Formaldehydi

Formaldehydivapaat tuotteet

Olisiko ideaa koota tähän tietoa tuotteista, jotka eivät sisällä formaldehydiä tai sen vapauttajia?
Katsoin allergia- ja astmayhdistyksen esitteestä, että heillä on pitkät luettelot eri aineista, jotka eivät sisällä kyseisiä aineita ja yllätys oli melkoinen, tai siis se, että se lista oli hinnoiteltu näin:

Perustuloste 25€
(erikoismyymälöistä, päivittäistavarakaupoista ja apteekista saatavat tuotteet)

Aurinkotuotteet 10€

Kampaamoissa myytävät tuotteet 10€

Kosmetologilla myytävät tuotteet 10€

Erillistuotteet 10€
(esim. hiusvärit, kynsilakat tai tietyn
sarjan tuotteet)

postiennakkomaksu

Käsittämätöntä kiskontaa!!!

17

11457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos katsot

      incistä ennenkuin ostat tuotetta. Ei nuo listat mitään kiskontaa ole. Miksi kaikki palvelut pitäis saada veloituksetta? Jos lähetät sinne allergiatestin tulokset ja saat maksua vastaan sieltä listauksen sopivista tuotteista, olisit tyytyväinen kuinka kyseinen palvelu helpottaa elämääsi ja miten helpolla saat sen itsellesi.

      • näsäviisauteen

        Kuka on vaatinut ilmaista palvelua?
        Se on kiskontaa, kun eri myymälöiden tuotteista veloitetaan erikseen!
        Olisi ihan eri asia saada yksi lista ja maksaa siitä.
        65 € on liikaa tuollaisesta listasta, sano, mitä sanot!!!

        Sain listan aineista, joissa on formaldehydin vapauttaja-aineita ja niitä oli kolmekymmentä vierasperäistä ja pitkää sanaa.
        Tuoteselostukset ovat kuin kärpäsen paskoja, joista ei hyvän näkökyvyn omaavakaan saa selvää, on aika toivotonta alkaa etsimään niistä noita kyseisiä aineita.

        Ja mikäs minua estää kyselemästä täällä asiasta...
        On tietenkin eri asia saako asiallisia vastauksia.

        Jotenkin arvasin, että jos joku vastaa niin se on halveksuvaa ja kielteistä näsäviisasta "neuvontaa" ja selitystä.
        Ilmeisesti olet itse töissä kyseisessä paikassa, tai kytköksissä siihen, muuten en vastaustasi ymmärrä.


      • itse allerginen
        näsäviisauteen kirjoitti:

        Kuka on vaatinut ilmaista palvelua?
        Se on kiskontaa, kun eri myymälöiden tuotteista veloitetaan erikseen!
        Olisi ihan eri asia saada yksi lista ja maksaa siitä.
        65 € on liikaa tuollaisesta listasta, sano, mitä sanot!!!

        Sain listan aineista, joissa on formaldehydin vapauttaja-aineita ja niitä oli kolmekymmentä vierasperäistä ja pitkää sanaa.
        Tuoteselostukset ovat kuin kärpäsen paskoja, joista ei hyvän näkökyvyn omaavakaan saa selvää, on aika toivotonta alkaa etsimään niistä noita kyseisiä aineita.

        Ja mikäs minua estää kyselemästä täällä asiasta...
        On tietenkin eri asia saako asiallisia vastauksia.

        Jotenkin arvasin, että jos joku vastaa niin se on halveksuvaa ja kielteistä näsäviisasta "neuvontaa" ja selitystä.
        Ilmeisesti olet itse töissä kyseisessä paikassa, tai kytköksissä siihen, muuten en vastaustasi ymmärrä.

        ja tottunut lukemaan niitä inci-listoja.Se on ollut itselleni helpoin tapa löytää sopivat tuotteet ja oletin että se on helppoa muillekin. Ja mikä pakko on tilata kaikki listat. Jos et esim. käytä kosmetologin tuotteita et sitä tarvitse. Ja kometologi osaa kertoa sisältääkö tuotteet aineosia joille olet allerginen.


      • on kyllä
        itse allerginen kirjoitti:

        ja tottunut lukemaan niitä inci-listoja.Se on ollut itselleni helpoin tapa löytää sopivat tuotteet ja oletin että se on helppoa muillekin. Ja mikä pakko on tilata kaikki listat. Jos et esim. käytä kosmetologin tuotteita et sitä tarvitse. Ja kometologi osaa kertoa sisältääkö tuotteet aineosia joille olet allerginen.

        aika helppo juttu, mitä vähemmin meikkejä ja hajustettuja hiusten hoitotuotteita, sitä vähemmillä oireilla pääsee. Etsivä löytää kyllä tässäkin asiassa, mutta kun me kaikki olemme vaan niin tottuneita niihin ylhäätä tuleviin ohjeisiin yms ja siihen, että joku tulee ja sanoo, mitä saa käyttää ja mitä ei. Erilaiset allergiat kyllä opettavat siihen, että itsekin osaa selvittää ainakin joitakin juttuja. Ihan hiljattain oli allergia- ja astmalehdessä hieno artikkeli joka sivusi tätäkin aihetta ja niitä inci-listojen salaisuuksia.


      • Anonyymi
        itse allerginen kirjoitti:

        ja tottunut lukemaan niitä inci-listoja.Se on ollut itselleni helpoin tapa löytää sopivat tuotteet ja oletin että se on helppoa muillekin. Ja mikä pakko on tilata kaikki listat. Jos et esim. käytä kosmetologin tuotteita et sitä tarvitse. Ja kometologi osaa kertoa sisältääkö tuotteet aineosia joille olet allerginen.

        juu, eipä osaa. Kuten aloittaja sanoi, formaldehydin vapauttajia on kymmenillä erilaisilla nimillä. Niitä ei osaa kukaan ulkomuistista sanoa, että tässä x tuotteessa ei niitä ole. Aloittajalle vinkkinä, CosmEthics sovellukseen voi laittaa formaldehydihälytykset. Skannaa tuote ja appi kertoo onko tuote ok. t: toinen formaldehydiallergiasta kärsivä


    • allergiaa

      Itselläni todettiin vast' ikää epikutaani-testillä allergia formaldehydille ja Quaternium-15 ( reaktiot molemmista). Olen surffanut ja yrittänyt etsiä tietoa ko. aineista ja ennen kaikkea missä valmisteissa niitä on. Quaternium-15 en ole löytänyt yhdestäkään tähän asti kotona käyttämästäni tuotteesta, joten olen hieman ymmälläni, että missä sitä vielä on piilossa... silti olen vaihtanut kaikki käyttämäni saippuat, shampoot, astianpesuaineet ym. "allergiatestattuihin" tuotteisiin, joissa ei pitäsis olla Q-15-mömmöjä Tosin, enemmän olen ymmälläni tuosta formaldehydistä ja onko sitä esim. tulostinpaperissa, aikakausi- ja sanomalehdissä ym. vastaavissa painotuotteissa??? Ja missä muualla???? Töissä ja kotona olen ruvennut käyttämään tämän takia puuvillahanskoja vaikkei se vielä ole auttanut... tosin olen napsinut sormenpäät pois jotta voisin tehdä koneella hommia ;) silti sormet kutiaa näppylöitä ilmestyy ja taas pitää laittaa kortisonia, että ei raapisi ihoa rikki. Tosi masentavaa ja tuntee avuttomaksi tämän asian kanssa :( Olen menossa vielä tapaamaan ihotautilääkäriä, mutta ajattelin kerätä kaikkea infoa vielä ennen sitä, että olisi sitten mahd. paljon jo valmiita kysymyksiä esitettävänä ;)

      • tarkoita

        etteikö tuotteessa olisi formaldehydiä tai muita allergisoivia aineosia. Katso millä kaikilla nimillä aine esiintyy ja etsi sitten inci-listasta purkin kyljestä


      • Kobber

        Minulla todettiin juuri allergiat nikkelille, formalehydille, tricresyl phosphatelle, melamiimille, palladiumille, benzylhemiformalille, propyl gallatelle, DMDM hydantoinille, epoxy resinille, kissalle, koiralle ja pölypunkille.

        Oireita on ollut koko ajan pelkästään käsissä, ja edellisessä asuinkunnassani ongelmaani hoidettiin psykosomaattisena oireiluna ja käskettiin levittää kortisonivoidetta iholle. Muuton jälkeen aloitin työt metallialalla (mistäs olisin tiennyt, kun asiantuntijoiden mukaan allergioita ei ollut).

        Muuton jälkeen yksityinen ihotautilääkäri määräsi Protopic-voidetta, sillä olen pärjännyt. Eli altistun koko ajan nikkelille ym., mutta toistaiseksi Protopic on pitänyt iho lähes oireettomana. Käsineitä pikkutarkassa työssä ei voi oikein käyttää. Allergiatestit tehtiin vasta vuoden työskentelyn jälkeen, eli ainakin reilun vuoden olen pärjännyt Protopicilla.

        Vaikka Protopic on kallis, suosittelisin sitä käsi-ihottumaan! Kaikkia allergeeneja on mahdotonta välttää, eikä kaikkia allergian aiheuttajia ole välttämättä edes tajuttu testata! Kortisoni on huono pitkäaikaiskäytössä: menettää tehoaan ja ohentaa ihoa. Protopicistakin pitäisi saada lääkärinlausunnolla erityiskorvaus, sitä minä aion nyt pyytää.


    • Kobber

      Oletko allerginen ainoastaan formaldehydille? Miten olisi luonnomukaisen kosmetiikan käyttö, niissä yleensä ei formaldehydin kaltaisia myrkkyjä käytetä. Itselläni ei ainakaan ole tullut oireita näistä, tosin käytän mahdollisimman minimaalisesti mitään kosmetiikkaa tai kemikaaleja.

      • mormor vm. -51

        Formaldehydiä käytetään tosiaankin säilöntäaineena, ties missä ja erilaisilla nimillä. Minun INCI-listassa on mm. formaldehydin tuotteessa vapauttavat aineet. Ja myöskin joissakin "muka" niin hyvissä aineissa kuten esim. Foreverliving
        aloevera kemppari tuotteet. Ja sitten..tekstiileissä. Tummissa,sanoi lääkärini "vahingossa" sivulauseessa, kun oli käyty ihopolit ja kokeiltu kaikenmailman rasvat.
        Paras suoja käsiin on käsineet. Tuossa alla minun
        INKI-lista.

        Ainesosan nimi    INCI -nimi (tuotepakkauksissa esiintyvä nimi)    Reaktion voimakkuus
        Imidatsolidinyyliurea    Imidazolidinyl Urea    
        Diatsolidinyyliurea    Diazolidinyl Urea    
        DMDM hydantoiini    DMDM Hydantoin    
        Quaternium-15    Quaternium-15    
        Formaldehydi    Formaldehyde    
        Bromonitropropaanidioli    2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol    


      • hermokimppu
        mormor vm. -51 kirjoitti:

        Formaldehydiä käytetään tosiaankin säilöntäaineena, ties missä ja erilaisilla nimillä. Minun INCI-listassa on mm. formaldehydin tuotteessa vapauttavat aineet. Ja myöskin joissakin "muka" niin hyvissä aineissa kuten esim. Foreverliving
        aloevera kemppari tuotteet. Ja sitten..tekstiileissä. Tummissa,sanoi lääkärini "vahingossa" sivulauseessa, kun oli käyty ihopolit ja kokeiltu kaikenmailman rasvat.
        Paras suoja käsiin on käsineet. Tuossa alla minun
        INKI-lista.

        Ainesosan nimi    INCI -nimi (tuotepakkauksissa esiintyvä nimi)    Reaktion voimakkuus
        Imidatsolidinyyliurea    Imidazolidinyl Urea    
        Diatsolidinyyliurea    Diazolidinyl Urea    
        DMDM hydantoiini    DMDM Hydantoin    
        Quaternium-15    Quaternium-15    
        Formaldehydi    Formaldehyde    
        Bromonitropropaanidioli    2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol    

        Omista allergiakokeistani on aikaa jo iso tovi, mutta vieläkin on vaikeuksia löytää sopivaa kosmetiikkaa.
        Quaternium ja formaldehydi ovat mullekin allergisoivia, ja näitä on "kaikissa" meikeissä, hiustenhoitotuotteissa, pesuaineissa jne..
        Lumenesta sopii meikit, mutta ei voiteet (poikkeus: Magic Drops, niihin olen "koukussa" ja onneksi sopivat) ja apteekin Eucerinesta voiteet, Phytomeriltä Ruusuvesi kasvovesi ja varmaan muutkin tuotteet,mutta en ole kokeillut.( Phytomer-tuotteet tulivat tutuiksi eräällä kosmetologikäynnillä). Kynsilakoista Isadora, mutta koska niissä ei ole sitä formaldehydiä l. hartsia kovettamassa, ne pysyvät huonosti.
        Hiusaineet ostan kampaajalta tarkistettuani INCI:n. Apteekin Sebamed-pesuneste vartalosaippuana.
        Vaikeeta on ja ärsyttävääkin välillä sekä tietty kallista kukkarolle, mutta näillä on mentävä.


      • kuti"nalle"
        hermokimppu kirjoitti:

        Omista allergiakokeistani on aikaa jo iso tovi, mutta vieläkin on vaikeuksia löytää sopivaa kosmetiikkaa.
        Quaternium ja formaldehydi ovat mullekin allergisoivia, ja näitä on "kaikissa" meikeissä, hiustenhoitotuotteissa, pesuaineissa jne..
        Lumenesta sopii meikit, mutta ei voiteet (poikkeus: Magic Drops, niihin olen "koukussa" ja onneksi sopivat) ja apteekin Eucerinesta voiteet, Phytomeriltä Ruusuvesi kasvovesi ja varmaan muutkin tuotteet,mutta en ole kokeillut.( Phytomer-tuotteet tulivat tutuiksi eräällä kosmetologikäynnillä). Kynsilakoista Isadora, mutta koska niissä ei ole sitä formaldehydiä l. hartsia kovettamassa, ne pysyvät huonosti.
        Hiusaineet ostan kampaajalta tarkistettuani INCI:n. Apteekin Sebamed-pesuneste vartalosaippuana.
        Vaikeeta on ja ärsyttävääkin välillä sekä tietty kallista kukkarolle, mutta näillä on mentävä.

        Minulla myös todettu allergia formaldehydille ja sen vapauttajille muutama vuosi sitten. Sen jälkeen on kyllä tullut tavailtua noita tuoteselosteita melko tarkkaan. Ostin apteekista tässä muutamia päiviä sitten Eucerin voiteen Calming creme ja ihmettelin, mikä mättää, kun iho alkaa oireilla. Huolimattomasti olin lukenut tämän voiteen tuoteselostuksen, koska voiteessa oli DMDM-Hydantoinia.
        Siis eipä nuo Eucerinitkaan kaikilta osin ainakaan sovi.
        Voin suositella lämpimästi Dr.Hauschkan tuotesarjaa näistä ongelmista kärsiville kanssa ihmisille. Löytyy Sokos kemppareista ja Life luotaistuotekaupoista.


    • pami

      Miten te,joilla on formaldehydi allergia,olette saaneet jäykkäkouristus rokotukset hoidettua? Siinä on formaldehydiä?

    • Toivoton

      Apteekin Vichy-tuotteetkaan eivät sovi, vaikka ovat hyper-super-allergiatestattuja.

      Tulee tolkuttoman kalliiksi ostaa aina muutaman kympin purkki ja todeta sitten naama ruvella, ettei voide sopinutkaan.
      Formaldehydin vapauttajat saisi lailla kieltää ja vangita. : )

      • Tessa

        Vanha viestiketju, mutta vastaan kuitenkin. Formaldehyditön jäykkäkouristusrokote löytyy. Ainoastaan influenssa -,A-hepatiitti- ja poliorokotteet olleet sellaisia ettei formaldehyditöntä versiota löydy. Tarkoitan ihan näistä perusrokotteista.


    • E-L.S

      On se väärin, että ensin käyt läpi lääkärit ja allergiatestit, maksat niistä ja saat kuulla, että oot allerginen sille ja sille, mutta ei kerrota tarkemmin mille, ennen kuin taas on lompakko levällään.

      • jsdfkj

        Itelleni käy hyvin Rainbow-tuotteet. Sopii myös lompakolle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe