Olisiko joku S-Pankkitilin omaava niin ystävällinen ja tarkistaisi verkkopankissaan, että onko hänen kaikki rahat käytettävissä.
Mulla on joku "korttiostotapahtuma" 1,00e ollut 1.1.2008 alkaen, eikä häviä.
1.1. oli uudenvuoden aatto ja kaupat on olleet silloin kiinni, enkä ole siis ostanut mitään kyseisenä päivänä. Kuititkin kävin läpi, eikä tuollaista 1,00e kuittia löydy, että olisin mitään sen summaista korttiostotapahtumaa suorittanut.
Löytyy:
- Tilit -> Klikkaa S-tilin tapahtumat auki ja ylhäällä missä on tilin tietoja, IBAN, ym. -> Siellä on linkki "varaukset" (näin suunnilleen)
Lähteekö summa automaattisesti varauksesta tietyn ajan jälkeen, olisiko tietoa? Vai onko vaivauduttava ottamaan yhteys asiakaspalveluun.
Pelottaa tällaiset aiheettomat varaukset, vaikka kyse onkin noin pienestä summasta. Käytännössä tililläni on koko summa, mutta en voi käyttää tuota euroa esim. laskun maksuun.
Kiitos asiallisista vastauksista.
s-pankin korttiosto varaus
26
4769
Vastaukset
- ...
Ja eiköhän se sultakin aikanaan poistu. Varmasti tuolle on joku selitys ei niitä vahingossa synny. Eikä niitä varmasti sinne kiusallakaan lisätä.
- on toiminut
Tein Lidlistä 12.1. ostoksia S-Pankin Visa debitillä. Oli seuraavana päivänä vielä varauksessa. Nyt näkyy kirjautuneen korttiostoksi päivämäärällä 14.1. Siis on toiminut oikein.
Muuten olen tehnyt vain kreditillä ostoksia. Odotan mielenkiinnolla ensimmäistä S-Pankin laskua näistä. Jakson pitäisi olla päättynyt 14.1. S-Pankin verkkopankissahan eivät näy kreditin tapahtumat ollenkaan. - ja verkkopankki
Itsellä tällainen esimerkki visa-electronista:
Anttilasta puoliso osti tavaraa ja maksoi visa-elektrolla. Yhteys jumitti ja ei tullut kauppaan vahvistusta, että olisi veloitettu.
Siispä tarjouduin maksamaan normaalilla pankkikortilla ja onnistui tietysti hyvin.
Kun tarkistimme tilejä, sama tuote oli veloitettu sekä puolison visa-elektron kortilta, että oman pankkini pankkikortilta kuten kuuluikin.
Puhelu Osuuspankkiin ja poistivat lopulta visa-elektron tapahtuman.
Nykyisen S-pankkivisa kortin kanssa on tapahtunut muutama töppäys. 31.12.07 ABC huoltoasemalla, en muistanut uutta tunnuslukua ja maksettiin sitten eri kortilla.
Ja 10.1.08 kaupankassalla oli käytössä sirukortti ja muistin vain vanhan kortin tunnusluvun. Siispä tapahtuma ohitettiin ja tarkistettiin henkkarit käsipelillä.
Niistä on kyllä veloitettu tapahtumat ihan oikeilla summilla.
Mutta jos se jostain keskeytetystä tapahtumasta on jäänyt roikkumaan. Sinällänsä ei ole väliä, koska summana on 1,00eur, mutta eri asia olisi jos olisi enemmän nollia perässä!- saa enemmän
anteeksi kuin vanhat konkarit? Ei niitä vahinkoja pitäisi sattua uusillekaan! SEhän on aina asiakkaan tappio jos velotaan jotain tuplana tai velotaan olemattomia ostoja!
- ja verkkopankki
1. Anttilassa luetaan tuotteen viivakoodi
2. Annetaan maksukorttina visa-electron
3. Kaupan kassalta lähtee kate tarkistus
4. Kaupan kassalta lähtee pyyntö että ostos veloitetaan tililtä
5. pankkitililtä veloitetaan tuotteen hinta
6. TÄSSÄ VAIHEESSA ON RUUHKAA JA YHTEYS PÄTKII, ODOTUSTA, ODOTUSTA (naama punaisena, pitkä jono takana)
7. Pankista ei koskaan tule kauppaan ilmoitusta, että "maksettu, tulosta kuitti"
8. Kassa peruu tapahtuman, eikä kuittia tulostu (edelleen verkkoyhteys jumissa pankkiin)
9. Pankkiin jäi siis katevaraus tms. ostosta. Mutta kauppa ei saanut siitä vahvistusta, joten kaupan kassa ei tulostanut kuittia, eikä tuotetta siis oltu kaupan mielestä ostettu / maksettu.
10. Annetaan eri pankin pankkikortti jolla osto onnistui normaalisti.
11. Epäilys jäi ja tarkistetiin tilit. Visa-electronissa näkyi -osto tapahtuma, vaikka tuote olisi jäänytkin kauppaan.
Sama tuote veloitettiin myös toisen pankin pankkikortilta. Mutta visa electron tapahtuma saatiin peruttua, kun oltiin tarkkoja ja soitettiin pankkiin.
Tuotteen arvo oli jotain 20-30eur.
- Lapanen_
Itselläni niitä 1e varauksia on siellä nettipankissa 4kpl...ollut jo kuukauden. Siinä katevarauksessa näkyy...oliko laskunnumero tms. Kattelet siitä nettipankista sitten niitä veloitettuja ostoksia, niin mulla ainakin sen katevarauksen numero (kaikissa 4 sama) täsmää yhden jo veloitetun ostoksen laskunnumeron kanssa. Eli ostos on veloitettu..mistä nuo haamu varaukset on tullut...siitä ei ole tietoa, eikä miten ne lähtee pois.
- ON? ASPAHAN EI VASTAA
Mulla on 2,00 euroa joku varaus. Mitä ihmeen varauksia nämä ovat? En ole mitään 2 euron ostoa tehnyt! Taas aiheutetaan asiakkaalle epäselvyyttä tilitapahtumien seurantaan. Joka viikko tämä S-pankin asiakkaana olo tuo uusia ulottuvuuksia... Terv. Koekaniini
- S-pankissa..
ON? ASPAHAN EI VASTAA kirjoitti:
Mulla on 2,00 euroa joku varaus. Mitä ihmeen varauksia nämä ovat? En ole mitään 2 euron ostoa tehnyt! Taas aiheutetaan asiakkaalle epäselvyyttä tilitapahtumien seurantaan. Joka viikko tämä S-pankin asiakkaana olo tuo uusia ulottuvuuksia... Terv. Koekaniini
Ei pankin pidä pitää ihmisiä koekaniineina ja tuolla tavalla viedä rahoja olemattomilla tilitapahtumilla.
S-pankki alkaa todella haista ja kauas!
Suositankin että lopetatte tilinne ko. pankissa ja otatte OIKEAN pankin sen tilalle! - täällä..
Mulla kans muutama euron varaus löytyy. Yksi on jo kuukauden siellä ollut. Taidanpa tänään Prismassa käydessä kysyä tuota asiaa! Kun eihän tuo noin voi mennä!
- ja verkkopankki
Kävin tutkimassa omaa verkkopankkiani.
Varaukset listassa näkyy tapahtuma seuraavasti:
01.01.2008 1,00eur Korttimaksu/nosto 999OnKortinNumero999
Eli tapahtumalle ei ole omaa OSTO-ID numeroa, vaan tapahtuman perässä on vain kortin numero jolla mukamas "haamu-varaus" on saatu "ostettua".
Oikein tililtä veloitetuissa ostoissa on JOKAISESSA tuo samainen korttinumero ja sen jälkeen vielä ostoksen yksilöivä OSTO-ID numero.
Eli en voi yhdistää tuota 1,00 euron haamu-varausta mihinkään tiettyyn (jo onnistuneeseen) ostoon.
Ainut viite on pvm, eli 01.01.2008, jolloin en ole ostanut yhtikäs mitään.
- kysymässä
asiaa Prismasta ja selvisi, että ne varaukset saattavat "roikkua" mukana 1½ kuukauttakin. Syytä asiaan en kuullut.
- leikkii rahoillamme
Tästä pikku kysymyksestä huomaa, että S-pankin pankkialan asiantuntemus on huippuluokkaa.
Pankin johtaja myönsi tänään, että Visa ei oikein pelaa niinkuin pitäisi. Nyt Visan näkyminen verkkopankissa on siirtynyt "keväälle".
Surkeeta.
- esim.
Maksaneet kortilla bensa-automaatilla? Niistä ainakin tulee katevaraus, mikä palautuu, kun veloitus tapahtunut.
- ettei ole
ostanut mitään ja yhdellä eurolla ei bensaa saa juuri ollenkaan, on meinaan sen verran kallista että litrakin maksaa monta euroa! Ja kuten hän itse sanoi ettei ole ostanut yhtään mitään.
Eli käsitän sen niin että häneltä on siis velottu/varattu 1 euro JA IHAN TURHAAN!
Tuollaista se on leikkikalupankin kanssa, en minä ainakaan uskalla enää harkita tuota pankkia ja lisäksi tulisi ongelmat korttien kanssakin:
http://www.taloussanomat.fi/finanssi/2008/01/17/S-Pankin Visa ei toimi internetiss%E4/20081597/382
eikä kuulema toimi monessa kivijalkakaupassakaan! Tietämättömille huomioksi: Kivijalkakaupalla tarkoitan siis ihan normaalia kauppaa jolla on myymälä jossa asiakas voi käydä, siis nettikaupan vastakohta. - ja verkkopankki
ettei ole kirjoitti:
ostanut mitään ja yhdellä eurolla ei bensaa saa juuri ollenkaan, on meinaan sen verran kallista että litrakin maksaa monta euroa! Ja kuten hän itse sanoi ettei ole ostanut yhtään mitään.
Eli käsitän sen niin että häneltä on siis velottu/varattu 1 euro JA IHAN TURHAAN!
Tuollaista se on leikkikalupankin kanssa, en minä ainakaan uskalla enää harkita tuota pankkia ja lisäksi tulisi ongelmat korttien kanssakin:
http://www.taloussanomat.fi/finanssi/2008/01/17/S-Pankin Visa ei toimi internetiss%E4/20081597/382
eikä kuulema toimi monessa kivijalkakaupassakaan! Tietämättömille huomioksi: Kivijalkakaupalla tarkoitan siis ihan normaalia kauppaa jolla on myymälä jossa asiakas voi käydä, siis nettikaupan vastakohta.Käyn tänään Prisman "S-Pankissa". Siellä varmaan selviää miksi tuo haamu-varaus roikkuu. Varsinaista haittaa ei minulle synny noin pienestä summasta, luultavasti korkokin juoksee (ei varmuutta, eikä jaksa noin pieni asia kiinnostaa) tuolle varatulle eurolle.
Emäntä sanoi, että sillä on joskus ollut osuuspankissa myös tuollainen haamu-varaus. Oli lähtenyt pois, mutta hän ei jaksanut muistaa lähtikö automaattisesti, vai oliko hän yhteydessä osuuspankin asiakaspalveluun jonka jälkeen poistui.
Olen ostanut muita ostoksia ja varaus näkyy pari päivää ja poistuu, kun ostotapahtuma oikeasti veloitetaan tililtäni.
Jostain syystä tämä 1,00e euron "haamu-varaus" ei poistu, mutta ei sitä onneksi ole veloitettu tililtäkään. - kyllä lukea
ettei ole kirjoitti:
eikä kuulema toimi monessa kivijalkakaupassakaan! Tietämättömille huomioksi: Kivijalkakaupalla tarkoitan siis ihan normaalia kauppaa jolla on myymälä jossa asiakas voi käydä, siis nettikaupan vastakohta.mutta tulkita voi eri tavoilla...
"1.1. oli uudenvuoden aatto ja kaupat on olleet silloin kiinni, enkä ole siis ostanut mitään kyseisenä päivänä."
Noin kirjoitettiin. Jos hän vaikka onkin tankannut k.o. päivänä, ne on auki :)
(ei vaan muistanut)
Sinä et varmaan ole koskaan tankannut kortilla, silloinhan tulee katevaraus 1€ (jos s-pankissa lukee "ostotapahtuma") - voi olla
kyllä lukea kirjoitti:
mutta tulkita voi eri tavoilla...
"1.1. oli uudenvuoden aatto ja kaupat on olleet silloin kiinni, enkä ole siis ostanut mitään kyseisenä päivänä."
Noin kirjoitettiin. Jos hän vaikka onkin tankannut k.o. päivänä, ne on auki :)
(ei vaan muistanut)
Sinä et varmaan ole koskaan tankannut kortilla, silloinhan tulee katevaraus 1€ (jos s-pankissa lukee "ostotapahtuma")että tasan 1 euro varataan katetta, eikö katevaraus menekään niin että koko summa varataan? Ainakin kun olen ostanut R-kioskilla vaikka pankkikortilla niin siitä menee katevaraus koko summalle eikä vain 1 euron verran. Tosin mulla on eri pankin kortti mutta se ei kuulu tähän.
Siis miten selität tuon 1 euron katevarauksen? Ja eihän bensa edes ole noin halpaakaan joten sekin sulkee pois sen tankkausteoriasi. - arvasinhan
voi olla kirjoitti:
että tasan 1 euro varataan katetta, eikö katevaraus menekään niin että koko summa varataan? Ainakin kun olen ostanut R-kioskilla vaikka pankkikortilla niin siitä menee katevaraus koko summalle eikä vain 1 euron verran. Tosin mulla on eri pankin kortti mutta se ei kuulu tähän.
Siis miten selität tuon 1 euron katevarauksen? Ja eihän bensa edes ole noin halpaakaan joten sekin sulkee pois sen tankkausteoriasi.että et ole ikinä tankannut, ainakaan kortilla.
Maksaessasi esim.mastercard -kortilla, ja pankki puolella (oma kokemus), sinulla näkyy verkkopankissa 1€ katevaraus (ja se euro on myös veloitettu tililtäsi, mikä toki palautetaan, kun varsinainen summa veloitetaan)
Ai nyt hokasin, et ole edes vielä 18v. No aika opettaa... - ikää on 41v
arvasinhan kirjoitti:
että et ole ikinä tankannut, ainakaan kortilla.
Maksaessasi esim.mastercard -kortilla, ja pankki puolella (oma kokemus), sinulla näkyy verkkopankissa 1€ katevaraus (ja se euro on myös veloitettu tililtäsi, mikä toki palautetaan, kun varsinainen summa veloitetaan)
Ai nyt hokasin, et ole edes vielä 18v. No aika opettaa...joten älä sinä lässytä siinä mitään että olisin muka 18 v.
Ja totta, en ole tankannut KORTILLA vaan käväissyt kassalla maksamassa, toki sielläkin voi korttia käyttää mutta automaattia en ole käyttänyt.
Aika toivottavasti tosiaan opettaa, nimittäin SUA käyttäytymään muita kohtaan vähän kunnioittavammin, tunnut olevan hyvin ylimielinen paskiainen joka tietää kaiken ja olettaa muidenkin tietävän ja jos ei satukaan tietämään, niin vittuilua tulee.
- huoleen
Kylmä asemien bensa-automaatit tekevät aina 1 euron varauksen tankkauksen yhteydessä. Varaus yleensä poistuu seuraavan yön aikana. Ilmeisesti S-Pankissa se poistuu myöhemmin.
Varausta ei ole otettu pois tililtä, eli se kasvaa koko ajan korkoa ja on sinun rahaa. Varsinaista vakavaa haittaa siitä siis ei ole, jos et kipeästi tarvitse sitä viimeistä euroa juuri nyt.- kysyikö kukaan
teistä sitä? Vai oletatteko muuten vaan että aloittaja on mennyt ja tankannut autoa? Oletteko edes kysyneet ONKO HÄNELLÄ AUTOA?
Vai onko kaikki pelkkää olettamustanne? mä en muista lukeneeni että aloittaja olisi myöntänyt tankanneensa. Tai sitten se on mennyt ohi pahasti.
- I know the feeling
En ole varma mutta kerran kun katsoin s-pankin debit kortin saldoa automaatista se veloitti 1e siitä kyselystä. Että jos olet katsonut pankki automaatilta saldoasia niin siinä saattaa olla vastaus kysymykseesi:)
Tarkista pankin asiakaspalvelusta.
Minula oli kerran sellainen ja se oli vain jäänyt. Poistivat sen sieltä.- hohhoijaata
Siis ihan tosissasi vastailet vuodelta 2008 olevaan kysymykseen, vai kiusallasi nostat vanhoja ketjuja ylös?
Jostain syystä veikkaan jälkimmäistä. - törmäsin
hohhoijaata kirjoitti:
Siis ihan tosissasi vastailet vuodelta 2008 olevaan kysymykseen, vai kiusallasi nostat vanhoja ketjuja ylös?
Jostain syystä veikkaan jälkimmäistä.no itsekkin siihen vastasit
- 11-13
Kun ketju on aktiivinen, niin jatkan omasta tuoreesta kokemuksestani.
S-Pankin credit-korttiin oli ilmestynyt 1 euron varaus Amazonilta. Ei liittynyt mihinkään ostokseeni. Googlailemalla selvisi, että Amazon on tehnyt varauksen tietoturvan tms. takia ja varaus poistuu kahden viikon sisällä. Niin kävikin. Ihmetytti vaan, että koskaan aikaisemmin ei ole vastaavaa havaintojeni mukaan tapahtunut. Amazonin tili minulla on ollut toistakymmentä vuotta.
Jotkut varausten poistumiset ovat todella ongelmaisia tai paremminkin kortilla osto, jos iso varaus ei purkaannu ajoissa. Tein ison ostoksen suomalaisesta verkkokaupasta. Huomasin melkein heti, että heillä oli vielä paremmin itselleni sopiva tuote. Peruin alkuperäisen ostokseni. Varaus jäi kuitenkin voimaan enkä pystynyt ostamaan havittelemaani tuotetta ennen kuin varaus oli poistunut, jotta kortin suurin sallittu saldo ei olisi ylittynyt.
Olin yhteydessä ko. verkkokauppaan ja S-Pankkiin. Tulos oli köyhä. Oli vain odotettava varauksen purkautumista. Varauksen purkautumissa meni noin viikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611179- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että326657- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75566
- 56564