Nukutus vai KEVYTnukutus?

Peloissaan ja huolestunut

Voisivatko asiasta tietävät valaista, kumpaa nukutusmuotoa abortin aikana käytetään.

Kiitos etukäteen!

9

1362

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin...

Varmaan puhut kaavinnasta...itse ainakin olin taju pois,siis ihan tietämättömänä mistään,mut kesti vain 15min ku jo heräteltiin.Eiköhän se ole kevyt narkoosi,mut ei siinä kyllä kukaan hereillä ole.

• piipii_____________

Luulen kanssa että tuo kevyt nukutus. Siinä ei ole hereillä ja sitä käytetään puudutuksen kanssa lyhyissä ja pienemmissä jutuissa kuten varmaan tässäkin. Mulla on leukaa leikattu tuossa ja simahdin kyllä alta aikayksikön.

• potilas on valveilla

mutta ei tunne kipua. Minulle tehtiin kerran kaavinta kevytanestesiassa kaksi päivää keskenmenon jälkeen. En tiedä käytetäänkö sitä aborteissa. Tuskinpa vain. Luulen, että silloin nukutetaan kunnolla!

• väliä?

vai pelkäätkö että nukahdat ikiuneen, lapsesi kera? No, pääsisitpä saattelemaan hänet ihan perille saakka...

• nalle22

kevytanestesia eli ns. humautus on kyllä ihan nukutus, mutta kestää vain hetken ja silloin anestesialekuri yleensä ventiloi sillä maskilla koko toimenpiteen ajan, eli silloin ei laiteta hengityskoneeseen. mutta unessa siinä kevytanestesiassakin on, ei taatusti hereillä.

• VARMAA tietoa
        nalle22 kirjoitti:

kevytanestesia eli ns. humautus on kyllä ihan nukutus, mutta kestää vain hetken ja silloin anestesialekuri yleensä ventiloi sillä maskilla koko toimenpiteen ajan, eli silloin ei laiteta hengityskoneeseen. mutta unessa siinä kevytanestesiassakin on, ei taatusti hereillä.

..kiitos - jos se joltakin löytyy? Te joille on tehty abortti, ettekö ole tietoisia MITÄ teille on operaatiossa tehty vrt. nukutettu vai kevytnukutettu?

• ....
        VARMAA tietoa kirjoitti:

..kiitos - jos se joltakin löytyy? Te joille on tehty abortti, ettekö ole tietoisia MITÄ teille on operaatiossa tehty vrt. nukutettu vai kevytnukutettu?

Menin leikkaussaliin,laitettiin kanyyli oikeaan käteen,ruiskutettiin jotain ainetta siihen joka kirveli ja taju pois.Heräsin 15 min päästä heräämössä.Humautukseksi ne sitä sanoi mut samanlainen uneton uni se oli kuin leikkauksissa joita mulle on tehty,sillä erolla et pitkän leikkauksen jälkeen en vironnut niin pian saati voinut kävellä heti herättyäni.

Miksi sä jankkaat jonkun sanan perään,eikö se jo tullut selväksi et ihminen nukkui,oli tajupois,kanttuvei sen hetken minkä se kesti.

• Iidass
        .... kirjoitti:

Menin leikkaussaliin,laitettiin kanyyli oikeaan käteen,ruiskutettiin jotain ainetta siihen joka kirveli ja taju pois.Heräsin 15 min päästä heräämössä.Humautukseksi ne sitä sanoi mut samanlainen uneton uni se oli kuin leikkauksissa joita mulle on tehty,sillä erolla et pitkän leikkauksen jälkeen en vironnut niin pian saati voinut kävellä heti herättyäni.

Miksi sä jankkaat jonkun sanan perään,eikö se jo tullut selväksi et ihminen nukkui,oli tajupois,kanttuvei sen hetken minkä se kesti.

Mulla tosin kesti 45min että heräsin, en tiiä kestikö operaatio kauan mutta heräämössä olin varmaan 15min ja sitten pääsin osastolle.. eli en varmaan vaan ollut herännyt ekalla kerralla kun herätettiin..

• nukuin

raskauden keskeytyksen aikana samalla tavalla kuin leikkauksessa. Kysy neuvolasta niin saat satavarman tiedon, etkä turhaan ole peloissasi ja huolestunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3966
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2032
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      846
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      764
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      728
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      712
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      664
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe