Käännösapua

minä-

Voiko joku kääntää?

-Ratsastuskoulussa hevostenhoitajana.

-Äitini yrityksessä tarjoilijana ja kahvilantyöntekijänä.

24

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulkkausta

      Kivoja kääntämisjuttuja
      Enpä taida kääntää, vai käännänkö ekan lauseen?

      In school of education of horseback riding as taking care of horses

      tai paremmalta kuulostava

      Taking care of horses in school of the horseback riding


      Ja toinen lause

      Äitini yrityksessä
      In my mom´s company as tarjoilijana..
      at my mom´s company as tarjoilijana..

      Kumpi on oikein?

      Juuh...Siitä saa joku jatkaa paremmilla tiedoilla vastausta.

      • tietää...

        onko kyseessä mies vai naishenkilö. Kun on waitress ja waiter. Ja 99% varma, että "IN" on oikein.


      • minä-
        tietää... kirjoitti:

        onko kyseessä mies vai naishenkilö. Kun on waitress ja waiter. Ja 99% varma, että "IN" on oikein.

        nainen


    • Josuli

      Eli:

      I take care of horses in a school of horseback riding, tai jos tarkoitat ratsastuskoulua vaikka ihan laajemmin ajateltuna tallina, (koska yleensä sanotaan että kay tallilla, niinkuin itsekin joskus teininä) niin voit sen kohdan sanoa stables, eli "at stables" = tallilla.
      I work as a waitress and a coffee shop emplyee in my mom's company.

      • vinkkiä...

        eli siis tosiaan waitress on nainen ja jos olet toiminut kassalla töissä siellä kahvilassa niin se kannattaa mainita. Se on englanniksi cashier. Ja Josuli teki pienen kirjoitusvirheen (en siis ole pilkunviilaaja mutta vahingossa näin sen) employee on oikein.


      • Josuli
        vinkkiä... kirjoitti:

        eli siis tosiaan waitress on nainen ja jos olet toiminut kassalla töissä siellä kahvilassa niin se kannattaa mainita. Se on englanniksi cashier. Ja Josuli teki pienen kirjoitusvirheen (en siis ole pilkunviilaaja mutta vahingossa näin sen) employee on oikein.

        (Taas tää Suomi24 sivusto tökkii.. Tuleekoha tämä sama kommentti nyt sitten taas 5 kertaa palstalle) ;)
        Mutto joo, itse asiaan. Missä tein kirjotusvirheen? Jos tarkoitat tota cashier juttua (mikä on oikein kun puhutaan kassamyyjästä), mutta aloittaja ei sanonut että on vain kassalla, ja siksi en sitä sanaa käyttänyt.


      • employee
        Josuli kirjoitti:

        (Taas tää Suomi24 sivusto tökkii.. Tuleekoha tämä sama kommentti nyt sitten taas 5 kertaa palstalle) ;)
        Mutto joo, itse asiaan. Missä tein kirjotusvirheen? Jos tarkoitat tota cashier juttua (mikä on oikein kun puhutaan kassamyyjästä), mutta aloittaja ei sanonut että on vain kassalla, ja siksi en sitä sanaa käyttänyt.

        eli vaan O poissa joka siis oli tietenkin vaan kirjoitusvirhe joten no panic ;)


      • Josuli
        employee kirjoitti:

        eli vaan O poissa joka siis oli tietenkin vaan kirjoitusvirhe joten no panic ;)

        olikin ;)


    • olis...

      - I take care of horses at a local horse-riding school.

      - I work at my mother's café as a waitress and a kitchen assistant.

      • vihdoinkin kaannos

        menee oikein. Itse snoisin vain "riding school". Kylla talla palstalla ihme asiantuntijoita pyorii!


      • säälittävää...
        vihdoinkin kaannos kirjoitti:

        menee oikein. Itse snoisin vain "riding school". Kylla talla palstalla ihme asiantuntijoita pyorii!

        vastata omaan kirjoitukseen!!! Terv: IP-kätyri


      • talk sh*te!
        säälittävää... kirjoitti:

        vastata omaan kirjoitukseen!!! Terv: IP-kätyri

        Muuta ulkomaille ja opiskele kieli niin sujuu sinultakin. Ei minun tarvitse itseäni kehua!


      • kehuminenkin...
        talk sh*te! kirjoitti:

        Muuta ulkomaille ja opiskele kieli niin sujuu sinultakin. Ei minun tarvitse itseäni kehua!

        olisi parempi kuin toisten ihmisten haukkuminen. T:USA:ssa 10v. enkä silti kehu osaavani englantia enkä suomea hyvin mutta en kyllä muitakaan hauku.


      • haukuin?
        kehuminenkin... kirjoitti:

        olisi parempi kuin toisten ihmisten haukkuminen. T:USA:ssa 10v. enkä silti kehu osaavani englantia enkä suomea hyvin mutta en kyllä muitakaan hauku.

        Vastasin vain IP-osoite hörölle, että en todellakaan kommentoinut omia käännöksiäni. Autan mielelläni sillä tiedän että monille, kuten myös minulle, englannin kielen opettelu ei ole herkkua. En ole täydellinen; mutta en jaksa paskan puhumista!

        Kerrohan USAlainen miten haukuin muita?


      • USA:ssa 10v.
        haukuin? kirjoitti:

        Vastasin vain IP-osoite hörölle, että en todellakaan kommentoinut omia käännöksiäni. Autan mielelläni sillä tiedän että monille, kuten myös minulle, englannin kielen opettelu ei ole herkkua. En ole täydellinen; mutta en jaksa paskan puhumista!

        Kerrohan USAlainen miten haukuin muita?

        sanominen "muuta ulkomaille ja opit jotain" on haukkumista mutta ehkä olin sitten väärässä. Minun mielestäni ihmisessä ei ole mitään vikaa vaikka osaisi vain yhtä kieltä tai vaikkei osaisi puhua ollenkaan toki ton ip-tyypin kommenttikaan ei ollut kiva.


      • USA:ssa 10v.
        haukuin? kirjoitti:

        Vastasin vain IP-osoite hörölle, että en todellakaan kommentoinut omia käännöksiäni. Autan mielelläni sillä tiedän että monille, kuten myös minulle, englannin kielen opettelu ei ole herkkua. En ole täydellinen; mutta en jaksa paskan puhumista!

        Kerrohan USAlainen miten haukuin muita?

        en siis ole USA:lainen, joku voisi ottaa senkin haukkumisena :(


      • vihdoinkin kaannos
        USA:ssa 10v. kirjoitti:

        en siis ole USA:lainen, joku voisi ottaa senkin haukkumisena :(

        vastaa: tama on toinen kommenttini palstalla, alkaa muita syytelko. Ihmettelen vaan miksi ihmiset jotka eivat kielta osaa vastaavat kysymyksiin ja yrittavat kaantaa. En mina matematiikka-palstalla pyori koska en ole siina hyva.


      • Josuli
        vihdoinkin kaannos kirjoitti:

        vastaa: tama on toinen kommenttini palstalla, alkaa muita syytelko. Ihmettelen vaan miksi ihmiset jotka eivat kielta osaa vastaavat kysymyksiin ja yrittavat kaantaa. En mina matematiikka-palstalla pyori koska en ole siina hyva.

        Siis luuletko että tänne tulee jotkut auttamaan kääntämisessä jos eivät osaa kieltä? Onkohan sulla tarkotus vaan provosoida?


      • Josuli
        vihdoinkin kaannos kirjoitti:

        menee oikein. Itse snoisin vain "riding school". Kylla talla palstalla ihme asiantuntijoita pyorii!

        että meidän kaikkien muiden käännös on ollut väärin paitsi sun oma?


      • vihdoinkin taas
        Josuli kirjoitti:

        että meidän kaikkien muiden käännös on ollut väärin paitsi sun oma?

        "Mitenka olis" oli ainoa joka osasi kaantaa oikein, kaikkien muiden kaannoksissa oli virheita, jokunen ihan tankeroa.
        Itse en ole mitaan kaannosta taalla tarjonnut, huvikseni vaan seurasin keskustelua.
        t.englanti kotikielena 40v.


      • Josuli
        vihdoinkin taas kirjoitti:

        "Mitenka olis" oli ainoa joka osasi kaantaa oikein, kaikkien muiden kaannoksissa oli virheita, jokunen ihan tankeroa.
        Itse en ole mitaan kaannosta taalla tarjonnut, huvikseni vaan seurasin keskustelua.
        t.englanti kotikielena 40v.

        et edelleen sanonut mikä meidän muiden käännöksissä oli vikana. Kysyin tätä asiaa eräältä joka myös puhuu enkkua äidinkielenään, ja hän sanoi ettei (ainakaan minun) käännösessä ollut virheitä. Eli laitappa tähän ne kohdat mitkä oli väärin ja laita sitten niinkuin sen pitäisi olla (sun mielestä).


      • huomautus
        Josuli kirjoitti:

        Siis luuletko että tänne tulee jotkut auttamaan kääntämisessä jos eivät osaa kieltä? Onkohan sulla tarkotus vaan provosoida?

        Sun käännös oli syvältä vaikka kuinka siliteltäisiin "vaan kirjoitusvirheillä".
        Niitä kirjoitusvirheitä ei kannata CV:ssä hirveesti viljellä.

        Joopa, jenkeille kannattaa tehdä selväksi, että ratsastus on tapahtunut nimenomaan hevosen selässä. Ne kun ratsastelevat myös kaksijalkaisilla :)


      • Josuli
        huomautus kirjoitti:

        Sun käännös oli syvältä vaikka kuinka siliteltäisiin "vaan kirjoitusvirheillä".
        Niitä kirjoitusvirheitä ei kannata CV:ssä hirveesti viljellä.

        Joopa, jenkeille kannattaa tehdä selväksi, että ratsastus on tapahtunut nimenomaan hevosen selässä. Ne kun ratsastelevat myös kaksijalkaisilla :)

        Eli mun käännös on syvältä? :D Just. Et edelleen sanonut mitä vikaa siinä oli. Tiedän että sana "horseback riding" kuulostaa huvittavalta (itse en sano niin), mutta se on silti kieliopillisesti aivan oikein. Mutta trollaile nyt ihan rauhassa kun ei sulla muutakaan tekemistä ole.


      • ...
        huomautus kirjoitti:

        Sun käännös oli syvältä vaikka kuinka siliteltäisiin "vaan kirjoitusvirheillä".
        Niitä kirjoitusvirheitä ei kannata CV:ssä hirveesti viljellä.

        Joopa, jenkeille kannattaa tehdä selväksi, että ratsastus on tapahtunut nimenomaan hevosen selässä. Ne kun ratsastelevat myös kaksijalkaisilla :)

        Lopeta ny toi pelleily! Sun juttus on kyllä tosi lapsellisia niinku toi kommentti "jenkeille kannattaa tehdä selväksi, että ratsastus on tapahtunut nimenomaan hevosen selässä. Ne kun ratsastelevat myös kaksijalkaisilla"...
        Ookko oikeesti joku teini? Hevosella ratsastamisesta tässä on koko ajan ollukin puhe, ei mistään seksin harjoittamisesta, vaikka sen uskon ettei sulla varmaan muut asiat ookkaan mielessä.

        Koita keksiä parempaa tekemistä, jookos? P.S. Kovin hyvimpä tunnut suomee puhuvan ihmiseks jonka äidinkieli on enkku? Luulekko oikeesti että kukaan sua uskoo? Kuka tahansa pelle (niinkuin sä) voi tulla tänne vääntään mitä vaan. Mutta kerro nyt sitten miten tää asia pitäis kirjottaa oikeesti, oi kaikkitietäväinen? Vai etkö kuitenkaan osaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe