Jälkistressi

edelleen vittuuntunut reser...

Kuinka monta muuta vaivaa ne armeijan kokemukset?

Itselläni on reserviin astumisesta aikaa kolme vuotta, mutta edelleen vituttaa ne intin kokemukset. Simputuksesta en kärsinyt, ja tuskin kärsiin kukaan muukaan nykyaikana. Mutta se vertaisten kiusaaminen oli välillä aivan helvetillistä!

Ärsyttää kun mediassa jatkuvasti puhutaan simputuksesta, simputuksesta ja simputuksesta, kuitenkin JOKAIKINEN armeijan käynyt tajuaa, että se todellinen ongelma on kusipäiset ja ilkeät palvelustoverit!

Vieläkin alkaa aina ahdistamaan kun ajattelenkin armeijaa. Kertauksiin en 100% varmuudela mene.

6

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikka!

      että näin on käynyt. Tavallaan simputusta se on palvelutovereidenkin kiusaaminen. Harmi, ettei esimiehet tai varusmiesjohtajat ole tätä kohdaltasi huomanneet. Itse aikoinaan kokelaana puutuin tähän herkästi. En räyhäämällä, vaan ottamalla asia puheeksi ja keskustellen. Opin tämän konstin omalta alokasaikaiselta ryhmänjohtajaltani. Tämä oli varmanoloinen kaveri ja eli meidän kanssa koko ajan ns. pakassa. Kun huomasi jotain asiatonta, niin silloin "isukki" puuttui oitis asiaan. Näin kaikilla oli hyvä olla.

    • vittuuntunut myös

      Ennen inttiä olin suht innostunut ja motivoitunut kun pääsisi leikkimään sotaa. Tietenkin heti parin päivän jälkeen rupettiin ryhmässä kiusaamaan. En toisaalta ihmettele eikä ollut läheskään ensimmäinen kerta. Ehkä olin liian ahdistuneen näköinen punkalla makoillessa tms, tein tai sanoin tyhmiä asioita, että niistä halutaan rueta aukomaan päätä. En tietenkään itse koskaan muille vittuillut. Suurinosa porukasta siellä kuitenkin oli ihan asiallista.

      Rupes vituttamaan sillä asteella, että ajattelin puolta vuotta en kyllä täällä ole jos ei ole pakko. Niimpä lähdin muutaman päivän jälkeen pois E-lapulla, eivät antaneet C:tä jonka hain jälkeenpäin.

      Nyt jälkeenpäin kaduttaa aivan liikaa intin kesken lopettaminen. Olis pitäny loppuun käydä kun alottikin. En ikinä ois uskonu miten tuo asia voi rueta ottamaan päähän näin paljon. Tuntuu että taisin pilata elämäni. Toivottavasti tästä jälkistressistä pääsee joskus yli. Epäilen että ei.

      • Vinkeä Vänskä

        Heh, liekö jälkistressiä vai mitä, mutta saatoin nähdä vuosien päästä unta, että olen Haminassa ja ihmettelen, että MONTAKO viikkoa tämä kurssi oikein kestikään, kun ei tunnu loppuvan ollenkaan.

        Sanotaanko, että viiden vuoden päästä ei harmita aktiivisesti enää. Välillä toki.


    • kelleri

      Joo. Heitä ei luokitella simputtajiksi. Juuri siinä vertaisessa miehistöporukassa mätä pesii. Pahinta se on kun vanhempi ikäluokka kiusaa nuorempaa. Tyhmimmät juustopäät ovat olevinaan sukkelia kun kiusaavat. Varusmieskouluttajissa sekä kapiaisissa en tavannut ainoaakaan siputtajaa. Ymmärsin sen kyllä kun itse menin kouluihin. Siellä kyllä tehtiin selväksi että ihmisarvoa alentava kohtelu on rangaistavaa. Kapiaiskouluttajat olivat kautta linjan asiallisia ja ammattitaitoisia. Ihme kyllä, jopa pidin armeijasta.

      • rauhaton23

        Meillä oli patterissa pari hemmoteltua kusipää -kokelasta kokoajan hyppimässä silmille ja vittuilemassa aivan tyhjänpäiväisistä ja jonninjoutavista asioista. Meni siinä sivussa maku koko armeijasta. Molemmat asuvat tässä ihan lähistöllä ja aina kun niihin törmäilee; tulee sellainen tunne että tekisi mieli käydä samantien mättämässä turpaan. Itsellä on aika hankala päästä jälkistressistä yli lähinnä näiden heebojen läsnäolon vuoksi.


    • ytwqpohdsj

      vitsaus, ku ei muute pärjätä ni sitten kiusataan muita ja sillä pönkitetään itsetuntoa ja omaa asemaa ku yritetään polkea maahan ne jotka voivat olla uhka sille että yrittää olla paras, pitäis olla niinkuin ennenvanhaan jotta sakinhivutus sellaiselle, oikeen niinkuin lapuanlaki..mettän reunaan annettais oikein selkäsauna..sehän tuo kiusaaminen alkaa jo päiväkodista ja jatkuu peruskoulussa, armeijassa, työpaikoilla ja varmaan vielä vanhainkodissa, minun mielestäni ne jotka kiusaa niin ovat itse erittäin heikkoja ihmisiä, huono itsetunto ja erittäin kovia pyrkyreitä, käyttävät henkistä kyynärpäätaktiikkaa..joo mä tiedän että joku just tuollainen pian tähän vastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe