mä tunnen koko meijän kylän narkkarit ja rakastankin yhtä... mä olein itse kokeillu muunmuassa subutexiä ja kannabista monet kerrat. mä sain kannabiksen käytön jälkeen 2kk ajan sellasia "paniikki häiriöitä" mä lopetin sen jälkeen kaikki aineet ja pistin välit poikki kaikkien niiden "kavereiden" kans jopa sen ketä rakastin akastan. mä toivon et ihmiset miettii ennen ku alkaa käyttää jotain ainetta päivittäin mä hyväksyn et joskus polttelee.. mut ei joka päivä!
narkkarit ystävinä
22
2077
Vastaukset
- repear
se on vaikeaa katsoa vierestä kun ystävät tai se ketä rakastaa pilaa elämänsä sillä paskalla. olen niin monet kerrat nähnyt ja vain katsonut vierestä. aina se kuitenkaan ei ollut sitä vierestä katsomista ja silloin vasta huomasin että se peilleily saa riittää että ei pilaa vielä jopa omaan elämäänsä. en kuitenkaan ole poikkaisut välejä vaan antanut niiden tehdä mitä tekevät ja jättänyt omaan arvoonsa. se on silloin ok jos pystyy hallita käytön jos ei niin ei tiedä mitä on tekemässä. ymmärrän hyvin sua
- Heppua
Vittu mä oon kännis... oikeesti :D 5päivä menos... tää on hauskaa pienistä rytmihäiriöistä huolimatta... eilen näin liskoja ;D kyl mua nauratti... tänään vähä pelotti... mut pakko oli ttaa rohkasuryyppy ;D. Älkää siis hyvät ihmiset leikkikö päihteillä vaan ottakaa kohtuulla...
- Tapsa
Jos et itse käytä, et oikein voi kaveerata käyttäjien kanssa. Välien poikki pistäminen on hankalaa, sillä varsinkaan pienellä paikkakunnalla ystäväpiirin vaihto ei ole helppoa. Muuta jonnekin muualle töihin / opiskelemaan ja löydä sieltä uusi ystäväpiiri. Päihteillä, varsinkaan kovilla, ei tule leikkiä. Ja mikään päihde ei sovi hyvin nuorille eikä varsinkaan lapsille. Henkilökohtaisen näkemykseni mukaan alaikäisten olisi parempi juoda viinaa ja polttaa tupakkaa (vaikka näistä molemmat ovatkin kannabista haitallisempia _aikuisväestölle_) mutta kannabiksesta tuntuu tulevan nuorille / lapsille paljon ongelmia. Ryypätkää nuoret jos haluatte nuppinne sekaisin. En ole tavannut ketään alle 18 vuotiaana säännöllisen hamputtelun aloittanutta aikuista hamputtelijaa, jolla olisi ns. terve suhde kannabikseen. Karua, mutta totta. Lapset, kannabis ei sovi teille, ette saa siitä toivomanne olotilaa, ja se vaikuttaa psyykkeeseenne hyvin haitallisesti.
- Naapurin äijä
Moi!
Hyvä että olet päässyt kuiville, ja toivottavasti jaksat jatkossakin tuolla polulla.
Päihteily on erittäin vaikea asia pitää kurissa. On ihan liian helppoa hankkia ja ottaa aineita korvaten niillä asioita jotka elämästä puuttuvät.Erittäin isona riskinä on toimia niin, että tästä toiminnasta jäävät "arvet" ovat pysyviä.
Jo se pieni yksityiskohta, että kuviossasi on ollut subutexikin mukana, kertoo paljon. Katukaupasta peräisin olevat tabletit/valmisteet voivat olla ihan jotain muuta kuin mitä ihmisille on myyty. Koitan sanoa sitä, että hyvin suurella todennäköisyydellä et edes pysty tarkoin määrittelemään sitä, mitä olet itseasiassa käyttänyt.
Kuvailemasi kohtaukset ns. "paniikkihäiriöt" eivät minun käsitykseni mukaan ole kannabiksen käytöstäsi johtuvia ikäviä sivuvaikutuksia. Epäilen niiden olevan peräisin subutexistä, tai mahdollisesti muista lääkeaineista. Esimerkiksi bentso-pohjaisten rauhoittavien on todettu aiheuttavan kuvaillun kaltaisia kohtauksia, ja tiedän tapauksen jossa edellämainitut lääkkeet aiheuttivat tajuttomuuskohtauksia niitä käyttäneelle ihmiselle useita viikkoja lopettamisen jälkeen.
Subutex on heroiininarkomaaneille suunniteltu vieroitusoirelääke, joka väärissä käsissä tappaa varmasti.Minun on hyvin vaikeaa tajuta sitä jujua, mikä tuossa aineessa kaikenkaikkiaan kiehtoo, ja mikä siinä saa ihmiset sitä kokeilemaan.
Olen hyvin vakuuttunut siitä, että sinun tilanteessasi olisi viisainta luopua myös alkoholinkäytöstä, eli tähdätä täysin raittiiseen elämään.
Voimia sinulle polullasi!
Naapurin äijä- Juudas
Kannabis voi kyllä jättää paniikkihäiriön ihmiseen, olen kuullut muistakin vastaavista tapauksista.
Psykedeelinä sillä on siihen paljon suuremmat edellytykset kuin esimerkiksi juuri buprenorfiinilla, joka on synteettinen opioidi ja vaikutuksiltaan lähinnä euforisoiva/rauhoittava.
Muiden lääkkeiden mahdollisesta läsnäolosta en tiedä, mutta eikös valtaosa Suomessa kadulla myytävästä subusta ole apteekkikamaa, yksityislääkärireseptillä haettu tms? - Juudas
Kannabis voi kyllä jättää paniikkihäiriön ihmiseen, olen kuullut muistakin vastaavista tapauksista.
Psykedeelinä sillä on siihen paljon suuremmat edellytykset kuin esimerkiksi juuri buprenorfiinilla, joka on synteettinen opioidi ja vaikutuksiltaan lähinnä euforisoiva/rauhoittava.
Muiden lääkkeiden mahdollisesta läsnäolosta en tiedä, mutta eikös valtaosa Suomessa kadulla myytävästä subusta ole apteekkikamaa, yksityislääkärireseptillä haettu tms? - Tapsa
Juudas kirjoitti:
Muiden lääkkeiden mahdollisesta läsnäolosta en tiedä, mutta eikös valtaosa Suomessa kadulla myytävästä subusta ole apteekkikamaa, yksityislääkärireseptillä haettu tms?Mikä on psykedeeli? Voisko joku kertoa? En ole syvällisesti perehtynyt huumeisiin, joten en tiedä varmasti. Tarkoittaako psykedeeli sitä, että näkee harhoja? Jos tarkoittaa, niin kylläpä on mieto psykedeeli. Olen päihtynyt kannabiksesta satoja kertoja ja vain kerran olen nähnyt harhoja (mietoja, mutta silti). Sanoisin kannabiksen olevan lähinnä rauhoittava rohdos...Alkoholistakin saa helpommin halluja kuin isosta Koosta.
- Naapurin äijä
Juudas kirjoitti:
Muiden lääkkeiden mahdollisesta läsnäolosta en tiedä, mutta eikös valtaosa Suomessa kadulla myytävästä subusta ole apteekkikamaa, yksityislääkärireseptillä haettu tms?Toki voi kannabiskin olla syypäänä pään napsumiseen, ei siinä mitään.
Minä näen tuon mahdollisuuden hyvin marginaalisena, vertaa sitä nyt vaikka kannabispsykoosin ilmenemistiheyteen tai skitsofreniatapauksiin, joissa kannabis on ollut ainoa diagnosoitu, ja käytetty päihde.
Paniikkihäiriö on minulle hyvin tuttu juttu, sairastin sitä vuosia. Siinä missä minulle määrätyt lääkkeet ainoastaan pahensivat tilaani, olen nyt myöhemmin pärjännyt ilman mitään lääkkeitä, ilman kohtauksia, ja tänä aikana ainoa käytössäni ollut päihde ja lääke on ollut kannabis.
Kannabiksen psykedeelisistä vaikutuksista käydään edelleen kädenvääntöä, mm. hallusinogeeniksi sitä ei nykyisin enää mielletä, vaikka käyttäjät paikoitellen kummia juttuja kokevatkin.
Mitä nyt sitten subuun tulee, jos tämän aineen ainoat funktiot olisivat euforia/rauhoittuminen, täytyy pohtia todellakin sitä, miksi tämä lääke sitten tosiasiassa on kehitetty.
Suomessa syöty subu, peräisin apteekista? Hmmm... Kun ajatellaan tätä tyypillistä suomiasennetta, kuinkakohan moni lääkäri sitä täällä porukoille kirjoittaa? Ja kuinkakohan moni sitä todella tarvitsevista sitä alkaa eteenpäin myymään? En usko olevani kovinkaan väärässä, jos väitän suomessa väärinkäytetyn subutexin olevan peräisin virosta, paikallisen lääkärin hakijalle määräämiä, paikallisesta apteekista ostettuina, ja tässä mielessä sitten suomeen laillisesti tuotuina.. Monelle varmaan mukava bisnes..
Suomessa valtaosa käytetyistä HUUMEISTA on peräisin suomen apteekeista. Myydessäsi/antaessasi sinulle määrättyä lääkettä toiselle ihmiselle, joka sen käyttää päihtymistarkoituksissa, syyllistyt huumausainerikokseen, kuten myös ostaessasi kadulta vaikka ihan tavallisen diapamin..
Hassuinta lienee todeta, että vaikka valtio onnistuisikin jollain loitsulla narauttamaan kaikki kannabismyönteiset, ja kaikki muut päihteitä ja huumeita käyttävät, ja kaikki laittomat huumeet saataisiin kadulta pois, kauppa kävisi edelleen! Isona diilerinä apteekki, ja pikkutekijänä samat gangstat jotka nykyisin PL:ää ja muita mömmöjä kauppaavat. - Juudas
Tapsa kirjoitti:
Mikä on psykedeeli? Voisko joku kertoa? En ole syvällisesti perehtynyt huumeisiin, joten en tiedä varmasti. Tarkoittaako psykedeeli sitä, että näkee harhoja? Jos tarkoittaa, niin kylläpä on mieto psykedeeli. Olen päihtynyt kannabiksesta satoja kertoja ja vain kerran olen nähnyt harhoja (mietoja, mutta silti). Sanoisin kannabiksen olevan lähinnä rauhoittava rohdos...Alkoholistakin saa helpommin halluja kuin isosta Koosta.
Oletko pilvessä kokenut joitakin seuraavista:
-Ajatukset lähtevät huitelemaan ihan omia teitään, usein toistaen tiettyä "muotoa", ja luoden kummallisia assosiaatioita toisiinsa liittymättömien asioiden välillä?
-Muodot saavat symbolisia merkityksiä, voit nähdä vaikka puunlatvan haarojen kuvaavan omaa itseäsi?
-Tulee tunne että olet itsesi ulkopuolella?
-Ajatuksissa jatkuvasti mielenkiintoisia viitteitä omaan lapsuuteesi?
-Pääset "sisälle omaan mieleesi", defenssit vähenevät, ego kyseenalaistuu?
Minulla tulee melkein joka kerta noita kaikkia. Psykedeelistä indeed.
Tiesitkö että puhdas Sativan kukinto voi matalalla tolella pahimmillaan/parhaimmillaan käynnistää tripin (egon katoaminen?) ? - Juudas
Tapsa kirjoitti:
Mikä on psykedeeli? Voisko joku kertoa? En ole syvällisesti perehtynyt huumeisiin, joten en tiedä varmasti. Tarkoittaako psykedeeli sitä, että näkee harhoja? Jos tarkoittaa, niin kylläpä on mieto psykedeeli. Olen päihtynyt kannabiksesta satoja kertoja ja vain kerran olen nähnyt harhoja (mietoja, mutta silti). Sanoisin kannabiksen olevan lähinnä rauhoittava rohdos...Alkoholistakin saa helpommin halluja kuin isosta Koosta.
-Ajatukset lähtevät huitelemaan ihan omia teitään, usein toistaen tiettyä "muotoa", ja luoden kummallisia assosiaatioita toisiinsa liittymättömien asioiden välillä?
-Muodot saavat symbolisia merkityksiä, voit nähdä vaikka puunlatvan haarojen kuvaavan omaa itseäsi?
Tiesitkö että puhdas Sativan kukinto voi matalalla tolella pahimmillaan/parhaimmillaan käynnistää tripin (egon katoaminen?) ? - Tapsa
Juudas kirjoitti:
Tiesitkö että puhdas Sativan kukinto voi matalalla tolella pahimmillaan/parhaimmillaan käynnistää tripin (egon katoaminen?) ?Kiitoksia hyvin asiallisesta kirjoituksesta! Annoit minulle kokonaan uusia näkemyksiä!
"-Ajatukset lähtevät huitelemaan ihan omia teitään, usein toistaen tiettyä "muotoa", ja luoden kummallisia assosiaatioita toisiinsa liittymättömien asioiden välillä?"
Hmmm...En. En oikein edes hahmota, että mitä tuo tuollainen on. Yleensä en kauheasti mieti pilvessä. Joskus keskityn olemaan luova, joskus keskustelen ihmisten kanssa (kaikesta kivasta), joskus pohdin itseäni osana jotakin suurempaa, usein vain yksinkertaisesti rauhoitun ganjan parissa.
"-Muodot saavat symbolisia merkityksiä, voit nähdä vaikka puunlatvan haarojen kuvaavan omaa itseäsi?"
Heh! Harmi kyllä en! Mutta osaan kyllä piirtää tyylikkäämpiä ja myyvempiä XXX tuotteita pilvessä kuin aivan selvänä. Niinpä aloittaessani yritystoiminnan XXX alalla tulen käyttämään pilveä luomisen välineenä.
"-Tulee tunne että olet itsesi ulkopuolella?"
Totta. Noin kävi kerran ollessani Christianiassa. Silloin olin polttanut pari päivää putkeen niin paljon kuin pystyn ja parasta tavaraa mitä paikasta irtosi. Tunne oli mielenkiintoinen, joskaan ei minusta miellyttävä. Olin polttanut mielestäni liikaa.
"-Ajatuksissa jatkuvasti mielenkiintoisia viitteitä omaan lapsuuteesi?"
Ei milloinkaan.
"-Pääset "sisälle omaan mieleesi", defenssit vähenevät, ego kyseenalaistuu?"
Kyllä, kannabis helpottaa itseni tutkiskelua, mutta egoni ei kyllä kyseenalaistu.
"Tiesitkö että puhdas Sativan kukinto voi matalalla tolella pahimmillaan/parhaimmillaan käynnistää tripin (egon katoaminen?) ?"
Olen kyllä lukenut tuosta ja huomioin tämän "vaaran" kokeillessani kannabista, mutta ikinä en ole mitään sellaista kokenut, enkä ole sellaista jäänyt kaipaamankaan.
Lähinnä kannabis on kiva rauhoittava aine, joka toisinaan tekee sosiaaliseksi ja se helpottaa vallankin luomista. Niin, pidän indica voittoisesta pilvestä, sativa ei ole minusta mistään kotoisin. - todellaki
Juudas kirjoitti:
Tiesitkö että puhdas Sativan kukinto voi matalalla tolella pahimmillaan/parhaimmillaan käynnistää tripin (egon katoaminen?) ?En oo koskaan osannu pukea sitä sanoiksi noin. Helvetin hyvin sanottu. RESPECT! Jokainen joka sen tajuaa niin on ollut mielessään erilailla. Psykedeeli on uusi ajatusmaailma ja siksi se on voi olla vähän pelottava.
- Juudas
todellaki kirjoitti:
En oo koskaan osannu pukea sitä sanoiksi noin. Helvetin hyvin sanottu. RESPECT! Jokainen joka sen tajuaa niin on ollut mielessään erilailla. Psykedeeli on uusi ajatusmaailma ja siksi se on voi olla vähän pelottava.
Toimiiko kannabis sinullakin tuollaisilla efekteillä?
Et uskokaan miten iloinen olen sen kuullessani!
Joskus tuntuu etteivät muut koe pilveä yhtä voimakkaana psykedeelinä kuin minä. Muiden mielestä tuntuu olevan vaan letkeää ja rentoa (mitä se onkin jos poltan vain hyvin vähän), kun itse normaaliannoksella siirryn ihan toiseen ulottuvuuteen ja luvassa on todella hullua menoa pään sisällä :O
Siksi ilahduin, että on alkanut mietityttämään olenko suuremmassa riskiryhmässä psyykkisten muutosten suhteen, mikäli koen sen voimakkaampana kuin valtaväestö.. - Naapurin äijä
Juudas kirjoitti:
Toimiiko kannabis sinullakin tuollaisilla efekteillä?
Et uskokaan miten iloinen olen sen kuullessani!
Joskus tuntuu etteivät muut koe pilveä yhtä voimakkaana psykedeelinä kuin minä. Muiden mielestä tuntuu olevan vaan letkeää ja rentoa (mitä se onkin jos poltan vain hyvin vähän), kun itse normaaliannoksella siirryn ihan toiseen ulottuvuuteen ja luvassa on todella hullua menoa pään sisällä :O
Siksi ilahduin, että on alkanut mietityttämään olenko suuremmassa riskiryhmässä psyykkisten muutosten suhteen, mikäli koen sen voimakkaampana kuin valtaväestö.."alternative mindexpander".. noin minä kannabista kutsuisin.
Sinun kokemuksesi runsaammasta polttelusta ovat ihan tyypillisiä juttuja joita kokevat valtaosa käyttäjistä.
Nimenomaan kannabiksen ajattelua ja tajuntaa tehostavat ominaisuudet ovat kannabiksen vastustajien isoimpia aseita. Kuten monessa muussakin asiassa, toiset kokevat tämäntyyppiset ilmiöt jopa niin että he pitävät niitä haittavaikutuksina. Logiikka jota minä en ymmärrä.
Koska kuitenkin puhumme suomi24:n foorumilla, ainakaan minä en koe tarpeelliseksi sitä että minä lähtisin syvemmin ruotimaan omia kokemuksiani käyttämisestä.Olen jo toki niin tehnytkin, mutta samalla koittanut "pidätellä" itseäni, ja näin välttyä luomasta liian positiivista kuvaa aiheesta. Näen siihen tarvetta täällä, koska niin moni perusasia on niin monelle täällä kävijälle edelleen epäselvää. Lähinnä tarkoitan huumevastaisten ihmisten farmakologista asiantuntemusta.
Mutta eihän kaikkia keskusteluja tarvitsekkaan käydä avoimin ovin? - Juudas
Naapurin äijä kirjoitti:
"alternative mindexpander".. noin minä kannabista kutsuisin.
Sinun kokemuksesi runsaammasta polttelusta ovat ihan tyypillisiä juttuja joita kokevat valtaosa käyttäjistä.
Nimenomaan kannabiksen ajattelua ja tajuntaa tehostavat ominaisuudet ovat kannabiksen vastustajien isoimpia aseita. Kuten monessa muussakin asiassa, toiset kokevat tämäntyyppiset ilmiöt jopa niin että he pitävät niitä haittavaikutuksina. Logiikka jota minä en ymmärrä.
Koska kuitenkin puhumme suomi24:n foorumilla, ainakaan minä en koe tarpeelliseksi sitä että minä lähtisin syvemmin ruotimaan omia kokemuksiani käyttämisestä.Olen jo toki niin tehnytkin, mutta samalla koittanut "pidätellä" itseäni, ja näin välttyä luomasta liian positiivista kuvaa aiheesta. Näen siihen tarvetta täällä, koska niin moni perusasia on niin monelle täällä kävijälle edelleen epäselvää. Lähinnä tarkoitan huumevastaisten ihmisten farmakologista asiantuntemusta.
Mutta eihän kaikkia keskusteluja tarvitsekkaan käydä avoimin ovin?Tarkoituksenahan meillä laillistajilla on tietääkseni levittää totuudenmukainen kuva kannabiksesta, koska se kuva on puolellamme?
Tähän kuvaan kuuluu oleellisesti myös kokemukset, eikä niistä kertominen ole mielestäni käyttöön kannustamista, ainakaan enempää kuin alkoholin ja kannabiksen haittojen vertailukaan. Rehellisyyttä vain.
Minua on vaan askarruttanut jo jonkun tovin muiden tapa kokea pilvi, ja itselläkin tuntuu olevan niin paljon kerrottavaa omista kokemuksista :P - Naapurin äijä
Juudas kirjoitti:
Tarkoituksenahan meillä laillistajilla on tietääkseni levittää totuudenmukainen kuva kannabiksesta, koska se kuva on puolellamme?
Tähän kuvaan kuuluu oleellisesti myös kokemukset, eikä niistä kertominen ole mielestäni käyttöön kannustamista, ainakaan enempää kuin alkoholin ja kannabiksen haittojen vertailukaan. Rehellisyyttä vain.
Minua on vaan askarruttanut jo jonkun tovin muiden tapa kokea pilvi, ja itselläkin tuntuu olevan niin paljon kerrottavaa omista kokemuksista :PTotuus ja totuudenmukaisuus on tiettävästi näitä meidän "ykkösteesejä" ja niitä pitääkin varjella isolla veellä...
Ja mitä nyt minuun tulee, en itse koe tuonkaltaista toimintaa mitenkään pahana.Se iso ongelma löytyy pöydän toiselta puolen, ja varsinainen ongelma on siinä, että kavereille jotka huumeita vastustavat henkeen ja vereen, kokevat nämä mainostamisena ja ylistämisenä.Vertaa tilannetta vaikka tupakkaan..jos minä täällä kertoisin kuinka helvetin hyvälle tämänkin aamuinen tupakka maistui, ja kuinka ovelasti nikotiini kutkuttelee päässä sen nikotiinihumalan aikana, saisin satoja sadatteluja, herjoja ja tiesmitäpaskaa niskaani.
Ehdin tässä jo "työn lomassa" vaihtaa vapaalle, ja en tässä aio nyt hirveämmin sitä edes peitellä.Helvetin hieno ja pohdiskeleva olo mulla just nyt!
Minä olen saavuttanut mielenrauhan kannabiksella.Ne kaikki sisäiset konfliktit mitä minulla oli vielä aikoina jolloin olin tavallinen äijä, sellainen kaljaalitkivä kotirotta, ovat jättäneet minut rauhaan. Ja tilalle on tullut tasapaino.Täydellinen kontrolli, kontrolli itsestäni, -siitä mitä teen, koska ja miten.Se kyky, miten voin nykyisin fokusoida ajatukseni..on mieletön! Se on eräitä niistä ominaisuuksista jotka kannabis on tuonut minun elämääni, ja se siis toimii myös selvin päin.Olen puhunut jossain yhteyksissä kannabiksesta MindExpanderina.Ja tähän nimeen päädyin puhtaasti omien kokemuksieni kautta.
Se iso juttu mulla vaikutuksen alaisena on musiikki. Lataan kuunteluun jonkun oikein dynaamisen clubibiisin, ja lähdet sykkimään musiikin sekaan.Se tunne kun musiikki visuaalisesti ympäröi sut, kuinka se elää tarkasti kuullun musiikin kanssa synkronoituna.Aistia erilaisia kolmiulotteisia tiloja, musiikintekijöiden "trikkejä", eräänlaisia taidonnäytteitä siitä kuinka he hallitsevat aaltoäänen editoinnin bittien tarkkuudella.Musiikissa on niin paljon, paljon asioita joita ei kukaan välttämättä edes hoksaisi kuunnella.Vaikka sitä kuinka taidokkaasti tämän ja tämän pädin häntä on saatu aikaan, ja että kuinka alas on masteroinnissa uskallettu yläbasso laittaa..Jokainen Club-trance kappale on todellinen masterpiece jonka tekemiseen vaaditaan perkeleellistä taitoa.Ja todellista tahtoa.
Minulla se on musiikki siis.Ja käsitys siitä että minun kohdallani se oivallusten taival on vasta alussa.Voin vain kehittyä.Hintana suurempi kuilu niiden välillä jotka eivät tajua.
Olipas perkeleellisen upean tuntuista puhua ääneen! - Juudas
Naapurin äijä kirjoitti:
Totuus ja totuudenmukaisuus on tiettävästi näitä meidän "ykkösteesejä" ja niitä pitääkin varjella isolla veellä...
Ja mitä nyt minuun tulee, en itse koe tuonkaltaista toimintaa mitenkään pahana.Se iso ongelma löytyy pöydän toiselta puolen, ja varsinainen ongelma on siinä, että kavereille jotka huumeita vastustavat henkeen ja vereen, kokevat nämä mainostamisena ja ylistämisenä.Vertaa tilannetta vaikka tupakkaan..jos minä täällä kertoisin kuinka helvetin hyvälle tämänkin aamuinen tupakka maistui, ja kuinka ovelasti nikotiini kutkuttelee päässä sen nikotiinihumalan aikana, saisin satoja sadatteluja, herjoja ja tiesmitäpaskaa niskaani.
Ehdin tässä jo "työn lomassa" vaihtaa vapaalle, ja en tässä aio nyt hirveämmin sitä edes peitellä.Helvetin hieno ja pohdiskeleva olo mulla just nyt!
Minä olen saavuttanut mielenrauhan kannabiksella.Ne kaikki sisäiset konfliktit mitä minulla oli vielä aikoina jolloin olin tavallinen äijä, sellainen kaljaalitkivä kotirotta, ovat jättäneet minut rauhaan. Ja tilalle on tullut tasapaino.Täydellinen kontrolli, kontrolli itsestäni, -siitä mitä teen, koska ja miten.Se kyky, miten voin nykyisin fokusoida ajatukseni..on mieletön! Se on eräitä niistä ominaisuuksista jotka kannabis on tuonut minun elämääni, ja se siis toimii myös selvin päin.Olen puhunut jossain yhteyksissä kannabiksesta MindExpanderina.Ja tähän nimeen päädyin puhtaasti omien kokemuksieni kautta.
Se iso juttu mulla vaikutuksen alaisena on musiikki. Lataan kuunteluun jonkun oikein dynaamisen clubibiisin, ja lähdet sykkimään musiikin sekaan.Se tunne kun musiikki visuaalisesti ympäröi sut, kuinka se elää tarkasti kuullun musiikin kanssa synkronoituna.Aistia erilaisia kolmiulotteisia tiloja, musiikintekijöiden "trikkejä", eräänlaisia taidonnäytteitä siitä kuinka he hallitsevat aaltoäänen editoinnin bittien tarkkuudella.Musiikissa on niin paljon, paljon asioita joita ei kukaan välttämättä edes hoksaisi kuunnella.Vaikka sitä kuinka taidokkaasti tämän ja tämän pädin häntä on saatu aikaan, ja että kuinka alas on masteroinnissa uskallettu yläbasso laittaa..Jokainen Club-trance kappale on todellinen masterpiece jonka tekemiseen vaaditaan perkeleellistä taitoa.Ja todellista tahtoa.
Minulla se on musiikki siis.Ja käsitys siitä että minun kohdallani se oivallusten taival on vasta alussa.Voin vain kehittyä.Hintana suurempi kuilu niiden välillä jotka eivät tajua.
Olipas perkeleellisen upean tuntuista puhua ääneen!Joo, olet muuten oikeassa tuossa tupakkapointissasi.. En ajatellut sitä tuolta kantilta. Nämä toteamukset muiden vastaavista samankaltaisista kokemuksista kuitenkin palauttivat mielenrauhani asian suhteen, eli tulivat tarpeeseen =)
Koska kokemuksia "hehkuttelevia" palstoja on tosiaan lukuisia, niin jätettäköön se täältä pois.
Pakko kuitenkin kommentoida vielä yhden viestin verran.
Olet siis myöskin huomannut, että kannabiksella on joitakin vaikutuksia asenteisiin ja elämänkatsomukseen myös silloin kun ei ole vaikutuksen alaisena? Itse olen oppinut laajentunutta kykyä nähdä asioita myös eriävällä tavalla, enemmän "tunteellisella" tavalla voisin ehkä sanoa. Ja tämä on positiivista koska olen pitkään ollut, ainakin pintapuolisesti, kyyninen materialisti, suvaitsematon rationaalisuus mieleni vankilana.
En tahdo houkutella ketään käyttämään,
tämä kuitenkin osoittaa, että kannabiksen käytöllä voi olla suurempia vaikutuksia elämään kuin luulisikaan. Tahdon huomauttaa että kukaties nämä vaikutukset/muutokset asenteissa voivat olla myös negatiivisia, joten tarkkailkaa itseänne.
Henkilökohtaisesti olen kiitollinen tuolle kasville sen antamista kokemuksista ja kyvyistä.
Kun luin kirjoituksesi päiviä sitten, olin aika samalla aaltopituudella kuin sinä ymmärtääkseni olit tuota kirjoittaessasi, ja se kolahti kovasti. En tahtonut kuitenkaan vastata heti senhetkisten tekstin jäsentämisvaikeuksien takia, vaan jätin asian hautumaan. Erittäin mukavaa vaihtaa kokemuksia ja saada siten kiinni toisten ajatusmaailmasta.
Musiikki tosiaan on yksi aika suuri avain, ja sillä voi myös ohjata ajatuksia haluamaansa suuntaan valitsemalla mielentilaan sopivia kappaleita.
Oletko kokeillut psyke/progressiivista rockia, esim. Ozric Tentacles? Toimii meikäläisellä.
Kun kuilu sinun ja lähtöpisteesi välillä kasvaa, kapenee se itsesi ja päämääräsi välillä.. - Naapurin äijä
Juudas kirjoitti:
Joo, olet muuten oikeassa tuossa tupakkapointissasi.. En ajatellut sitä tuolta kantilta. Nämä toteamukset muiden vastaavista samankaltaisista kokemuksista kuitenkin palauttivat mielenrauhani asian suhteen, eli tulivat tarpeeseen =)
Koska kokemuksia "hehkuttelevia" palstoja on tosiaan lukuisia, niin jätettäköön se täältä pois.
Pakko kuitenkin kommentoida vielä yhden viestin verran.
Olet siis myöskin huomannut, että kannabiksella on joitakin vaikutuksia asenteisiin ja elämänkatsomukseen myös silloin kun ei ole vaikutuksen alaisena? Itse olen oppinut laajentunutta kykyä nähdä asioita myös eriävällä tavalla, enemmän "tunteellisella" tavalla voisin ehkä sanoa. Ja tämä on positiivista koska olen pitkään ollut, ainakin pintapuolisesti, kyyninen materialisti, suvaitsematon rationaalisuus mieleni vankilana.
En tahdo houkutella ketään käyttämään,
tämä kuitenkin osoittaa, että kannabiksen käytöllä voi olla suurempia vaikutuksia elämään kuin luulisikaan. Tahdon huomauttaa että kukaties nämä vaikutukset/muutokset asenteissa voivat olla myös negatiivisia, joten tarkkailkaa itseänne.
Henkilökohtaisesti olen kiitollinen tuolle kasville sen antamista kokemuksista ja kyvyistä.
Kun luin kirjoituksesi päiviä sitten, olin aika samalla aaltopituudella kuin sinä ymmärtääkseni olit tuota kirjoittaessasi, ja se kolahti kovasti. En tahtonut kuitenkaan vastata heti senhetkisten tekstin jäsentämisvaikeuksien takia, vaan jätin asian hautumaan. Erittäin mukavaa vaihtaa kokemuksia ja saada siten kiinni toisten ajatusmaailmasta.
Musiikki tosiaan on yksi aika suuri avain, ja sillä voi myös ohjata ajatuksia haluamaansa suuntaan valitsemalla mielentilaan sopivia kappaleita.
Oletko kokeillut psyke/progressiivista rockia, esim. Ozric Tentacles? Toimii meikäläisellä.
Kun kuilu sinun ja lähtöpisteesi välillä kasvaa, kapenee se itsesi ja päämääräsi välillä..Selkeää respectiä sinulle, ystävä hyvä!
Tuntuu hyvälle, että sait ajatuksistani kiinni, ja näit myöskin järkeä asenteessani "kokemusvalistusta" kohtaan.
Itsesensurointi ei ole erityisen hedelmällistä keskustelua silmälläpitäen, mutta ainakin minusta se, että jutut pidetään määrätyllä akselilla, ei ole mitenkään pahasta.Olen kuitenkin itsekin lipsunut tästä ajatuksesta, joten kyseessä lienee enemmänkin suuntaviiva, artikulaation muoto jota kohti tulisi tähdätä. Mutta minähän en voi täällä linjanvetoja määritellä.Olen vain yksi tuhansista muista.Ja kaikilla kuuluisi olla oikeus saada täällä ajatuksensa julki.
"Olet siis myöskin huomannut, että kannabiksella on joitakin vaikutuksia asenteisiin ja elämänkatsomukseen myös silloin kun ei ole vaikutuksen alaisena?"
-Kyllä! Näen asian niin, että kannabiksen mukaantulo elämääni on mahdollistanut oman henkisen kasvuni, ja sen identiteetin jonka itselleni nykypäivänä tunnustan. Täsmälleen sinun laillasi on minullakin hävinnyt kärkevimmät itsekeskeiset ja suvaitsemattomat piirteet, myötäelämisen taitojen tullessa näkyvämmin esiin. Olen "tervehtynyt" monella elämän saralla, nykyisin virkein mielin aamuisin eläen huomattavasti terveellisemmin kuin entisessä elämässä.
"vaikutukset/muutokset asenteissa voivat olla myös negatiivisia, joten tarkkailkaa itseänne."
Hyvin sanottu! Ihmisen psyyke on hyvin yksilöllinen. Yksilön mielenrauha voi perustua paikoitellen hyvinkin hatarien käsitysten varaan. Onko tällöin terveellistä altistaa itsensä aineelle joka panee pohdiskelemaan isoja asioita? Siinä missä kannabis on meillä toiminut "silmien avaajana" se voi olla myös joillain jotain ihan muuta. Pahimmillaan keino paeta todellisuutta, ja tosiasiallinen syy suuriin psyykkisiin ongelmiin. Tässä lepää se suurin syy siihen, miksi kaikki ainetta kokeilleet eivät sitä ala käyttämään.
"Kun kuilu sinun ja lähtöpisteesi välillä kasvaa, kapenee se itsesi ja päämääräsi välillä.. "
I agree. Ja erittäin hyvä näkökulma! Kuten jo sanoinkin, on minun taival vasta alussa.Mutta se käsittämisen taso, jonka olen saavuttanut..velvoittaa minua jatkamaan.Jonain päivänä meitä tullaan ymmärtämään myös laajemman kansanosan puolella.Se päivä tulee koittamaan, tekivät vastustajat sitten mitä tahansa. Yleismaailmallisesti hyväksytty kaksinaismoralismi elää viimeisiä hetkiään.Maksun aika on koittamassa, ja kannabismyönteiset ihmiset ovat "maksun saajia". Euroopan on täysin pakko laatia yhteinen päihdelainsäädäntö, jotta rajavalvontaa ja sitä kautta unionin alueelle päätyvää huumeiden määrää pystyttäisiin jollain tasolla kontrolloimaan.Yritän sanoa sitä, että jo nyt osassa euroopan maista harjoitettavaa humaanimpaa päihdepolitiikkaa tullaan jatkossa lanseeraamaan koko unionin alueella, ja tässä ei tulla kysymään esimerkiksi Suomen tai vaikka Lappeenrannan mielipidettä asiassa lainkaan.
Mikä on pelkästään hyvä asia.
"Oletko kokeillut psyke/progressiivista rockia, esim. Ozric Tentacles? Toimii meikäläisellä"
-Mulle tuntematon nimi, täytyypä joskus perehtyä siihen! Muuten, Vangeliksen ja Jarren voimin on mahdollista kokea hyvinkin mystisiä elämyksiä vaikutuksen alaisena.
Hyviä jatkoja sulle, nyt on pakko jatkaa hommia!
Naapurin äijä - Tapsa K
Juudas kirjoitti:
Muiden lääkkeiden mahdollisesta läsnäolosta en tiedä, mutta eikös valtaosa Suomessa kadulla myytävästä subusta ole apteekkikamaa, yksityislääkärireseptillä haettu tms?Buprenorfiini= vaikuttava aine, Temgesic = kauppanimi, Subutex = kauppanimi.
Lääke kylläkin kehitettiin morfiinia korvaavaksi kipulääkkeeksi.
Morfiinille on aikojen saatossa kehittynyt niin huono maine, että lääkärit määräävät sitä nihilistisesti jopa terminaalivaiheen syöpäpotilaille.
On tavallaan "modernimpi tai fiksumpi" lääkäri, kun kirjoittaa/määrää potilaalle Temgesic'iä tai muotilääke "Tramal'ia" (tramadolihydrokloridi), jolla on etenkin vanhemmilla ihmisillä erittäin omituisia ja pahoja sivuvaikutuksia.
Että sillee. Sano
Ja siks toisekseen Teemu tai Subu on "euforisoiva analgeeti", eikä synteettinen opioidi, jos tarkkoja ollaan.
Sano
Ja vielä: Metadonihydrokloridi on kauppanimeltään Dolmed, ja käyttötarkoituksia on .......hhmmm.... kaikenlaisia.
Dolmed kehiteltiin korvaamaan Dolorex'ia (metadonikloridi), kun muutama kymmenen lääkäriä aikoinaan hässi sen pois markkinoilta Suomessa, jos ihan tarkkoja ollaan.
- Johanna*
Niin no kannabis on aivan erilainen "huume" kuin kaikki noi kemialliset paskat.. Mä henkilökohtaisesti hyväksyn kannabiksen täysin, sillä se on luonnontuote, eikä siihen jää kovin helposti koukkuun. Piste.
- HÖRHÖR
Joo, sit on toi nicodiiniaddictio. Se se tappaa suomalaista ku heinää, ja sairaalat turvoksissa kaikenmaailman keuhko- ja syöpä- ja ronkiittis- ja castrriitis- ja astmaatis- ja mitälievitun -vammasia.
Mutta ku valtio saa tubaccista niin vitusti veroa, niin antaa palaa.
Meikäpoika siinä iässä ku oli just oppinu lukemaan, niin tavaili mutsin "siirtomaatavara-kolonialvaror"-puodissa vihreen Nortin veronauhasta: Hinta verolla 1,20 mk, tupakin osuus kokonaisninnasta 17 penniä.
Eivät oo vuosikymmeniin enää iljenneet laitta näkyviin todellista tuoteen hintaa ja veroerittelyä. Taitaa olla edelleen se 17 penniä ite tupakki.
Tänäpänä on tietoo mitä rööki aiheuttaa, mut ku meikis alotti murkkuikäsenä ni leffateatterin pätkiksessä oli alkumainoksena: "Pilliklubi piristää" ja "Tyttö poltti syrämes, mut Poika Bostonin", että silleen, asiallista informaatiota.
Mutta kannabis. Se se on vaarallinen. Vähintään yks suomalainen tapaa pilvessa ittensä joka vuosi, kun levitoi parvekkeelta alas tai auton alle. (Kato tarina "oudosta efektistä" aiemmin)Voihan myrrky.
- Anonyymi
tobias kronholm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi2095828Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1075707Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi2044738Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa524083Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät684017Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali323618En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.381623Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu11553Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1301450- 291169