Miten teidän liikkeet tuntuvat tässä vaiheessa? Täällä on ollut muutaman viikon aika hiljasta tuollarintamalla. Muutamia kunnon liikkeita tunnen päivässä, ja muuten en juuri mitään.
Eilen olin neuvolassa ja sydänäänet ok. Sain sellasen lappusen, missä neuvottiin laskemaan liikkeitä puolentunnin aikana. Ja jos ei tunne puolessa tunnissa viittä, pitäs soittaa synnärille. Onko kokemuksia, mitä siellä sitten sanotaan tai tehdään?
Kiitos!
-huolissaan..
Liikkeet vähällä, rv 35
6
5477
Vastaukset
- vähissä
myös täällä.. Ja nyt rv 35 6. Viikko sitten kävin synnärillä asian takia, noin tunnin ajan ne sykettä seurasivat ja katsoivat sitten ultralla. Ei ollut mitään vikana, lapsivettä on vaan sen verran runsaasti, että en liikkeitä kunnolla tunne. Painottivat kyllä, että jos ei 10 liikettä tunnissa tunnu, heti takaisin, koska se on ainut keino miten äiti voi tietää että vauva ok.
Kotona ollaan kuitenkin pärjätty, toisena päivänä liikkuu enemmän ja toisena sitten vähemmän.- suski-86
Kiitos vastauksestasi!
Kun nyt tietäis itekki, pitääkö sinne soittaa vai ei. Mäen varmaan niitä kymmentä liikettä tunnissaedes tunne :/ Käskettiinkö sun tökkiä masua os liikkeitä ei tunnu? Mulle sanottiin neuvolassa, et herättele välillä.. Mut en tiedä auttaak se edes mitään, sen jälkeen ehkä kerran potkasee ja se siitä. - tökkimään
suski-86 kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Kun nyt tietäis itekki, pitääkö sinne soittaa vai ei. Mäen varmaan niitä kymmentä liikettä tunnissaedes tunne :/ Käskettiinkö sun tökkiä masua os liikkeitä ei tunnu? Mulle sanottiin neuvolassa, et herättele välillä.. Mut en tiedä auttaak se edes mitään, sen jälkeen ehkä kerran potkasee ja se siitä.vaan.. Imelää mehua ja pullon limpparia ne juotti siellä ja piti olla vasemmalla kyljellä. Vähän aikaa sen limun juonnin jälkeen vauva sitten alkoi elämöidä. Välillä olin keinussa ja silloin tuntui liikkeet voimakkaammin. Kätilö kävi aina "heiluttelemassa" mahaa, jotta vauva heräisi.
Minua ainakin helpotti, kun näki vauvan liikkuvan ultrassa. Oman mielenrauhan vuoksi, soita ihmeessä synnärille ja mene käymään siellä varmistamassa että kaikki ok. Ei oo mukava olla kotona ja koko ajan miettiä, et onkohan pienokaisella kaikki ok.. Saa mielenrauhan asialle ja pystyy taas nauttimaan näistä viimeisitä yksinolon hetkistä, kun tietää et kaikki on niin kuin pitääkin. - anniolivia
tökkimään kirjoitti:
vaan.. Imelää mehua ja pullon limpparia ne juotti siellä ja piti olla vasemmalla kyljellä. Vähän aikaa sen limun juonnin jälkeen vauva sitten alkoi elämöidä. Välillä olin keinussa ja silloin tuntui liikkeet voimakkaammin. Kätilö kävi aina "heiluttelemassa" mahaa, jotta vauva heräisi.
Minua ainakin helpotti, kun näki vauvan liikkuvan ultrassa. Oman mielenrauhan vuoksi, soita ihmeessä synnärille ja mene käymään siellä varmistamassa että kaikki ok. Ei oo mukava olla kotona ja koko ajan miettiä, et onkohan pienokaisella kaikki ok.. Saa mielenrauhan asialle ja pystyy taas nauttimaan näistä viimeisitä yksinolon hetkistä, kun tietää et kaikki on niin kuin pitääkin.Helou!
Olin juuri tänään äippäpolilla tutkimuksissa mm. vauvan vähäisten liikkeiden takia. Puhuin asiasta ekan kerran neuvolassa 2 vkoa sitten, nyt menossa rv 38 6. Ei oo meidän pieni koskaan kai ollu villeimmästä päästä, mut mustakin o tuntunu, et liikkeet on vähän vähentyneet tässä parin vkon aikana, toki jokapäivä muutamaan otteeseen jotakin, mut 10 tunnissa sit eri juttu;). Polilla ultrasivat, seurailivat vauvan liikkeitä ja ottivat sydänkäyrää. Sit tekivät sellaisen nännienärsytystestin, missä mun piti 20min. ajan näpertää nännejä, samalla seurattiin käyrää, et tuleeko supistuksia ja sillä oltais saatu vauvaa vähän ärsytettyä liikkumaan. No, ei tullu suppareita ja vauva oli samalla tavalla rauhallinen. Sanoivat muuten et tällasta testiä ei sitten kotona tehdä, joten älkää kokeilko tekään. Olivat samaa mieltä kun minäkin, et rauhallisen puoleinen kaveri, mut ei mitää hätää. Painottivat kuitenkin, et liikkeitä tulee seurailla ja makean syömisen/juomisen jälkeen laskee niitä liikkeitä, se kymmenen sais tulla tunnissa, jos ei meinaa tuntua niin tarpeen mukaan asiaa tarkistuttamaan sit äitiyspoliklinikalle. Niin, vauvathan on jo mahassa erilaisia, omia yksilöitä, toinen ehkä sitten relaa paremmin;), mut mulle ainakin tuli hyvä mieli siitä, et mielummin "turha" käynti ku hirvee huoli saati sitten jos jotain voitaiski tehdä paremmin. Potkuttavaa loppuodotusta kaikille!!! - suski-86
anniolivia kirjoitti:
Helou!
Olin juuri tänään äippäpolilla tutkimuksissa mm. vauvan vähäisten liikkeiden takia. Puhuin asiasta ekan kerran neuvolassa 2 vkoa sitten, nyt menossa rv 38 6. Ei oo meidän pieni koskaan kai ollu villeimmästä päästä, mut mustakin o tuntunu, et liikkeet on vähän vähentyneet tässä parin vkon aikana, toki jokapäivä muutamaan otteeseen jotakin, mut 10 tunnissa sit eri juttu;). Polilla ultrasivat, seurailivat vauvan liikkeitä ja ottivat sydänkäyrää. Sit tekivät sellaisen nännienärsytystestin, missä mun piti 20min. ajan näpertää nännejä, samalla seurattiin käyrää, et tuleeko supistuksia ja sillä oltais saatu vauvaa vähän ärsytettyä liikkumaan. No, ei tullu suppareita ja vauva oli samalla tavalla rauhallinen. Sanoivat muuten et tällasta testiä ei sitten kotona tehdä, joten älkää kokeilko tekään. Olivat samaa mieltä kun minäkin, et rauhallisen puoleinen kaveri, mut ei mitää hätää. Painottivat kuitenkin, et liikkeitä tulee seurailla ja makean syömisen/juomisen jälkeen laskee niitä liikkeitä, se kymmenen sais tulla tunnissa, jos ei meinaa tuntua niin tarpeen mukaan asiaa tarkistuttamaan sit äitiyspoliklinikalle. Niin, vauvathan on jo mahassa erilaisia, omia yksilöitä, toinen ehkä sitten relaa paremmin;), mut mulle ainakin tuli hyvä mieli siitä, et mielummin "turha" käynti ku hirvee huoli saati sitten jos jotain voitaiski tehdä paremmin. Potkuttavaa loppuodotusta kaikille!!!Kiitos teille molemmille vastauksista. Taidan huomenna soittaa ja kysellä aikaa.
Hyvää loppuraskautta!! - mammakertaakolme
suski-86 kirjoitti:
Kiitos teille molemmille vastauksista. Taidan huomenna soittaa ja kysellä aikaa.
Hyvää loppuraskautta!!Ei ne turhaa patistele ä-polille, jos liikevaatimukset eivät täyty ohjeen mukaan. Esikoista odottaessa mäkin jouduin tekemään liikeseurantaa rv 38 ja vaikka kävin ultrissa, niin ei huomattu mitään poikkeavaa. Lapsi oli syntyessään täysiaikainen, mutta paljon normaalia pienempi. Eli jokin kuitenkin vaikutti loppuraskaudessa kasvuun... Lapsivesi oli vihreää jne... Eli ei tainnut vauva lopussa hyvin voida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223