TeleWell TW-EA510 v.3

raysky

Miten saa kyseiseen purkkiin nostettua lähetys ja latausnopeutta ? Liittymäni on vain 8/1 meganen ,mutta purkin(ADSL modeemi) nopeudet on rajattu 6/0.5 megaan .Operaattori on mitannut puhelinrasiaan tulevan 8/1 megaa.Näen kyllä purkin nopeudet, mutta miten ne muutetaan?? (aloittelija kun olen)

6

2280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

Ohjekirjan sivulta 46, olisiko siinä jotain säädettävää. Katso myös sivu 56 QoS-osiota. Minä katson tätä vain nettiohjekirjasta, enkä voi todentaa itse modemista, kun itsellä on zyxel.
      tw_ea510_versio3_ohjekirja.pdf

• operaattorin mukaiset...

asetukset? mikä operaattori? Ja piuha seinästä modeemiin on asiallinen(oikean tyyppinen ja ei kilometriä pitkä)
      -Näen kyllä purkin nopeudet, mutta miten ne muutetaan??
      Niitä ei muuteta...ne muuttuvat asetuksien muutoksilla ehkä?
      Mulla näyttää 8064 ja 832 Soneran ADSL 8/1
      Joitakin asetuksia ko liittymään:
      Modeeminhallinnasta=>Asetukset=>Ulkoverkkko/ADSL operaattori... reititetty tila vpi 0 vci 33
      Ulkoverkko=>ADSL linja ...tyyppi anexa ja modulointi automaattinen

• raysky

kaikki on niin kuin olit kirjoitellut tuohon viestiin (operaattori on dna ja käyttis xp)nuo lukemat on 6158 ja 508(piuha seinästä on modeemi paketista suoraan otettu ja noin 1.5m. pitkä)

• näin...
        raysky kirjoitti:

kaikki on niin kuin olit kirjoitellut tuohon viestiin (operaattori on dna ja käyttis xp)nuo lukemat on 6158 ja 508(piuha seinästä on modeemi paketista suoraan otettu ja noin 1.5m. pitkä)

Tarjosin sulle soneraa mutta sepä olikin dba:

Verkkopäätteen tulee tukea seuraavia standardeja:

ADSL-linja ANSI T1.413 Issue 2
        VPI 10 ja VCI 100
        TCP/IP -liikenteessä RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged Ethernet over ATM protokollaa

• edelliseen
        näin... kirjoitti:

Tarjosin sulle soneraa mutta sepä olikin dba:

Verkkopäätteen tulee tukea seuraavia standardeja:

ADSL-linja ANSI T1.413 Issue 2
        VPI 10 ja VCI 100
        TCP/IP -liikenteessä RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged Ethernet over ATM protokollaa

korjataan se liittymä, siis DNA ja katsos vielä nääkin: http://www.easytel.fi/ohjeita/adsl18.htm

• seurannut

Jos purkkis ei ole reitittävä tuskin itse rajoitat liikennettä.

Reitittävissä purkeissa osassa voi rajoittaa liikennöintinopeutta. Ei linjanopeutta.

Purkkissas voi olla väärä protokolla päällä. Noita ei yleensä pitäisi rajoittaa isp-puolelta, joten voi ittellä vaihdella. Esim jos se on vaikka noussut adsl.g.litenä ylös niin max linjanopeus on jotain 384/4000.

Linjassas on isp:n puolelta dslmista rajattu linjaprofiili 6-megaan. Mittaus on eri asia. dslmeista näkyy yleensä max linjanopeus ja noussut nopeus. Joko sun mittaajas oli käsi tai se oli vain datasentaja joka ei tajunnut kättely nopeutta.

Jos käytät pppoe-käyttäjätunnusta, tunnuksesi voi olla ispn autentikointi serverissä väärässää nopeusluokassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5720
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3566
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      117
      2789
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2488
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    6. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1839
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1616
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1530
    Aihe