Mitä sillä javalla tekee ???

Sucks

Kertokaa mulle mitä hyötyä on Javasta?

Tavallinen Basic klooni joka tarvitse tulkin toimiakseen.

Hidas, raskas, täysin hyödytön.

En keksi yhtään käyttöä javalle.

Php Mysql voittaa sen webkäytössä 10-0, ominaisuuksissa ja nopeudessa.

Oikeeesti, mihin sitä paska tarvitaan?

Java-script: hyötyaste 0 - ei muuta kuin yhteensopivuus ongelmia. Php 100 kertaa parempi ja toimivampi ja nopeampi.

Java apletit: hyötyaste -1000, mitään turhempaa paskempaa en ole ikinä nähnyt. Pienikin aple ja CPU heti 100% kuormalla. Yhtään hyödyllistä aplea paitsi chat ei ole keksitty.

Java palvelinpuolella: jos on muista pari gigaa niin jotenkin pyörii vielä. Niin kuin Saunalahden forum, antaen joka toisen viestin kohdalla virheilmoituksen. Muilla kielillä saa 1000 kertaa nopeammat ja kevyemmät softat.

Kertokaa mulle mitä sillä Javalla tekee???

9

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöörde

      ..ainaki kännyissä se on hyvä ku saa tilattua java-sovelluksia puhelimeen.

      Sit kai se on tuo alustariippumattomuuskin ihan hjuva juttu!

      Eikä oo M$ tuote...

    • Time is on My Side

      Sillä voi tehdä..

      .. monimutkaisia sovelluksia sekä niissä tarvittavia monimutkaisia transaktioita.

      .. hajautettuja, vikasietoisia ohjelmia.

      .. sovelluksia, joita muutkin kuin alkuperäinen tekijä pystyy muokkaamaan.

      .. ohjelmia vähän muihinkin tarpeisiin kuin kotikoneellasi pyörivän ämpeekolme- tai pillugiffiserverin pyöritykseen.

      • Nörtti

        >monimutkaisia sovelluksia sekä niissä tarvittavia monimutkaisia transaktioita.

        Jotka sitten tarvitsevat 2Gt muistia toimiakseen ja käynnistyvät 10 minuuttia.

        >hajautettuja, vikasietoisia ohjelmia.

        Joo jotka tarvitsevat 100000 n yksi jar tiedostoa toimiakseen. Windowsin DLL helvetti potenssi 10


        >sovelluksia, joita muutkin kuin alkuperäinen tekijä pystyy muokkaamaan.

        Muokkamaan? Tarkoitatko sorsia vai pereytymistä? Jos sorsia niin kyllä muidenkin kielien sorsia voi editoida, jos taas olioita, niin C :ssa oliot ovat huomattavasti monimutkaisempia ja tarjoavat huomattavasti enemmän säätövaraa.

        >.. ohjelmia vähän muihinkin tarpeisiin kuin kotikoneellasi pyörivän ämpeekolme- tai pillugiffiserverin pyöritykseen.

        Joo selaimella toimivat matopelit ja serveripuolella toimivat vieraskirjat.


    • Nuxi

      Tavallinen Basic klooni joka tarvitse tulkin toimiakseen.

      Hah... niin tarvitsee MS.NET, PHP ja Perlikin. Tulkattavat kielet ovat siitä hyviä, että ne ovat ainakin periaatteessa järjestelmäriippumattomia (Paitsi MS.NET)

      Hidas, raskas, täysin hyödytön.

      Perustelua tähän? ja mielellään paljon! Hidas? Joo, hitaampi kuin C, mutta suunnilleen yhtä nopea kuin moni muu tulkattava kieli. Raskas??? Hyödytön????

      En keksi yhtään käyttöä javalle.

      En ihmettele yhtään jos noin hyvin otat asioista selvää... :)

      Php Mysql voittaa sen webkäytössä 10-0, ominaisuuksissa ja nopeudessa.

      PHP... lol!! PHP ei kyllä ole kaikkein skaalautuvimpia / parhaita web kehityskieliä. Itse laittaisin PHP:n edelle ainakin Perlin ja Javan. Molemmat ovat monipuolisempia! Ja kyllä siihen MySQL:ään saa yhteyden Perlilla ja Javallakin.

      Oikeeesti, mihin sitä paska tarvitaan?

      lol - hyvin muotoiltu kysymys...

      Java-script: hyötyaste 0 - ei muuta kuin yhteensopivuus ongelmia. Php 100 kertaa parempi ja toimivampi ja nopeampi.

      Tuo on totta, mutta kun JavaScript ei ole sama kieli kuin Java. JavaScript = EcmaScript eli hiukan syntaksiltaan Javaa muistuttava kieli joka tulkataan selaimen puoleisessa päässä. On aika turha vertailla palvelin puolen tekniikoita ja selaimella tulkattavia. Vertaa PHP:ta ennemmin vaikkapa Perliin tai server side Java tekniikoihin. Huomaat, että PHP jää pian häviölle.

      Java apletit: hyötyaste -1000, mitään turhempaa paskempaa en ole ikinä nähnyt. Pienikin aple ja CPU heti 100% kuormalla. Yhtään hyödyllistä aplea paitsi chat ei ole keksitty.

      :) kysympä vaan, että kuka niitä apletteja oikeasti käyttää. Javan kanssa suurin ongelma on se, että ihmiset luulee aplettien olevan ainoa mitä Javalla voi tehdä. Ei kukaan "kunnon" ohjelmoija käytä palvelussaan apletteja.

      Java palvelinpuolella: jos on muista pari gigaa niin jotenkin pyörii vielä. Niin kuin Saunalahden forum, antaen joka toisen viestin kohdalla virheilmoituksen. Muilla kielillä saa 1000 kertaa nopeammat ja kevyemmät softat.

      Java on palvelinpuolella erinomaisen toimiva kieli jos vain osaa suunnitella ohjelmat hyvin (sama koskee tietysti muitakin kieliä). Saunalahden palvelut eivät muutenkaan ole mitenkään kovin kummoisesti toteutettuja, joten siitä lienee turha syyttää Javaa. Itse olen ohjelmoinut muutaman suurehkon Server Side Java sovelluksen JSP:llä ja ohjelmat ovat toimineet hyvin palvelimella jossa muistia on giga. Kuka yleensäkkään pyörittää palvelinta satoje megojen muistikapasiteetilla - ei kukaan! Kyllä ne kaikki tulkattavat kielet ottavat muistia palvelimelta kohtuullisen paljon käyttöön kun ovat ajettaessa palvelimetn muistissa. Java käyttää ehkä hiukan enemmän muistia kuin vaikka Perl tai PHP, mutta on silti yksi parhaista palvelin puolen tekniikoista.

      Kertokaa mulle mitä sillä Javalla tekee???

      Luulisi tuon jo selvinneen... Tai etsi vaikkapa verkosta mitä sillä saa aikaiseksi! :)

    • jaavaa

      Miksi sun pitää itkeä tuosta javasta? Sehän on vaan ohjelmointikieli. Ei sun tartte sitä käyttää.
      Tässä kuitenkin vastauksia kysymyksiisi:

      K:Kertokaa mulle mitä hyötyä on Javasta?
      V:Sillä voi tehdä ohjelmia, niinkuin ohjelmointikielilllä yleensä tehdään.

      K:Tavallinen Basic klooni joka tarvitse tulkin toimiakseen.
      V:Tuo kommentti paljastaa, ettei sinulla taida olla kokemusta javasta, eikä basicista. Javassa ja basicissa ei ole kovin paljon yhtäläisyyksiä.

      K:Hidas, raskas, täysin hyödytön.
      V:Hitaus, raskaus ja hyödyttömyys riippuu siitä, millaisen ohjelman tekee. Jos tekee hyödyttömän ohjelman, niin se on aivan sama, mitä kieltä käyttää. Olen tehnyt javalla töitä nyt noin viisi vuotta. Mielestäni sillä voi tehdä sekä hitaita ja raskaita, että nopeita ja kevyitä ohjelmia.

      K:En keksi yhtään käyttöä javalle.
      V:Siinä tapauksesssa sinun ei kannata sitä käyttää.

      K:Php Mysql voittaa sen webkäytössä 10-0, ominaisuuksissa ja nopeudessa
      V:Minulla ei ole kokemusta php:stä tai mysql:stä, mutta verkko-ohjelmoinnissa java on kyllä hyvä. Olen tekemässä sellaista ohjelmaa, että appletit kutsuvat palvelimella olevaa rmi-oliota, joka sitten tekee tietokanta-kyselyt(oracle) ja laskennan. Sovelluksella on noin 30 yhtäaikaista käyttäjää. Tällaisen 3-kerroksisen rakenteen tekeminen käy javalla helposti.

      K:Oikeeesti, mihin sitä paska tarvitaan?
      V:Samaan, mihin ohjelmointikieliä tarvitaan.

      K:Java-script: hyötyaste 0 - ei muuta kuin yhteensopivuus ongelmia. Php 100 kertaa parempi ja toimivampi ja nopeampi.
      V:Java-script on ihan eri kuin java.

      K:Java apletit: hyötyaste -1000, mitään turhempaa paskempaa en ole ikinä nähnyt. Pienikin aple ja CPU heti 100% kuormalla. Yhtään hyödyllistä aplea paitsi chat ei ole keksitty.
      V:Appletit voivat olla erittäin hyödyllisiäkin. Olen tehnyt monta hyödyllistä applettia. Jos tekee appletteihin perustuvan käyttöliittymän, niin eipähän tarvi olla vähän väliä päivittämässä käyttäjien työsemia, vaan heillä on aina uusin versio käytössä. Olet kyllä tehnyt jotain väärin, jos ei koneesi suorituskyky riitä pienen appletin pyörittämiseen.

      K:Java palvelinpuolella: jos on muista pari gigaa niin jotenkin pyörii vielä. Niin kuin Saunalahden forum, antaen joka toisen viestin kohdalla virheilmoituksen. Muilla kielillä saa 1000 kertaa nopeammat ja kevyemmät softat.
      V:Tuo ei pidä paikkaansa. Minulla on Linux-palvelimella useampi rmi-olio suorittamassa applettien pyyntöjä. Jos toiminta on joskus hidasta, se useimmiten johtuu raskaista tietokantakyselyistä, eikä javan hitaudesta. Eivät nämä rmi-oliot kuormita palvelinta pahasti.
      Tuostakin kommentistasi saa sellaisen vaikutelman, että olet javan suhteen harrastelija, etkä ole tehnyt sillä mitään oikeaa työtä.

      K:Kertokaa mulle mitä sillä Javalla tekee???
      V:Ota iisisti, ei jostain ohjelmointikielestä kannata tuolla tavalla yö-unia menettää. Käytä ihan mitä kieltä huvittaa.

    • Jick

      Saa nimittäin 4 ov jos osaa perusteet ja ohjelmoi annetun tehtävän! Lisäksi tentti pitää suorittaa! :D

    • Javakko

      Hih. Vaikka tää viesti nyt on ihan angstipuuska ja/tai provo, vastaan omasta puolestani ajan kuluksi. Yli viiden vuoden Javaohjelmointikokemus takana.

      > Tavallinen Basic klooni joka tarvitse tulkin toimiakseen.
      Tämän voi ottaa positiivisenakin asiana. Tämähän tarkoittaa että ohjelmat toimii missä vain alustalla mistä tulkki löytyy. Teen itse ohjelmat windowsilla ja ne ovat käynnissä linux-servereillä ilman ongelmia.

      > En keksi yhtään käyttöä javalle.
      Ja/joten/siis...? Itse en keksi omaa käyttöä rintaliiveille. Lienevät siis täysin turhia. (Toisin sanoen: se että sinä et keksi jollekin asialle käyttöä ei tee siitä hyödytöntä.)

      > Php Mysql voittaa sen webkäytössä 10-0, ominaisuuksissa ja nopeudessa.
      Ei ole omaa kokemusta PHP:stä joten tähän en voi ottaa kantaa.

      > Java-script: hyötyaste 0 - ei muuta kuin yhteensopivuus ongelmia. Php 100 kertaa parempi ja toimivampi ja nopeampi.
      Kuten joku jo totesikin, JS on eri asia kuin Java. PHP:hen ei voi verrata koska js on clientpäässä ajettava ohjelma, php serveripäässä.

      > Java apletit: hyötyaste -1000, mitään turhempaa paskempaa en ole ikinä nähnyt. Pienikin aple ja CPU heti 100% kuormalla. Yhtään hyödyllistä aplea paitsi chat ei ole keksitty.
      On tosi että Java-apleteille löytynee parempia vaihtoehtoja. Ne Java-apletit, lähinnä pelit, joita olen käyttänyt on tosin toiminut ongelmitta jopa mun yli 5 vuotta vanhalla testikoneella.

      > Java palvelinpuolella: jos on muista pari gigaa niin jotenkin pyörii vielä. Niin kuin Saunalahden forum, antaen joka toisen viestin kohdalla virheilmoituksen. Muilla kielillä saa 1000 kertaa nopeammat ja kevyemmät softat.
      Jos saunalahdella hommat on tehty keturalleen, ei se kielen syy ole. Itse olen tehnyt serverisovelluksia jotka palvelee tuhansia yhtäaikaisia käyttäjiä ja asetettu 256 megan muistiraja ei ole vielä häämöttänytkään.

      > Kertokaa mulle mitä sillä Javalla tekee???
      Yllättävän paljon. Todennäköisesti tuut päivittäin netissä käyttäneeksi jotain (serveripään) Javasoftaa vaikka et sitä huomaa.

      • pröööpt!

        Kielellä ei yleensä ole väliä vaan ohjelmiston toteuttajilla. Esimerkiksi jotkut saattavat tehdä foorumin joka on niin sekava että käyttäjät vastailevat 7 vuotta vanhoihin viesteihin. Siinä ei auta vaikka kieli olisi mikä.


    • javaa

      Niin on vuosi 2013 ja java on kaikkialla, autoissa, matkapuhelimissa, kahvinkeittimissä ihan kaikkialla, hyvin on tehty ja ilman javaa tietokoneeni ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe