Tänään lenkillä rupesi oikea lonkka/nivusalue sattumaan, nyt lenkin jälkeen ei tahdo pystyä edes kävelemään enää! Kipu tuntuu reiden etu/sisäpuolella aivan vatsan ja jalan liittymäkohdassa. Mikä ihme tässä mahtaa olla kysymyksessä? Jalka ei mitenkään mielestäni revähtänyt lenkillä, ja nyt kun muistelen, tällaista mutta paljon pienempää kipua on ollut joskus ennenkin. Olen 30v mies.
Lonkka/nivusalueen kova kipu!
5
1991
Vastaukset
- hoidettu
Hyvin yleinen ongelma, mutta huonosti tunnettu ja nivus/lonkan alueen oireet yleisimpiä oireita:
http://www.selkasivut.fi/selka/turunen/turunen.html - ehkä myös mahdollista
talvella monesti liukkauden takia joutuu juoksemaan vähän varoen ja "jäykemmin". Helposti jalkojen ja lantion alueen lihakset kiristyvät liikaa. Kuulostaisi, että olet joutunut "spennaamaan" polvia yhteen ja lähentäjälihakset reidessä ja lonknan koukistajat ovat kuormittuneet liikaa. Aika yleinen vaiva liukkaiden kelien lenkkeilijöillä...
Hieman lepoa ja sitten venyttelyä---hierontaa ja taas aurinko paistaa.... :) - Samat kivut
Mulla on tuntunut jo vuoden enempi ja vähempi noita samanlaisia kipuja,liikun paljon jos voin. Syksyllä löytyi vika joka korjataan viikon kuluttua. Mulle asennetaan keinonivel lonkkaan,oli kulumaa ja paljon. Käy näyttämässä ortopedille tai terv.keskuksessa sitä varmaan saat avun siihen.Älä pitkitä vaikka kipu välillä poistuukin.
- ralex
itselläni oikean ulkoreiden kipu alkoi 2,5 vuotta sitten. kipu alkoi hermokipuna ja oli aivan sielämätöntä, särky alkoi yöllä nukkuessa. siitä puolenvuoden päästä alkoi myös nivus alueen rasitus särky kävellessä. tällä hetkellä kipuun ei ole löytynyt selitystä.kolme kertaa mangneettikuvauksissa ja kaikki muut päälle niin alkaa jo usko loppua pikkuhiljaa. lonkan alueella on näkynyt pientä luutuvotusta ja jotain nivelnestettä... en tiedä... joka päivä särkylääkkeitä.
- Selkäkipuinen
Olen selkäpotilas, pullistumia 3 joista 1 tyrämäinen, rappeumaa välilevyissä, lievää skolioosia.. Kipu nivusalueella alkoi vasta yli vuoden selkäoireilun jälkeen. Kova hermosärky, kosketusherkistymä(tuntuu epämukavalta koskea jos kipu pahimmillaan) ja nämä oireet oikeassa jalassa ja eritoten nivusalueella, josta kuuluu joskus terävä naksahdus. Lääkärien mukaan nivusalueen ongelma oma ongelmansa kuin selkä. Ortopedilla kävin tämän oireilun alkaessa, kertoi että lonkan kaula ei mahdu kuppiin tms ja ääni saattaa kuulua sitä. Ei kuitenkaan osannut selittää näiden hermosärkyoireiden syytä sillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117181Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594777- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493899- 513838
- 2173807
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263383- 512741
- 382721
- 392317