käärme karkuteillä

saikku

no nyt kävi sitten niin että viljikseni pääsi terran lasiovien välistä livahtamaan yöllä omille teilleen.asun omakotitalossa joten piiloja on miljoonia.lisäksi meillä on kotona koiria,kissa,hamsteri ja pieniä 7v lapsia.väinö ei varmasti tule ruuan perässä heti vaikka on viikko kun se on syönyt koska vanhan talon seinissä on hiirilläkin elämää.olen nyt kaksi päivää etsinyt sitä lieroa eikä ole löytynyt kämppä on kun tornadon jäljiltä.laitoin kylppärin lattialämmityksen lämpimäksi jos se vaikka menisi lämmittelemään.oisko kellään ideaa miten saada se velmu esiin?

22

2156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä kylppäristä ja piä pimeenä, siskolla on viljispoikane hukassa alvariinsa ku ei tiietä mite se häipyy mutta löytyy aina jostaki ku lakkaa ettimästä xDD

      • DyDy

        Miten voitte pitää käärmettä terrassa josta se pääsee karkuun! Jos vielä tiedätte että se pääsee sieltä! Toi on eräänlaista eläinrääkkäystä! Entä sit kun siskos ei seuraavalla kerralla löydäkkään sitä käärmettä ja se kuolee kituen jonnekin oman onnensa nojaan! huhhuh sanon minä, tosi typerää ja edesvastuutonta. Ja vielä kehtaatkin puhua tohon "äänensävyyn" täällä siitä kuin se olis iha ok.


      • tuossa
        DyDy kirjoitti:

        Miten voitte pitää käärmettä terrassa josta se pääsee karkuun! Jos vielä tiedätte että se pääsee sieltä! Toi on eräänlaista eläinrääkkäystä! Entä sit kun siskos ei seuraavalla kerralla löydäkkään sitä käärmettä ja se kuolee kituen jonnekin oman onnensa nojaan! huhhuh sanon minä, tosi typerää ja edesvastuutonta. Ja vielä kehtaatkin puhua tohon "äänensävyyn" täällä siitä kuin se olis iha ok.

        on edesvastuutonta? Kirjoittajahan kertoi, etteivät tiedä mistä käärme karkaa. Pikkukäärmeet osaavat olla aikasta ovelia karkaamaan.

        Typerä taidat olla vain sinä!


      • DyDy
        tuossa kirjoitti:

        on edesvastuutonta? Kirjoittajahan kertoi, etteivät tiedä mistä käärme karkaa. Pikkukäärmeet osaavat olla aikasta ovelia karkaamaan.

        Typerä taidat olla vain sinä!

        Edesvastuutonta siinä on juuri se, että he tietävät käärmeen pääsevän siitä terrariosta (tai mikä lie asumuksena onkaan) karkuun ja pitävät käärmettä silti siinä! Jos ei tiedän mistä käärme pääsee karkuun sillon vaihdetaan sen asumusta! HEI HALOO! Järjen käyttö sallittua.


      • catitus81
        tuossa kirjoitti:

        on edesvastuutonta? Kirjoittajahan kertoi, etteivät tiedä mistä käärme karkaa. Pikkukäärmeet osaavat olla aikasta ovelia karkaamaan.

        Typerä taidat olla vain sinä!

        Juurihan tuossa kirjoittaja sen itse kertoi, että mikä on edesvastuutonta. Joillekin ihmisille ei vaan mene kaaliin vaikka lekalla takois; niiden käärmeiden EI kuulu päästä missään tilanteessa karkuun. Idioottejahan te olette, jos selitätte täällä että viljiksen poikaset pääsee karkuun. Minulla kuoriutui viime kesänä viljiksen poikasia ja voin sanoa, ettei yksikään niistä päässyt edes vastasyntyneenä karkuun lootastaan.


      • useamman
        catitus81 kirjoitti:

        Juurihan tuossa kirjoittaja sen itse kertoi, että mikä on edesvastuutonta. Joillekin ihmisille ei vaan mene kaaliin vaikka lekalla takois; niiden käärmeiden EI kuulu päästä missään tilanteessa karkuun. Idioottejahan te olette, jos selitätte täällä että viljiksen poikaset pääsee karkuun. Minulla kuoriutui viime kesänä viljiksen poikasia ja voin sanoa, ettei yksikään niistä päässyt edes vastasyntyneenä karkuun lootastaan.

        poikueen kasvatat, karkureitakin joukossa tulee olemaan.

        Ikävä kyllä ne pikkuiset varsinkin keksii raot kuin raot. tuskimpa se nyt sentään ihmisestä idioottia tekee, jos käärme pääsee livahtamaan.

        onni on sinulla ollut, ettei penikat ole karanneet. Mutta ei sitä silti tarvitse tollaisella asenteella ruveta neuvomaan ketään.

        vahinkoja kuule sattuu meille kokeneemmillekkin kasvattajille.


      • DyDy
        useamman kirjoitti:

        poikueen kasvatat, karkureitakin joukossa tulee olemaan.

        Ikävä kyllä ne pikkuiset varsinkin keksii raot kuin raot. tuskimpa se nyt sentään ihmisestä idioottia tekee, jos käärme pääsee livahtamaan.

        onni on sinulla ollut, ettei penikat ole karanneet. Mutta ei sitä silti tarvitse tollaisella asenteella ruveta neuvomaan ketään.

        vahinkoja kuule sattuu meille kokeneemmillekkin kasvattajille.

        Nämä puheet eivät siis ole osoitettu henkilölle, joka on tämän keskustelun aloittanut ja joka on pyytänyt apua, koska oma käärmeensä on karannut vaan tuolle neropatille joka täällä lesoilee kuinka heillä karkaa käärmeen poikanen vähän väliä, eivätkä tiedä mistä raosta se karkaa. Se ei siis todellakaan ole mikään vahinko jos käärme karkaa samasta boksista koko aika, eikä vaivauduta selvittämään mistä raosta karkaa tai vaihtamaan suosiolla asumusta.
        Ja miten se liittyy mihinkään jos on vain yksi poikue ollut? Yhtä lailla pidetään huolta niistä vaikka niitä olisi sata! Vahinkoja sattuu, sille ei mitään voi, mutta tuon yhden idiootin toiminta, tai ehkä enemmänkin hänen siskonsa on täysin vastuutonta. Käärme parka. Joku kerta kun se karkaa se ei löydykkään enää elossa.


      • catitus81
        useamman kirjoitti:

        poikueen kasvatat, karkureitakin joukossa tulee olemaan.

        Ikävä kyllä ne pikkuiset varsinkin keksii raot kuin raot. tuskimpa se nyt sentään ihmisestä idioottia tekee, jos käärme pääsee livahtamaan.

        onni on sinulla ollut, ettei penikat ole karanneet. Mutta ei sitä silti tarvitse tollaisella asenteella ruveta neuvomaan ketään.

        vahinkoja kuule sattuu meille kokeneemmillekkin kasvattajille.

        Sitten ne kokeneet kasvattajat evottavat. Karkkilootiin pienemmät ilmareiät niin eivät pääse karkuun.


      • DyDy kirjoitti:

        Nämä puheet eivät siis ole osoitettu henkilölle, joka on tämän keskustelun aloittanut ja joka on pyytänyt apua, koska oma käärmeensä on karannut vaan tuolle neropatille joka täällä lesoilee kuinka heillä karkaa käärmeen poikanen vähän väliä, eivätkä tiedä mistä raosta se karkaa. Se ei siis todellakaan ole mikään vahinko jos käärme karkaa samasta boksista koko aika, eikä vaivauduta selvittämään mistä raosta karkaa tai vaihtamaan suosiolla asumusta.
        Ja miten se liittyy mihinkään jos on vain yksi poikue ollut? Yhtä lailla pidetään huolta niistä vaikka niitä olisi sata! Vahinkoja sattuu, sille ei mitään voi, mutta tuon yhden idiootin toiminta, tai ehkä enemmänkin hänen siskonsa on täysin vastuutonta. Käärme parka. Joku kerta kun se karkaa se ei löydykkään enää elossa.

        se siskon käärme asuu pahvilaatikossa jossa on hiekkaa ja muutama keppi ja juomapullo mistä käärme voi saaha raikasta vettä päivittäin ja suihkepullolla kastellaan koko alushiekka n.3kertaa päivässä ja akvaariolamppu sekä muutama kivi minkä alle piiloutua..,, hiirenpoikanen annetaan kerran kuussa, niinku mun boaki ruokitaan, tosin boa syö kanin..
        boa saa olla vapaana mun asunnossa koko ajan ku on nii iso että se ei mistää ravosta voi karata..


      • DyDy
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        se siskon käärme asuu pahvilaatikossa jossa on hiekkaa ja muutama keppi ja juomapullo mistä käärme voi saaha raikasta vettä päivittäin ja suihkepullolla kastellaan koko alushiekka n.3kertaa päivässä ja akvaariolamppu sekä muutama kivi minkä alle piiloutua..,, hiirenpoikanen annetaan kerran kuussa, niinku mun boaki ruokitaan, tosin boa syö kanin..
        boa saa olla vapaana mun asunnossa koko ajan ku on nii iso että se ei mistää ravosta voi karata..

        ..et mikähän käärme se mahtaa olla? Kuulostaa vaan toi pinkki kerran kuussa aika hurjalta. Mikään käärmeen poikanenhan ei kuitenkaan ole sama asia ku joku täysikasvuinen boa?
        Ja kuka pitää käärmeen poikasta pahvilaatikossa? Onko joku ihme että karkaa? Ja jos ei ole varaa ostaa kunnon terraa ni kannattais suosiol unohtaa tollaset käärmeen hankinnat.


      • catitus81
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        se siskon käärme asuu pahvilaatikossa jossa on hiekkaa ja muutama keppi ja juomapullo mistä käärme voi saaha raikasta vettä päivittäin ja suihkepullolla kastellaan koko alushiekka n.3kertaa päivässä ja akvaariolamppu sekä muutama kivi minkä alle piiloutua..,, hiirenpoikanen annetaan kerran kuussa, niinku mun boaki ruokitaan, tosin boa syö kanin..
        boa saa olla vapaana mun asunnossa koko ajan ku on nii iso että se ei mistää ravosta voi karata..

        Tää on joku trolli! :D
        Provo mikä provo. x]


      • DyDy
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        se siskon käärme asuu pahvilaatikossa jossa on hiekkaa ja muutama keppi ja juomapullo mistä käärme voi saaha raikasta vettä päivittäin ja suihkepullolla kastellaan koko alushiekka n.3kertaa päivässä ja akvaariolamppu sekä muutama kivi minkä alle piiloutua..,, hiirenpoikanen annetaan kerran kuussa, niinku mun boaki ruokitaan, tosin boa syö kanin..
        boa saa olla vapaana mun asunnossa koko ajan ku on nii iso että se ei mistää ravosta voi karata..

        ..että etkö sä oikeesti tiedä että se ei ole käärmeen koosta kiinni etteikö niillä tarttis terraa olla!? Oli se käärme kui iso vaan se ei voi elää tavallisessa huoneistossa! Joko sua ei kiinnosta tai sit sä oot vaan niin tyhmä! Eläimet veke tollasilta pässeiltä.


      • DyDy kirjoitti:

        ..että etkö sä oikeesti tiedä että se ei ole käärmeen koosta kiinni etteikö niillä tarttis terraa olla!? Oli se käärme kui iso vaan se ei voi elää tavallisessa huoneistossa! Joko sua ei kiinnosta tai sit sä oot vaan niin tyhmä! Eläimet veke tollasilta pässeiltä.

        tottakai sillä terra on :) vasta vaihettii uuteen ku edellisestä häipy ja oli 3viikkoo hukassa, ihme ja kumma, löyty tiskipöydältä kahvinkeittimen vierestä... aika epeli tuo mato :)
        kuka hullu ny käärmettä pahvilaatikkoon laittaiskaa hehe.. tai no kai semmosiakin on mutta ei meillä päin :)

        mutta vahinkoja sattuu silti tuon karkaamisen kanssa, kerran viikossa syö ku ei usiammin oikee tunnu maistuvan, joku vissii puolisen vuotta oleva viljakäärmevauva :)
        ja boa mulla assuu iha omassa mökissään mutta se syö kerran kuussa...

        elä ny kuite ressiin kuole sääkää, käärmeet tuppaa sillontällön karkaileen jos huono mäihä sattuu..
        samallain ne voi karata ku mikä tahansa muukin eläin.. ei ne tyhymiä oo :)


      • DyDy
        Onnenkäpälä kirjoitti:

        tottakai sillä terra on :) vasta vaihettii uuteen ku edellisestä häipy ja oli 3viikkoo hukassa, ihme ja kumma, löyty tiskipöydältä kahvinkeittimen vierestä... aika epeli tuo mato :)
        kuka hullu ny käärmettä pahvilaatikkoon laittaiskaa hehe.. tai no kai semmosiakin on mutta ei meillä päin :)

        mutta vahinkoja sattuu silti tuon karkaamisen kanssa, kerran viikossa syö ku ei usiammin oikee tunnu maistuvan, joku vissii puolisen vuotta oleva viljakäärmevauva :)
        ja boa mulla assuu iha omassa mökissään mutta se syö kerran kuussa...

        elä ny kuite ressiin kuole sääkää, käärmeet tuppaa sillontällön karkaileen jos huono mäihä sattuu..
        samallain ne voi karata ku mikä tahansa muukin eläin.. ei ne tyhymiä oo :)

        Mä luulin et oot joku ihan idiotti ja on kauhuissani susta möykänny kaikille et ei voi olla noin tyhmä! :D Älä tee tollasta.


      • DyDy kirjoitti:

        Mä luulin et oot joku ihan idiotti ja on kauhuissani susta möykänny kaikille et ei voi olla noin tyhmä! :D Älä tee tollasta.

        heh, oli iha pakko... en voinu vastustaa xDD
        kerkes se siskon mato karata joku 4kertaa ennen ku allas vaihettiin.. mutta nyt on mun tietääkseni tallessa pysyny x))


      • mahtaa tarkottaa
        catitus81 kirjoitti:

        Sitten ne kokeneet kasvattajat evottavat. Karkkilootiin pienemmät ilmareiät niin eivät pääse karkuun.

        evottava? Ihan mielenkiinnosta kysyn...


      • catitus81
        mahtaa tarkottaa kirjoitti:

        evottava? Ihan mielenkiinnosta kysyn...

        evo= et vaan osaa
        näin yksinkertaisesti


      • =)=)
        catitus81 kirjoitti:

        Sitten ne kokeneet kasvattajat evottavat. Karkkilootiin pienemmät ilmareiät niin eivät pääse karkuun.

        ei se kuule ole aina ihan karkkilootien reiìstä kiinni se karkaaminen. Vai kuvitteletko älypää, että ne lootat teipataan ilmastointi teipillä kii???? HAh


    • viljispoika

      oli kateissa parisen kuukautta. Omakotitalossa tosiaan noita piiloja löytyy vaikka kuinka. Koko talo pengottiin useaan otteeseen eikä käärmeestä näkynyt jälkeäkään.

      Käärme löytyi sitten niin, että yhdeksi yöksi laitettiin koirat yöksi ulkotarhaan ja keskelle taloa vesiastia ja hiiri. Aamulla oli käärme sitten loikoilemaas vesiastian vieressä, ja hiirikin oli maistunut.

    • DyDy

      Vesiastioita vaan paljon lattialle, ilman ruokaa ne elää vaikka kuinka kauan, mutta puhdasta vettä ne tarttee ihan niinkuin ihmisetkin, ja useinmiten karkuteille lähteneet käärmeet kuolevatkin juuri nestehukkaan.

    • oveen

      oma viljikseni osasi avaa liukuovet terrasta lukko auttoi siihen katso jääkapin takaa siellä on lämintä

      • peppepe

        meiränkin kärmes edellisessä asunnossa karkas pariinkin otteeseen, osas pirulainen avata vaikeemmankin terran kannen. (kahret vivut pitää pyöräyttää niin aukee)
        ekalla kerralla karkulainen löyty vessan lämpimältä lattialta viikon reissun jälkeen. toisella kerralla mato oli pujahtanut takin hihaan ja tippui lattialle kun takki heitettiin niskaan.
        sellasta sattuu, ei ne käärmeet juu mitään tyhmiä ole =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe