrottavana. Eiköhän jokaisella ole raamattu kotona jotta ei tarvitse niitä tänne kirjoitella.


      • - Abimelek
        Tämä on keskustelua!!!!!!!!... kirjoitti:

        Miten tämä liittyi edelliseen kirjoitukseen, eikö ole mitään omaa ajatusta kerrottavana. Eiköhän jokaisella ole raamattu kotona jotta ei tarvitse niitä tänne kirjoitella.

        Miksi sinä et lue vietejäni, kun pitää kysyä asiaa jonka juuri selitin juurta jaksain.

        Eli Jumalan sanan mukaisesti kävin lävitse mikä on armoistuin


      • sanottu, että
        - Abimelek kirjoitti:

        Miksi sinä et lue vietejäni, kun pitää kysyä asiaa jonka juuri selitin juurta jaksain.

        Eli Jumalan sanan mukaisesti kävin lävitse mikä on armoistuin

        Jeesus Kristus itse on armoistuimena meidän keskellämme, ja mitä muuta siinä tapahtuu, kuin saarna Kristuksen sovintoverestä.

        Ei Abimelekkään voi mennä armoistuimen tykö mitenkään konkreettisesti, vaikka kuinka viisastelisi.

        Vielä kerran: Siellä missä syntiset vapautetaan synneistään ja missä heidän uskonsa saa vahvistusta sovintosaarnasta, siellä on armoistuin.


      • - Abimelek
        sanottu, että kirjoitti:

        Jeesus Kristus itse on armoistuimena meidän keskellämme, ja mitä muuta siinä tapahtuu, kuin saarna Kristuksen sovintoverestä.

        Ei Abimelekkään voi mennä armoistuimen tykö mitenkään konkreettisesti, vaikka kuinka viisastelisi.

        Vielä kerran: Siellä missä syntiset vapautetaan synneistään ja missä heidän uskonsa saa vahvistusta sovintosaarnasta, siellä on armoistuin.

        Älä sinä sekaannu asiaan jonka kokonaisuutta et ymmärtänyt.

        Saarna sovinnosta KUULUU nimenomaan
        JUMALAN SANASTA
        JUMALAN SANASTA
        JUMALAN SANASTA


        Jumalan sana on syntistä läsnä:
        - Pyhässä kasteessa
        - Pyhässä ehtoollisessa
        - Pyhässä Raamatussa
        - Jumalan sanan lukemisessa
        - Jumalan sanan kuulossa
        - Rukouksessa
        - Paastossa
        - Kiitoksessa
        - Ylistyjsessä

        Edellytyksenä ON AINOASTAAN SE, ETTÄ JUMALAN SANA OTETAAN SIVEYDELLA VASTAAN, - USKOSSA!!


      • - Abimelek
        sanottu, että kirjoitti:

        Jeesus Kristus itse on armoistuimena meidän keskellämme, ja mitä muuta siinä tapahtuu, kuin saarna Kristuksen sovintoverestä.

        Ei Abimelekkään voi mennä armoistuimen tykö mitenkään konkreettisesti, vaikka kuinka viisastelisi.

        Vielä kerran: Siellä missä syntiset vapautetaan synneistään ja missä heidän uskonsa saa vahvistusta sovintosaarnasta, siellä on armoistuin.

        Sinun ei tarvitse edes yrittää selitellä minulle sitä, kuinka es.lestadiolaisuudessa on nämä asiat selitetty ja ymmärretty. Minä tiedän sen ainakin yhtä hyvin kuin sinäkin.

        Erotuksena meidän välillämme on vain se että minun omaatuntoani eivät sido isien perinnäissäännöt, siksi minun ei tarvitse myöskään yrittää valehdella, peittääkseni totuutta liikkeestämme. Näen asiat sellaisina kun ne ovat, ja ainoastaan siitä näkökulmasta liike voi löytää takaisin Jeesuksen askelille, lain vanhurskauden tavoittelusta USKON tielle


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse edes yrittää selitellä minulle sitä, kuinka es.lestadiolaisuudessa on nämä asiat selitetty ja ymmärretty. Minä tiedän sen ainakin yhtä hyvin kuin sinäkin.

        Erotuksena meidän välillämme on vain se että minun omaatuntoani eivät sido isien perinnäissäännöt, siksi minun ei tarvitse myöskään yrittää valehdella, peittääkseni totuutta liikkeestämme. Näen asiat sellaisina kun ne ovat, ja ainoastaan siitä näkökulmasta liike voi löytää takaisin Jeesuksen askelille, lain vanhurskauden tavoittelusta USKON tielle

        Tämä tärkeä lipointti tähän edellisen jatkoksi.


      • opettajaa löydy
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse edes yrittää selitellä minulle sitä, kuinka es.lestadiolaisuudessa on nämä asiat selitetty ja ymmärretty. Minä tiedän sen ainakin yhtä hyvin kuin sinäkin.

        Erotuksena meidän välillämme on vain se että minun omaatuntoani eivät sido isien perinnäissäännöt, siksi minun ei tarvitse myöskään yrittää valehdella, peittääkseni totuutta liikkeestämme. Näen asiat sellaisina kun ne ovat, ja ainoastaan siitä näkökulmasta liike voi löytää takaisin Jeesuksen askelille, lain vanhurskauden tavoittelusta USKON tielle

        Olet niin täynnä itseäsi. Nytkin kauhea meuhkaaminen, mutta olisit sanonut mikä siinä edellisessä puheenvuorossa meni väärin?

        Mistä lähteestä sinä muuten ammennat tuon vihasi ELÄVÄÄ KRISTILLISYYTTÄ kohtaan???

        Sinun kohdallesi sopii totisesti nämä Synnittömän suun lausumat sanat: "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'"

        Arvaan, että tästä Vanha Aatamisi taas riemastuu, mutta millainen puu, sellaiset hedelmät.


      • - Abimelek
        opettajaa löydy kirjoitti:

        Olet niin täynnä itseäsi. Nytkin kauhea meuhkaaminen, mutta olisit sanonut mikä siinä edellisessä puheenvuorossa meni väärin?

        Mistä lähteestä sinä muuten ammennat tuon vihasi ELÄVÄÄ KRISTILLISYYTTÄ kohtaan???

        Sinun kohdallesi sopii totisesti nämä Synnittömän suun lausumat sanat: "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'"

        Arvaan, että tästä Vanha Aatamisi taas riemastuu, mutta millainen puu, sellaiset hedelmät.

        Älä sinä ala projisoimaan omaa kieroa hengellisyyttäsi minuun. Sinä joka olet itseäsi yli-ihmisenä pitävä omavanhurskas paksukallo.
        :-))))))


      • mutta tarkkana
        sanottu, että kirjoitti:

        Jeesus Kristus itse on armoistuimena meidän keskellämme, ja mitä muuta siinä tapahtuu, kuin saarna Kristuksen sovintoverestä.

        Ei Abimelekkään voi mennä armoistuimen tykö mitenkään konkreettisesti, vaikka kuinka viisastelisi.

        Vielä kerran: Siellä missä syntiset vapautetaan synneistään ja missä heidän uskonsa saa vahvistusta sovintosaarnasta, siellä on armoistuin.

        Abimelek sanoi oikein, vaikka inhimillinen heikkous paistaakin puhetyylistä läpi.

        Turhaan nostetaan ihmistä välimieheksi.

        Jeesus Kristus on armoistuin. Hänet me kohtaamme Jumalan sanassa, saarnatussa, puhutussa, kirjoitetussa JA kasteessa ja ehtoollisessa.
        Sana tekee kaiken. Ihminen on vain todistaja.


      • - Abimelek
        mutta tarkkana kirjoitti:

        Abimelek sanoi oikein, vaikka inhimillinen heikkous paistaakin puhetyylistä läpi.

        Turhaan nostetaan ihmistä välimieheksi.

        Jeesus Kristus on armoistuin. Hänet me kohtaamme Jumalan sanassa, saarnatussa, puhutussa, kirjoitetussa JA kasteessa ja ehtoollisessa.
        Sana tekee kaiken. Ihminen on vain todistaja.

        Minä en yksinkertaisesti viihdy sellaisissa paikoissa jotka ovat täynnä kuolleiden luita.

        Siksi laitetaan elämä peliin ja itse mielestään hyvät ihmiset todella ahtaalle. Armoa janoavat talutetaan puolestaan Kristus lähteelle juomaan virvoittavaa armon nestettä elämäksi ja voimaksi.

        Teen siis työtäni vakaan harkinnan perusteella, hynyssä suin, en sattumalta tai heikkouteni vuoksi.

        Vihaan kaikkea omahyväisyyttä ja teeskentelyä.
        Aito ihminen on paras ihminen.

        Kunnioita ihmistä joka on aidosti ja rehellisesti oma itsensä, sellaisena kun on.


      • Uskis.
        - Abimelek kirjoitti:

        Älä sinä sekaannu asiaan jonka kokonaisuutta et ymmärtänyt.

        Saarna sovinnosta KUULUU nimenomaan
        JUMALAN SANASTA
        JUMALAN SANASTA
        JUMALAN SANASTA


        Jumalan sana on syntistä läsnä:
        - Pyhässä kasteessa
        - Pyhässä ehtoollisessa
        - Pyhässä Raamatussa
        - Jumalan sanan lukemisessa
        - Jumalan sanan kuulossa
        - Rukouksessa
        - Paastossa
        - Kiitoksessa
        - Ylistyjsessä

        Edellytyksenä ON AINOASTAAN SE, ETTÄ JUMALAN SANA OTETAAN SIVEYDELLA VASTAAN, - USKOSSA!!

        Tästä selkeästi huomaa että tämä on pelkkää ulkoonta opittua ja kopioitua tekstiä jossa ei ole ymmärrys mukana. Asiat täytyy sisäistää, ei niitä voi muuten toisille opettaa. Koska kukaan ei voi johdattaa pitemmälle kuin on itse päässyt kokemaan uskonasioissa. Tälläinen on puolittain uskomista


    • - Abimelek

      "Ulkopuolisena" sinä näet helposti sen, mitä "sisäisen koodijärjestelmän" lapsesta asti omaksunut ihminen ei tule koskaan ajatelleeksikaan.

      Erittän hyvä havainto tuo, varsin voimakkaisiinkin tunteisiin liittyvä havainto.

      Sinussa itsessäsi kokous herätti lähinnä ihmettelyä huvittuneisuutta ja erilaisia kysymyksiä. Lähestymistapasi on toisen vakaunusta kunnioittavaa.
      -------
      Kysyt: "Eli miten ihmiset niin tunteikkaaksi tulivat niiden saarnojen jälkeen?"

      Kysyit myös: "Pikkasen mietitytti, että onko sitten jos lankeaa tai muuten joutuu pikkasen epäsuosioon se tunne sitten olla voimakaskin ja traumaattinen, kun noin on yhteisöllistä."
      ------

      Tästä tunnejohteisuudesta minä olen kirjoittanut paljonkin täällä, mutta en nyt toistele niitä tällä kertaa.

      Sen verran voin mainita omalta kohdaltani (vajaan 60 vuotta olen saarnoja kuunnellut),
      että tänään Jumalan sanassa koskettaa aivan erilaiset asiat, kun ennen muinoin.

      On hyvin sydäntä koskettavaa, että vaikka minä olen monella tavalla vajavainen syntinen ihminen, ja itseään priimakristittynä pitävien ihmisten hyljeksimä, pilkkaama ja halveksima kristitty, niin Jumala rakastaa ehdoitta minua.

      Myös armosta itsensä autuaiksi uskovat kristityt rakastavat minua, koska he ovat itsekin armosta uskomassa itsensä autuaiksi (eivät oman hyvyytensä ja virheettömyytensä vuoksi).

      Tällaisilla kristityillä joita viimeksi kuvasin, ei ole sairaita luuloja itsestään jonain yli-ihmisinä.

      Yli-ihmisen tautiin on moni uskon tiellä kulkeva sortunut.

      Jumala on armossaan antanut minulle monista puutteistani huolimatta kaikki syntini anteeksi, ja Jumala on rakkautensa tähden armosta lahjoittanut minulle oman puhteutensa ja oman vanhurskautensa.

      Hallelujaa, kiitos ja ylistys sinulle Jeesus Kristus minun Vapahtajani.

      • immamummu

        Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua Abi!

        Ole kiitetty Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!

        Tässä turhasta kiitänkö vielä, kadotuksesta nostettu?
        Ole kiitetty Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!

        Mutta taivaassa parhaiten kiitän, kun on turmellus riisuttu.
        ole kiitetty, Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!


      • - Abimelek
        immamummu kirjoitti:

        Herra siunatkoon ja varjelkoon sinua Abi!

        Ole kiitetty Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!

        Tässä turhasta kiitänkö vielä, kadotuksesta nostettu?
        Ole kiitetty Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!

        Mutta taivaassa parhaiten kiitän, kun on turmellus riisuttu.
        ole kiitetty, Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!

        Täällä internetissä on turmeltuneen syntisen niin vaikeata kohdata kaiken maailman satusetiä ja sönköttäjiä, jotka opettavat muille, vaikka ei ole itsellään hajuakaan Jumalan sansta jota yrittävät muille opettaa.

        Mistä kummasta ne kiihkeät Jeesusta vastustavat himohaudat tänne osaavatkin, kun en ikinä ole sellaisia livenä tavannut.


      • teutatess

        Mainitsit tuossa että vaikka sinä, oletkin monessa vajavainen, puutteellinen, yms. saan tästä sen käsityksen, että sinä haluaisit saada synninpäästön
        Minä voin, juhlallisesti JUMALAN puolesta todistaa sinulle, että kaikki synnit on anteeksi annettu Golgatalla -33 pp maailman loppuun asti, usko ja ole hyvässä turvassa .
        Samalla pyydän itsellenikin anteeksi, kaikkea puuttuvaisuutta, ja viallisuutta, pahoja puheita yms . . . kiitos Jumalalle . Ja Jeesukselle Kristukselle .


      • - Abimelek
        teutatess kirjoitti:

        Mainitsit tuossa että vaikka sinä, oletkin monessa vajavainen, puutteellinen, yms. saan tästä sen käsityksen, että sinä haluaisit saada synninpäästön
        Minä voin, juhlallisesti JUMALAN puolesta todistaa sinulle, että kaikki synnit on anteeksi annettu Golgatalla -33 pp maailman loppuun asti, usko ja ole hyvässä turvassa .
        Samalla pyydän itsellenikin anteeksi, kaikkea puuttuvaisuutta, ja viallisuutta, pahoja puheita yms . . . kiitos Jumalalle . Ja Jeesukselle Kristukselle .

        Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Kaikki syntisi ovat anteeksi annetut, mene Herran rauhaan.

        Tämähän se on meidän pelastuksemme, Jumalan armo ja rakkaus, joka Jeesuksessa Kristuksessa toi iankaikkisen elämän myös meille syntisille.

        Hallelujaa kiitos Jeesus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      143
      1892
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1477
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      91
      1285
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1272
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1195
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1081
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      997
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      46
      977
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      952
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      838
    Aihe