Sekasyömishäiriö?

rose82

Kuten useammat tälle keskustelupalstalle kirjoittavat että ovat entisiä anorektikkoja tm syömishäiriöstä kärsineet, niin oon myös mä. Aikoinaan sairastin anoreksiaa/bulimiaa ja paino oli pahimmassa vaiheessa 40kg ja pituutta 163cm.

Nykysin oon ihan normaalimitoissa ja ollut terveen kirjoissa jo useemman vuoden, mutta tuossa viime vuoden lopulla avopuolisoni sairastui psyykkisesti ja joutui sairaalahoitoon ja samoihin aikoihin itelleni iski voimakkaana syömishäiriöön liittyviä ajatuksia.

Suunnittelin pudottavani painoa lähemmäks 10kg ja samaanaikaan päässäni pyöri ajatus ahmimis ja oksentamis sessiosta, sitä en kuitenkaan uskaltanut toteuttaa, vaikka yksin täällä asunnollamme olin. Kattelin sitten vain muuten tosi tarkkaan mitä suuhuni pistin ja onnistuin mie pari kiloo ainaskin pudottamaan.

Joulun jälkeen rupes menemään överiksi, suklaakonvehteja tuli napsittua millon enempi ja millon vähempi. Mie oon enemmänkin ehkä makean perään olevaa tyyppiä. Yhellä kerralla noita suklaita syödessäni, sen jälkeen oksensin vähän pois noita.

En tiiä voiko tätä vielä luokitella mikskään bed:ksi, ku ei nää mun syömäni määrät nyt mitään niin hirmu suuria ole. Viime viikolla yks ilta iski tosi voimakas halu ahmia, otin pakkasesta kinuskikakun ja söin siitä osan, samaan aikaan vedin suklaakonvehteja, syötyäni menin vessaan ja ylen annoin kaikki.

Nyt on menny muutamia päiviä suklaita syödessä ja kahvin kans menny myös tekemääni hedelmäkakkua, olo on ollu väsyny ja tiiän et liika sokerin syönti väsyttää ja tähän pitäs saada nyt stoppi ja vähän äkkiä. En haluu kuiteskaan et tästä aiheutus terveydelle mitään haittaa.

Oon muuten jonku aikaa vedelly kromia sekä cla figuler sekä ananas strong tabletteja, ananakset oon toistaseks jättäny. Mutta eipä noista taida olla sen pahemmin hyötyä mun painonpudotusprosessissa, ku jos tuolla lailla mussuttaa, niin niiden vaikutus ei näy, jos niihin nyt muutenkaan on uskomista.

2

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rose82

Piti vielä lisätä sellanen että olin aikoinaan hoidossa parikin kertaa syömishäiriöideni vuoksi ja toisella kerralla diagnooseistani yksi oli ahmintahäiriö.
      Painoni oli suurimmillaan tuon hoidon aikana 95kg ja muistan kuinka mussutin kaikkee, karkkeja ja herkkuja saattoi yhden viikonlopun aikaan kulua muutama kilo. Hoidosta päästyäni painoni tipahti kuin itsestään vuosien saatossa normaalilukemiin.

Tosiaankaan nyt syömiseni eivät yllä lähellekään noita määriä, muttei tämä nyt aivan normaaliakaan syömistä ole.

• Jonkin asteinen kohtalotoveri

Surullista kuulla miten ensin laihduttaja lihoo sitten lopulta ylipainoiseksi, mutta jollain tapaa kyllä ymmärrän sua. Itse laihdutin 10 kiloa 15-vuotiaana, paino oli silloin noin 50 kieppeillä, pituutta sellainen vähän alle 170. Sen jälkeen tuli sellainen kausi, että lihoin, enimmillään painoin jotain 75. Sitten oon laihtunut pitkän ajan kuluessa ja painan nykyisin vähän päälle 60 ja oon vähän kasvanut pituutta sittemmin, sitä on noin 173. Nyt ikää on 22 ja oon aika tyytyväinen tähän mitä oon nyt, mutta vieläkin kannan hirveetä huolta syömisestä. Loppuukohan tää ikinä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      351
      9453
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      88
      5912
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      365
      5505
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      97
      3886
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      3302
    6. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      66
      2863
    7. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      73
      2827
    8. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      5
      2613
    9. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2558
    10. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      114
      2528
    Aihe