Olen kirjoittamassa ohjelmaa, joka avaa valikon. Ohessa on koodipätkä, jolla on tarkoitus valita toimenpide valikosta.
printf("\nValitse toimenpide, kiitos > \n\n");
scanf("%c", & vastaus);
toupper(vastaus);
Sisällytin toupper-funktion tuohon, ajatuksena seuraava:
Käyttäjä syöttää char-tyypin luvun vastauksena tiedusteluun (printf), scanf lukee merkin muuttujaan "vastaus" ja toupper muuttaa merkin isoksi kirjaimeksi, jotta valikko tunnistaa sen switchin otsikkomerkiksi.
Tuo toupper ei jostain syystä näytä toimivan. Osaisko joku sanoa miten sen saa toimimaan. Tosi cool olis. :)
Funktion toupper käyttö?
4
490
Vastaukset
- ...................
Miten ei toimi? Selitä tarkemmin.
onko toi mukana:
#include- Ylemmä
Pulmana siis oli, että olin laittanut ohjelmaan valikon, jota käytettiin kirjaimilla (switch-otsikkomerkit). Olin määritellyt keissit siten, että kirjainten piti olla isoja.
Tuon toupperin piti muuttaa syötetty merkki isoksi, kun käyttäjä syöttää vastaavan merkin pienenä.
Olin muistanut tuon hederin, mutta en ollut älynnyt tehdä sijoittamista takaisin muuttujaan tai tuota switch:n otsikossa tehtävää käyttöä, kuten tuo toinen keskustelija neuvoi.
Kiitos sinullekin avusta! :)
- hemmoit
vastaus = toupper(vastaus);
tai
switch(toupper(vastaus))
{
}
Manuaalia kannattaa vilkuilla joskus...- Ylemmä
Jess!! Tein sen tuolla ekalla menetelmällä ja lähti toimimaan. Kiitos paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077763
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1126026- 835177
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 592997
- 582938
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102454- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562066