kreikan konnani ei syö

mts

meille tuli lauantaina kreikankonna joka ei syö mitään:(
olen ostanut monenlaista ,mutta huonolla menestyksellä ei syö !!!!! mikähän voisi olla vikana olenko saanut valmiiksi sairaan konnan:(

5

979

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      Kun joutuu uuteen ympäristöön. Muistan aikoinaan kun oma konnuuteni saapui ei sillekään kelvannut aluksi ruoka, noin viikon tai kaksi jaksoi paastota parilla suupalalla päivässä mutta kyllä se siitä kun tottui uuteen kotiin. Alussa oli myös tavattoman arka, kaivautui heti eikä suostunut tulemaan hevillä pois piilopaikastaan, melkein kaiken ajan viettikin alussa sillä tavoin.

      Voit koittaa josko konna söisi kädestä syöttäessä? Näin ainakin meillä saatiin ne parikin suupalaa menemään. Jos ei toimi niin voit koettaa antaa jotain astetta herkumpaa kuin salaatti, esimerkiksi kurkkua saa antaa niin paljon kuin napa vetää (myös tomaattia, mandariinia yms. voit antaa, pieniä määriä kuitenkin eikä kovin usein sillä liika makea ei ole hyväksi, voi tulla suolistoloisia). Eläinkaupoista saa myös ostettua maakilpikonnille tarkoitettua kuivaruokaa joka liotetaan vedessä ja sen jälkeen annetaan konnalle, ainakin meillä on todellista herkkua josta ei jätetä papanaakaan jäljelle. :D

      Mistä oloista olet muuten konnan ostanut, onko aikuinen vaiko poikanen? Varsinkin jos eläinkaupasta ostit niin kipin kapin eläinlääkärille tarkastusta varten, kannattaa ottaa johonkin pienenne rasiaan tms. kakkanäytekin mukaan varmuuden vuoksi (oma konnani ostettiin eläinkaupasta ja siltä löytyi suolistoloisia kuten usein sen tapaisista paikoista ostetuilta, onneksi kaveri kakkasi eläinlääkärin pöysälle josta lekuri totesi että antibioottikuuri päälle). Ja vaikka olisitkin ostanut konnan kasvattajalta / yksityishenkilöltä, kannattaa silti käydä varmuuden vuoksi käyttämässä konna siellä eläinlääkärillä.

      • mts

        nyt konna syö:)
        aloitti eilen eli kaikki ok (toivottavasti)
        konnani on 4v ostin yksityiseltä.


      • Kurkku on diureettinen ruoka-aine, eli se siis poistaa aelimistöstä vettä enemmän kuin siinä itsessään on. Sitä ei todellakaan saa antaa konnalle "niin paljon kuin napa vetää"! Lisukkeena se toki on ihan ok sitä saa antaa ja kannattaakin antaa ruokavalion monipuolistajaksi pari kertaa viikossa pieniä määriä.

        Liiaallinen diureettien ruoka-aineiden syöminen poistaa konnan elimistöstä liian paljon nestettä, toisin sanoen konna kärsii nestehukasta. Myös persilja on diureetti, eli sitäkään ei liikaa eikä mielellään yhtäaikaa muiden diureettien kanssa. Kannattaa vaikka googlettaa tietoa ruoka-aineista.


    • Puikula-pulla

      Ehkä kilpikonnasi ei ole sairas, mutta jos se on uusi niin ehkä se ei ole tottunut uuteen ympäristöön.Mulla on myös kreikankonna ja kokemusta on.

    • öööööööööööööööh

      joo,nyt kilpikonnasi varmaan jo syö mutta kokemuksesta sanon että alussa kilpikonnat ovat hieman peloissaan eivätkä syö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe