Sikahalvat uudet moottoriveneet Helsingistä!

Boats and yachts

Uusi maahantuoja on aloittanut toiminnan Suomessa! Huippu valmistajien moottoriveen myydään jopa 30% halvemmalla! Katso vaikka itse: www.matarol.com/fi

17

6670

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuunaaja

      Ei esim. noi avomalliset Sessat ole sen halvempia kuin vastaavat kotimaiset, että se siitä. No ainahan voi yrittää mainostaa...

    • Pilot

      Hmm, hinnat vaikuttavat ihan kelpoisilta, ja kyllä on halvemmat moottoriveneet kuin muilla. Valmistajat ovat myös aika kovaa luokkaa.

      • tuunaaja

        noitten 17 jalkaisten avoveneitten hintoja ?


    • popp

      onhan se niinkin

    • Kippis kippari

      Tuossa hieman mallistoa hintoineen!

      506 CLX FINNMASTER 506 CLX 5170,-

      SILVER FOX 485 DC SILVER FOX 485 DC 7990,-

      470 RX PARO VENE 470 RX 3230,-

      510 R SWAN KAISLA 510 R SWAN 4170,-


      Bella 490 R 6200,- pituus: 4,83 m
      Ankkurikotelo edessä, lukittavat säilytystilat, uimaportaaat, jauhesammutin, valomasto.

      Terhi Big Fun 5720,- pituus: 4,70 m
      Varusteet: Ohjauspulpetti, tuulilasi, istuintyynyt
      kulkuvalovalmius, kaiteet.

      Buster L 8200,- pituus:4,90 m
      Varusteet: ei tietoo..

      Yamarin 5010 8680,- pituus 4,95 m
      Varusteet: haponkestävät kaiteet, pollarit, trailerikoukku ja uimaportaat, NFB-ohjaus, monitoimimittari, kaukohallintalaite, kaukohallintakaapelit, kuivat säilytystilat, tilaa kahdelle irralliselle polttoainesäiliölle, ankkuriboksi edessä ja takana (5,5 kg ankkurille), kulkuvalot, sammutin, kuljetuspeite.

      KEY LARGO 14 8200,- pituus:4,95 m
      Varusteet: Cushions?, alumiininen katkaisijapaneeli, perällä auringonotto pehmusteet, uimaporras, perän istumatila rullapuhmusteilla.

      • Boats and yachts

        Pikkuveneet noj kaikki. Ei Suomessa valmisteta kunnon keskikoon merikulkuveneitä. Tilauksella saa, hinnat tosin vähän pilvissä! Gulf Craftin valikoimaa on aika kova tuolla merenpuolella. Sessa on tosi laadukas.


    • hhä

      Myydään 30% halvemmalla kun mikä?
      Mikä se 30 prossaa halvempi noista on?

      • juu

        Te ku ootte säälittävät rahattomat! Katsokaa suureen luokan laivojen hinnat, ovat taatusti halvempia kuin muilla maahantuojilla! :D


      • Kippis kippari
        juu kirjoitti:

        Te ku ootte säälittävät rahattomat! Katsokaa suureen luokan laivojen hinnat, ovat taatusti halvempia kuin muilla maahantuojilla! :D

        ihan katsomatta nyt mitä siellä oli ne suurimmat mutta kun suurista puhutaan niin ne maksaa jo satojatuhansia euroa ja sellasi on ihan turha jo Suomessa mainostaa kun voi lähes yhden käden sormilla laskea ketkä suomessa voi sellasia ostaa:) Mutta katon mitä siellä oli ne suuret ja palaan asiaan jos on aihetta..


    • ricce

      Moi,

      Keskustelu on mennyt juupas/eipäs tasolle. ilmo taisi olla mainos mutta silti ihan mielenkiintoinen.

      Beikkuhan tiputti hintojaan ja nyt Bayliner 175 (bowrider)maksaa muistaakseni 16800,- -paljon halvempi kuin muut. Okei laatuun en ota kantaa..(tehty unkarissa tms ihan vain sen vuoksi että joku sen kuitenkin heti kuittaa.. ;-))

      Siihen nähden tämä Sella Islamorada 19 hintaan 17700,- on aika ok. Siinä voi yöpyä, ja vain tonnin enemmän kuin beikku. Tosin merkki on aivan vieras mulle ja varmaan suomessa muutenkin, akku, kompassi ym tarpeelliset pitää maksella erikseen.

      Silti kiinnostava, jos olisin ostamassa vastaavaa kävisin koeajamassa (ja ottaisin selvää merkistä).

      siinä mielessä hinta on edullinen (imho).
      Eipä muita..

      • Kippari Ana

        Tuo Sessa itse asiassa Etelä-Euroopassa on melko suosittu venemerkki. Nissä on sitä italialaista sharmia ja tyylitajua. Varustelutasokin on karvalakista huippuhienoon. Hintapolitiikka niillä on persesta, kun myydään hienoja veneita alyttömän halvalla. Tosin kuluttaja on tässä voittajana. Todellinen yllätys on tässä jutuissa se gulf Craft. Sehan on Jenkkien Arabiemiirikuntaan muutamaa vuotta sitte perustama huippumodernitehdas, jossa on mukana mm. suomalaiset laivasuunnitelijat. Vene on erittäin vakaa ja runko on vahva kuin wellcraftillakin. Varustustaso kelpaa sheikillekin, kun ne ajelee niillä siellä. Kysymysmerkkiin kuuluu löytyykö täältä sille ostajakuntaa, kun taso on tosiaan huipulta asti, vaikka hinta on kohtuullinen sekin...


      • Jurputtuja
        Kippari Ana kirjoitti:

        Tuo Sessa itse asiassa Etelä-Euroopassa on melko suosittu venemerkki. Nissä on sitä italialaista sharmia ja tyylitajua. Varustelutasokin on karvalakista huippuhienoon. Hintapolitiikka niillä on persesta, kun myydään hienoja veneita alyttömän halvalla. Tosin kuluttaja on tässä voittajana. Todellinen yllätys on tässä jutuissa se gulf Craft. Sehan on Jenkkien Arabiemiirikuntaan muutamaa vuotta sitte perustama huippumodernitehdas, jossa on mukana mm. suomalaiset laivasuunnitelijat. Vene on erittäin vakaa ja runko on vahva kuin wellcraftillakin. Varustustaso kelpaa sheikillekin, kun ne ajelee niillä siellä. Kysymysmerkkiin kuuluu löytyykö täältä sille ostajakuntaa, kun taso on tosiaan huipulta asti, vaikka hinta on kohtuullinen sekin...

        vähemmän verhotusti osaa veneitäsi mainostaa?
        Koittakaahan nyt ainekin saada sivujenne varusteluettelot suomeksi ja tällaisten buffien kielioppi kohdalleen...vai miten pitäisi mm.seuraavat ymmärtää?

        -Katoava kylpyporras
        -Tiikki uima-alusta
        -Wc säilytys huone
        -Moottorin apukannatin
        -Kelkka

        Erinomainen asia tietty on että vakiovarusteina löytyvät moottorin mittarit koelaudalla(lauta missä tehdään kokeita?).....
        No,kyllähän noille helposti löytyvät oikeatkin vastineet mutta varsin hauskoja ovat,lisäävät kenties myyntiä?

        Sitten hinnat?
        Sessan Key Largo, max.pituus pultattu ankannokka mukaan laskien 4,95, vesilinja 4,05...ja hinta 11700€....tämäkö on edullinen?

        Sessa on laadukas epäilemättä mutta ei ylitse muiden vastaavien jotka ovat edukkaampia.
        Jos nyt vaikkapa haetaan sieltä mainostamastasi italialaisesta "sharmista" vastinetta niin sen Granchi kyllä ylittää Sessan laadussa ja alittaa ainekin nuo hinnat.

        Mitä tulee GC-veneisiin, laatu ja hinnat eivät ole kohdallaan, jomman kumman olisi muututtava.
        Gulf Craft ei myöskään ole jenkkien muutama vuosi sitten perustama vaan on toiminut 80-luvulta lähtien ja muutamia aikoinaan tuli Suomeenkin, kauppa vain ei näyttänyt käyvän joten merkki hiipui näiltä markkinoilta pois.

        Vielä kun kertoisit tuosta veneen vakaudesta...miksi se on erittäin vakaa?
        Tämä asia kiinnostaisi kovasti.


      • Kippari Ana
        Jurputtuja kirjoitti:

        vähemmän verhotusti osaa veneitäsi mainostaa?
        Koittakaahan nyt ainekin saada sivujenne varusteluettelot suomeksi ja tällaisten buffien kielioppi kohdalleen...vai miten pitäisi mm.seuraavat ymmärtää?

        -Katoava kylpyporras
        -Tiikki uima-alusta
        -Wc säilytys huone
        -Moottorin apukannatin
        -Kelkka

        Erinomainen asia tietty on että vakiovarusteina löytyvät moottorin mittarit koelaudalla(lauta missä tehdään kokeita?).....
        No,kyllähän noille helposti löytyvät oikeatkin vastineet mutta varsin hauskoja ovat,lisäävät kenties myyntiä?

        Sitten hinnat?
        Sessan Key Largo, max.pituus pultattu ankannokka mukaan laskien 4,95, vesilinja 4,05...ja hinta 11700€....tämäkö on edullinen?

        Sessa on laadukas epäilemättä mutta ei ylitse muiden vastaavien jotka ovat edukkaampia.
        Jos nyt vaikkapa haetaan sieltä mainostamastasi italialaisesta "sharmista" vastinetta niin sen Granchi kyllä ylittää Sessan laadussa ja alittaa ainekin nuo hinnat.

        Mitä tulee GC-veneisiin, laatu ja hinnat eivät ole kohdallaan, jomman kumman olisi muututtava.
        Gulf Craft ei myöskään ole jenkkien muutama vuosi sitten perustama vaan on toiminut 80-luvulta lähtien ja muutamia aikoinaan tuli Suomeenkin, kauppa vain ei näyttänyt käyvän joten merkki hiipui näiltä markkinoilta pois.

        Vielä kun kertoisit tuosta veneen vakaudesta...miksi se on erittäin vakaa?
        Tämä asia kiinnostaisi kovasti.

        No joo, ainahan maailmasta löytyy parempia ja edullisempia...sehan on jo käyty läpi monestikin. Itselläni ei ole Gulf Craftia, mutta kävin usein Raumalla kaverin Gulfilla ja se vakausväite on peräisin siitä. Minulla nimittäin on ollut Finnmaster ja sen jälkeen Gulfi tuntuu äärettömän mukavalta ja painavalta. Sitä on helppo ohjata ja se ei keinu kuin pallo vedessä. Norjassa esim. Gulf on todettu hyväksi. Norjalaiset käyttävät sitä kylmissäkin olosuhteissa ja kehuja on tullut runsaasti. Suomessa muutenkin tilanne on toinen. Useita hyväksi muualla todettuja veneita on jäänyt vaille menestystä, mikä mielestäni kertoo huonosta markkinoinnista..esim. Monterey, USA:n toiseki arvostetuin merkki See Rayn jälkeen Suomessa on lähes tuntematon. Sitä markkinoi joku täysin taidoton eukko. Tai esim. Chaparral, USA:n ylivomaisesti myydyin keskiluokan venemerkki täällä on aivan tuntematon. Kun kerran tiedustelin voiko sitä ostaa Suomesta ja onko maahantuontiorganisaatio, niin selvisi, että joku kynttilätehdas on markkinoimassa sitä Suomessa, ei ihme, että muualla menestynyt vene kokee fiaskoa Suomessa.
        Tuo käännös viittaa siihen, että ko. henkilö ei ole alan miehiä...antakaamme sille anteksi!
        Gulf Craft on tosiaan toiminut kauan YAE:ssa, mutta kunnollisia kansainvälisen luokan veneita siellä alettiin tehdä vasta kun siihen on tullut yhdysvaltalaista pääomaa. Tehdas uusittiin ja palkattiin parhaita suunnittelijoita. Itse olen käynyt usein siellä päin ja nähnyt tehdasrakennuksenkin kerran. On se upea näky.
        Hinnoista en osaa sanoa kun en ole tutkinut muita vastaavia merkkeja, mutta palataan asiaan...


      • JORE
        Kippari Ana kirjoitti:

        No joo, ainahan maailmasta löytyy parempia ja edullisempia...sehan on jo käyty läpi monestikin. Itselläni ei ole Gulf Craftia, mutta kävin usein Raumalla kaverin Gulfilla ja se vakausväite on peräisin siitä. Minulla nimittäin on ollut Finnmaster ja sen jälkeen Gulfi tuntuu äärettömän mukavalta ja painavalta. Sitä on helppo ohjata ja se ei keinu kuin pallo vedessä. Norjassa esim. Gulf on todettu hyväksi. Norjalaiset käyttävät sitä kylmissäkin olosuhteissa ja kehuja on tullut runsaasti. Suomessa muutenkin tilanne on toinen. Useita hyväksi muualla todettuja veneita on jäänyt vaille menestystä, mikä mielestäni kertoo huonosta markkinoinnista..esim. Monterey, USA:n toiseki arvostetuin merkki See Rayn jälkeen Suomessa on lähes tuntematon. Sitä markkinoi joku täysin taidoton eukko. Tai esim. Chaparral, USA:n ylivomaisesti myydyin keskiluokan venemerkki täällä on aivan tuntematon. Kun kerran tiedustelin voiko sitä ostaa Suomesta ja onko maahantuontiorganisaatio, niin selvisi, että joku kynttilätehdas on markkinoimassa sitä Suomessa, ei ihme, että muualla menestynyt vene kokee fiaskoa Suomessa.
        Tuo käännös viittaa siihen, että ko. henkilö ei ole alan miehiä...antakaamme sille anteksi!
        Gulf Craft on tosiaan toiminut kauan YAE:ssa, mutta kunnollisia kansainvälisen luokan veneita siellä alettiin tehdä vasta kun siihen on tullut yhdysvaltalaista pääomaa. Tehdas uusittiin ja palkattiin parhaita suunnittelijoita. Itse olen käynyt usein siellä päin ja nähnyt tehdasrakennuksenkin kerran. On se upea näky.
        Hinnoista en osaa sanoa kun en ole tutkinut muita vastaavia merkkeja, mutta palataan asiaan...

        näin kaivarissa ihka uuden Montereyn mustalla kyljellä noin 27-25 jalkaa olihan hieno peli.
        Eli onpahan nekin löytäneet tien suomeen.


      • Jurputtaja
        Kippari Ana kirjoitti:

        No joo, ainahan maailmasta löytyy parempia ja edullisempia...sehan on jo käyty läpi monestikin. Itselläni ei ole Gulf Craftia, mutta kävin usein Raumalla kaverin Gulfilla ja se vakausväite on peräisin siitä. Minulla nimittäin on ollut Finnmaster ja sen jälkeen Gulfi tuntuu äärettömän mukavalta ja painavalta. Sitä on helppo ohjata ja se ei keinu kuin pallo vedessä. Norjassa esim. Gulf on todettu hyväksi. Norjalaiset käyttävät sitä kylmissäkin olosuhteissa ja kehuja on tullut runsaasti. Suomessa muutenkin tilanne on toinen. Useita hyväksi muualla todettuja veneita on jäänyt vaille menestystä, mikä mielestäni kertoo huonosta markkinoinnista..esim. Monterey, USA:n toiseki arvostetuin merkki See Rayn jälkeen Suomessa on lähes tuntematon. Sitä markkinoi joku täysin taidoton eukko. Tai esim. Chaparral, USA:n ylivomaisesti myydyin keskiluokan venemerkki täällä on aivan tuntematon. Kun kerran tiedustelin voiko sitä ostaa Suomesta ja onko maahantuontiorganisaatio, niin selvisi, että joku kynttilätehdas on markkinoimassa sitä Suomessa, ei ihme, että muualla menestynyt vene kokee fiaskoa Suomessa.
        Tuo käännös viittaa siihen, että ko. henkilö ei ole alan miehiä...antakaamme sille anteksi!
        Gulf Craft on tosiaan toiminut kauan YAE:ssa, mutta kunnollisia kansainvälisen luokan veneita siellä alettiin tehdä vasta kun siihen on tullut yhdysvaltalaista pääomaa. Tehdas uusittiin ja palkattiin parhaita suunnittelijoita. Itse olen käynyt usein siellä päin ja nähnyt tehdasrakennuksenkin kerran. On se upea näky.
        Hinnoista en osaa sanoa kun en ole tutkinut muita vastaavia merkkeja, mutta palataan asiaan...

        tuotu Suomeen enemmän tai vähemmän vuodesta -89, silloin maahantuonti toimi Maarianhaminassa.
        Mitä tulee Gulf Craftin Suomen markkinoihin, tekisipä mieleni todeta että ne joilla siihen ei ole varaa,haluaisivat sellaisen ja ne joiden varat ovat riittävät,ostavat jotain aivan muuta.

        Veneiden vakavuudet taas tänä päivänä ovat kokolailla samanlaisia, samoin ajo-ominaisuuksissa luokittain ei merkittäviä eroja ole mikäli vertaillaan saman suuruusluokan valmistajien ynnä kokoluokan ja tyypin vehkeitä.
        Hydrodynamiikka kun tavallaan toimii kaikissa simulaattioissa ja ohjelmissa samoin.

        Norjalaisten kehuista on paha mennä sanomaan mitään kun Norjan suurin venesivusto www.baatnett.no ei tunne koko merkkiä.

        Monterey ei ole jenkkien venevalmistajien kärkeä,edelle menee rankkauksissa monia valmistajia niiltä kulmilta.


      • Kippari Ana
        Jurputtaja kirjoitti:

        tuotu Suomeen enemmän tai vähemmän vuodesta -89, silloin maahantuonti toimi Maarianhaminassa.
        Mitä tulee Gulf Craftin Suomen markkinoihin, tekisipä mieleni todeta että ne joilla siihen ei ole varaa,haluaisivat sellaisen ja ne joiden varat ovat riittävät,ostavat jotain aivan muuta.

        Veneiden vakavuudet taas tänä päivänä ovat kokolailla samanlaisia, samoin ajo-ominaisuuksissa luokittain ei merkittäviä eroja ole mikäli vertaillaan saman suuruusluokan valmistajien ynnä kokoluokan ja tyypin vehkeitä.
        Hydrodynamiikka kun tavallaan toimii kaikissa simulaattioissa ja ohjelmissa samoin.

        Norjalaisten kehuista on paha mennä sanomaan mitään kun Norjan suurin venesivusto www.baatnett.no ei tunne koko merkkiä.

        Monterey ei ole jenkkien venevalmistajien kärkeä,edelle menee rankkauksissa monia valmistajia niiltä kulmilta.

        Olen käynyt boats.com sivuilla ja löysin sieltä Chaparrallin yhteystietoja. Soitin sinne, ei vastausta. Myös lähetin emailin sinne, edelleen ei vastausta. Kuitenkin on joku osoite Hesassa. Aika outoa kun hyvä merkki markkinoidaan niin huonosti, ei siis ihme, että tässä monet muutkin hyvät venemerkit ovat aivan tuntemattomia.
        Suomessa on suhteellisen paljon varakkaita ihmisiä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että he aljelevat ferrarilla ja heillä on Princess vene laiturilla. Tämän maan vauraus on peräisin kansakunnan äärimmäisestä säästäväisyyden tarpeesta. Jos jossain päin Ranskaa tuotteen markkinoinnin avainsanat ovat Status ja Eliitti niin täällä käytetään sellaisia viesteja kuin edullinen ja halpa. Turhaa väittää että varakas suomalainen maksaa enemmän. Ei pidä paikkaansa. Olkoon sillä vaikka kuinka paljon rahaa silti hän tutkii aamulehden tarjouksia ja jahtaa alemyynnissä edullisia tavaroita, koska on tyhmää maksaa enemmän. Sama pätee myös veneisiin. Olet aivan oikeassa, kun väität, että suurveneet ovat nykyään aivan samanlaisia ominaisuuksilta. Ulkonäkökin on lähes samaa. Norjalaiset ovat vesikansaa. Siellä on paljon ihmisiä, joilla on veneita. Gulf on pärjännyt siellä muiden merkkien rinnalla. Erityisesti on kehuttu sen ajo-ominaisuuksia merenkäynnissä ja kylmissä oloissa. Mitä tulee baatnetiin, etsi paremmin, ainakin itse löysin sen heti. Myös löytyy helposti boat.com kautta viite Norwey.
        Monterey ei ole kärjessä mutta kärkipäässä siinä missä Chaparral ja See Ray. Tämä käy ilmi USA:n kuluttajasivujen vertailussa: http://www.jdpower.com/cc/boats/jdpa_ratings/br2002/FindBoatRatingsResults2002.jsp
        Tosin pitää muistaa että isossa maassa paljon venevalmistajiaa ja jos pääset 10 parhaan joukkoon, niin se on melkoinen saavutus.


      • Jurputtaja
        Kippari Ana kirjoitti:

        Olen käynyt boats.com sivuilla ja löysin sieltä Chaparrallin yhteystietoja. Soitin sinne, ei vastausta. Myös lähetin emailin sinne, edelleen ei vastausta. Kuitenkin on joku osoite Hesassa. Aika outoa kun hyvä merkki markkinoidaan niin huonosti, ei siis ihme, että tässä monet muutkin hyvät venemerkit ovat aivan tuntemattomia.
        Suomessa on suhteellisen paljon varakkaita ihmisiä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että he aljelevat ferrarilla ja heillä on Princess vene laiturilla. Tämän maan vauraus on peräisin kansakunnan äärimmäisestä säästäväisyyden tarpeesta. Jos jossain päin Ranskaa tuotteen markkinoinnin avainsanat ovat Status ja Eliitti niin täällä käytetään sellaisia viesteja kuin edullinen ja halpa. Turhaa väittää että varakas suomalainen maksaa enemmän. Ei pidä paikkaansa. Olkoon sillä vaikka kuinka paljon rahaa silti hän tutkii aamulehden tarjouksia ja jahtaa alemyynnissä edullisia tavaroita, koska on tyhmää maksaa enemmän. Sama pätee myös veneisiin. Olet aivan oikeassa, kun väität, että suurveneet ovat nykyään aivan samanlaisia ominaisuuksilta. Ulkonäkökin on lähes samaa. Norjalaiset ovat vesikansaa. Siellä on paljon ihmisiä, joilla on veneita. Gulf on pärjännyt siellä muiden merkkien rinnalla. Erityisesti on kehuttu sen ajo-ominaisuuksia merenkäynnissä ja kylmissä oloissa. Mitä tulee baatnetiin, etsi paremmin, ainakin itse löysin sen heti. Myös löytyy helposti boat.com kautta viite Norwey.
        Monterey ei ole kärjessä mutta kärkipäässä siinä missä Chaparral ja See Ray. Tämä käy ilmi USA:n kuluttajasivujen vertailussa: http://www.jdpower.com/cc/boats/jdpa_ratings/br2002/FindBoatRatingsResults2002.jsp
        Tosin pitää muistaa että isossa maassa paljon venevalmistajiaa ja jos pääset 10 parhaan joukkoon, niin se on melkoinen saavutus.

        Gulf Craftia ei löydy nimellä norjasta eikä myöskään kyseisen merkin dealer haun kautta.

        Baatnetin sivun vasemmassa laidasta aukeaa valikko venemerkeistä, ei Gulf Craftia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe