Siivous kunniaan

huippusiivooja

Kävin tänään ruokailemassa yhdessä ravintolassa. Kun olen siivoualan "huippu"ammattilainen, niin kylläpä kiinnitti huomion kaikki pölypallot ja hämähäkin seitit, joita roikkui lampuissa ym. Ja entä vessa, jossa pistäydyin..milloinkahan lie viimeksi siivottu? Miksi ei siivojia palkata ja jos palkataan, niin kukapa kehtaa tehdä töitä 7 e/h...

9

983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -sinikka-

Mietityttää,että paljonko niillä huippusiivoojilla palkat on sitten,kun yleensäkkin tuo ala on niin alipalkattua,että oikeen sylettää tuon ammattikunnan puolesta.Se on kyllä ihme juttu,ettei yhteiskunta kovin arvosta siistijää,mutta annas olla kun sellainen sitten jostain syystä puuttuu,esim.edellä mainitussa paikassa nähtävästi ei ollut siivoojaa palkattu,niin puutteenpa huomaa hyvinkin pian.Mutta täytyy totuuden nimissä sanoa,että vaikka palkka onkin surkea,niin henkilökohtaisesti tekisin kyllä sitäkin hommaa,jos vaikka työttömäksikin joutuisin,sillä täytyyhän se leipäkin jostain perheelle repiä,eikä työtä pelkäämätön käy tiukan paikan tullen laakereille lepäämään..
      Voimia ja hyvää alkanutta vuotta kaikille siistijöille ja alalla muutenkin työskenteville!Teette tärkeää ja näkyvää työtä,arvostakaa itseänne ja odottakaa muiltakin samaa käytöstä itseänne kohtaan :)

• huippusiivooja

Kyllähän minulla palkka on sellaset 10 e/h. Olenhan huippusiivooja, enkä ota alipalkattua hommaa.

• hohhoh
        huippusiivooja kirjoitti:

Kyllähän minulla palkka on sellaset 10 e/h. Olenhan huippusiivooja, enkä ota alipalkattua hommaa.

jos 10e ei ole alipalkkausta niin onneksi en valinnut siivousalaa, köyhyyshän tuossa iskisi!!! mä en edes vaivautus menee työpaikalle 10e tuntipalkalla!

• huippusiivooja
        hohhoh kirjoitti:

jos 10e ei ole alipalkkausta niin onneksi en valinnut siivousalaa, köyhyyshän tuossa iskisi!!! mä en edes vaivautus menee työpaikalle 10e tuntipalkalla!

Paska palkkahan se on, mutta täälläpä monet siivoojat tekee työtään 7 e/h. Ja jos tuolla palkalla tekee muutaman tunnin osapäiväsiivousta, niin enempi saa kelalta työttömyyskorvaustakin...

• jaa-a, jaa-a-a

jos ravintolasali tai vessat on karmeessa kunnossa, niin missä on kunnossa on kyökki.

Boikottiin menee meidän perheessä sellaiset paikat, joiden vessat on törkyiset.

Muistakaa aina kiittää ja mainita, jos paikat kiiltää. Siivooja ei koskaan saa liikaa (lue ollenkaan) kehuja, vaikka ne ansaitsikin. Ei riitä että, kehut siivoolla suoraan siisteyttä, siitä pitää tietää koko muun tyhmänkin henkilökunnan!

• pettynyt´´´

Pikkasen asian vierestä, mutten malta olla mainitsematta:
        Jokin aika sitten eräs aloitteleva yksityinen henkilö mainosti kauppojen ilmoitustauluilla, että tekee koti- ym. siivouksia. Itselläni kun on pölyallergia ja astma, niin ajattelin helpottaa oloani ja kysellä, josko hän tulisi juttelmaan jne.
        Sovittiin aika, jolloin hänen oli tarkoitus tulla.
        Koskaan ei kuitenkaan tullut, eikä vaivautunut edes ilmoittamaan syytä.
        Ei kovinkaan hyvää mainosta ”luotettavasta siivoojasta”·

Toivottavasti tämä tapaus on poikkeus. Yksikin kohdalle sattunut tällainen tapaus on omiaan myrkyttämään ammattikunnan arvostusta, ei voi mitään.

• huippusiivooja
        pettynyt´´´ kirjoitti:

Pikkasen asian vierestä, mutten malta olla mainitsematta:
        Jokin aika sitten eräs aloitteleva yksityinen henkilö mainosti kauppojen ilmoitustauluilla, että tekee koti- ym. siivouksia. Itselläni kun on pölyallergia ja astma, niin ajattelin helpottaa oloani ja kysellä, josko hän tulisi juttelmaan jne.
        Sovittiin aika, jolloin hänen oli tarkoitus tulla.
        Koskaan ei kuitenkaan tullut, eikä vaivautunut edes ilmoittamaan syytä.
        Ei kovinkaan hyvää mainosta ”luotettavasta siivoojasta”·

Toivottavasti tämä tapaus on poikkeus. Yksikin kohdalle sattunut tällainen tapaus on omiaan myrkyttämään ammattikunnan arvostusta, ei voi mitään.

Tällaista sattuu..minäkin huippusiivooja olen monesti joutunut siivoilemaan toisten siivoojien jälkiä, koska itse en ilkeäis jättää paikkoja siihen kuntoon kuin jotkin jättää.
        Valitettavasti leväperäisyyttä on tälläkin alalla. Itse olen kouluttautunut siivousalalle, arvostan omaa työtäni (sama se arvostaako muut) ja teen taatusti puhdasta jälkeä.
        Voisin tulla siivoamaan sinullekin...

• terapiaa

Naiset tykkää siivoamisesta ja sivoaisivat vaikka ilman palkkaa. Mikäli se olisi vastenmielistä työtä niin ei silloin lauleltaisi sitä tehdessä.
      Siivoaminen on tärkeätä ja arvostettua puhtauden kannalta mutta myös naisväen psyyken kannalta ja se onkin heille yhtä ilmaista terapiaa.

• #kjeh#

sanoo kuka?miehenpuolikas,joka on sattunut paikalle silloin kun emäntä on suht hyvällä päällä ja vähemmän stressaantunut :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe