Debug!

Delphikoodari..

Niin, onhan se debuggaus helppoa ja hyvää Visual Basicilla (6), kun se on tulkattu systeemi! Teet muutoksia ajon aikana ja jatkat etiä päin!

Mutta entäs Delphi? Delphi on kokoaan eri systeemi, siinä koodi käännetään kerralla konekielelle ja jos teet muutoksia koodiin debuggauksen aikana, totta hemmetissä se koodi on käännettävä uudelleen, etkä voi jatkaa samasta paikasta heti uudelleen.

Tämä oli työpaikkani Visual Basic-hepun haukkumis syy Delphistä ja kehu Visual Basiciin (6)

Että minua sitten ärsytti vitusti, kun kuulin sen selityksiä taustalla pomolle, joka ei tajua koodauksesta mitään! Siis miten ei voi tajuta tätä yksinkertaista eroa tulkatun ja käännetyn systeemin erolla? Tämmöiset erot opetettiin jo vuonna miekka ja kilpi peruskoulussa! Perkl****!qw3t4 324875 AAAAAHH!

Ainuan edun se sanoi Delphille, nopeus! Mutta muutoin haukkui maan rakoon ja wanhan aikaiseksi verrattuna Visual Basic v6:een, hahah :D VB6, joka on jo 10 vuotta waaanha kehitysväline! EI HERRAN JUMALA! Delphi 2006 = vuodelta 2006 ja 2007 versiokin on jo olemassa!

Eikä tämä ressukka tajua sitä, että olio-ohjelmointi on arkipäivää! Myös Visual Basicin osalta, niin paljon kuin se sitä inhoaakin.

Samoiten tämä tyyppi inhoaa yli kaiken Delphin "vaikeita koodaus-sääntöjä" Visual Basicissa ei ollut tämmöistä paskaa muistin hallintaa, kuulemma! Hahah! Totta perkeleessä, kun kieli on kehittyneempi muistin hallinnan suhteen, ON OLTAVA ne säännöt olemassa, jotta homma yleensäkkin tulee pelamaan! Mutta kun on niin LAISKA LÄSKI! Kerran kun ne säännöt opettelee takaraivoon, niin se siitä! Ei pitäis olla ongelma!

Mitä siis mielestäni tekee ihmiselle, joka on ikänsä vain ollut Visual Basic (6) koodaaja (orja)?? Sokea!!!!!!!!!!!!!

Sokea!

Ok, sori purkaukseni!

5

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lollolNimimerkki on jo reki...

      lolllz

    • Niin tai näin

      Eipä taida tuolla sun työkaverilla olla enään paljoa mahkuja työmarkkinoilla!
      Sille kaverillesi kannattaa vihjata\varmistaa että hän on\liittyisi työttömyyskassan jäseneksi!

      • Delphikoodari..

        No toivottavasti ei joudu työttömäksi. Sillä jos sen koodia joutuisin käsittelemään, menis hermot alta aikayksikön :(

        Ei riviäkään kommentoitu. Lisäksi se on koodannut suurimman osan ihan "perinteisellä tavalla" eli ei olio-ohjelmointi tyylillä, koska Delphihän antaa tähän mahdollisuuden.

        Joskus kun olen sen koodia katsonut, niin ihan huippaa päässä. Se on "kääntänyt" monia VB6 "käskyjä/funktioita" Delphille vastaavaksi, vaikka vois ihan yhtä hyvin koodailla suoraan Delphin omilla metodeilla. Todella pelottavan sekavan näköistä koodia.


      • postisähkö
        Delphikoodari.. kirjoitti:

        No toivottavasti ei joudu työttömäksi. Sillä jos sen koodia joutuisin käsittelemään, menis hermot alta aikayksikön :(

        Ei riviäkään kommentoitu. Lisäksi se on koodannut suurimman osan ihan "perinteisellä tavalla" eli ei olio-ohjelmointi tyylillä, koska Delphihän antaa tähän mahdollisuuden.

        Joskus kun olen sen koodia katsonut, niin ihan huippaa päässä. Se on "kääntänyt" monia VB6 "käskyjä/funktioita" Delphille vastaavaksi, vaikka vois ihan yhtä hyvin koodailla suoraan Delphin omilla metodeilla. Todella pelottavan sekavan näköistä koodia.

        " Se on "kääntänyt" monia VB6 "käskyjä/funktioita" Delphille vastaavaksi, vaikka vois ihan yhtä hyvin koodailla suoraan Delphin omilla metodeilla."

        Eli muutos hyvään suuntaan on alkanut
        jos se jo käyttää Delphiä!

        Pikku hiljaa kannattaa vihjata ja kertoa miten nuo korvaavat asiat voidaan tehdä Delphillä. (niin voihan niitä tälläkin palstalla kertoa jos joku muukin haluaa edetä!)


      • Delphikoodari..
        postisähkö kirjoitti:

        " Se on "kääntänyt" monia VB6 "käskyjä/funktioita" Delphille vastaavaksi, vaikka vois ihan yhtä hyvin koodailla suoraan Delphin omilla metodeilla."

        Eli muutos hyvään suuntaan on alkanut
        jos se jo käyttää Delphiä!

        Pikku hiljaa kannattaa vihjata ja kertoa miten nuo korvaavat asiat voidaan tehdä Delphillä. (niin voihan niitä tälläkin palstalla kertoa jos joku muukin haluaa edetä!)

        Visual Basic 6 on ainaskin tässä mun työpaikassa jo jäämässä taka alalle, eli on vähän pakko tämänkin kaverin opiskella Delphiä, koska siihen ollaan siirtymässä. Tämäkin on kait meiken aikaan saannosta, koska Delphi tuli taloon silloin kun minä aloitin :)

        Mutta eihän siinä, tekemällä sitä oppii ja ei tämä työkaveri nyt enään paljoa valittele, mitä alussa oli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1476
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      176
      976
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      30
      925
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      56
      785
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      37
      656
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      622
    Aihe