Kuivausrumpu vaatikin 16A.n sulakkeen ja taulussa samalle vaiheelle valaistuksen kanssa on vaan 10A .
Pitääkö vaihtaa koko vaiheelle 16a sulakepohjat vai onnistuuko jos laitan esim ns. 10A.n hitaan sulakkeen.
10A-----16A sulake
11
17109
Vastaukset
- samassa
vaiheessa sekä 10A että 16A sulakkeita kuten mun uudessa automaattisulakkein varustetussa kaapissa. 16A sulakkeesta sähkölaitteelle tosin pitää olla nykymäräysten mukaan 2.5mm2 johtimen sulamisen estämiseksi.
10A riittää johtimeksi 1.5mm2. Ehkä sulakekantojen adaptereita on jossain. Kokeile käryääkö talosi johtimet 16A sulakkeella ja kuivausrummulla. Todennäköisesti ei käryä. Voit myöskin kokeilla hitaita sulakkeita, esim 16A hitsausmuunnin toimi 30 sekuntia 10A automaattisulakkeella, ennenkuin älysin vaihtaa pistorasiaan, missä oli 16A sulake. - suurentaa
huoletta kun vaihtaa ensin johdot paksummiksi.
- zpam
kävi mielessä että jos selviäs ilman uusia johtoja ,ettei tarvis alkaa isompiin sähkötöihin.
- selviä
zpam kirjoitti:
kävi mielessä että jos selviäs ilman uusia johtoja ,ettei tarvis alkaa isompiin sähkötöihin.
tai luovu siitä rummusta.
- se kuivausrumpu
on ryhmäkeskukselta? Oikea ratkaisu on asentaa sille kuivausrummulle 2,5 neliön johto ja oma pistorasia. Pinta-asennuksena se onnistuu varsin siististi, kun käyttää apuna asennuslistoja. Se sulakkeen vaihto, jota et voi tehdä, ei kuitenkaan ratkaise ongelmaa, jos sen kuivausrummun virta on lähellä sitä 16 ampeeria silloin muiden laitteiden käyttöä siitä ryhmästä pitää rajoittaa.
- Enpä usko
Omassani lukee
Liitäntäteho W : 2350
Tarvittava sulake A : 16
Mutta eihän 2350W ole kuin "noin" 10A, eli toimii varmasti nopeankin 10A sulakkeen takana, ellei ryhmässä ole paljon muuta kuormaa.
Kokeile ensin vaikka nopean sulakkeen kanssa, kestääkö. Uskoisin että kestää. Jos ei, niin vaihda hidas sulake, kestää varmasti.- Tepu6699
Muistakaa että sulakkeen oikea nimi on johdonSUOJAkatkaisija. Eli ei suojata mitään laitetta vaan johtoja. Jos on vedetty 1,5mm2 piuhalla niin ei 16A sulake enää suojaa sitä. Vaihtamalla suuremman sulakkeen otat siis riskin että johto palaa poikki jossain seinän sisällä ja sytyttää tulipalon.
- Enpä usko
Tepu6699 kirjoitti:
Muistakaa että sulakkeen oikea nimi on johdonSUOJAkatkaisija. Eli ei suojata mitään laitetta vaan johtoja. Jos on vedetty 1,5mm2 piuhalla niin ei 16A sulake enää suojaa sitä. Vaihtamalla suuremman sulakkeen otat siis riskin että johto palaa poikki jossain seinän sisällä ja sytyttää tulipalon.
No kerrataan vielä, että kyseinen kuivuri on todennäköisesti maksimi virraltaan ehkä juuri ja juuri yli 10A, jolloin sen sulkevaatimukseksi on ilmoitettava 16A. Laite kyllä toimii varmasti 10A tulppasulakkeen takana, vaikka se olisi nopea sulake ja hitaalla sulakkeella toimii taatusti, koska kuivuri ei toimi täydellä teholla kaiken aikaa vaan se myös jäähdyttää välillä.
- vähän
Tepu6699 kirjoitti:
Muistakaa että sulakkeen oikea nimi on johdonSUOJAkatkaisija. Eli ei suojata mitään laitetta vaan johtoja. Jos on vedetty 1,5mm2 piuhalla niin ei 16A sulake enää suojaa sitä. Vaihtamalla suuremman sulakkeen otat siis riskin että johto palaa poikki jossain seinän sisällä ja sytyttää tulipalon.
Posliinisen sulakkeen oikea nimi on sulake. Johdonsuojakatkaisijaa kutsutaan kansanomaisemmin automaattisulakkeeksi, tosin sulake se ei ole.
- vakuutusyhtiö
mahtaa suhtautua, kun syttyy tulipalo.
- suhtautuu
Hälyttää palokunnan, luulisin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592