Miten saa kyseiseen purkkiin nostettua lähetys ja latausnopeutta ? Liittymäni on vain 8/1 meganen ,mutta purkin(ADSL modeemi) nopeudet on rajattu 6/0.5 megaan .Operaattori on mitannut puhelinrasiaan tulevan 8/1 megaa.Näen kyllä purkin nopeudet, mutta miten ne muutetaan?? (aloittelija kun olen)
TeleWell TW-EA510 v.3
raysky
62344
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 6
Vanhimmat
Ohjekirjan sivulta 46, olisiko siinä jotain säädettävää. Katso myös sivu 56 QoS-osiota. Minä katson tätä vain nettiohjekirjasta, enkä voi todentaa itse modemista, kun itsellä on zyxel.
tw_ea510_versio3_ohjekirja.pdf
asetukset? mikä operaattori? Ja piuha seinästä modeemiin on asiallinen(oikean tyyppinen ja ei kilometriä pitkä)
-Näen kyllä purkin nopeudet, mutta miten ne muutetaan??
Niitä ei muuteta...ne muuttuvat asetuksien muutoksilla ehkä?
Mulla näyttää 8064 ja 832 Soneran ADSL 8/1
Joitakin asetuksia ko liittymään:
Modeeminhallinnasta=>Asetukset=>Ulkoverkkko/ADSL operaattori... reititetty tila vpi 0 vci 33
Ulkoverkko=>ADSL linja ...tyyppi anexa ja modulointi automaattinen
kaikki on niin kuin olit kirjoitellut tuohon viestiin (operaattori on dna ja käyttis xp)nuo lukemat on 6158 ja 508(piuha seinästä on modeemi paketista suoraan otettu ja noin 1.5m. pitkä)
Tarjosin sulle soneraa mutta sepä olikin dba:
Verkkopäätteen tulee tukea seuraavia standardeja:
ADSL-linja ANSI T1.413 Issue 2
VPI 10 ja VCI 100
TCP/IP -liikenteessä RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged Ethernet over ATM protokollaa
korjataan se liittymä, siis DNA ja katsos vielä nääkin: http://www.easytel.fi/ohjeita/adsl18.htm
Jos purkkis ei ole reitittävä tuskin itse rajoitat liikennettä.
Reitittävissä purkeissa osassa voi rajoittaa liikennöintinopeutta. Ei linjanopeutta.
Purkkissas voi olla väärä protokolla päällä. Noita ei yleensä pitäisi rajoittaa isp-puolelta, joten voi ittellä vaihdella. Esim jos se on vaikka noussut adsl.g.litenä ylös niin max linjanopeus on jotain 384/4000.
Linjassas on isp:n puolelta dslmista rajattu linjaprofiili 6-megaan. Mittaus on eri asia. dslmeista näkyy yleensä max linjanopeus ja noussut nopeus. Joko sun mittaajas oli käsi tai se oli vain datasentaja joka ei tajunnut kättely nopeutta.
Jos käytät pppoe-käyttäjätunnusta, tunnuksesi voi olla ispn autentikointi serverissä väärässää nopeusluokassa.