Hei!
sairastan hypotyreoosia mutta nyt lääkitys on vinksallaan ja oler hypertyreoosissa. Onko kellään tietoa kuinka paljon alentavasti hypertyreoosi vaikuttaa krea-arvoon? Vai vaikuttaako aina välttämättä ollenkaan? Itselleni krea-arvi oli yläkantissa, mietin olisiko se ilman hypertyreoosia ollut yli viiterajan?? Kiitos etukäteen!!
krea-arvo ja hypertyreoosi
8
4687
Vastaukset
Kuinka paljon sulla on ollut liikatoimintaa eli mitkä on tsh ja t4v?
Kilpirauhasen liikatoiminta ALENTAA krea-arvoa: http://www.poliklinikka.fi/?id=8033850&page=7808053
Tuonkin vuoksi olisi tosi kiva tietää millä arvoilla olet muka liikatoiminnalla? Ja onko sulla liikatoiminnan oireita?- ****
Luin viestisi hieman väärin (eli oletat vain että se olisi ollut korkea ilman liikatoimintaa). No mutta silti, olisi kiva tietää ne arvot :) Mullekin lääkäri väitti että liikatoiminta vaikka itseasiassa olin vajaalla... huh. TSH vaan oli mittaamaton mutta siitähän ei lääkityn tarvitse välittää jos t4v on rajoissa ja olo hyvä. Liikatoimintaa epäillessä oireet ja t3v on tärkein mittari.
- llö
**** kirjoitti:
Luin viestisi hieman väärin (eli oletat vain että se olisi ollut korkea ilman liikatoimintaa). No mutta silti, olisi kiva tietää ne arvot :) Mullekin lääkäri väitti että liikatoiminta vaikka itseasiassa olin vajaalla... huh. TSH vaan oli mittaamaton mutta siitähän ei lääkityn tarvitse välittää jos t4v on rajoissa ja olo hyvä. Liikatoimintaa epäillessä oireet ja t3v on tärkein mittari.
toista en nyt muista
llö kirjoitti:
toista en nyt muista
No onko sulla liikatoiminnan oireita? Kannattaa ottaa se t4v ylös ja katsoa onko se viiterajoissa. Ja älä ainakaan liikaa laske lääkitystä, puolikkaalla lastentablettillakin voi säätää. Yleensä sitten lasketaan ihan liikaa kerralla ja menee vajaalle.
- anssu
Hei! Mulla on ollut vuosia vajaatoiminta ja viime syksynä meni pahasti liikatoiminnan puolelle. Lokakuusta asti nukkunut unilääkkeillä koska vaikuttaa uneen. Lokakuusta asti olen hypännyt lääkäriltä toiselle eikä apua ole löytynyt. Mulla oli lääkityksenä 1 tbl tyroksiinia päivässä ja lääkitys ok 26 vuotta. Sitten ykskaks päälaellaan.
Tiistaina kävin viimeksi kokeissa ja nyt t4v alkaa olla kohillaan TSH:tä ei ole viime vuoden huhtikuun jälkeen mitata, niin alhainen. Onko kellään vastaavia kokemuksia. Olen ollut tosi kovilla lokakuusta lähtien, ja lääkärit vaan sanovat että on masennusta ja stressiä, mutta kun et jaksa mitään.... päivästä toiseen raahautumista. Nyt onneksi arvot näyttävät alkavan laskea. Lääkityksenä 0,5 tbl päivässä.
Jos jollain on samoja kokemuksia, laittakaa viestiä, kuin´ka olette selvinneet. - tatu
Testi
- Tyrazol
Mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta viime torstaina,kaikenlaisia oireita on ollut jo pitemmän aikaa: laihtumista, hikoilua, vapinaa ja tärinää. sydän pumputtaa, verenpaine koholla, jano,silmissä häikkää,univaikeudet,huono tasapaino,väsymys,ihottuma,nielemisvaikeuksia ym huonoa oloa.sain pe lääkkeksiTyrazon 5mg 3x2ja proplaaria 40mgx3 se ei vaan oikein tehoa minuun sitä on ollut minulla aikaisemminkin käsien vapinaan.Huomenna on lääkäri meinasin kysyä sairaslomaa, töissä on niin vaikeeta olla kun kädet tärisee ja on huono olo kun sydän hakkaa.jatkotutkimukset on keskussairaalassa toivottavasti pian. Sit olen saanut 11v sitten sädehoitoa melkein kaulan alueelle voiskohan se vaikuttaa? Mitä ne jatkotukimukset on?
- männikkö
Hei,kertokaa kokemuksia kilpirauhasen liikatoiminnasta,minulla todettiin se viikko sitten. KIITOS JO ETUKÄTEEN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628