Moikka!
Mieheni polttaa tupakkaa.
Noin kaksi vuotta sitten hän lupasi lopettaa minun takiani tupakoinnin. Mutta kävi ilmi, että hän olikin polttanut salaa minulta.
Tämän jälkeen hän on yrittänyt useampaan kertaan lopettaa tupakoinnin. Töissä hän polttaa (siellä polttaa muutkin) Ja kaiken lisäksi kärsii astmasta.
Mieheni ostaa kyllä silloin tällöin nikotiinipurukumia.
Edelleen hän polttaa.
Yksi päivä otin asian esille hänen kanssaan. Hän hieman ääntä korottaen sanoi, että ei se ole helppoa. Ymmärrän sen kyllä. Mutta tuntuu ettei hän yritä kunnolla.
Tänäänkin kysyin häneltä, että polttiko hän tänään töissä (vaikka hastoin sen kyllä), niin mieheni sanoi että kun pomo tarjosi niin poltin yhden. Mieheni olis voinut kieltäytyä kohteliaasti ja sanoa, että yrittää lopettaa.
Kuinka saisin mieheni lopettamaan tupakoinnin?
Se on vaikeaa, kaikki sen tietää. Mutta vaikeaa sen kuuluukin olla tietysti sen kannalta, että mitäs aloitti tupakoinnin aikanaan.
Äitini söi jokin vuosi sitten jotain lääkettä tupakoinnin estämiseksi ja se tepsi, oli KALLIS lääke (en muista nimeä)ja se tepsi ehkä puoleksi vuodeksi.
Auttakaa te minua! Kertokaa omia kokemuksianne ja niksejä jos sellaisia on!
Kiitos etukäteen! =)
TUPAKOINNIN LOPETTAMINEN
14
2530
Vastaukset
- akupunktio
akupunktio ;)
- tupakasta
on samaa luokkaa kuin vieroittaisit heroiinin käyttäjää heroiinista.
Aineina ne ovatkin 1:1.- lopettanut
Olen ollut polttamatta kaksi viikkoa, eli lopetin uutena vuotena. Lopettaminen sinänsä on helppoa, ei vaan enään osta tupakkia. Eikä etenkään polta sitä. Joko polttaa tai ei polta. Jos päättää ettei polta, niin sitte ei polta ja piste. Ei se niin vaikeeta ole, ainakaan mulle ollut. Viikko viikolta alkaa tuntumaan helpommalta.
Oireena itsellä on ollut pieni hermostuneisuus. Lähinnä koulussa. Jos jokin ei suju, annan kyllä muiden kuulla kunniansa ja lähden pois ovet paukkuen. - käyttäjille
lopettanut kirjoitti:
Olen ollut polttamatta kaksi viikkoa, eli lopetin uutena vuotena. Lopettaminen sinänsä on helppoa, ei vaan enään osta tupakkia. Eikä etenkään polta sitä. Joko polttaa tai ei polta. Jos päättää ettei polta, niin sitte ei polta ja piste. Ei se niin vaikeeta ole, ainakaan mulle ollut. Viikko viikolta alkaa tuntumaan helpommalta.
Oireena itsellä on ollut pieni hermostuneisuus. Lähinnä koulussa. Jos jokin ei suju, annan kyllä muiden kuulla kunniansa ja lähden pois ovet paukkuen.aivoihin kehittynyt riippuvuus-suhde on olemassa aina.
Tupakoinnin lopettaminen vaatiikin työtä ja tahtomista, sillä aivokemia vaatii huumetta(nikotiinia)lääkkeeksi hermostuneisuuteen.
Vieroitus kestää yleensä kuukauden mutta tahtomis-sota jatkuu pitempään.
- Lopetus
Mun mielestä miehesi valehtelee; ei sen pomo mitään tarjonnut, itse on ihan pyytämällä pyytäen saanut joltain tupakan.
Mutta vaikeaa se on tupakoinnin lopettaminen. Kaikkihan sen tietää, että koukkuunhan siihen jää. Valistukselta kuitenkin jää usein mainitsematta, että nikotiiniriippuvuus on noin niin vahva kuin heroiiniriippuvuus. Siis ei se helppoa ole.
Käske sen miehesi hakea se lääkekuuri lääkäriltä tupakoinnin lopettamiseen jos se oikeasti haluaa lopettaa. On kallis ja tehokas kuuri. Elämä on. - riinamaija
Minulla tuli tuosta tekstistäsi mieleen heti , että jos miehesi ei ITSE halua lopettaa tupakointia niin tuskimpa se silloin onnistuukaan.
tupakoinnin lopettaminen on ihmiselle niin iso asia , että jos oma halu ja motivaatio puuttuu niin ei tule onnistumaan.
ymmärrän kyllä tarkoituksesi ja ajattelet miehesi parasta , varsinkin kun hänellä on astma. Mutta luulen että joudut odottelemaan hänen todellista omaa haluaan lopettaa :(
Tsemppiä kuitenkin yritykseen !!- kuinka käytännössä
pakottamalla voi mies alkaa polttaa jopa enemmän kuin ennen. Muijan tulisi narrata mies lopettamaan siten, että vaikka ajatus olisikin naiselta peräisin, miehen tulisi kokea tehneensä tämän suuren päätöksen vain omassa päässään.
Mutta onko tämä mahdoton yhtälö-kas siinä Teille molemmille miettimistä.
- tupakkanarkomaani
Odottele, että mieheltäsi löytyy sopiva motivaatio lopettamiseen. Voi käydä niinkin, ettei löydy, mutta se on ainut asia.
Seuraavassa asioita, joita ET SAA tehdä:
1. Uhkailu
2. Kiristys
3. Lahjonta
Eli eroamisilla tai seksillä palkitsemisilla et saa yrittää saada häntä lopettamaan. Varmaan asiasta on tutkimuksiakin, että toisen painostus toimii vähiten... Parhaiten voit itse kenties auttaa etsimällä jokin tupakoinnin lopettamisryhmä, terveyskeskukseen soittamalla saat tietää, josko sellaisia järjestetään. Ainakin tässä kaupungissa oli jossakin vaiheessa sellainen. - minulle auttoi
minulle auttoi lopettamiseen zyban niminen lääke kuuri maksoi 152€ muistaakseni champix on myös lopettamisen tukena oleva lääke. omahalu ja tukilääkitys niin onnistuu lopettaminen
- raikas
Olen tupakoinut 25 vuotta. En olisi ikinä uskonut, että pystyn lopettamaan tupakanpolton Champixin avulla! Se on kallis reseptilääke, mutta tosi tehokas. Kun aloitin lääkkeen, eka viikolla poltin tosi paljon, mutta toisella viikolla jo vähän vähemmän. Viime sunnuntaina vedin viimesen tupakkani väkisin, maistui tosi pahalta. Nyt olen ollut polttamatta kaksi päivää. Lääkkeestä voi tulla jonkin verran sivuvaikutuksia, kuten uneliaisuutta ja pahoinvointia, mutta ne menevät ohi.
Ihmeellistä =). Suosittelen. - chamel
Miksi haluat niin kovasti hänen lopettavan tupakointinsa?
Kertomasi perusteella voi arvella ettei hän ole kovin innostunut asiasta. Oli toki väärin häneltä mennä moisia lupailemaan, jos ei siihen ole haluja.
Älä syyllistä tästä itseäsi, mutta onko motiivinasi kenties halu muuttaa häntä itsellesi sopivammaksi ihmiseksi?
Vai yritätkö ajatella miehesi parasta terveyden kannalta - hänen puolestaan? Aikuinen ihminen melko varmasti tietää tupakan haitat itsekin ja on valmis seurauksiin.
Vai onko teillä kenties lapsia joille et soisi hänen tupakointinsa toimivan huonona esimerkkinä?
Viimeisen syyn kohdalla ymmärtäisin sinua kyllä.
Jokin muu syy - mikä?
Väitän, saa toki kyseenalaistaa, että tupakoinnin lopettaminen on jokaisen kohdalla lähes täysin omasta halusta kiinni. Nikotiinilaastarit, nicoretet ja kalliit lääkkeet sun muut voivat toki auttaa hetkellisesti fyysisiin oireisiin, mutta omasta päästä se on lopulta kiinni.
Sinä voit toki yrittää vaikuttaa asiaan; pyytämistä jo oletkin yrittänyt. Eipä tainnut auttaa.
Perustelitko hänelle millä tavoin, Miksi hänen pitäisi lopettaa?
Kiristys, lahjonta, pakottaminen ovat toki myös mahdollisuuksia, mutta ei suositeltavia. Miehesi tuskin pitäisi moisesta. Mahdollisesti vastustaisi suoraan tai salailisi polttelunsa paremmin.
Vaikka mies olisikin polttamatta, sinä itse pohtisit alituiseen, onko hän "parantanut" tapansa. Epäilyä, salailua - ei hyväksi kummallekaan osapuolelle.
Etkä voi jatkaa mitään noista loputtomiin, kiristystä, lahjontaa, pakottamista - ainakaan säilyttäen samalla terveen parisuhteen.- kyllästynyt]
Kiitos kaikille vastanneille! =)
Viimeiseen viestiin haluankin vastata.
Haluan mieheni lopettavat tupakoinnin hänen oman terveytensä vuoksi (siis kärsii astmasta!) ja hän on atoopikko. Hänellä siis on ihottumaa jonkin verran, paikoittain aika pahaankin ihottumaa, joka kutisee niin, että yöt menee raapiessa (joskus verille asti) ja näin ollen ne eivät parane niin nopesti/ hyvin kun mieheni polttaa.
Sitten se, että haluan tulevaisuudessa lapsia, en ehkä juuri nyt, mutta vuoden kahden päästä. Ja täten olisi suotavaa, että mieheni lopettaisi tupakoinnin.
Myös vaatteet ja kädet, sekä hengitys haisee todella pahalle ja se kellastaa hampaita.
Tuskin olisin näin vastaan tupakointia jos itse polttaisin. Mutta näin polttamattomalle tämä on kiusallista ja eri toten inhottavaa.
En siis halua missään nimessä muokata miestäni itselle sopivaksi. Olen hänen kanssaan naimisissa (jo toista vuotta).
Haluan vain, että hänenkin elämänsä olisi joskus terveempää, mukavampaa, helpompaa ilman tupakkaa. Mieheni isän isä kuoli tupakkaan. Yski kuulemma koko ajan ja hänen oli huono olla.
En halua saamaa miehelleni!
Rakastan häntä niin kovasti!
Siis pelkästä rakkaudestä tämän teen hänelle?
Kyllä siis mieheni on sanonut, että haluaa lopettaa tupakoinnin. Se on vaikeaa, eikä hän saa itseään niskasta kiinni. - kyllästynyt]
kyllästynyt] kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille! =)
Viimeiseen viestiin haluankin vastata.
Haluan mieheni lopettavat tupakoinnin hänen oman terveytensä vuoksi (siis kärsii astmasta!) ja hän on atoopikko. Hänellä siis on ihottumaa jonkin verran, paikoittain aika pahaankin ihottumaa, joka kutisee niin, että yöt menee raapiessa (joskus verille asti) ja näin ollen ne eivät parane niin nopesti/ hyvin kun mieheni polttaa.
Sitten se, että haluan tulevaisuudessa lapsia, en ehkä juuri nyt, mutta vuoden kahden päästä. Ja täten olisi suotavaa, että mieheni lopettaisi tupakoinnin.
Myös vaatteet ja kädet, sekä hengitys haisee todella pahalle ja se kellastaa hampaita.
Tuskin olisin näin vastaan tupakointia jos itse polttaisin. Mutta näin polttamattomalle tämä on kiusallista ja eri toten inhottavaa.
En siis halua missään nimessä muokata miestäni itselle sopivaksi. Olen hänen kanssaan naimisissa (jo toista vuotta).
Haluan vain, että hänenkin elämänsä olisi joskus terveempää, mukavampaa, helpompaa ilman tupakkaa. Mieheni isän isä kuoli tupakkaan. Yski kuulemma koko ajan ja hänen oli huono olla.
En halua saamaa miehelleni!
Rakastan häntä niin kovasti!
Siis pelkästä rakkaudestä tämän teen hänelle?
Kyllä siis mieheni on sanonut, että haluaa lopettaa tupakoinnin. Se on vaikeaa, eikä hän saa itseään niskasta kiinni.http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000001085&posting=22000000031989688
Hmmm.. Kirjoitin samasta asiasta myös tuonne.
Sain varsin epämiellyttävää tekstiä takaisin!
=/
- Entinen tupakoitsija
Et saa miehesi lopettamaan ennen kuin hän ITSE HALUAA lopettaa ... Tää on vähän monimutkaista, sinä jos et ole koskaan polttanut, et voi ymmärtää vaikka miten haluaisit. Miehesi itse pitää HALUTA lopettaa, sitten voi onnistua. Hän ei voi lopettaa SINUN takia, ne ovat vaan tyhjät puheet... Tupakoitsija on niin riipuvainen ja lupaa mitä vaan... sitten polttaa salaa... Olen itsekin joskus tehnyt niin... Sitten tajusin mihin tää homma johtaa....Lopetin. Ei ollut helppoa, ei todellakaan. Mutten lopettanut kenenkään vuokseen, olen lopettanut itseni takia... Miehesi ei ole vielä kypsä lopettaa. Tai haluaako hän edes lopettaa, vai yrittääkö hän epätoivoisesti lopettaa sinun mieleiseksi? Sillä tavalla ei vaan onnistu, ei, jos itse ei halua niin tapatuvan....
Moikka!
Mieheni polttaa tupakkaa.
Noin kaksi vuotta sitten hän lupasi lopettaa minun takiani tupakoinnin. Mutta kävi ilmi, että hän olikin polttanut salaa minulta.
Tämän jälkeen hän on yrittänyt useampaan kertaan lopettaa tupakoinnin. Töissä hän polttaa (siellä polttaa muutkin) Ja kaiken lisäksi kärsii astmasta.
Mieheni ostaa kyllä silloin tällöin nikotiinipurukumia.
Edelleen hän polttaa.
Yksi päivä otin asian esille hänen kanssaan. Hän hieman ääntä korottaen sanoi, että ei se ole helppoa. Ymmärrän sen kyllä. Mutta tuntuu ettei hän yritä kunnolla.
Tänäänkin kysyin häneltä, että polttiko hän tänään töissä (vaikka hastoin sen kyllä), niin mieheni sanoi että kun pomo tarjosi niin poltin yhden. Mieheni olis voinut kieltäytyä kohteliaasti ja sanoa, että yrittää lopettaa.
Kuinka saisin mieheni lopettamaan tupakoinnin?
Se on vaikeaa, kaikki sen tietää. Mutta vaikeaa sen kuuluukin olla tietysti sen kannalta, että mitäs aloitti tupakoinnin aikanaan.
Äitini söi jokin vuosi sitten jotain lääkettä tupakoinnin estämiseksi ja se tepsi, oli KALLIS lääke (en muista nimeä)ja se tepsi ehkä puoleksi vuodeksi.
Auttakaa te minua! Kertokaa omia kokemuksianne ja niksejä jos sellaisia on!
Kiitos etukäteen! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478