Suosio kasvoi

Prosentin

http://www.tiobe.com/tpci.htm

TIOBE:n kielimittarissa on Delphin asema taas noussut vaihteeksi. Mittarilla nyt ei niin suurta merkitystä ole, eikä sen tarkkuudesta voi mennä takuuseen. Sielläpä kukkuu hän kuitenkin sijalla 9 tässä kuussa.

8

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joopa joo vai mitä

      Noin suuri kasvu kertoo vain tuon epäluotettavuudesta! Sillä Delphi on vain yhden firman tuotemerkki ja tuote (Muut Pascal-kielet ovat sitten Pascal ryhmässä).

      Eli jos sen suosio olisi kasvanut kuukaudessa niin paljon kuin tuo mittari näyttää niin tuon tuotteen takana olevan firman kurssikehitys olisi aivan toinen (ja se ilmoittaisi positiivisen "tulosvaroituksen").

      Eli väittäisin että mitään noin suuria muutoksia ei ole todellisuudessa tapahtunut vaikka antamasi linkki niin väittääkin!

      • On kaunis taito

        Linkki väittää suosion kasvaneen noin paljon _vuodessa_, ei kuukaudessa. Lue tarkemmin, luulet vähemmän.


      • asddfghjlkä'

        Jos luvut ovat seuraavat

        tammikuu 2008 3335
        tammikuu 2007 2335

        niin tuossa olisi kasvua lähes 43 %

        Koska tuo tässä tapauksessa kohdistuu vain yhteen tuotemerkkiin
        niin tuollainen nousu pitäisi näkyä !

        Eli on mielestäni todennäköisempää että tämä mittari antaa vain suuntaa antavia arvoja (jotka voivat olla aikalailla pielessäkin!) ja muutos on pienempi!


    • merkkinimi_
    • tulevaisuus...

      vb sijalla kolme voi enteillä vain ohjelmointialan maailmanloppua.

      • VBOCX

        ..onneksi, firmoissa joissa olen ollut töissä vb kuuluu kirosanoihin.


      • _ksym
        VBOCX kirjoitti:

        ..onneksi, firmoissa joissa olen ollut töissä vb kuuluu kirosanoihin.

        Se on fakta. Visual Basic ei ole kunnolla portattavissa. Se opettaa huonoja ohjelmointitapoja ja sen syntaksi on ihan pyllystä.

        If SomeShit
        ...
        End If

        For i = 1 To 10 Step 2 ... Next

        Rem Kommentit kirjoitetaan näinkin typerästi.
        ' Tämä tuntuu paljon kätevämmältä.

        Visual Basicilla tehdyt ohjelmatkin kaatuvat ihan käsittämättömistä syistä, verrattuna esim. C, C kielillä tehtyihin ohjelmiin verrattuna.

        Form -> click 'n' drop button *oksennus*

        Tarkoitushan olisi ohjelmoida eikä klikkailla rajoittuneessa kehitysympäristössä värikkäitä namiskoita. Ja asiasta toiseen, kun puhutaan Visual Basicista, ei puhuta ohjelmointikielestä vaan 'skripti'kielestä. Microsoft ei itse käytä tätä skriptikieltä vaikka sen on maallikoille luonutkin. Yksikään järkevä yritys ei käytä sitä vakavaan suunnitteluun, kuka nyt käyttäisi? Ohjelma on luotettava vain silloin kun se on luotu luotettavaksi osoittautuneilla työkaluilla ja kunnollisilla ohjelmointikielillä (joihin vb ei lukeudu). Minäkään en käytä VB:tä mihinkään suuriin projekteihini vaikka osaankin skriptata sillä joitakin innovaatisia painoindeksilaskureita puolivalmiin Win32-rajapinnan kanssa aina silloin kun jaksan dualbootata Windowsiin.

        Opettelemisen arvoisia ohjelmointikieliä:
        C, C , Java, Lisp, Assembly

        Varsinkin Lispin osaaminen (vanha, tiedän, mutta siinä syntaksissa on sitä jotakin) tekee sinusta loppuelämäksi ellei parhaimman niin paremman ohjelmoijan kuin yksikään noista vb kersoista. Olen itse opetellut nuo kaikki ja ohjelmoin sellaisia sovelluksia mitä Visual Basicilla ei edes pystyisi skriptaamaan. Visual Basic on vain niin rajoittunut, ja sen koodin syntaksi on pyllystä.

        PS. Windows on ohjelmoitu C :lla


      • Delphikoodari..
        _ksym kirjoitti:

        Se on fakta. Visual Basic ei ole kunnolla portattavissa. Se opettaa huonoja ohjelmointitapoja ja sen syntaksi on ihan pyllystä.

        If SomeShit
        ...
        End If

        For i = 1 To 10 Step 2 ... Next

        Rem Kommentit kirjoitetaan näinkin typerästi.
        ' Tämä tuntuu paljon kätevämmältä.

        Visual Basicilla tehdyt ohjelmatkin kaatuvat ihan käsittämättömistä syistä, verrattuna esim. C, C kielillä tehtyihin ohjelmiin verrattuna.

        Form -> click 'n' drop button *oksennus*

        Tarkoitushan olisi ohjelmoida eikä klikkailla rajoittuneessa kehitysympäristössä värikkäitä namiskoita. Ja asiasta toiseen, kun puhutaan Visual Basicista, ei puhuta ohjelmointikielestä vaan 'skripti'kielestä. Microsoft ei itse käytä tätä skriptikieltä vaikka sen on maallikoille luonutkin. Yksikään järkevä yritys ei käytä sitä vakavaan suunnitteluun, kuka nyt käyttäisi? Ohjelma on luotettava vain silloin kun se on luotu luotettavaksi osoittautuneilla työkaluilla ja kunnollisilla ohjelmointikielillä (joihin vb ei lukeudu). Minäkään en käytä VB:tä mihinkään suuriin projekteihini vaikka osaankin skriptata sillä joitakin innovaatisia painoindeksilaskureita puolivalmiin Win32-rajapinnan kanssa aina silloin kun jaksan dualbootata Windowsiin.

        Opettelemisen arvoisia ohjelmointikieliä:
        C, C , Java, Lisp, Assembly

        Varsinkin Lispin osaaminen (vanha, tiedän, mutta siinä syntaksissa on sitä jotakin) tekee sinusta loppuelämäksi ellei parhaimman niin paremman ohjelmoijan kuin yksikään noista vb kersoista. Olen itse opetellut nuo kaikki ja ohjelmoin sellaisia sovelluksia mitä Visual Basicilla ei edes pystyisi skriptaamaan. Visual Basic on vain niin rajoittunut, ja sen koodin syntaksi on pyllystä.

        PS. Windows on ohjelmoitu C :lla

        Sikäli että unohdit kokonaan Delphin/Pascalin?

        Tälläkin kielellä on osa koodailun historiassa pala olemassa!

        Itse aloitin koodailut Atarilla, GFA-Basic, joka oli Basicin ja Pascalin sekoitusta, sitten siirryin suoraan C-kieleen, siitä C , Delphi ja Javaan. Eli Javan oppiminen oli tosi helppoa :)

        Minusta Delphi (Pascal) ei eroa C :sta kuin syntaksinsa osalta, miltein samat säännöt pelittää kummassakin. Delphi on vain läheisempi omaksua, ei liian kryptisen näköinen koodiltaan.

        Alun perinhän Pascal oli tarkoitus olla opiskelukielenä Basicistä C-kieleen, eli niiden välimuoto.

        Mutta itse tykkään tosi paljon Pascalista (Delphi), sillä on mukava koodailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1360
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1209
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      899
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      36
      756
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    8. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe