Miten saan kuvan tiettyyn kohtaan HTML sivulla?

Jusu09

Hei!
Olen html kielen perusteista saanut kiinni mutta grafiikoiden asttelu ei ole vielä hanskassa. Ajattelin kysyä täältä että miten saan kuvan aseteltua pixelin tarkkaan jollain koodinpätkällä esim. semmoinen että montako pikseliä on sivun yläreunasta kuvan yläreunaan. esim jos olisi vaikka 100 px, niin kuva alkaisi 100 pikseliä kuva yläreunasta alaspäin. Eli en pysty määrittäämään nillä center ja niillä komennoilla sitä kuvan paikkaa. Jos haluan sen vaikka 300 pikseliä vasemmasta reunasta, ja ylhäältä 100 px niin millä koodin pätkällä voin tehdä tuon??? Kiitoksia jos saatte selvää asasta

Selvennys:
Eli jos minulla on tyhjä html sivu, haluan kuvan 100 pikseliä vasemmasta reunasta ja 100 pikseliä ylhäältä miten tämä toimii? Kun esim center toiminto laitata kuvan ihan sivun yläreunaan keskelle joten niistä ei ole apua.

2

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • html:

css:

#kuva {
      position:absolute;
      top:100px;
      left:100px;
      }

tai

#kuva {
      float:left;
      margin-top:100px;
      margin-left:100px;
      }

• Jusu09

Juu katselin yhden vanhan sivupohjan css niin löytyi tuo sama...en vaan heti muistanut.. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe