Mirtazapin

...kädet puutuu?

onko muut huomanneet samanlaisia vaikutuksia? Käsien- ja ylipäänsä raajojen puutumista siis.

Itselläni myös käsien vapina on lisääntynyt etenkin päivisin, "kylmänpuuskat" samoin...eli kun menen ulos, alan tärisemään kylmästä -ja sitä sitten jatkuu kymmenisen minuuttia vielä tultuani sisään.

Noradrenaliinivaikutusta kenties?

Tällä hetkellä lääkityksenä masennukseen 45mg Mirtazapinia illalla ja unettomuuteen 7,5mg Imovanea "tarvittaessa" -eli käytännössä joka ilta, koska en saa nukuttua.

Tsopikloni on lääkkeenä hyvinkin tuttu, Mirtazapin-lääkityksen aloitin 3.1. 30mg ilta-annoksella, joka viikon päästä piti nostaa 45mg:aan.

5

2297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masennus

Tulipahan selitys tuohon paleluun. Olen ihmetellyt kun aina kun menen ulos alan tärisemään kylmästä, tärinä on tosi voimakasta. samoin aina vilun tunne paitsi saunassa.Olen syönyt mirtazapiinia jo vuoden ja zopiklonea nukahtamiseen. Annokseni on nyt 30mg. Kesällä söin 60mg, jolloin sain kummallisia tärinäkohtauksia. Lääkäri totesi sen olevan yliannostuksen oire. Oli liikaa painooni nähden. olen 50v mies ja painoni 62, niin ja pituus 179
      joten olen aika paljon alipainoinen.Laihduin sairauden alussa 17kg. Että uskon että oireesi johtuu mirtazapiinista. Varo yliannostusta.
      t.pekka

• ap.

itse 27-vuotias nainen ja painoa vaihtelevasti 48-55, saattaa olla tosiaan liian suuri annos. Lääkkeethän meillä on samat.

• masennus
        ap. kirjoitti:

itse 27-vuotias nainen ja painoa vaihtelevasti 48-55, saattaa olla tosiaan liian suuri annos. Lääkkeethän meillä on samat.

Näin äkkiä ajatellen vois ajatella että sun annos on pikkusen liian suuri, kun ei tota painoa ole ton enempää. Onkos sun paino vaihdellut just tämän lääkkeen aikana kun minulla on paino vaihdellut ihan viikottain useita kiloja. Pään ja käsien vapina on kovasti lisääntynyt heti kun aloin syömään mirtazapiinia. Voimia sulle taistella tätä tautia vastaan.t.P

• ap.
        masennus kirjoitti:

Näin äkkiä ajatellen vois ajatella että sun annos on pikkusen liian suuri, kun ei tota painoa ole ton enempää. Onkos sun paino vaihdellut just tämän lääkkeen aikana kun minulla on paino vaihdellut ihan viikottain useita kiloja. Pään ja käsien vapina on kovasti lisääntynyt heti kun aloin syömään mirtazapiinia. Voimia sulle taistella tätä tautia vastaan.t.P

Pari kiloa tuli kyllä ekan viikon aikana, muttei enää oo sellanen nälkäkään kun aluksi. Noin yleisesti viimeset kymmenen vuotta heitelly noillamain. Keskimäärin 52 painan, joskus enemmän, joskus vähemmän. Ruokahalu on kovin vaihteleva käsite. Mutta kunhan nyt suunnilleen normaalissa pysyy paino, niin ihan tyytyväinen olen.

• Yleinen vuodattaja

Minulla tuntuu puutuminen/rentous illalla napin oton jälkeen. Jalatkin menevät rennoiksi ja on pakko mennä levolle ja uni tulee hyvin. Päivällä ei puutumisongelmia ole tietääkseni ollut. Annos 30 mg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe