Heippa, tietääkö kukaan, että voiko uudesta asunnosta tehdä tarjousta vai onko asunnon hinta aina se mikä on ilmoitettu siis myyntihinta ja velatonhinta? Tietenkin ajattelin ostaa asunnon niin että otan lainaa koko velattoman hinnan verran, mutta onko tässä hinnassa tinkimisen varaa? Olen löytänyt ihanan asunnon, jonka varmasti heti ostaisin, jos hintaa voisi tiputtaa edes hieman. Kiitos ystävällisistä vastauksista jo nyt etukäteen. :)
Voiko uudesta asunnosta tehdä tarjousta???
11
8823
Vastaukset
- Voi tarjota
Ainahan kaikessa kaupankäynnissä voi tarjouksen jättää. Jos asunto on ollut kauan myynnissä, niin silloin voi alennusta saada, mutta jos kohde on uusi, niin tuskin. Yleensä uusista kohteista saa aika nihkeästi alennusta, mutta voi neuvotella esimerkiksi paremmista materiaaleista tai vaikkapa paremmista kodinkoneista.
Aina kannattaa yrittää. - vaikeaata
taitaa olla.Varsinkin jos halutumpi asuinalue.Itse ostin uuden rivitaloasunnon muutama vuosi sitten eikä onnistunut keskustelu hinnasta.Itseasiassa jos en olisi ostanut ensiesittelyssä niin ohi olisi mennyt.Kaikki samankokoiset myytiin samana päivänä.Seuraavan kahden viikon aikana nostivat jälelle jäänneiden hintoja.
Toki jos kauppa on käynnyt huonosti kuten muutamissa kohteissa pääkaupunkiseudulla niin tinkiminen voi olla mahdollista.Toki rakennuttajat ovat ajan myötä itse laskeneet hintoja. - juuri ostanut
Kannattaa yrittää. Myyntiajat ovat kasvaneet ja asuntomarkkinat ovat laskussa. Rakennuttajalle tyhjänä seisova asunto tulee kalliiksi ja nyt on peikkona vielä mahdollinen hintaromahdus. Vuoden tyhjänä olleille uudiskohteille on jo ollut 20-30% hinnanpudotuksia.
Jos tarjoat jonkinverran alle, niin luultavasti myyvät. Kokeile ja kerro miten kävi. - rintte
Moi!
Meille sanoi kiinteistövälittäjäkin, että älkää tarjotko tuota pyydettyä, vaan ???€.Kyseessä oli uusi asunto.- rintte
niin siis meidän välittäjä sanoi näin, ei asuntoa myyvä =)
- -S-
rintte kirjoitti:
niin siis meidän välittäjä sanoi näin, ei asuntoa myyvä =)
Kiitos kaikille vastauksista. Pitääpä kokeilla onnea, jos vaikka onnistais. Pieni hinnan alennus ei tosiaankaan olis pahitteeks. Katsotaan miten meidän käy. :)
- juuri ostanut
-S- kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista. Pitääpä kokeilla onnea, jos vaikka onnistais. Pieni hinnan alennus ei tosiaankaan olis pahitteeks. Katsotaan miten meidän käy. :)
Älä pyydä pientä alennusta vaan pyydä iso. Kyllä ne kertovat sitten, myyvät tarjoamallasi hinnalla, vähän kallimmalla, vai eivätkö laske ollenkaan.
- muuttunut...
juuri ostanut kirjoitti:
Älä pyydä pientä alennusta vaan pyydä iso. Kyllä ne kertovat sitten, myyvät tarjoamallasi hinnalla, vähän kallimmalla, vai eivätkö laske ollenkaan.
sitten 2002.Yhteen uudiskohteeseen laitoin tarjouksen.Kun mitään ei kuulunut niis soitin ja välittäjä keroi että tarjousta ei edes noteerattu.Ja kaikki rivitaloosakkeet olivat jo myyty.Kun seuraava kiinnostava uudiskohde löytyi ja yritin hieroa kauppaa hintaneuvottelujen kanssa niin välittäjä melkein nauroi.No hyväksyin pyydetyn hinnan sillä asunto oli se minkä halusin ja jossa asun tällä hetkellä.
No asuntojen myyntihinnat ovat sittemin nousset 40-50? rivitaloyhtiössämme.Hyvä jos nykyään saa hinnoista neuvoteltuauudiskohteistakin. - juuri ostanut
muuttunut... kirjoitti:
sitten 2002.Yhteen uudiskohteeseen laitoin tarjouksen.Kun mitään ei kuulunut niis soitin ja välittäjä keroi että tarjousta ei edes noteerattu.Ja kaikki rivitaloosakkeet olivat jo myyty.Kun seuraava kiinnostava uudiskohde löytyi ja yritin hieroa kauppaa hintaneuvottelujen kanssa niin välittäjä melkein nauroi.No hyväksyin pyydetyn hinnan sillä asunto oli se minkä halusin ja jossa asun tällä hetkellä.
No asuntojen myyntihinnat ovat sittemin nousset 40-50? rivitaloyhtiössämme.Hyvä jos nykyään saa hinnoista neuvoteltuauudiskohteistakin.2002 oli nousu käynnissä ja se on jatkunut tähän päivään asti. Ei kai kukan selvästi nousevilla markkinoilla alennuksia lähde antamaan?
Asuntojen hinnat ovat nyt Suomessa korkeammalla kuin koskaan. Rakennusfirmoilla on kohteita, jotka ovat olleet jo pitkään myynnissä, joistakin on pyyntöjä laskettu. Maailmantaloudesta kuuluu kummia. Uskoisin, että kaikki uudiskohteista tulevat tarjoukset otetaan tällä hetkellä vakavasti - uusi koti
juuri ostanut kirjoitti:
2002 oli nousu käynnissä ja se on jatkunut tähän päivään asti. Ei kai kukan selvästi nousevilla markkinoilla alennuksia lähde antamaan?
Asuntojen hinnat ovat nyt Suomessa korkeammalla kuin koskaan. Rakennusfirmoilla on kohteita, jotka ovat olleet jo pitkään myynnissä, joistakin on pyyntöjä laskettu. Maailmantaloudesta kuuluu kummia. Uskoisin, että kaikki uudiskohteista tulevat tarjoukset otetaan tällä hetkellä vakavastiEikö uusien asuntojen hinnat ole melkein samat kuin vanhojen? Lisäksi joutuu vielä laittamaan remonttiin, eikä tyytyväinen välttämättä sittenkään..muutto edessä keväällä ja olen seuraillut asuntoja jo jonkin aikaa.
Mikä lämmitysjärjestelmä olisi tänä päivänä hyvä? - kaukolämpö....
uusi koti kirjoitti:
Eikö uusien asuntojen hinnat ole melkein samat kuin vanhojen? Lisäksi joutuu vielä laittamaan remonttiin, eikä tyytyväinen välttämättä sittenkään..muutto edessä keväällä ja olen seuraillut asuntoja jo jonkin aikaa.
Mikä lämmitysjärjestelmä olisi tänä päivänä hyvä?ole edelleen paras vaihtoehto mikäli on saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197