Miksi Citroen ?

Utelias

Mikä saa ihmisen ostamaan sitikan ? Mihin merkin vetovoima perustuu ? Minkä ihmeen takia monet ostaa uuden samanmerkkisen vaikka vanhassa oli vaikka kuinka paljon vikoja/ominaisuuksia ?

31

3955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe

Niin, mikä saa ihmiset kysymään tuota kysymystä uudelleen ja uudelleen??? Mihin tuo jakuttaminen perustuu?

Minkä ihmeen takia pitää vastata toistuvasti, vaikka kysymyksiin on jo vastattu?

Mitä se kellekään kuuluu millä joku ajaa, vaikka siinä olisi vikoja / ominaisuuksia kunka paljon tahansa...

Pysykää vaan siellä tojo palstalla provoilijat, kiitos.

Hyvää kesää kaikille sitikka kuskeille, joita muut näyttää kadehtivan :o)

• jy.

kyselet tyhmiä. Citroenilla on oma sielu, mitä muilla merkeillä ei ole.Itse vaihdoin citroeniin, koska vanhassa oli vain vikoja, Citroenissa vain hyviä ominaisuuksia

• ;-)

Toisaalta löysin kommentin, mitä tässä mukaellen lainaan:

Miksi juoda kiljua, kun konjakkiakin on saatavana?

• P. Kieppi

"Ceci n'est pas une voiture, c'est un art de vivre!"

:: P. Kieppi ::

• Toujours Citroën

...on ihmeellistä asiaa.Tuossa asiassa on varmaan monelle muullekin ihmettelemistä.Kyllä kai niissä sitten täytyy olla "sitä jotain." Itse ihmettelen sitä,miksi eivät ns."tusina-autoilla" ajavat vain voi hyväksyä tätä tosiasiaa,koska olen havainnut sen selittämisen heille jokseenkin toivottomaksi tehtäväksi. ;)En minä ainakaan huoli muita autoja niiden joukosta,joiden hankkimiseen on todelliset mahdollisuudet.

• Kari

Pieni varoituksen sana uteliaalle.
      Olen omistanut kolmekymmenen vuoden aikana monia eri merkkejä, japseja ja eurooppalaisia. Sitikkaa en ollut koskaan edes kokeillut. Sen verran arveluttava merkkihän se on. No viime kesänä vaihtaessani vanhaa käytettyä vähän uudempaan, koeajoin ihan uteliaisuuttani Xantian. Tämän jälkeen muut koeajetut autot eivät enää sytyttäneet. Lopulta vaihtoehtoina olivat vain tarjolla olevat Xantut, joissa tuntui olevat hyvin tarjontaa. Hyvin varusteltuja kohtuu hinnoin. Nyt on ensimmäinen vuosi takana, eikä ole tarvinnut katua. Seuraava ei enää arveluttaisi niin paljon.
      Eli älä vaan kokeile. Ihmettely on paljon turvallisempaa.
      ps. älä pidä ilmastointa liian kylmänä, niin et vilustu.

• Athena

Kari; vaarallista kokeilla, itselle kävi Xantian kanssa samoin reilu 3 vuotta sitten ja still going strong, eipä taida merkki vaihtua. kokemukset ja perustelut ostolle samat kuin sinulla.

• Anonyymi
        Athena kirjoitti:

Kari; vaarallista kokeilla, itselle kävi Xantian kanssa samoin reilu 3 vuotta sitten ja still going strong, eipä taida merkki vaihtua. kokemukset ja perustelut ostolle samat kuin sinulla.

Tuon Xantian jälkeen minulla oli vielä kaksi C5:sta, joista viimeisen vaihdoin pois vasta tänä vuonna. Nekin olivat mukavia ja kestäviä autoja. Varsinkin isolla dieselillä ja automaatilla. Tuo 17 vuotta Citroenilla meni melkein pelkillä perushuolloilla ja kulutusosien vaihdoilla. Nyt päätin katsastaa taas vaihteeksi vähän muitakin, ja vaihdoin C5:n Bemariin. Tiet muuttuivat samalla paljon huonommiksi, ja auto meluisammaksi. Vastapuolella on plugarin pienempi verotus ja mikroautomaisempi ohjaus. Ajettavuus on tässäkin kunnossa, vaikkakin aika erilainen kuin C5:ssa. Kesti hetken tottua, mutta ei tästäkään voi pahaa sanoa. AIkansa kutakin ja uutta kokeilemaan.

• imo

suomalainen juntti ostaa vuodesta toiseen riisipusseja, vaikka tiedossa on, että verhoilu on säkkikangasta, varustelu karvalakkimallia, ajo-ominaisuudet niin ala-arvoiset, että ei uskalla 80 km/h lujempaa ajaa? Siihen vielä pisteenä iin päälle valtavat ruostevauriot melko uusissakin yksilöissä sekä harmaavarpusen ulkonäkö.

Miksi näitä riisikuppeja ostetaan vuodesta toiseen, riisikupit kuuluvat pöydälle, ei maantielle.

• Utelias

Huomatkaa kysymysten sävy. Ei ole tarkoitus provosoida. Olen nimittäin kysynyt itseltäni näitä samoja kysymyksiä jo 15 vuoden ajan. Vaikka autonvaihdon aikaan kokeilen myös muita merkkejä, aina kaupan jälkeen viikset löytyy keulasta. Kohta kymmenen eri sitikan mallia on tullut tutuksi ja täytyy vaan todeta että laatu eikun paranee koko ajan. Näissä 90-luvun lopun peleissä ei juuri ole ollut aihetta valittaa laadun puutteesta. Päinvastoin, moni "massamerkki" on tuntunut sitikan jälkeen paljon kevyemmin tehdyltä. Sitikan tekniikka pelaa, kone ei vie öljyä, vaihteet toimii, jarrut on huippuhyvät /varsinkin hydraulimalleissa jne. Taitaapa viikset löytyä seuraavankin auton nokalta.

• Repe

Niinpä niin...

Tämä vapaa temmellyskenttä saa välillä asiallisen kysymyksenkin näyttämään provolta.

Jätit tuossa ekassa osoissa mainitsematta muutamia asioita, jotka tavallaan kääntyi kysymystäsi vastaan.

Tosin viikset on ja pysyy keulalla vaikka muitakin kulkupelejä on ollut tarjolla... Tätä joskus ihmettelen kysymyksellä, että miksi ei vaikkapa ooppeli? No koeajon jälkeen ei ole ollut tarvetta vaihtaa. Ja pitäähän sitä olla muilla puhuttavaa, kun sitikka on niin p...a auto. :o)

• shakal

... sitruunapatonki-palstalle. Siellä tahtoo keskustelu liikkua paljon asiallisemmalla tasolla. Suomi24 kun on sen verran provo-kuormitettu että tahtoo tuo herkkyys epäasiallisiin vastauksiin olla aika korkealla täällä. Itse muuten ajan nyt jotakuinkin kahdeksannella citikallani ohan vaan siksi ettei mistään ole vielä parempaakaan löytynyt ;)

http://groups.msn.com/sitruunapatonki

• Utelias
        shakal kirjoitti:

... sitruunapatonki-palstalle. Siellä tahtoo keskustelu liikkua paljon asiallisemmalla tasolla. Suomi24 kun on sen verran provo-kuormitettu että tahtoo tuo herkkyys epäasiallisiin vastauksiin olla aika korkealla täällä. Itse muuten ajan nyt jotakuinkin kahdeksannella citikallani ohan vaan siksi ettei mistään ole vielä parempaakaan löytynyt ;)

http://groups.msn.com/sitruunapatonki

Itse asiassa olen jo jonkin aikaa sitten siirtynyt sitruunapatonkipuolelle. Kävin vain leikilläni kokeilemassa, onko meininki muuttunut Suomi24-palstalla. Ei ole ainakaan parantunut...

PS. Vilkaiskaapa Suomi24/Honda-osastoa. Siellä ei ole juuri ollenkaan asiallisia vastauksia. Sääli todellisia Honda-faneja.

• DeGaulle

On ajanut ranskalaisilla parikymmentä vuotta ja siitä viime vuodet citikoilla ihan vaan siitä syystä, että ne on niin hemmetin huonoja autoja. Erityisen huono auto on nykyinen XM. Siltä ainakin ostaessa tuntui kun vähän ajetun, hyvin huolletun, siistin, ison auton sai taskurahalla. No vanhassa autossa riittää aina peukaloimista oli se minkä merkkinen tahansa, mutta sillä rahalla ei kyllä niin komeaa ja halpaa kyytiä muusta merkistä saa. Ja isokissa erottuu (edukseen) massasta. Uudemmat Citikat taitaa kyllä olla jo liiankin hyviä vrt. edellä

• imo
        Utelias kirjoitti:

Itse asiassa olen jo jonkin aikaa sitten siirtynyt sitruunapatonkipuolelle. Kävin vain leikilläni kokeilemassa, onko meininki muuttunut Suomi24-palstalla. Ei ole ainakaan parantunut...

PS. Vilkaiskaapa Suomi24/Honda-osastoa. Siellä ei ole juuri ollenkaan asiallisia vastauksia. Sääli todellisia Honda-faneja.

että ihan huvikseen tullaan vielä kepillä jäätä kokeilemaan. Luulisi sitä ihmisellä olevan parempaakin tekemistä.

• shakal
        imo kirjoitti:

että ihan huvikseen tullaan vielä kepillä jäätä kokeilemaan. Luulisi sitä ihmisellä olevan parempaakin tekemistä.

Onhan täällä varmasti liikkeellä porukkaa jotka eivät sitpattia tunne. Sinänsä hyvä kun täälläkin käydään välissä herättämässä keskustelua, saadaan eksyneetkin lampaat kotiin ;)

• Kimo

Se on jotain sellaista mitä missään muussa autossa ei ole, eikä tule.

• Arska

Sitikka on niitä viimeisiä autoja joka tarjoaa riittävän pehmeän jousituksen, ainakin jos alkuperäisten jousipallojen tilalle vaihtaa Comfort-pallot. Muiden ranskalaisautojenkin jousitusmukavuus on pilattu etsittäessä jämäkkyyttä vauhdikkaaseen ajoon. Vaikka tiet ovat nykyään entistä suorempia, nopeusrajoitukset alhaisempia ja liikenne ruuhkaisempaa niin että auton urheilullisuutta ei juuri pääse hyödyntämään.

• kesä

citikka on käsite eikä muutu ,sillä siis.

• Ballo

Minä vihasin pentuna Citikoita niiden rumuuden vuoksi. Onneksi appiukko lykkäsi muutamia vuosia sitten BX 14:n meille, kun vaihtoi tuoreempaan Citikkaan. Alkuaika meni tutustuessa ja ihmetellessä, sitten tuli hullaantuminen. Kyllä se kyyti on parasta ja kun tuntee tuon mystisen vekottimen paremmin, ne alkavat näyttää todella kauniilta.

Nyt on 2 Citikkaa pihassa. Mukavuus, persoonallisuus, tyylikkyys, varustelu, siinä muutamia syitä. Citikoiden mukaan tulee kaupanpäällisinä iso tukku uusia ystäviä, jotka ovat aina valmiina ojentamaan auttavan kätensä vastoinkäymisissä. Myötämäessä sitten nautitaan porukalla.

• citikka
        Ballo kirjoitti:

Minä vihasin pentuna Citikoita niiden rumuuden vuoksi. Onneksi appiukko lykkäsi muutamia vuosia sitten BX 14:n meille, kun vaihtoi tuoreempaan Citikkaan. Alkuaika meni tutustuessa ja ihmetellessä, sitten tuli hullaantuminen. Kyllä se kyyti on parasta ja kun tuntee tuon mystisen vekottimen paremmin, ne alkavat näyttää todella kauniilta.

Nyt on 2 Citikkaa pihassa. Mukavuus, persoonallisuus, tyylikkyys, varustelu, siinä muutamia syitä. Citikoiden mukaan tulee kaupanpäällisinä iso tukku uusia ystäviä, jotka ovat aina valmiina ojentamaan auttavan kätensä vastoinkäymisissä. Myötämäessä sitten nautitaan porukalla.

Itse olen vasta tilannut ensimmäisen citikkani. Autoja Audista Volvoon on tullut omistettua. Citikkaan johti minut ylivoimainen mukavuus, loistavat tilat ja varustelu suhteessa hintaan. Tuskin maltan odottaa että saan viedä ton volvonritsan takaisin liikkeeseen ja hakea uuden C5 farkun alle!

• ACTIVIST

SIKSI KUN MULLA ON TOISESSA AUTOSSA KALLISTUKSEN ESTO JÄRJESTELMÄ JA SE ON MAHTAVA.
      Ja CX:ssä on sitten tosi pehmeä jousitus ja "vähän" enemmän tyyliä ku jossakin paska TOJOTASSA.
      HAHAHHA
      ajakaa paskoillanne! Älkää ostako sitikkaa. Minä ostan ;)

• Anonyymi

Konjakkiakin juodaan vaikka tiedetään että seuraavana päivänä on päätetty kipeä.

• Anonyymi

Niin tämähän on senverran krooninen ilmiö ettei tätä voi oikeastaan koronankaan syyksi nimetä asia vaan täytyy olla niin, kuin vanha venäläinen sanonta kuuluu "toiset voi paskantaa torille, mutta toisten on se korjattava". Erittäin absurdi kysymys, mutta näin se vaan on ja taitaa tulla olemaankin ainakin niin kauan kun on kyseistä merkkiä tyrkyllä.

• Anonyymi

Minä olen ihmetellyt miksi joku ostaa aasialaisia autoja ja sitä miksi tojota kuskit on niin innokkaita julistamaan oman merkin ilosanomaa. Senkin voin kertoa että en ole sitikkaa koskaan omistanut. Pösöilllä tullut joskus ajettua kauan sitten. Sitikka oli ennen oikeasti jotain spesiaalia kaasunestejousituksineen. Nyt lähinnä auto siinä missä muutkin.

• Anonyymi

Kyllä sitä jotkut hernesoppaa ja kaurapuuroa syömälläkin pärjää elämässä. Itselleni gurmee on jotenkin osaa elämää ja sama juttu se on kait autovalinnassakin, niin ja tietysti puolisossakin. Suurien massojen suosikit on jotenkin niin tavanomaisia, ettei niissä ole sitä jotain, mitä haluaa.

• Anonyymi

Mikä saa ihmisen ostamaan sitikan::: Niin kuin Friman laulaa,,,,,, se on salaisuus !!! 4 kpl hydrauli Citroeneja olen omistanut aiemmin ja arvostan merkkiä kaipauksella vieläkin !!

• Anonyymi

No naapurilla oli C5 ja se sanoi, että ylivoimaisen hyvä kyyti verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin. Korjattavana oli suht usein mut katuu sitä et osti toyon. Kuulemma vielä useammin korjaamolla ja huonompi kyyti.

• Anonyymi

Parhaat kyydit olen saanut brasilialaiselta naiselta. Autolla vaan siirrytään paikasta A paikkaan B. Siis silloin kun tarvii kuskata jotain tavaraa. Muuten siirrytään omilla lihaksilla.

• Anonyymi

C5 saattaa olla ihan o.k ostos, muita malleja kun ostaa niin kannatta tarkistaa ettei ole 1.6 THPmoottori , käytetty citikassa,bemarissa, pösössä ja minissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

C5 saattaa olla ihan o.k ostos, muita malleja kun ostaa niin kannatta tarkistaa ettei ole 1.6 THPmoottori , käytetty citikassa,bemarissa, pösössä ja minissä.

Ois kiva istuu cxän. Dsän. Bxän kyydissä ja vaihtaa öljyjä 177 967 eri merkkiseen autoon ja kaverini tädin axään renkaat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40