kädet ei toimi

minä vaan

Mulla on todella jumissa niskat ja selkä. NIitä nikamalukkojakin useita selässä. Mulla särkee käsivarsia ja välillä ihan sormia. En pystry kunnolla kirjoittamaan kynällä, kun ei jaksa puristaa kynää, samoin syönti haarukalla ja veitsellä melkeinpä mahotonta. Voiko johtua niskoista/selästä tämmöinen, että siis sormet ei toimi normaalisti?

13

3420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Itsellä oli sama ongelma. Niskassa/rangassa oli syy, kuten niin kovin monesti on. Moni manuaalihoitojen ammattilainen on myös samaa mieltä.

    • lukoton

      Mene hierojalle.

      Ala venytellä.

      Rupea liikkuman oikein.

      Mistä tiedät, että sulla on fasettinivellukkoja?


      Oireesi ovat kaikki itseaiheutettuja ja näinollen sinun on itse ne myös korjattava ja maksettava siitä.

      Ihan ensin:

      1. käy hierojalla ja valitse hyvä hieroja, joka hieroo lihaksesi vetreäksi

      2. jos on nikamalukkoja, niin ne saa avattua koulutetun kiropraktikon, naprapaatin taikka osteopaatin toimesta, myös monet hierojat avaavat niitä

      Ja jatkossa muista aina:

      1. muista aina se oikea ja hyvä ergonomia

      2. muista aerobinen liikunta monta kertaa viikossa ja hyvät venyttelyt päälle eli vahvista ja venytä

      3. vältä ylipainoa

      http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/index.htm

      Syö terveellisesti ja nuku riittävästi.

      http://www.energian.net/terveys/info6.html

      • Nimetön

        täällä antaa diagnoosin ihan käden käänteessä!!!

        "Oireesi ovat kaikki itseaiheutettuja ja näinollen sinun on itse ne myös korjattava ja maksettava siitä"

        Miten ihmeessä voit noin sanoa tietämättä taustoja. Minulla ei toimi kädet kunnolla, voimat on pois jne,, Onko siis oma vikani että minulla on neurolooginen sairaus joka tuhoaa keskushermostoa ja paljonko ja mihin minun siitä täytyy maksaa?????


        Miettisit ennenkuin kirjoitat.


      • ap.
        Nimetön kirjoitti:

        täällä antaa diagnoosin ihan käden käänteessä!!!

        "Oireesi ovat kaikki itseaiheutettuja ja näinollen sinun on itse ne myös korjattava ja maksettava siitä"

        Miten ihmeessä voit noin sanoa tietämättä taustoja. Minulla ei toimi kädet kunnolla, voimat on pois jne,, Onko siis oma vikani että minulla on neurolooginen sairaus joka tuhoaa keskushermostoa ja paljonko ja mihin minun siitä täytyy maksaa?????


        Miettisit ennenkuin kirjoitat.

        Anteeksi, mutta voistiko kertoa mikä sairaus sinulla on? Tietenkin on oletettavaa, että minun vaivani johtuvat siitä, että on paikat jumissa. Työni on päätetyöskentelyä, mutta lenkkeilen joka päivä vähintään tunnin koirani kanssa ja sen lisäksi käyn kuntosalilla tai uimassa 2 kertaa viikossa. Nyt olen tehnyt kattavat venyttelyt joka päivä 2 kertaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kädet vaan jäykistyy ja joka paikkaa särkee. Lisäksi käyn hierojalla kerran viikossa.

        MItähän minun pitää vielä tehdä ja myös haluaisin tietää mihin maksaa? Maksaisin mitä vaan, kun saisin oloni paremmaksi.

        Ja sen verran vielä, että kerran kävin myös kiropraktikolla, joka paukutteli sieltä täältä´, mutta mitään muutosta ei tilanteeseen tullut...


      • hoidettu
        ap. kirjoitti:

        Anteeksi, mutta voistiko kertoa mikä sairaus sinulla on? Tietenkin on oletettavaa, että minun vaivani johtuvat siitä, että on paikat jumissa. Työni on päätetyöskentelyä, mutta lenkkeilen joka päivä vähintään tunnin koirani kanssa ja sen lisäksi käyn kuntosalilla tai uimassa 2 kertaa viikossa. Nyt olen tehnyt kattavat venyttelyt joka päivä 2 kertaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kädet vaan jäykistyy ja joka paikkaa särkee. Lisäksi käyn hierojalla kerran viikossa.

        MItähän minun pitää vielä tehdä ja myös haluaisin tietää mihin maksaa? Maksaisin mitä vaan, kun saisin oloni paremmaksi.

        Ja sen verran vielä, että kerran kävin myös kiropraktikolla, joka paukutteli sieltä täältä´, mutta mitään muutosta ei tilanteeseen tullut...

        Kokeile hierovaa kiropraktikkoa. Moni tavallinen hieroja on käyny jäsenkorjauskursseja ja osaa jotenkin joitakin lukkoja avata. Mutta harva on hyvä ja saa auki kaikki.

        Ja jos ei kaikkia ongelmia korjata on tulokset vähäisiä.


      • kädetkö tönkkönä
        ap. kirjoitti:

        Anteeksi, mutta voistiko kertoa mikä sairaus sinulla on? Tietenkin on oletettavaa, että minun vaivani johtuvat siitä, että on paikat jumissa. Työni on päätetyöskentelyä, mutta lenkkeilen joka päivä vähintään tunnin koirani kanssa ja sen lisäksi käyn kuntosalilla tai uimassa 2 kertaa viikossa. Nyt olen tehnyt kattavat venyttelyt joka päivä 2 kertaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kädet vaan jäykistyy ja joka paikkaa särkee. Lisäksi käyn hierojalla kerran viikossa.

        MItähän minun pitää vielä tehdä ja myös haluaisin tietää mihin maksaa? Maksaisin mitä vaan, kun saisin oloni paremmaksi.

        Ja sen verran vielä, että kerran kävin myös kiropraktikolla, joka paukutteli sieltä täältä´, mutta mitään muutosta ei tilanteeseen tullut...

        Oikealla tekniikalla uidessa käsien liikeradat ovat aika laajat. Kuinka pystyt uimaan, vartaloa kiertäen vai, siis onko toispuolista vai käytkö lähinnä vesijuoksussa?
        Venyttely ei mullakaan käsikipuun auttanut. Epäilen vahvasti, että johtuu esim. nisanikamien lukoista tai kiertymisestä aiheuttaen sieltä käsiin johtuvan hermon tai useamman puristuksesta. Niska-hartiaseudulle pitäis saada käsittelyä ja lukkojen vapautus, erityisesti alimmille niskanikamille.

        Jos on käsissä kipeitä kohtia, triggerpisteiksikö niitä nyt sanotaan, niin niille osaava käsittely ja lihaksille parempi hapetus. Voihan erityisesti sormien kipu viitata huonossa tapauksessa myös nivelreuman suuntaan.
        Kiropraktikon sijaan voisi mennä esim. omt-fysiotepapeutille, tai paremmalle kiropraktikolle.


      • ap.
        kädetkö tönkkönä kirjoitti:

        Oikealla tekniikalla uidessa käsien liikeradat ovat aika laajat. Kuinka pystyt uimaan, vartaloa kiertäen vai, siis onko toispuolista vai käytkö lähinnä vesijuoksussa?
        Venyttely ei mullakaan käsikipuun auttanut. Epäilen vahvasti, että johtuu esim. nisanikamien lukoista tai kiertymisestä aiheuttaen sieltä käsiin johtuvan hermon tai useamman puristuksesta. Niska-hartiaseudulle pitäis saada käsittelyä ja lukkojen vapautus, erityisesti alimmille niskanikamille.

        Jos on käsissä kipeitä kohtia, triggerpisteiksikö niitä nyt sanotaan, niin niille osaava käsittely ja lihaksille parempi hapetus. Voihan erityisesti sormien kipu viitata huonossa tapauksessa myös nivelreuman suuntaan.
        Kiropraktikon sijaan voisi mennä esim. omt-fysiotepapeutille, tai paremmalle kiropraktikolle.

        Olen kirjoittanut ehkä huonosti oireeni. Käsivarretkin on jäykät, mutta eniten siis vikaa sormissa/ranteissa, esim. kynä, haarukka ja veitsi ei tahdo pysyä käsissä...Uinti toistaiseksi on onnistunut, tosin sekin kyllä ottaa niskaan aika paljon. Voi olla, että on väärä tekniikka, mutta pään kannattelu "pinnalla" sattuu niskaan. Pitäisiköhän vähentää uintia?


      • Nimetön
        ap. kirjoitti:

        Anteeksi, mutta voistiko kertoa mikä sairaus sinulla on? Tietenkin on oletettavaa, että minun vaivani johtuvat siitä, että on paikat jumissa. Työni on päätetyöskentelyä, mutta lenkkeilen joka päivä vähintään tunnin koirani kanssa ja sen lisäksi käyn kuntosalilla tai uimassa 2 kertaa viikossa. Nyt olen tehnyt kattavat venyttelyt joka päivä 2 kertaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kädet vaan jäykistyy ja joka paikkaa särkee. Lisäksi käyn hierojalla kerran viikossa.

        MItähän minun pitää vielä tehdä ja myös haluaisin tietää mihin maksaa? Maksaisin mitä vaan, kun saisin oloni paremmaksi.

        Ja sen verran vielä, että kerran kävin myös kiropraktikolla, joka paukutteli sieltä täältä´, mutta mitään muutosta ei tilanteeseen tullut...

        minulla on ms-tauti ja siinä on justiinsa tuollaisia oireita ainakin minulla. En halua sinua säikytellä joten sitkeästi vaan lääkäriin ja vaadi tutkimuksia. Minulla meni 10v. siinä kun kuljin tohtorilta toiselle, milloin olin liian lihava ja milloin tiukkapipoinen. Joskus tuli mieleen, että olenko minä hullu vai ne lääkärit. Sitten kun tauti löytyi meni pitkään kun vaan olin tyytyväinen siitä etten olekkaan hullu vaan oikeasti sairas. Tähän tautiin ei hieronta sovi ja venytelläkkin pitää varovasti. Mikäli haluat jutella lisää laita s-postia, kun nuo tohtorit tahtoo antaa nuita diagnoosejaan niin ei viitsi kummemmin täällä asioistaan puhella.
        [email protected]


      • kavarille apua
        Nimetön kirjoitti:

        minulla on ms-tauti ja siinä on justiinsa tuollaisia oireita ainakin minulla. En halua sinua säikytellä joten sitkeästi vaan lääkäriin ja vaadi tutkimuksia. Minulla meni 10v. siinä kun kuljin tohtorilta toiselle, milloin olin liian lihava ja milloin tiukkapipoinen. Joskus tuli mieleen, että olenko minä hullu vai ne lääkärit. Sitten kun tauti löytyi meni pitkään kun vaan olin tyytyväinen siitä etten olekkaan hullu vaan oikeasti sairas. Tähän tautiin ei hieronta sovi ja venytelläkkin pitää varovasti. Mikäli haluat jutella lisää laita s-postia, kun nuo tohtorit tahtoo antaa nuita diagnoosejaan niin ei viitsi kummemmin täällä asioistaan puhella.
        [email protected]

        Kaveri on just sairastunut vakavasti, vielä ei ole tehty lopullista diagnoosia, mutta luultavasti joku ms-taudin tyyppinen, ilmeisesti kuitenkin joku tosi harvinainen neurologinen sairaus, lääkärit ihmeissään. Oireet on kuitenkin että käsien voimat hukassa, ei pysty vetään vetskaria, kirjottaan käsin/koneella, napitus vaikeeta, oven avaaminen avaimella, kolikoiden kaivaminen...jne...hirittävä särky koko ajan.
        Näin joskus uutisissa jutun "heikkokätisten" apuvälineistä, tyyliin: millä saa mehu-/maitopurkit auki, avaimen kierrettyä lukossa jne. Vaikka surffaan vimmatusti, en löydä sivustoa mistä noita vempeleitä vois hankkia. Osaatko auttaa??? Kaveri on itse siinä jamassa ettei kykene mihinkään ylimääräseen toimintaan.


      • Nimetön
        kavarille apua kirjoitti:

        Kaveri on just sairastunut vakavasti, vielä ei ole tehty lopullista diagnoosia, mutta luultavasti joku ms-taudin tyyppinen, ilmeisesti kuitenkin joku tosi harvinainen neurologinen sairaus, lääkärit ihmeissään. Oireet on kuitenkin että käsien voimat hukassa, ei pysty vetään vetskaria, kirjottaan käsin/koneella, napitus vaikeeta, oven avaaminen avaimella, kolikoiden kaivaminen...jne...hirittävä särky koko ajan.
        Näin joskus uutisissa jutun "heikkokätisten" apuvälineistä, tyyliin: millä saa mehu-/maitopurkit auki, avaimen kierrettyä lukossa jne. Vaikka surffaan vimmatusti, en löydä sivustoa mistä noita vempeleitä vois hankkia. Osaatko auttaa??? Kaveri on itse siinä jamassa ettei kykene mihinkään ylimääräseen toimintaan.

        on toimintaterapeutti jolta niitä vois kysellä. Myös sairaalan sosiaalityöntekijä vois olla yksi joka pystyis ihan työnsä puolesta järjestämään. Ne kuuluu kyllä saada ihan ilmaiseksi, mutta siinäkin on sairaanhoitopiireittäin eroavaisuuksia. Jos ei muuten niin terkkarissakin on sossu ja apuväline ihminen joka tietää tai jonka pitäisi tietää, hän on myös se joka tulee kotiin kartoittamaan muutos ym. jutut kun ihminen sairastuu vakavasti.
        Tsemppiä teille molemmille.


      • kääkkynä
        kavarille apua kirjoitti:

        Kaveri on just sairastunut vakavasti, vielä ei ole tehty lopullista diagnoosia, mutta luultavasti joku ms-taudin tyyppinen, ilmeisesti kuitenkin joku tosi harvinainen neurologinen sairaus, lääkärit ihmeissään. Oireet on kuitenkin että käsien voimat hukassa, ei pysty vetään vetskaria, kirjottaan käsin/koneella, napitus vaikeeta, oven avaaminen avaimella, kolikoiden kaivaminen...jne...hirittävä särky koko ajan.
        Näin joskus uutisissa jutun "heikkokätisten" apuvälineistä, tyyliin: millä saa mehu-/maitopurkit auki, avaimen kierrettyä lukossa jne. Vaikka surffaan vimmatusti, en löydä sivustoa mistä noita vempeleitä vois hankkia. Osaatko auttaa??? Kaveri on itse siinä jamassa ettei kykene mihinkään ylimääräseen toimintaan.

        Sairaaloissa on apuvälinevuokraamot


    • Anonyymi

      Kädet
      Miesten jumppa,tekevät ns. kouran auki,naisilla on tiukasti vielä kiinni,purku likaa rintakehän kautta.
      Netti on jakava vihaa . väkivalta.
      Käsi purkamisen hallinta naisetkin siihen mukaan
      Koura poliisin rohmukäsi,keksit, sekalaiset paperit.

    • Anonyymi

      Kädet ja metallin tuntu käsissä kertasjat toista ihmisistä huolipuhelin tilit vaihtuu ,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe