TeleWell TW-EA510 v.3

raysky

Miten saa kyseiseen purkkiin nostettua lähetys ja latausnopeutta ? Liittymäni on vain 8/1 meganen ,mutta purkin(ADSL modeemi) nopeudet on rajattu 6/0.5 megaan .Operaattori on mitannut puhelinrasiaan tulevan 8/1 megaa.Näen kyllä purkin nopeudet, mutta miten ne muutetaan?? (aloittelija kun olen)

6

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa

      Ohjekirjan sivulta 46, olisiko siinä jotain säädettävää. Katso myös sivu 56 QoS-osiota. Minä katson tätä vain nettiohjekirjasta, enkä voi todentaa itse modemista, kun itsellä on zyxel.
      tw_ea510_versio3_ohjekirja.pdf

    • operaattorin mukaiset...

      asetukset? mikä operaattori? Ja piuha seinästä modeemiin on asiallinen(oikean tyyppinen ja ei kilometriä pitkä)
      -Näen kyllä purkin nopeudet, mutta miten ne muutetaan??
      Niitä ei muuteta...ne muuttuvat asetuksien muutoksilla ehkä?
      Mulla näyttää 8064 ja 832 Soneran ADSL 8/1
      Joitakin asetuksia ko liittymään:
      Modeeminhallinnasta=>Asetukset=>Ulkoverkkko/ADSL operaattori... reititetty tila vpi 0 vci 33
      Ulkoverkko=>ADSL linja ...tyyppi anexa ja modulointi automaattinen

      • raysky

        kaikki on niin kuin olit kirjoitellut tuohon viestiin (operaattori on dna ja käyttis xp)nuo lukemat on 6158 ja 508(piuha seinästä on modeemi paketista suoraan otettu ja noin 1.5m. pitkä)


      • näin...
        raysky kirjoitti:

        kaikki on niin kuin olit kirjoitellut tuohon viestiin (operaattori on dna ja käyttis xp)nuo lukemat on 6158 ja 508(piuha seinästä on modeemi paketista suoraan otettu ja noin 1.5m. pitkä)

        Tarjosin sulle soneraa mutta sepä olikin dba:

        Verkkopäätteen tulee tukea seuraavia standardeja:

        ADSL-linja ANSI T1.413 Issue 2
        VPI 10 ja VCI 100
        TCP/IP -liikenteessä RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged Ethernet over ATM protokollaa


      • edelliseen
        näin... kirjoitti:

        Tarjosin sulle soneraa mutta sepä olikin dba:

        Verkkopäätteen tulee tukea seuraavia standardeja:

        ADSL-linja ANSI T1.413 Issue 2
        VPI 10 ja VCI 100
        TCP/IP -liikenteessä RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged Ethernet over ATM protokollaa

        korjataan se liittymä, siis DNA ja katsos vielä nääkin: http://www.easytel.fi/ohjeita/adsl18.htm


    • seurannut

      Jos purkkis ei ole reitittävä tuskin itse rajoitat liikennettä.

      Reitittävissä purkeissa osassa voi rajoittaa liikennöintinopeutta. Ei linjanopeutta.

      Purkkissas voi olla väärä protokolla päällä. Noita ei yleensä pitäisi rajoittaa isp-puolelta, joten voi ittellä vaihdella. Esim jos se on vaikka noussut adsl.g.litenä ylös niin max linjanopeus on jotain 384/4000.

      Linjassas on isp:n puolelta dslmista rajattu linjaprofiili 6-megaan. Mittaus on eri asia. dslmeista näkyy yleensä max linjanopeus ja noussut nopeus. Joko sun mittaajas oli käsi tai se oli vain datasentaja joka ei tajunnut kättely nopeutta.

      Jos käytät pppoe-käyttäjätunnusta, tunnuksesi voi olla ispn autentikointi serverissä väärässää nopeusluokassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe