Nikah Mut'ah - yhdenillan juttu.

Dhimmi (väärä)

Satuinpa tuossa törmäämään sellaiseen juttuun kuin Nikah Mut'ah - väliaikainen naimisissaolo. Tämä termi syntyi Muhammedin sotaretkillä kun ilmeisesti sotilaat tarvitsivat "lihaisia iloja".

Wikipedia ei ole kaikkein luotettavin lähde, mutta kuitenkin...Haditheja on tästä tapauksesta olemassa.

Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikah_Mut‘ah#Qur.27anic_origin

Logiikkaa:
1. Muslimimiehellä saa olla 4 vaimoa.
2. Muslimimies ollessaan matkalla voi ottaa väliaikaisen vaimon.
3. Muslimimies voi palata kotimaahansa eikä hänen ole pakko kertoa mitään kenellekään, sillä tämä Nikah Mut´ah on vain niiden henkilöiden välinen sopimus, joita tämä Mut´ah koskettaa. Todistajia ei tarvita.

Tulee mieleen palstan sheriffi. Onko hänen miehensä siis Kanadassa kuitenkaan välttämättä aivan yksinään...vai voiko hänellä olla väliaikainen vaimo.

Mitä sanoo Aapo?

18

2564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väliaikaisia

suurin virhe on mennä kertomaan niistä, kenellekään, missään olosuhteissa, kavereilleenkaan, tai vaikka erotilanteessa

sen verran itsehillintää pitää olla

ja jos aivan kauhea kertomisen tarve tulee, niin kertoo sitten vaikka täällä

• kehuskeli suomalaisella vai...

Tulin työmatkalta Torontosta. En tiedä kenestä puhuttiin, mutta eräs mies kehuskeli omaavansa suomalaisen vaimon kun sai tietää minun olevan Suomesta. Hänellä on muita naisia meren takana. Mies ei ollut itse ainakaan syntyperäinen suomalainen ja puhuimme englantia.

• dimmillä

Taas asia olla lopussa kun henkilökohtaisuuksiin menee.

Antamasi wiki myös sanoo:
      It was banned by Muhammad at Khaibar along with eating of Donkey meatbukhari 059.527. another Hadith by a different Narrator is

The complete Hadith:
      Narrated Muhammad bin 'Ali:
      'Ali was told that Ibn 'Abbas did not see any harm in the Mut'a marriage. 'Ali said, "Allah's Apostle forbade the Mut'a marriage on the Day of the battle of Khaibar and he forbade the eating of donkey's meat."Some people said, "If one, by a tricky way, marries temporarily, his marriage is illegal." Others said, "The marriage is valid but its condition is illegal." bukhari 086.091

• muhammadina

Ensin saa ja parin päivän päästä ei saa. Uskokaa profeettaa niin uskotte jumalaa.

• ...rakennella fantasioita palstan sheriffin aviomiehen elämästä?

En ole enää murrosikäinen.

• untako vain

Kuka täällä palstan sheriffin miehestä on puhunut? Sinäkö? En minä ainakaan.

• ....

• kaikki oli

• Garibp
        kaikki oli kirjoitti:

Minä en sheriffin vaimoa tai miestä tunne. Minä puhuin vain Torontossa tapaamastani miehenkilöstä. Siinä kaikki. Kiinnitti huomiota suomen kieleen työkaverinin kanssa.

kiitos huolenpidosta=)

Tiedän pari suomalaista kyllä Ottawasta mutta molemmilla on paikallinen mies....

• Miten käy

mahdollisten syntyvien lasten? Onko nainen aivan varmasti vapaaehtoinen, islamilaisissa maissa? En usko. Kertooko mies länsimaiselle naiselle, että tämä on vain panopuu? Tuskinpa. Valepukkeja :P

• Garibp

mielipidettä asista mutta tuo "kotimullahi" syytään kyseisen paheen vain shiiojen harteille, eikä kyllä kauheen korkealla arvosta muutenkaan shiiojen näkemyksiä uskonnosta vaikka tällä hetkellä taitaa eniten kaveerata yhden iranista lähtöisin olevan kaverinsa kanssa. Mutta eipä tuota ukkokultaa haittaa muutenkaan. Viikonloppuna meillä oli syömässä juutalainen tuttavapariskunta....

• Dhimmi (väärä)

Jotenkin on outoa, että voi kutsua itseään muslimiksi ja olla tietoisesti jumalan sanaa ja Muhammadin opetuksia vastaan?

Tosin näinhän 100% muslimeista toimiikin..."kaikki ihmiset ovat synnillisiä, paitsi profeetat".

• saa käyttää
        Dhimmi (väärä) kirjoitti:

Jotenkin on outoa, että voi kutsua itseään muslimiksi ja olla tietoisesti jumalan sanaa ja Muhammadin opetuksia vastaan?

Tosin näinhän 100% muslimeista toimiikin..."kaikki ihmiset ovat synnillisiä, paitsi profeetat".

kun ei kerro kotona ja kersku kavereille.Jotenkin tuttua touhua Länsi-maissakin...

• Garibp

kerta kerralta enemmän, kun joku suoraan sanoen asiasta mitään tietämätön arvostelee toisen uskoa tai uskonnon harjoittamista.
        99 % muslimeista soveltaa uskontoaan, kuka mitenkin. Toiset pahan ja väkivallan välineeksi, kuka itsekkääseen elämään sopivaksi, ja kuka arjen ja elämän kanssa jouhevasti soljuvaksi.
        Kummallista sekin, että yhtä paljon kun sinäkin vaadit esim. mieheltäni fundametalismia, yhtä paljon sitä islamissa kritisoit. Muslimi ei mielestäsi ole tavis, joka hoitaa rukoukset, sakat, paastot, pyhiinvaelluksen ja paljon muuta, MUTTA EI vihaa kaikkia muita säännönmukaisesti. Me asutaan toisen maassa, eli elämme maassa maan tavalla. Ei minulla tai miehelläni ole sen suurempaa oikeutta olla täällä moraalisesti kuin naapurin iranilaisella tai mieheni juutalaisella työkaverilla.
        Minä olisin kovin huolissani, jos mieheni alkaisi osoittamaan fundispiirteitä. Fundiksen kanssa ei voi elää kuin toinen fundis, jos edes sekään.

Koraani on sekava ja ristiriitainen kirja, joka sotii monessa asiassa nykyisiä moraali-ja lakikäsityksiä vastaan. Kukaan, siis KUKAAN muslimi joka haluaa kuulua yhteiskuntaan, muuhunkin kuin fundamentalistiseen, ei voi noudattaa koraania sanatarkkaan. Pakko on siis soveltaa, ja kun sovelletaan niin pakostakin ihmisen oma näkemys ja persoona vaikuttaa lopputulokseen.

• Dhimmi (väärä)
        Garibp kirjoitti:

kerta kerralta enemmän, kun joku suoraan sanoen asiasta mitään tietämätön arvostelee toisen uskoa tai uskonnon harjoittamista.
        99 % muslimeista soveltaa uskontoaan, kuka mitenkin. Toiset pahan ja väkivallan välineeksi, kuka itsekkääseen elämään sopivaksi, ja kuka arjen ja elämän kanssa jouhevasti soljuvaksi.
        Kummallista sekin, että yhtä paljon kun sinäkin vaadit esim. mieheltäni fundametalismia, yhtä paljon sitä islamissa kritisoit. Muslimi ei mielestäsi ole tavis, joka hoitaa rukoukset, sakat, paastot, pyhiinvaelluksen ja paljon muuta, MUTTA EI vihaa kaikkia muita säännönmukaisesti. Me asutaan toisen maassa, eli elämme maassa maan tavalla. Ei minulla tai miehelläni ole sen suurempaa oikeutta olla täällä moraalisesti kuin naapurin iranilaisella tai mieheni juutalaisella työkaverilla.
        Minä olisin kovin huolissani, jos mieheni alkaisi osoittamaan fundispiirteitä. Fundiksen kanssa ei voi elää kuin toinen fundis, jos edes sekään.

Koraani on sekava ja ristiriitainen kirja, joka sotii monessa asiassa nykyisiä moraali-ja lakikäsityksiä vastaan. Kukaan, siis KUKAAN muslimi joka haluaa kuulua yhteiskuntaan, muuhunkin kuin fundamentalistiseen, ei voi noudattaa koraania sanatarkkaan. Pakko on siis soveltaa, ja kun sovelletaan niin pakostakin ihmisen oma näkemys ja persoona vaikuttaa lopputulokseen.

"Koraani on sekava ja ristiriitainen kirja, joka sotii monessa asiassa nykyisiä moraali-ja lakikäsityksiä vastaan. Kukaan, siis KUKAAN muslimi joka haluaa kuulua yhteiskuntaan, muuhunkin kuin fundamentalistiseen, ei voi noudattaa koraania sanatarkkaan."

Tiedän kyllä. Tunnen monia itseään muslimeiksi kutsuvia, jotka ovat hyviä tyyppejä. Enkä todellakaan esitä kärkeviä kommentteja miksi he eivät käytä huntua jne.

He soveltavat Koraania ja ovat muslimeja lähinnä lapsuutensa vuoksi, mutta kysyttäessä ovat sitä mieltä, että Koraania ja Haditheja tulisi muslimin noudattaa. Ovat siis tekopyhiä siinä mielessä, että eivät suostuisi muuttamaan Koraania tai Haditheja mitenkään, edes poistamaan näitä "tapa juutalainen" tai "voit ottaa vaimoksesi 9-vuotiaan tytön, jos menkat ovat alkaneet", vaikka itse eivät hyväksy tällaista menettelyä. Ristiriitaista.

Jokainen muslimi on sitä mieltä, että islam on täydellinen uskonto, mutta he eivät halua elää tämän täydellisen uskonnon mukaisesti, vaan haluavat elää enemmän länsimaisten kristinuskoon _pohjautuvien_ arvojen mukaisesti sitä kuitenkaan koskaan julkisesti myöntämättä.

Aivan sama minulle, mutta niin kauan kuin nuo "tapa juutalainen" jne lukevat tuon "täydellisen uskonnon" lähdeteoksissa, niin löytyy ihmisiä niitä kehoituksia toteuttamaan. Se on se vaara.

Mitenkään en väitä, että länsimainen kulttuuri olisi puhdas ja viaton kuin 9-vuotias tyttö. Islamin ideologia on kovin vino.

• Garibp

"Koraani on sekava ja ristiriitainen kirja, joka sotii monessa asiassa nykyisiä moraali-ja lakikäsityksiä vastaan. Kukaan, siis KUKAAN muslimi joka haluaa kuulua yhteiskuntaan, muuhunkin kuin fundamentalistiseen, ei voi noudattaa koraania sanatarkkaan."

Tiedän kyllä. Tunnen monia itseään muslimeiksi kutsuvia, jotka ovat hyviä tyyppejä. Enkä todellakaan esitä kärkeviä kommentteja miksi he eivät käytä huntua jne.

He soveltavat Koraania ja ovat muslimeja lähinnä lapsuutensa vuoksi, mutta kysyttäessä ovat sitä mieltä, että Koraania ja Haditheja tulisi muslimin noudattaa. Ovat siis tekopyhiä siinä mielessä, että eivät suostuisi muuttamaan Koraania tai Haditheja mitenkään, edes poistamaan näitä "tapa juutalainen" tai "voit ottaa vaimoksesi 9-vuotiaan tytön, jos menkat ovat alkaneet", vaikka itse eivät hyväksy tällaista menettelyä. Ristiriitaista.

Jokainen muslimi on sitä mieltä, että islam on täydellinen uskonto, mutta he eivät halua elää tämän täydellisen uskonnon mukaisesti, vaan haluavat elää enemmän länsimaisten kristinuskoon _pohjautuvien_ arvojen mukaisesti sitä kuitenkaan koskaan julkisesti myöntämättä.

Aivan sama minulle, mutta niin kauan kuin nuo "tapa juutalainen" jne lukevat tuon "täydellisen uskonnon" lähdeteoksissa, niin löytyy ihmisiä niitä kehoituksia toteuttamaan. Se on se vaara.

Mitenkään en väitä, että länsimainen kulttuuri olisi puhdas ja viaton kuin 9-vuotias tyttö. Islamin ideologia on kovin vino.

olettaa että sinäkään alat ruotimaan sinuun negatiivisesti suhtautuvalle esim. perheesi sisällä tapahtuvia negatiivisia asioita, väkivaltaa tms.?

Minä tiedeän, että mieheni jättää monta asiaa uskossaan taka-alalle, koska ei koe niitä omikseen. Ehkä hän sijoittaa tietyt asiat aikaan, jolloin kirja on kirjoitettu. Ei kristityltäkään vaadita Raamatun täydellistä hallintaa eikä sen pilkun tarkkaa noudatusta. Eikä tappamiseen tarvita kirjaa tai histoarillista tekstiä. Ihminen on marginaaliryhmänä tappanut toisiaan milloin minkäkin takia. Toivottavasti jonain kauniina päivänä päästään siihen että jokaisen ihmisen näkemys on se, ettei sodat ja kansanmurhat ole vaihtoehto.
        Mieheni on onnellinen uskossaan, eikä varmasti tekisi pahaa kärpäsellekkään.
        Jos koraania ei olisi, syy vihaan ja väkivaltaan löytyy aina. Turhaa on syyttää ideologiaa tai uskontoa. Sairas mieli löytää vallan välineen...

• Dhimmi (väärä)
        Garibp kirjoitti:

olettaa että sinäkään alat ruotimaan sinuun negatiivisesti suhtautuvalle esim. perheesi sisällä tapahtuvia negatiivisia asioita, väkivaltaa tms.?

Minä tiedeän, että mieheni jättää monta asiaa uskossaan taka-alalle, koska ei koe niitä omikseen. Ehkä hän sijoittaa tietyt asiat aikaan, jolloin kirja on kirjoitettu. Ei kristityltäkään vaadita Raamatun täydellistä hallintaa eikä sen pilkun tarkkaa noudatusta. Eikä tappamiseen tarvita kirjaa tai histoarillista tekstiä. Ihminen on marginaaliryhmänä tappanut toisiaan milloin minkäkin takia. Toivottavasti jonain kauniina päivänä päästään siihen että jokaisen ihmisen näkemys on se, ettei sodat ja kansanmurhat ole vaihtoehto.
        Jos koraania ei olisi, syy vihaan ja väkivaltaan löytyy aina. Turhaa on syyttää ideologiaa tai uskontoa. Sairas mieli löytää vallan välineen...

että on aivan sama millaiseen ideologiaan pohjaa uskonsa ja ihmisellä on oikeus itse määritellä uskonsa, vaikka uskonto itse määrittelisi toisin? Islam, kristinusko, hindulaisuus jne ovat sama asia ja vain ihminen on paha?

Olen samaa mieltä kanssasi, että sairas mieli löytää väkivallan ratkaisuna ongelmiin. Ei siihen tarvita Koraanin kehoitusta, kuten Suomen murhatilastoistakin näkee.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että ideologioiden suosimisella on väliä.

Miksi pitää yllä ideologiaa, johon kuuluu kaikenlaista pahuutta, jollei kuitenkaan itse omaksu näitä omikseen?

Miksi siis sanoa kuuluvansa muslimeihin, jos elää kuin kristitty?

Tai miksi sanoo olevansa kristitty, jos samalla elää osittain kuin fundamentalistimuslimi tappaen "vääräuskoisia"?

Puoskareita löytyy joka paikasta.

• ....
        Garibp kirjoitti:

Ei se ole aivan samantekevää, millaista opetusta ihmisille annetaan ja erityisesti nuorille. Nuoret oppivat moraalin uskonnopetuksesta ja vanhempien kehotuksista, tai sitten eivät opi mitään.
        Myös aikuisille ihmisille voidaan opettaa uudenlainen näkemys elämästä, jos joku on halukas oppimaan.
        Myöskin väärä moraali voidaan opettaa ja sekoittaa ihmisen pää ja moraali. Silloin ihminen voi murhatakin pitäen sitä hyvänä tekona, koska siihen on oikeus.
        Islam on juuri sellaista sekavaa, että lapsetkin kiljuvat murhaamista, kun aikuiset sitä opettavat.

Garibpi suojelee omaa reviiriään ja miehensä uskontoa, mutta loukkaa toisten ihmisten oikeutta esittää omia näkemyksiään.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2238
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1480
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1454
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1153
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1064
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      919
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    Aihe