hiusmurtuma nilkassa ja kipsattu

kompuroija

Kaaduin viikolla ja kun nilkkaa jomotti enkä pystynyt kunnolla kävelemään niin kävin lääkärissä. Röntgenlääkäri totesi minulla hiusmurtuman ulommassa kehräsluussa eli pohjeluun alaosassa. Laittoivat sitten lasikuitukipsin ja nyt on koipi viikon ilman painoa ja sitten lääkäriin. Onko muilla ollut tälläisessa pikkuvaivassa kipsi? Kauankohan joutuu olemaan keppien kanssa? Menen ensi keskiviikkona lääkärintarkastukseen. Saikkua sain tän ja ensi viikon.

14

13350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

      Samantapaisen vamman sain nilkan vääntövammasta.Hoito oli kyllä köykäisempi versio eli liimaside ensin ja varauskielto kunnes sai astuttua ilman suurempaa kipua.sen jälkeen fysioterapiaa ja jumppausta sekä nilkkatuki vääntymisen estämiseksi.Tuli kuntoon noin 6 viikossa.Mutta jos noin on määrätty niin ilmanmuuta noudatat ohjeita kunnes toisin kehoitetaan.tiedä vaikka olisi joku erilainen juttu kuitenkin.Koitahan jaksella kipsikoipesi kanssa :)

      • epsidaa

        Niin siis onko se hiusmurtuma niinku et ei voi mitää tehä ? Mä loukkasin ranteeni leuannosto tangossa tai siinä. Se on aika kipee.. Pitäiskö käyrä lääkäris ku en tahtois mennä :P


      • -sinikka-

        Minulla sattui työpaikalla tapaturma,jossa nilkkani ruhjoutui metallirappusten kaiteeseen.Nilkka turposi samointein ja menin seuraavana päivänä työterveyshuoltoon.Nilkkaa pidettiin tällöin kylmäkääreessä ja kohoasennossa(tapaturmasta kulunut vuorokausi,kävelin ontuen edellisen päivän työvuoron).Lääkäri määräsi kaksi päivää sairaslomaa.Jalka meni mustelmille,söin särkylääkkeitä ja syön edelleen.Olen käynyt lääkärissä uudelleen(viikko tapaturman jälkeen),koska sääriluun alaosa,siis nilkka,on aivan kova!Siinä on isohko alue kosketusarkaa ja turvonnutta(kovettunutta suorastaan),nilkkaa kiristää ja taivuttaminen koskee..Nyt tapaturmasta kaksi viikkoa,tuumailen,että olisiko aihetta uudelleen lääkäriin..Sukkaa ei voi jalassa pitää,nilkka turpoaa laajalti iltaa kohden.


      • a&o
        -sinikka- kirjoitti:

        Minulla sattui työpaikalla tapaturma,jossa nilkkani ruhjoutui metallirappusten kaiteeseen.Nilkka turposi samointein ja menin seuraavana päivänä työterveyshuoltoon.Nilkkaa pidettiin tällöin kylmäkääreessä ja kohoasennossa(tapaturmasta kulunut vuorokausi,kävelin ontuen edellisen päivän työvuoron).Lääkäri määräsi kaksi päivää sairaslomaa.Jalka meni mustelmille,söin särkylääkkeitä ja syön edelleen.Olen käynyt lääkärissä uudelleen(viikko tapaturman jälkeen),koska sääriluun alaosa,siis nilkka,on aivan kova!Siinä on isohko alue kosketusarkaa ja turvonnutta(kovettunutta suorastaan),nilkkaa kiristää ja taivuttaminen koskee..Nyt tapaturmasta kaksi viikkoa,tuumailen,että olisiko aihetta uudelleen lääkäriin..Sukkaa ei voi jalassa pitää,nilkka turpoaa laajalti iltaa kohden.

        Nilkkaani tuli hiusmurtuma noin 2 viikkoa sitten. Jalka ollut kipsissä siitä asti. Ei särkyä ja painoa olen kevyesti siirtänyt murtuneelle jalalle, ei tunnu pahalta. Todella turhauttavaa, liikkuminen erittäin hankalaa keppien kanssa. Elämä helpottuisi, jos voisi esim. käyttää nilkkatukea kipsin sijaan. Onkohan kenenkään jalkaa kipsattu polveen asti pelkän hiusmurtuman vuoksi, joka ei ole edes kipeä?


      • Tuskaista
        a&o kirjoitti:

        Nilkkaani tuli hiusmurtuma noin 2 viikkoa sitten. Jalka ollut kipsissä siitä asti. Ei särkyä ja painoa olen kevyesti siirtänyt murtuneelle jalalle, ei tunnu pahalta. Todella turhauttavaa, liikkuminen erittäin hankalaa keppien kanssa. Elämä helpottuisi, jos voisi esim. käyttää nilkkatukea kipsin sijaan. Onkohan kenenkään jalkaa kipsattu polveen asti pelkän hiusmurtuman vuoksi, joka ei ole edes kipeä?

        Minulla myös hiusmurtuma jalkapöydässä . Jalkani on nyt ollut oikeassa kipsissä vajaan viikon. Kaksi viikkoa varauskielto ja kipsissä kuukaudenn . Rasittavaa ja hankalaa keppien kanssa. - n22-


      • JJ
        Tuskaista kirjoitti:

        Minulla myös hiusmurtuma jalkapöydässä . Jalkani on nyt ollut oikeassa kipsissä vajaan viikon. Kaksi viikkoa varauskielto ja kipsissä kuukaudenn . Rasittavaa ja hankalaa keppien kanssa. - n22-

        Itselläni ollut myös jalka 6 viikkoa paketissa, joten tiedän kuinka hankalaa tuo keppien kanssa kulkeminen on. No kyllä se siitä tsemppiä


      • ei tiedä
        JJ kirjoitti:

        Itselläni ollut myös jalka 6 viikkoa paketissa, joten tiedän kuinka hankalaa tuo keppien kanssa kulkeminen on. No kyllä se siitä tsemppiä

        En oikeen teidä onko mulla jalassa hiusmurtuma..
        Hyppäsin mönkiän päältä pois ja nilkka vääntyi sellaseen asentoon että mietin voiko se kääntyä sellaiseen asentoon.
        Nyt sit pari päivää tapahtuneen jälkeen nilkan toinen ""sivu"" on ihan musta ja turvonnut.. ?
        jalka ottaa jotenkin painoa vastaan mutta kun kunnolla yritän astua niin pistävä kipu tuntii juuri mustuneella osalla. ?
        ja lääkäriin en viitsisi vielä mennä, kun siellä vaan määräisivät buranaa.. :D


      • mitä tehdään
        Tuskaista kirjoitti:

        Minulla myös hiusmurtuma jalkapöydässä . Jalkani on nyt ollut oikeassa kipsissä vajaan viikon. Kaksi viikkoa varauskielto ja kipsissä kuukaudenn . Rasittavaa ja hankalaa keppien kanssa. - n22-

        Moi ! selailin kirjoituksia täällä suomi 24. sulla ollu hiusmurtuma jalkapöydässä.niin minullakin nyt . siita olisin halunnu kysyä . t. Nina 25


      • hain setale
        mitä tehdään kirjoitti:

        Moi ! selailin kirjoituksia täällä suomi 24. sulla ollu hiusmurtuma jalkapöydässä.niin minullakin nyt . siita olisin halunnu kysyä . t. Nina 25

        ykå4iå6joåyyryjytlykjtyöyjölhöyj


      • Kpkko
        a&o kirjoitti:

        Nilkkaani tuli hiusmurtuma noin 2 viikkoa sitten. Jalka ollut kipsissä siitä asti. Ei särkyä ja painoa olen kevyesti siirtänyt murtuneelle jalalle, ei tunnu pahalta. Todella turhauttavaa, liikkuminen erittäin hankalaa keppien kanssa. Elämä helpottuisi, jos voisi esim. käyttää nilkkatukea kipsin sijaan. Onkohan kenenkään jalkaa kipsattu polveen asti pelkän hiusmurtuman vuoksi, joka ei ole edes kipeä?

        Hei, törmäsin fillarilla "esteeseen" mikä ei oisi pitänyt olla siinä..nyt ollut kipsi 3pv, kipsi on polveen asti. Kivan värinen pinkki, mut oisin halunnut sen kirkkaansinisen kumminkin.. vitsi vitsi, nyt tummunut varpaiden ns. Yläiho. Kuuluu kai asiaan. Tai sitten amputaatio. Kaikille kipsatuille tsemppiä, ihan oma moka.


    • paras kompastuja;D;D

      Oon.. esim viime viikon torstaina tapahtu melki sama juttu.. ja niin minäkin joudun lääkäriin.

    • Kiksittuu

      Nyt on 2017! :D mutta kipsataanko nilkkaani kun siinä on ehkä hiusmurtuma

      • Anonyymi

        Nostetaan ylös tää keskustelu. Mulla meni noin viidennen kerran nilkka viime tammikuussa. Lääkärit totes että murtumaa ei havaittu, mutta niin paljon näkyi rustovauriota että pistivät lasikuitukipsin. Myöhemmin kesällä kävin magneetissa, jossa totesivat että selvä murtuman jälkitila jalassa on. Vieläkin jalka turpoilee lähes vuoden jälkeen vammasta


    • Kikksiuuu

      6 vuotta sitten huhhuh!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe