WLAN verkon haku

kultainen noutaja

miksi minun kannettava hakee aina naapurin verkon kun koneen avaa?

eikö sen kuuluisi hakea vahvimman signaalin omaava verkko? eli omani!

9

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumen

      kannettava hakee aina sellaisen verkon joka on lähimpänä W-lan sovitinta, jos vaikka naapurin verkko on seinän takana "panssari" niin silloin tietysti omaverkkosi on lähimpänä W-lannia ja näin ollen yhteys menee automaattisesti omaan verkkoon.

      • kultainen noutaja

        Miksi ei minulla sitten hae sitä omaa verkkoa automaattisesti. Sillä kyllähän nyt oman verkon luulisi olevan voimakkaampi kuin vaikka ylä- ala- tai seinänaapureiden verkon. Onhan niissä nyt sentään kiviseinä välissä, mitä ei omassa verkossa ole.


      • lumen
        kultainen noutaja kirjoitti:

        Miksi ei minulla sitten hae sitä omaa verkkoa automaattisesti. Sillä kyllähän nyt oman verkon luulisi olevan voimakkaampi kuin vaikka ylä- ala- tai seinänaapureiden verkon. Onhan niissä nyt sentään kiviseinä välissä, mitä ei omassa verkossa ole.

        kuvitellaan että W-lanni on vaikka keittiön pöydällä ja päätelaite on makuhuoneen jakkaralla, kun taas naapurin W-lanni on vaikka makuuhuoneessa ja päätelaite keittiössä niin silloin keittiöstä keittiöön on lyhyempi matka kuin keittiöstä makuhuoneeseen.

        seinä vain heikentää signaalia mutta ei se matkaa pidennä.

        jos sulla on motorola tai WEBstarin sovitin niin kohdasta signal näet signaalin kulun ja käyttäytymisen sekä myös sen että ovatko tosiaan muut verkot omaa reititintäsi lähempänä.


    • talkkar

      operaattorilla on antenneja ja lähettimiä jotka lähettävät signaalia langattomaan käyttöpisteeseen ja päätelaite ottaa taas sen signaalin jonka operattorin lähettimet ja antennit antaa. näin ollen päätelaitteelle tulevan signaalin voimakkuus on kiinni operaattorin lähettimistä ja antenneista.

      • kultainen noutaja

        WEBstar on, mutta en pääse muihin hallintaohjelmiin kuin vaan setuppiin.
        Olen kysynyt asiaa operaattorin asentajalta, mutta hän ei tiennyt asiasta mitään. Olen kysynyt myös operaattori-liikkeestä ja siellä sanottiin että ei niihin muihin kuulukkaan päästä.


      • giga-antti
        kultainen noutaja kirjoitti:

        WEBstar on, mutta en pääse muihin hallintaohjelmiin kuin vaan setuppiin.
        Olen kysynyt asiaa operaattorin asentajalta, mutta hän ei tiennyt asiasta mitään. Olen kysynyt myös operaattori-liikkeestä ja siellä sanottiin että ei niihin muihin kuulukkaan päästä.

        modeemia on ilmeisesti säädetty operaattorin toimesta sellaiseksi että pääset vain setupiin.

        syitä voi olla monia kuten esim: luottamus ym.


    • muita...

      jos laittaa asetukset kuntoon!
      Ohjauspaneeli/Verkko ja Internet/Hallitse langattomia verkkoja
      Pitäisi näkyä:
      Hallitse langattomia verkkoja, jotka käyttävät verkkoyhteyttä: (Langaton verkkoyhteys)

      Windows yrittää muodostaa yhteyden näihin verkkoihin alla esitetyssä järjestyksessä. Voit muuttaa järjestystä vetämällä haluamaasi verkkoa ylös- tai alaspäin luettelossa. Voit myös lisätä tai poistaa verkkoprofiileja.

      Lisää   Sovittimen ominaisuudet   Profiilityypit   Verkko- ja jakamiskeskus

      Tarkasteltavissa ja muokattavissa olevat verkot (1)

      omaverkko   suojaus:WPA   Tyyppi:Mikä tahansa tuettu   Yhdistä automaattisesti





      1 kohde

      • kultainen noutaja

        olen poistanut kaikki vieraat verkot luettelosta, mutta siitä huolimatta se aina vaan löytää ne


      • ei hae...
        kultainen noutaja kirjoitti:

        olen poistanut kaikki vieraat verkot luettelosta, mutta siitä huolimatta se aina vaan löytää ne

        netsh wlan show all
        Ja sieltä katsot profiilit,profiilien nimet siellä kun on vain se yksi omaverkko niin muita se ei hae. Ota verkkosi ominaisuuksista pois kohta "siirry ensisijaisempaan verkkoon, jos se on mahdollista". Sitähän ei tarvita, jos listassa on vain yksi omaverkko. Itsestään ne ei sinne listaan mene ja jos ne on siellä ottaa pois. Verkkotilan kohdalla bssid on muitakin verkkoja ja niiden tietoja, mutta niihin se ei mene. Koska profiilitiedoissa ne on poistettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe