mahasta kipsikoriste

kipsilevy

moikka.

onko joku tehnyt viimeisillään raskausvatsasta ja rinnoista sellaisen kipsiteoksen?

mistä hankit tätä kipsiä...entäpä kipsin turvallisuudesta raskaana olevalle?

saako apteekista jotain sellaista turvallista kipsilevyrullaa yms. josta tällaisen masumuotin voisi tehdä esim. seinälle koristeeksi ja muistoksi.
vai mistä tälläista turvallista kipsiä voi ostaa?

sellaisilla sivuilla kuin bebes, olen nähnyt tällaisia kipsimasuja jotka voi sitten vaikka maalata tai jotain

10

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauva masu kipsejä

      on myynnissä vauvaliikkeissä ynm.. ja hei oikeesti niitä myydään tähän tarkoitukseen niin miksi ne olisi vaarallisia???!!
      ehkä vauvantarvike liikkeillä on salaliitto odotavia kohtaan ja yrittää saastuttaa kipsit listerialla.

      kirjota googleen masu kipsi tai jotain..

      • katham

        miten joku vaivautuu edes vastaan tommosia. Aina pitää olla joku ilonpilaaja tai negatiivinen ja kyyninen ihminen vastaamassa ärsyttävällä tavalla. Voi olla vastaamatta jos ei osaa kauniisti puhua. Minua kiinnostaa myös tuo kipsi kyllä mahasta!


      • tässä syy...
        katham kirjoitti:

        miten joku vaivautuu edes vastaan tommosia. Aina pitää olla joku ilonpilaaja tai negatiivinen ja kyyninen ihminen vastaamassa ärsyttävällä tavalla. Voi olla vastaamatta jos ei osaa kauniisti puhua. Minua kiinnostaa myös tuo kipsi kyllä mahasta!

        No ehkäpä se johtuu siitä, että raskaana olevat naiset ovat välillä aivan ylihysteerisiä joka ikisen asian kanssa. Saako meikata, saako ajaa autoa, saako tehdä sitä ja tätä kun olen raskaana. Käyttäisitte välillä omia aivojanne. Ja tämä ei ollut millään pahalla, ihmettelen vain, miten jaksattekin vouhkata joka asiasta.


      • voi...
        tässä syy... kirjoitti:

        No ehkäpä se johtuu siitä, että raskaana olevat naiset ovat välillä aivan ylihysteerisiä joka ikisen asian kanssa. Saako meikata, saako ajaa autoa, saako tehdä sitä ja tätä kun olen raskaana. Käyttäisitte välillä omia aivojanne. Ja tämä ei ollut millään pahalla, ihmettelen vain, miten jaksattekin vouhkata joka asiasta.

        hemmetti! Vaikka mä nyt en välttämättä oo kiinnostunut tekemään kipsimuottia masusta niin joku ehkä on...ja tyhmiä kysymyksiä ei ookaan...Kyllä mäkin haluan asiat varmistaa useasti vaikka omia aivoja osaankin käyttää, koska ensimmäistä odotan...ja kaikki on niin uutta ja epävarmaa...niin onkos tullut mieleen, että ihmiset ei välttämättä tyhmyyttään kysele vaan oikeasti haluavat vaan varmistaa asian...Mut hei onneks sä oot niin täydellinen äiti ja varma kaikesta heti alkuun, et sun ei tarvi "tyhmiä" kysellä ja voit tulla tänne kohottamaan itsetuntoas noilla vastauksillas...Mä enemmänkin ihmettelen miten te jaksatte ihmiset teidän ilkeyksiä tunkee joka tuutista...jos ei keskitytä toisten "tyhmiin" kysymyksiin, ni sit vaik pilkkuvirheisiin ;) Niin ja toisille nyt ehkä tämä raskaus on niin iso asia, että sen takia haluaakin vouhottaa joka asiasta...mutta sehän nyt taas ei sun elämään vaikuta...tuskin alkuperäisellä oli kuitenkaan halua kuulla sun mielipidettä kun et kuitenkaan kysymykseen edes vastannut!


      • itelles
        voi... kirjoitti:

        hemmetti! Vaikka mä nyt en välttämättä oo kiinnostunut tekemään kipsimuottia masusta niin joku ehkä on...ja tyhmiä kysymyksiä ei ookaan...Kyllä mäkin haluan asiat varmistaa useasti vaikka omia aivoja osaankin käyttää, koska ensimmäistä odotan...ja kaikki on niin uutta ja epävarmaa...niin onkos tullut mieleen, että ihmiset ei välttämättä tyhmyyttään kysele vaan oikeasti haluavat vaan varmistaa asian...Mut hei onneks sä oot niin täydellinen äiti ja varma kaikesta heti alkuun, et sun ei tarvi "tyhmiä" kysellä ja voit tulla tänne kohottamaan itsetuntoas noilla vastauksillas...Mä enemmänkin ihmettelen miten te jaksatte ihmiset teidän ilkeyksiä tunkee joka tuutista...jos ei keskitytä toisten "tyhmiin" kysymyksiin, ni sit vaik pilkkuvirheisiin ;) Niin ja toisille nyt ehkä tämä raskaus on niin iso asia, että sen takia haluaakin vouhottaa joka asiasta...mutta sehän nyt taas ei sun elämään vaikuta...tuskin alkuperäisellä oli kuitenkaan halua kuulla sun mielipidettä kun et kuitenkaan kysymykseen edes vastannut!

        Ja kauhean kiukkuisiakin vielä olette ;). Mutta kuten sanoin, en tarkoittanut kommenttiani kellekään henkilökohtaisesti tai pahalla, ihmettelen vain (ja moni muukin tuntuu ihmettelevän) miten monista aivan yksinkertaisista asioista väännetään tällä palstalla niin monimutkaisia. Ja toisekseen käsittääkseni omia mielipiteitään saa ilmaista ihan vapaasti, kunhan mielipiteet ovat asiallisia, joten ei ole pakko lukea näitä kriittisiä kommentteja jos ei niitä kestä ;)


    • babana

      En ole kuullutkaan moisesta, mut innostuin kyllä ja jos itsellänikin olisi joskus aihetta tehdä sellainen;)
      Kouluaikoina, kun opiskelin keramiikka oli kavereiden kans aikomuksena tehdä kipsinaamoja toisistamme, mut se unohtu..
      Käsittääkseni siihen tarvitaan vain sideharsoa ja kipsiä? side harsosta leikataan sopivia pätkiä joita uitetaan kipsissä ja lätkitään mahdollisimman tasaisesti päälle..:)(useampi kerros)
      Kannattaa laittaa päälle joku vanha ja iso t-paita,jonka päälle niitä siis lätkitään. Lopuksi t-paita leikataan päältä pois ja siistitään..
      Selväpiirteisin ja mittasuhteiltaan oikea työ saataisiin jos käytettäisiin ensimmäistä teosta muottina, esim sellakoimalla ja öljyämällä sisus muotista ja sitten sen sisälle lätkimällä lisää kipsi-harsohommaa..lopuksi rikottas alkuperäinen.. jos joku tajusi tästä jotain niin hyvä;)

      • babana

        muotin tekoon kaks ihmistä..yksin jos tekis se olis vain katasrofi:D
        Kipsin vaarallisuudesta tiedän vain, että kipsipölyä ei saa hengittää (kivikeuhko)
        Mutta, kun vesi siihen sekoitetaan niin eihän se enää pölyä..ihoa se kylläkin kuivattaa.. kannattaa tarkistaa viel onko siitä mitään haittaa vaaville:)..ilmota sit tännekin kun muakin kiinnostaa:)


      • mielenkiinnosta..
        babana kirjoitti:

        muotin tekoon kaks ihmistä..yksin jos tekis se olis vain katasrofi:D
        Kipsin vaarallisuudesta tiedän vain, että kipsipölyä ei saa hengittää (kivikeuhko)
        Mutta, kun vesi siihen sekoitetaan niin eihän se enää pölyä..ihoa se kylläkin kuivattaa.. kannattaa tarkistaa viel onko siitä mitään haittaa vaaville:)..ilmota sit tännekin kun muakin kiinnostaa:)

        vaan kysyn että mitä sillä kipsimasulla sitte tekee? Ei kai sitä kukaan tosissaan mihinkään olohuoneeseen laita? En oikeesti vaan ymmärrä!


      • alkuperäinen..........
        mielenkiinnosta.. kirjoitti:

        vaan kysyn että mitä sillä kipsimasulla sitte tekee? Ei kai sitä kukaan tosissaan mihinkään olohuoneeseen laita? En oikeesti vaan ymmärrä!

        no kyllä mä ainakin ajattelin laittaa sen kipsimuotin sit vaik seinälle ja maalata tai koristella sen jotenkin sisustukseen sopivaksi...


    • alkuperäinen..........

      ihan tiedoksi etten ole mitenkään ylihysterisoiva mamma..tuli ehkä kirjoitettua tuo ensimmäinen vähän liikaa turvallista sanaa käyttäen...en todellisuudessa ressaa mistään mutta ajattelin vain että onko kipsissä jotain myrkyllistä tököttiä tai jotain...kun en oo pahemmin ikinä käyttänyt kipsiä enkä tiedä siitä juuri mitään...ja ajattelin turvallisuudella ihan vain esim. että miten iho reagoi moiseen...yms.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe