Voiko lihavuus vaikuttaa kiveksien kehitykseen murrosiässä negatiivisella tavalla esim. liian pieneksi jäävät kivekekset? Voiko ongelmaa korjata aikuisiällä enää. Entä aikuisena, voiko lihavuus aiheuttaa kivesten pienenemistä? Onko lihavuudesta haittaa testosteronin tuotantoon?
Jos joutuu aloittamaan hormonihoidon niin täytyykö sitä syödä koko loppuelämä jos on todettu että kivekset eivät kykene tuottamaan tarpeeksi testosteronia?
Lihavuuden vaikutus kiveksiin
5
1129
Vastaukset
- piccola
Lihavuus vaikuttaa epäedullisesti miehen hormonitasapainoon lähinnä sen vuoksi, että runsas rasvakudos tuottaa enemmän estrogeeneja. Jopa impotenssia voi esiintyä sen vuoksi reilusti ylipainoisilla. Mutta onneksi on toivoa. Kunnon painon pudotus ja lihasmassan sopiva lisäys muuttaa tasapainon taas normaaliksi. Tietysti riski jäädä ylipainoiseksi on huomattavasti suurentunut niillä henkilöillä, jotka ovat jo lapsuus- ja nuoruusaikana ylipainoisia.
Mutta mikäli motiivi on vahva, voi siirtää vaikka vuoria. - kokenut
jonkinlainen häiriö kromosomi- tasolla itselläni todettiin klinefelterin - oireyhtymä ja testoa piikitetään loppu elämä kerran 3kk välein
- Taasluulisin
Mä taas luulisin että toi lihavuus johtuu testosteronin puutteesta jos sellainen on todettu. Mutta ei hätää jos saat korvaushoitoa niin kyllä lihakset vahvistuu ja rasva vähenee pikku hiljaa.
- Anonyymi
Lihavuus haittaa jormonitasapainoa, paksujen reisien väli ei ole terveellisin paikka kiveksille. Lämpötila on korkea ja kivekset jäävät ahdinkoon. Yhdyntä on vaikeampaa kun vatsaläskit estävät peneteoitumiseen yltämisen. Verenpaine saa kivestwn verisuonet muodostamaan suonikohjuja, jotka ovat pysyvinä lämmittämässä siementen valmistumista ja siirtymistä lisäkivesten kautta eteenpäin. LäskiIIä on harvemmin menesryviä kakaroita.
- Anonyymi
Ei sillä lihavuudella ole asiassa mitään merkitystä.
Jos sinulla on hyvät geenit eli olet savottamiehen jälkipolvea niin isot pallit ovat varma asia.
Mutta jos olet jonkun uuninpankolla makoilijan tai nörtin jälkeläisiä niin pieneksi ne tahtoo jäädä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561862Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151398Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101277Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851125- 65933
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60923TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18894- 51846
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126810Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803